View Full Version : помогнете ми с малко информация
Stoyan Georgiev
03-06-2010, 17:34
Търся материали относно развитието на двигателите през годините, като ми трябва информация за приноса на италианците към развитието на двигателите с вътрешно горене (иновации, нови технологии и т.н.) и окачването на колите :)
Ако някой има някакъв по-сбит материал, където са изброени като факти направо "италианците са направили това, това и това" - още по-добре
Благодаря предварително!
Ми със сигурност знам, че първия комън-рейл за лек автомобил (не по принцип) е разработен от Фиат и Магнети Марели (преди да продадат патента на Бош). В последствие тая разработка се превръща в прословутото JTD, монтирано за пръв път в 156-ците :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail#History
Първия патент за променливо газоразпределяне (Variable valve timing) е също на Фиат, още през 60-те. В последствие, но доста по-късно системи като v-tec на Хонда и Vanos на БМВ стават много известни, но Фиат са първите, които са имали готова разработка в областта :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_valve_timing#Automotive_use
А небезизвестния Twin Spark, доколкото знам е разработен за пръв път от Alfa Romeo, доста отдавна, през 1914. След тях е имало и други производители на двигатели, които са правили трика с двете свещи, но това си остава запазена марка на Алфа :)
А, за малко да забравя... очевидно, че и Мултиеър го измислиха Фиат, но това ще видим в близко бъдеще дали е кой-знае каква революция :)
Май това са италианските иновации в ДВГ за които се сещам без замисляне, но предполагам, че има още доста :)
Туин спарка не е на Алфа, даже съм пускал тема във форума.
За мен специално най доброто окачване е на Ланчиа Делта-1...особено задното окачване...:saint:
Независимото окачване,отпред и отзад,дело на Ланча.
http://www.viva-lancia.com/snippet/snippet2.htm
Ланча са извесни с 10тина иновации,но засега не мога да ги намеря на едно място....
Първата серийна кола с 5 скоростна кутия, първата серийна кола моделирана в аеродинамичен тунел, първата серийна кола с ел. повдигащ се спойлер ... Това си спомням в момента, от 5-та предавака ако не се лъжа, за това което е дала Lancia. Дали е истина ... незнам:saint::grin:
Първата серийна кола с 5 скоростна кутия, първата серийна кола моделирана в аеродинамичен тунел, първата серийна кола с ел. повдигащ се спойлер ... Това си спомням в момента, от 5-та предавака ако не се лъжа, за това което е дала Lancia. Дали е истина ... незнам:saint::grin:
От епизод на топ гиър по-точно
http://www.youtube.com/watch?v=UK0v3WmkAuY
http://www.youtube.com/watch?v=ajiwjfvvJ50&feature=related
DerMeister
03-06-2010, 23:53
Туин спарка не е на Алфа, даже съм пускал тема във форума.
Ще ни просветлиш ли, защото ми е интересно, а не намирам информация...
Мерцедес правят двигател с 2 свещо на цилиндър още в зората на автомобилостроенето.
Мерцедес правят двигател с 2 свещо на цилиндър още в зората на автомобилостроенето.
Ами не е много в зората, ами къде 90-те
Инак поршовете, хонда и други марки разни, също имат матори с по две свещи на цилиндър
Ами не е много в зората, ами къде 90-те - Wasted spark (http://en.wikipedia.org/wiki/Wasted_spark)
Инак поршовете, хонда и други марки разни, също имат матори с по две свещи на цилиндър
1906 е доста в зората на автомобилостроенето.:biker:
1906 е доста в зората на автомобилостроенето.:biker:
Дай да четем нещо. Хората по-горе те помолиха да просветлиш.
Ами то и Ролс Ройс слагат по две свещи на цилиндър в Силвър Гоуст-а след 21-ва г.
Gh0stRider
04-06-2010, 11:55
Техническа информация за двигателите на съществуващата до към средата на миналия век италианска марка Diatto... обем, мощност, брой цилиндри, тегло... интересно е да се види :)
през 1916 вядят 25 коня от 2.7 литров мотор, само 11 години по-късно 1927 - 105к.с. от 2600сс :)
http://www.diatto.com/EN/pagine/cars3.html
http://mybenzguy.com/innovations.htm
http://mybenzguy.com/innovations.htm
Благодарим. И аз намерих нещо, след като подаде годината.
A да знаеш дали се палят sequentially or synchronously?
Много яка тема ... ако се разрастне ... колкото и да не съм от търпеливите хора ... обещавам един ден да седна и да систематизирам информацията ;)
Първия турбо дизел с директно впръскване монтиран на лек автомобил - Фиат Крома 1.9 Turbo D i.d. 1988 г.
Кардана също е патент на Фиат! ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.