PDA

View Full Version : Съединител селеспиид



Stefan Caromov
04-06-2010, 17:31
И така ,от няколко дни имам страшно тъп проблем .
Калибровам съединителя на 28.2/3/4/5 ,без значение ,Калибровам робота (било то с ФЕС ,било с Алфадиаг,ама на алфадиага си му имам повече вяра) Всичко е на ред. Карам ,колата не придърпва ,не притриса ,и така около 20 мин.и длед това Настройките бягат . Пускам диагностика и съединителя е изстрелян примерно на 30.00 или на 29.00 Кво става мамка му ,дайте акъл . Що така си губи настройките и не може да си намира точката на зацепване ???

nicks1
04-06-2010, 18:53
Проблем с компютъра на селеспиида?

Stefan Caromov
04-06-2010, 19:50
Проблем с компютъра на селеспиида?

Цу,не показва такъв . Чудя се има ли някакъв чалъм ,примерно да се държи запалена колата след калибрация ,или да се загаси и запали 3-4 пъти ,за да си запомни настройките ,или някаква такава магия.
Калибровка направих с AlfaDiag ,FiatECUScanner 2.1, EsiTronic 2010. Същата работа. Разбрал съм се утре с Боби от Алекс ауто да ми дадат екзаминера ,ще се тества и с него. Сега пред нас направих нова калибровка ,направих едно кръгче и още не е загубило настройките ,пък ще видим. Другото интересно е ,че виждайки от снимките по-долу ,съединителя е калибриран перфектно,но робота завърши калибровката от 3-4 път .Първите няколко пъти още преди да почне да реди скоростите записваше грешка.

Сега ще допълня още нещо в темата на Добри - dobromirski ,защото е тясно свързано с нея.

Тук чакам съвети и предложения.
Нека ,ако има желание да се изкаже Бобо и защото е всепризнат за капацитет .


Май Трябва да си направим Раздел SELESPEED да обменяме инфо и опит

dobromirski
04-06-2010, 22:43
Стефане, има някаква вероятност и самичт датчик да се еб-ва !
И на мен не ми ражда акъла що губи настройките.

Stefan Caromov
05-06-2010, 11:36
Стефане, има някаква вероятност и самичт датчик да се еб-ва !
И на мен не ми ражда акъла що губи настройките.


Кай датчик мама ?

P.S. Мамка му ,бягат настройките бреееее. Калибровам ,карам половин час и после к*р
трябва да правя всичко от начало

Хора помогнете бриях :(

С AlfaDiag ---- грешки 0
С FiatECUScanner ---- грешки 0
С KTS 540 & Bosch EsiTroniC 2010 ---- грешки 0
С Examiner ( Алекс Ауто) ---- грешки 0

И в крайна сметка ,както казваше един приятел ,колата е готова ,избутайте я .
Не си помни настройките и това е .

dobromirski
05-06-2010, 20:49
Виж какво съм ти написал в темата за селето. Според мен , Alfadiaga въобще не стартирва процедурата с калибрацията на съединителя. Накрая задължително се "сейва" , като се изключи от контакт.
Ти сигурен ли си , че не си помни настройките ? Да не се случва нещо друго ?

Stefan Caromov
05-06-2010, 21:14
Виж какво съм ти написал в темата за селето. Според мен , Alfadiaga въобще не стартирва процедурата с калибрацията на съединителя. Накрая задължително се "сейва" , като се изключи от контакт.
Ти сигурен ли си , че не си помни настройките ? Да не се случва нещо друго ?


Калиброва ,калиброва и още как. Горе в снимките виж как си влиза в стойностите ,след калибрацията. След процедурата гася поне 10-20 сек.
После пускам калибрация на робота ,прави я на трети ,четвърти път ,пак гася колата ,след това като я карам няа проблеми двайсетина минути и, се започва след това придърпване, форсиране като превключва ,дори на място като стои на скорост и се усеща как не се е натиснал до край съединителя и се опитва да тръгне ,а понякога толкова отпуска ,че направо гасне колата.
Кво да гледам още ,еба ли го ..... На алфадиага имам пълно доверие ,щото напарвих калибрацията и с екзаминер . По абсолютно същия начин калиброва съединителя ,калиброва робота ,покарах пак 20-тина мин и пак забрави какво е настройвал . Дай други предложения

nicks1
05-06-2010, 22:14
Ситуацията е досущ като се скапе батерията на биоса на компютър.

dobromirski
06-06-2010, 07:51
В крайна сметка , ЕЦУ-то мери напрежението от датчика и го превръща в мм.З акачи алфадиага и при добре работещ съединител виж точно колко мм показва в момента на зацепване. Като се скапят нещата, подай съвсем леко газ и киризиш пак на колко милиметра отива съединителя. Ако стойностите са същите, а колата не тръгва ( не се държи , както предният път), значи ЕЦУ-ти си помни всичко, но нещо се е променило. Неварвам де е механично по системата. По вероятно е или датчика за положението на съединителя да лъже ( при същотото механично положение на цилиндърчето, той вече показва друга стойност и ECU-то естествено праща вилката на друга механична позиция ( но за него си е на същата), или лош контакт по кабелите и буксите, променят реалното напрежение от датчика до ЕЦУ-то. Провери и общата маса на какво дередже е . На 147-цата е под десният фар ( на вертикалната гредичка до радиатора) тук си нямам на идея де е , но е много важно да я провериш) ( Я виж дали се променят нещата при пуснати и изгасени фарове!!!, че те май бяха на същата маса). Разръчкай и буксата до акумулатора.

Като за начало, размени датчика за положението на съединителя с тоз за скоростите ( двата черните, който са отгоре с по трите кабела) . Ако датчика се "ебава" е нормално да има проблем със съединителя. Внимавай при монтажа на датчиците. Трябва да ги завъртиш на около 90 градуса срещу часовниковата стрелка, да ги сложиш и после въртейки по часовниковата да съваднат отворите на болтовете. Малко е кофти, но като се действа внимателно няма проблеми.
В крайна сметка, когато съвпаднат болтчетата, трябва да усещаш пружинката в датчика.
Така ще установиш/елеминираш проблемен датчик.

ПП: Според мен си се запънал като магаре на мост с това "забравяне" на калибрирането, просто когато зависимостта (механична позиция-електрическа стойност) на съединителя се промени ( поради една от причините по-горе), колата се "скапва" и ти я прекалибрираш да работи нормално с тез (новите) стойности. За туй се оправя. Запомни, че ти не виждаш реалното механично положение на съединителя, ти виждаш единственно, това което се връща , като електрически сигнал. При калибрацията, именно по датчика който седи на опашката на кутията, се вижда точно кога съединителят зацепва.. Именно тогава се свръзват двете неща ( електрически сигнал, механична позиция).
ПП: Стана голям ферман, дано си ме разбрал.

Stefan Caromov
06-06-2010, 14:38
В крайна сметка , ЕЦУ-то мери напрежението от датчика и го превръща в мм.З акачи алфадиага и при добре работещ съединител виж точно колко мм показва в момента на зацепване. Като се скапят нещата, подай съвсем леко газ и киризиш пак на колко милиметра отива съединителя. Ако стойностите са същите, а колата не тръгва ( не се държи , както предният път), значи ЕЦУ-ти си помни всичко, но нещо се е променило. Неварвам де е механично по системата. По вероятно е или датчика за положението на съединителя да лъже ( при същотото механично положение на цилиндърчето, той вече показва друга стойност и ECU-то естествено праща вилката на друга механична позиция ( но за него си е на същата), или лош контакт по кабелите и буксите, променят реалното напрежение от датчика до ЕЦУ-то. Провери и общата маса на какво дередже е . На 147-цата е под десният фар ( на вертикалната гредичка до радиатора) тук си нямам на идея де е , но е много важно да я провериш) ( Я виж дали се променят нещата при пуснати и изгасени фарове!!!, че те май бяха на същата маса). Разръчкай и буксата до акумулатора.

Като за начало, размени датчика за положението на съединителя с тоз за скоростите ( двата черните, който са отгоре с по трите кабела) . Ако датчика се "ебава" е нормално да има проблем със съединителя. Внимавай при монтажа на датчиците. Трябва да ги завъртиш на около 90 градуса срещу часовниковата стрелка, да ги сложиш и после въртейки по часовниковата да съваднат отворите на болтовете. Малко е кофти, но като се действа внимателно няма проблеми.
В крайна сметка, когато съвпаднат болтчетата, трябва да усещаш пружинката в датчика.
Така ще установиш/елеминираш проблемен датчик.

ПП: Според мен си се запънал като магаре на мост с това "забравяне" на калибрирането, просто когато зависимостта (механична позиция-електрическа стойност) на съединителя се промени ( поради една от причините по-горе), колата се "скапва" и ти я прекалибрираш да работи нормално с тез (новите) стойности. За туй се оправя. Запомни, че ти не виждаш реалното механично положение на съединителя, ти виждаш единственно, това което се връща , като електрически сигнал. При калибрацията, именно по датчика който седи на опашката на кутията, се вижда точно кога съединителят зацепва.. Именно тогава се свръзват двете неща ( електрически сигнал, механична позиция).
ПП: Стана голям ферман, дано си ме разбрал.



Говориш ми за двата черни датчика ,които стоят на робота ли ? Единия го свалихме ,когато разглабя робота ...тези ли ? До колкото си спомням бяха на някакво търсене място,я ме подсети трябва ли да свалям акумулатора и стойката му ?

dobromirski
06-06-2010, 16:10
Сваляш и разменяш двата еднакви, които виждаш отгоре !

Stefan Caromov
09-06-2010, 18:15
Отново благодаря за телефонната асистенция на Добри ,който момчето имам чувството ,че се бе притеснил колкото мен за тоя съединител.
Оправих проблема . Оказа се ,че докато съм нагаждал механично съединителя ,съм го понатегнал малко повечече. Снощи развих оборот и малко шпилката и сега (вече двайсетина километра) нямам проблеми. Дано съм го решил в крайна сметка проблема.
Преди това смених екуто на робота с друго ,за да елиминирам евентуална причина. Евала Добри ЕВАЛААА

П.П. Пак си изгуби настройките. Имам вече чувството ,че не е до това колко км минавам ,а колко пъти се пали колата. Уфффф ще се гръмна . Сега не придърпва ,не се форсира като превключва ,но скростите влизат ,все едно с чук ги биеш с едно ТУП ТУП . и като е на място ,като вкл първа и се усеща как ъединителя изпуска все едно .

Stefan Caromov
16-06-2010, 19:44
Днес вече най накрая разбрах точния проблем. Най накрая алфадиага го изписа- Р1743 и съответно Р1762.
Търся си датчик хи хи хи

P.S. Я моля някой да преведе това ,че нещо едната думичка ми бяга


How To set clutch "Kiss point":
1) Make sure engine is cold.
2) Start the engine with your foot on the brake pedal and wait for two klunks, then turn engine off. These klunks will immediatly follow after the engine starts, so be alert. You will need to do this five times.
3) After the fifth time, leave engine off for approx 90 secs.

Какво е това klunks

dobromirski
17-06-2010, 09:03
Аааа, ще си дойдем на думата :) Klunk е глътка. На мен обаче диагностиката ми изписва кога да гася и кога да паля двигателя.

Относно грешките, не си търси датчик, а първо си провери захранванията и МАСАТА. На лична съм ти написал какво точно да направиш. !
ПП: Едната грешка ( липса на комуникация по CAN, говори именно за проблем в захранванията)

Stefan Caromov
17-06-2010, 09:40
Аааа, ще си дойдем на думата :) Klunk е глътка. На мен обаче диагностиката ми изписва кога да гася и кога да паля двигателя.

Относно грешките, не си търси датчик, а първо си провери захранванията и МАСАТА. На лична съм ти написал какво точно да направиш. !
ПП: Едната грешка ( липса на комуникация по CAN, говори именно за проблем в захранванията)


Ще ги проверя днес Добри. Ама това нещо тук не ми се връзва. Не мога да си го преведа тоя метод и това е.
Я дай превод ::)) Това бил метод ,ако нямаш диагностичен софтуер ,на път да си оправиш колата .

dobromirski
17-06-2010, 10:13
Туй не го вeрвам :)

Stefan Caromov
17-06-2010, 10:16
Туй не го вeрвам :)

Ми аз така го разбирам .Никъде не прочетох ,че е нужен софтуер за това . Те ти темата да я видиш .

Апропо ,преведи предишното ,как да оставя колата за две глътки хи хи хи ,и тя ли пие ?



Темата
http://forums.eurocca.net/showthread.php/31463-156-Selespeed.-How-to-set-quot-kiss-point-quot

myato
17-06-2010, 10:17
Днес вече най накрая разбрах точния проблем. Най накрая алфадиага го изписа- Р1743 и съответно Р1762.
Търся си датчик хи хи хи

P.S. Я моля някой да преведе това ,че нещо едната думичка ми бяга


How To set clutch "Kiss point":
1) Make sure engine is cold.
2) Start the engine with your foot on the brake pedal and wait for two klunks, then turn engine off. These klunks will immediatly follow after the engine starts, so be alert. You will need to do this five times.
3) After the fifth time, leave engine off for approx 90 secs.

Какво е това klunks

Как да нагласим точката на зацепване на съединителя.
1)Убедете се,че двигателят е студен.
2)Стартирайте двигателя с крак върху(предполагам,че става въпрос за натиснат) педала на спирачкта и изчакайте две чуквания,след тях изключете двигателя.Чукванията ще последват веднага след включването на двигателя,така че бъдете подготвени(на щрек).
Трябва да направите това пет пъти.
3)След петия път оставете двигателя изключен около 90 секунди.

Те тава е.Надявам се да ти е от полза.

Stefan Caromov
17-06-2010, 10:21
Как да нагласим точката на зацепване на съединителя.
1)Убедете се,че двигателят е студен.
2)Стартирайте двигателя с крак върху(предполагам,че става въпрос за натиснат) педала на спирачкта и изчакайте две чуквания,след тях изключете двигателя.Чукванията ще последват веднага след включването на двигателя,така че бъдете подготвени(на щрек).
Трябва да направите това пет пъти.
3)След петия път оставете двигателя изключен около 90 секунди.

Те тава е.Надявам се да ти е от полза.

Бе то и аз нещо такова си превеждах ,ама след като загасиш двигателя ,той остава на N ,като дадеш след това на контакт,няма чукания,за да го правя пет пъти,или може би трябва преди да загася колата да включа първа и тогава да загася.

myato
17-06-2010, 10:24
Нямам опит със Селеспийд и повече не мога да помогна.

dobromirski
17-06-2010, 10:56
Не пие, ама явно се чука :hump:
Там пише да запалиш колата, а не да дадеш на контакт ! Когато колата е на N, след всяко запалване, скоростната кутия превключва . ( чува се точно клоп, клоп ). Загаси я на N . И да не забравиш да се прекръстиш :D

myato
17-06-2010, 11:14
Не пие, ама явно се чука :hump:
Там пише да запалиш колата, а не да дадеш на контакт ! Когато колата е на N, след всяко запалване, скоростната кутия превключва . ( чува се точно клоп, клоп ). Загаси я на N . И да не забравиш да се прекръстиш :D

Ми то чукането сближава.Все пак за съединител иде реч.:mrgreen:

Stefan Caromov
17-06-2010, 12:27
Не пие, ама явно се чука :hump:
Там пише да запалиш колата, а не да дадеш на контакт ! Когато колата е на N, след всяко запалване, скоростната кутия превключва . ( чува се точно клоп, клоп ). Загаси я на N . И да не забравиш да се прекръстиш :D

Що да се кръстя бре Добри . Ще опитам след малко ,даже мисля 6 пъти да го направя това и след това да оставя колата за 3-4 мин ,пък да видим . Ама това с тоците ме притеснява. Няма логика да се оправи от тая процедурка скапана

fiore
18-06-2010, 15:23
Щ`и дам датчик бе мама. Ако това ти е проблема де.

Stefan Caromov
21-06-2010, 14:06
Щ`и дам датчик бе мама. Ако това ти е проблема де.


Това ми е пороблема ,мерси мама. Сложих го преди малко и засега колата е чук. Ще покарам малко и ще пиша. Но изчезна и грешката по кан. Ще се повозя и после ще тествам с алфасиага и екзаминера от алекс ауто

fiore
21-06-2010, 16:49
Ма моля ти са. За теб винаги. А дано да е ОК. И кажи на дебелия че ми дължи бутилка за това че датчика работи:)))

Stefan Caromov
21-06-2010, 18:46
Ма моля ти са. За теб винаги. А дано да е ОК. И кажи на дебелия че ми дължи бутилка за това че датчика работи:)))

С боян е сега се видяхме пред нас. Той и той откъм селеспиид е малко лаладжия. Почна да ми развива нек`ви ник`ви такива ::))

Ще черпя като се видим тия дни,или на 27-ми ,ако съм още тук.

fiore
22-06-2010, 09:59
"малко" е слаба дума. Пръстите на едната ръка са много за да се преброят хората които наистина знаят как работи това чудо. Да не говорим за тези които могат да го оправят.

Stefan Caromov
24-06-2010, 16:41
Нервирах се ,ще се хвана тия дни да започна да превеждам цялата информация от сайта . Белким за двайсетината дни ,в които ще съм свободен ,успея да го направя .

dobromirski
26-06-2010, 08:24
Ама още ли ти прави проблем със съединителя ? :boxing:

Stefan Caromov
26-06-2010, 16:59
Не ,смених датчика и колата заспа. Просто съм се заял от спортна злоба

fiore
28-06-2010, 16:56
Нервирах се ,ще се хвана тия дни да започна да превеждам цялата информация от сайта . Белким за двайсетината дни ,в които ще съм свободен ,успея да го направя .

E за какво ти е да я превеждаш като можеш да си я четеш при необходимост?

allberti
05-07-2010, 08:03
Туй не го вeрвам :)

Добри ще паднеш ама го пробвах и е верно

dobromirski
05-07-2010, 10:34
Хммм, Алберти, и как разбра , че действа ? :???:

allberti
05-07-2010, 11:11
Хммм, Алберти, и как разбра , че действа ? :???:

Ами преди пробата, при смяна на предавките ( независимо на горе или на долу ) усещах нещо като придърпване или задържане абе все едно неумела работа на неопитен водач със съединителя и газта. Освен това при маневра се излиташе на тласъци все едно не умее да държи полу-съединител. Та след пробата като потеглих пак се излетя и си казах, че това са глупости но тогава включих на задна и " о чудо " колата лениво започна да се връща на зад без тласъци. Ми т`ва е :-P и сега смяната на предавките е мазна и неусетна за пасажерите.

Sam76
12-11-2010, 23:15
И на мен ми изписа грешка по CAN интерфейса... Дисплеят за изписване на предавката мига, колата минава от скорост на нулева, губят се скорости. С лаптопът прочетох p1762 - грешка по CAN интерфейса, но доколкото знам датчиците са вързани директно към ЕКУ-то на селето. Значи грешката е в комуникацията между двете ЕКУ-та? Това на селето нали е в пасажерските крака? Ще го отворя да разгледам за куплонзи и други подобни. Всякакви съвети ще са ми полезни. Мерси предварително!!!

dobromirski
13-11-2010, 08:40
Пфууу, темата за селето нещо се е бъгнала и номерата, на постовете не отговарят.
Прочети , последният пост http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=34244&page=11
А грешката ти е от слаб акумулатор при въртене на стартер, но тя няма нищо общо с проблема. Провери си масата под десният фар , отстрани до радиатора.

dobromirski
13-11-2010, 18:29
Хах, Иване, процедурата си работи , тествано е .
Забелязъл съм обаче, че бачка само след дълъг престой (или когато колата е студена)
При студен двигател, с натисната спирачка, секунда след запалването, се чува отчетливо превключване на предавка (въпросното "клоп-клоп") . Именно тогава процедурата действа. При топъл двигател, може да я задействаш само с диагностика, но дори и с нея, процедурата е същата. При топъл двигател, колата пали без да се чува превключване и можеш да си палиш и гасиш колкото щеш, файда-йок.:haha:

Sam76
11-01-2011, 14:35
Моето селе пак се счупи. Ту оставам само с 2-ра, 4-та и Р, ту и те изчезват, остава само 5-та. Налягането на сферата си е ок, мисля си да не е датчик за скоростите? Къде в коша да ги търся тези датчици? Отдолу на робота ли са? Лесно ли се сменят?

Mury
11-01-2011, 15:53
Моето селе пак се счупи. Ту оставам само с 2-ра, 4-та и Р, ту и те изчезват, остава само 5-та. Налягането на сферата си е ок, мисля си да не е датчик за скоростите? Къде в коша да ги търся тези датчици? Отдолу на робота ли са? Лесно ли се сменят?

За мен може проблема да е в датчиците,защото единия отчита положението на лоста напред назад,а другия наляво надясно,щом оставаш с 2,4,задна значи лоста отчита движение назад,и наляво надясно,а напред не отчита,или само на 5-а.Имал съм такъв случай,но там колата записваше грешка само на 5-а скорост,смених датчика/потенциометъра/ за напред назад и се оправи:evil::evil::evil:Но все пак е хубаво да се види на компютър колата:pimp::pimp:

П.С.Иначе самите потенциометри не се сменят трудно,като изключиме задния/той е за положението наляво надясно/,даже единия/точно този дето ти трябва на теб/ аз успявам да го сменя и без да свалям акумулатора,намира се точно отгоре на робота.Но преди всичко провери връзките на куплунзите

---------- Post added at 16:53 ---------- Previous post was at 16:48 ----------


Хах, Иване, процедурата си работи , тествано е .
Забелязъл съм обаче, че бачка само след дълъг престой (или когато колата е студена)
При студен двигател, с натисната спирачка, секунда след запалването, се чува отчетливо превключване на предавка (въпросното "клоп-клоп") . Именно тогава процедурата действа. При топъл двигател, може да я задействаш само с диагностика, но дори и с нея, процедурата е същата. При топъл двигател, колата пали без да се чува превключване и можеш да си палиш и гасиш колкото щеш, файда-йок.:haha:

И аз съм пробвал един път,но не стана,иначе и мойто интерфейс прави процедурата по същия начин:pimp::pimp::pimp:

Sam76
11-01-2011, 22:38
Мога ли да ги видя тези датчици някъде? Двата са еднакви, нали? И се намират някъде върху робота. Колко ли струват нови? Или да пробвам на Добромирски рецептата? Може би трябва да вдигна колата на крик? Или да махна акумулатора?Утре се захващам защото положението е нетърпимо. Ту работи перфектно, ту прескача. Днес стартирах тази процедура за калибровката на съединителя. Сега като сменя, щрака много добре - стегнато и бързо, без похлопване. Обаче като се счупи....
Та с две думи: хорааа, помагайте с тези датчици, моля... Къде са? Кой е този за 2/4/Р или 1/3/5 и кой за 1/2 3/4, 5/р

dobromirski
12-01-2011, 07:00
Eдиният се намира малко по-назад от този на съединителя. Ще го видиш. Другият обаче седи отзад на робота, точно над хидравличната рейка. И 3-те датчика са напълно еднакви. Проблема е, че влиза вода в тях. Отварят се внимателно, мажат се обилно с грес и после се затварят. Ако ли не- нов. Драсни ми лична да ти кажа от къде какво да вземеш.

Mury
12-01-2011, 10:21
Мога ли да ги видя тези датчици някъде? Двата са еднакви, нали? И се намират някъде върху робота. Колко ли струват нови? Или да пробвам на Добромирски рецептата? Може би трябва да вдигна колата на крик? Или да махна акумулатора?Утре се захващам защото положението е нетърпимо. Ту работи перфектно, ту прескача. Днес стартирах тази процедура за калибровката на съединителя. Сега като сменя, щрака много добре - стегнато и бързо, без похлопване. Обаче като се счупи....
Та с две думи: хорааа, помагайте с тези датчици, моля... Къде са? Кой е този за 2/4/Р или 1/3/5 и кой за 1/2 3/4, 5/р

Добри ти е отговорил,и пиши после какво е станало8-)8-)8-)Пробвай първо с този за напред назад,намира се малко зад този на съединителя и изглежда така http://www.magneti-marelli.com/uploads/mediacentre/20100525093625-PF2C%20front.JPG

Sam76
12-01-2011, 12:01
Само нещо не мога да разбера. Чета по форумите, че това е стандартен датчик, ползващ се на доста места като TPS потенциометър. Струва 50лв, ако кажа че търся примерно TPS за Саксо. Ако обаче кажа, че искам датчик за селеспийд и цената веднага минава 300лв, с отстъпка. Дали да не пробвам този от 50лв, доколкото разбрах бачка без проблеми?

Sam76
12-01-2011, 19:08
Отворих го потенциометъра, но после като го сложих и запалих колата мига индикацията за скоростната кутия. Включва скоростите, но дисплеят мига и след това минава на нулева. Утре ще търся нов датчик. Някави идеи откъде?

Mury
12-01-2011, 19:34
Отворих го потенциометъра, но после като го сложих и запалих колата мига индикацията за скоростната кутия. Включва скоростите, но дисплеят мига и след това минава на нулева. Утре ще търся нов датчик. Някави идеи откъде?

Е шом си разбрал вече от какво става,търси за Пунто 1.2 8в-номера на Марели е PF2C-ако ти е близо,отиваш в магазина на Венци на В.Левски преди Сточна гара,мисля че трябва да има наличен.

П.С.Разбрах че си имаш диагностика,ако искаш опитай първо с калибрация със стария датчик,може и да мине номера8-)8-)8-)8-)8-)

Sam76
12-01-2011, 20:03
Нямам алфадиаг, чета с FIATECUSCAN.. Иначе определено нещо не съм сглобил както трябва.... Утре пак ще го мисля... Накрая може да ти я докарам на някой репатрак и това е :)
Мерси за информацията, на моменти си е направо безценна....

fiore
13-01-2011, 03:36
Е шом си разбрал вече от какво става,търси за Пунто 1.2 8в-номера на Марели е PF2C-ако ти е близо,отиваш в магазина на Венци на В.Левски преди Сточна гара,мисля че трябва да има наличен.

П.С.Разбрах че си имаш диагностика,ако искаш опитай първо с калибрация със стария датчик,може и да мине номера8-)8-)8-)8-)8-)

Няма да мине.....Бъди сигурен


Някави идеи откъде?
Утре ще ти драсна дали имам датчик че не помня вече на кого какво давах. Ако имам ще де разберем да ти го дам да опиташ.

dobromirski
13-01-2011, 09:14
В крайна сметка сложи ли го на робота както трябва ? Ако след разговор, от който ми падна батерията на телефона не си успял, си за обществено порицание :D

ПП: Цецо, не е проблема в датчика. Проблема е, че е изгасил колата на 1-ва предавка и лостчето , което върти датчика е завъртяно на ляво. По принцип, знаеш , че и без това, този датчик се слага терсене( като га завъртиш на ляво за да го сложиш, опира в корпуса на робота, но с малко чалъм влиза ), но ако робота е завъртял лостчето на ляво, нямаш никакъв шанс :) ,
Надявам се само, като е превключил с робота ( при неправилно поставен датчик) да не го е натрошил :(
ПП2: Този знам че си го прежалил, но същото може да се случи и с новият !!!!

fiore
13-01-2011, 10:15
В крайна сметка сложи ли го на робота както трябва ? Ако след разговор, от който ми падна батерията на телефона не си успял, си за обществено порицание :D

ПП: Цецо, не е проблема в датчика. Проблема е, че е изгасил колата на 1-ва предавка и лостчето , което върти датчика е завъртяно на ляво. По принцип, знаеш , че и без това, този датчик се слага терсене( като га завъртиш на ляво за да го сложиш, опира в корпуса на робота, но с малко чалъм влиза ), но ако робота е завъртял лостчето на ляво, нямаш никакъв шанс :) ,
Надявам се само, като е превключил с робота ( при неправилно поставен датчик) да не го е натрошил :(
ПП2: Този знам че си го прежалил, но същото може да се случи и с новият !!!!

Предполагам че не е датчик но нека опита. Аз на Стефан подарих един датчик с който той каза че всичко се е оправило , но не съм убеден дали и неговия датчик не беше читав.

Sam76
13-01-2011, 11:21
Пичове, поръчах един датчик, утре ще го имам. Със стария само ще мина на нулева и слагам новия, като го слагам под ъгъл, след което въртя по часовниковата стрелка докато съвпаднат дупките. Дано само не се окаже, че има някаква тъъъънка разлика между датчиците. Дано това PF2C/00 e достатъчно. Обещаха и нова сфера да намерят, мисля и нея да сменя, тъй като тази лееекинко си е заминала и много тормози помпата. Взех и масло да долея, ако изтече повечко без да успея да го събера.
Засега имам само един проблем- едната глава на винта съвсем си отиде, беше пипана нещо и не си личеше еврейска звезда или шестограм е. Трябва да търся нов винт отнякъде!!!

fiore
13-01-2011, 12:58
Звезда е ама май ги изхвърлих винтовете. Да търся ли?

Sam76
13-01-2011, 13:34
Намерих шестограми, 4х20мм, мисля да ги сложа тях и това е... Само дано стане датчика...

Mury
13-01-2011, 14:38
Намерих шестограми, 4х20мм, мисля да ги сложа тях и това е... Само дано стане датчика...

Датчика ще стане 100% аз съм сменявал няколко,и даже има 1-2 читави втора ръка:innocent::innocent::innocent::innocent:

Sam76
13-01-2011, 18:37
Момчета, имам само още няколко въпроса. При развиване на сферата и поставянето на нова трябва ли да слагам някакви уплътнения, смазки и т.н? Старата сфера на ръка ли се развива или с инструмент? Новата колко се стяга? С динамометричен ли трябва или не е толкова фатално?

dobromirski
13-01-2011, 19:41
Развиваш скобата, а за развиването на сферата ползваш ключ за маслен филтър. Внимавай да не ти измие очите :)
Новата я навий на ръка !

Sam76
13-01-2011, 20:07
Ключ за маслен филтър??? Сещам се за какво говориш, ама аз такова нямам. Може с някакъв малък водопроводен да пробвам.

Mury
14-01-2011, 11:11
Ключ за маслен филтър??? Сещам се за какво говориш, ама аз такова нямам. Може с някакъв малък водопроводен да пробвам.

Отзад на сферата влиза ключ 27 мисля беше,и се развива с него много лесно,а за да не ти измие очите,за всеки случай изключи помпата от куплунга и превключи 3-4 пъти скоростите да падне налягането,че на мен една така ми изми очите и омазах всичко окло мен:shutup::shutup::shutup::shutup:Едно пояснение,преди месец сложих на една кола чисто нова сфера от Ал.ауто и колата после си пускаше в движение помпата на 5-тото превключване:clapping::clapping::clapping:

П.С.Ти ли ми звъня вчера за сфера,или не

Sam76
14-01-2011, 14:14
Не, не съм ти звънял аз. Аз купих нова, сложих я. Ключът за развиване е 27, да. Доста леко се развива и завива. Поизтекоха 50 грама масло, но не пръска. Може би защото колата стоя 2 дена без акумулатор и налягането е паднало. После долях масло на око. Надявам се да си изхвърли излишното само. Сега на контакт пуска помпата на 3 или 4 превключвания, в движение не съм гледал. Със старата сфера помпата се пускаше на всяко второ превключване. Налягането държи от 40 бара нагоре. Датчикът стана. Явно наистина е важно да се поставя, когато колата е на нулева. Засега работи добре, но все пак съм минал 2-3 километра. Направи ми впечатление, че единя куплунг, който се намира най-отпред и най-ниско на робота, беше мизерия. Имам предвид скъсана гума, жиците се виждаха, беше и доста мръсен. Намотах вакуумна гума, пръснах малко с контактен спрей.
Успях да направя и една голяма мизерия. Счупих закопчалката на куплунга, който е точно до въпросния датчик и пречи при сваляне и слагане. Та ще трябва да го сменя и него някой ден, защото сега е замотан само с вакуумна гума и сигурно ще почне да дава ядове.
Та такива ги свърших с две думи. Имам да черпя, и то сериозно за съпорта. Добри, благодарско за телефонния съпорт и отделеното време!!!
Отивам да карам и после ще кажа как е!!!

Mury
14-01-2011, 16:31
Екстра,браво,дано всичко е наред,пиши после:flirt::flirt::flirt:

Sam76
14-01-2011, 18:10
Имате ли идея къде в София може да ми измерят старата сфера на стенд?

Sam76
07-02-2011, 20:50
Днес пак селето се счупи... Този път вече съм ТОТАЛНО отчаян. Единствената индикация, която даваше преди да се счупи, беше, че докато е на 1 или 2-ра дисплеят премигваше. И изведнъж нито 1,2,3,4 или 5. Само ме изплюваше на нулева и задна. След спиране, ръгане и т.н успяваше да включи или 1 или 2, и така се прибрах. 5 километра за около 1.30 часа. Като дам на контакт и опитам да включа скорост, се чува едно шумене за около секунда и това е. Само отвреме навреме щракаше, опитвайки се да нацели предавка, и после пак нулева. После я включи 1-ва или 2-ра, оттам 5-та и това е. Тотално мазало и томбола. Мисля си за ЦПУ или нещо такова. По едно време тръгнах, включих 5-та, покарах така, по едно време си мина на нулева, а дисплеят си показваше 5-та. Абе този път е брутално. Така не се беше чупила. Дайте идея какво да я правя, моля... Освен НАДИН де... това си го знам....

lagunata
26-05-2016, 23:08
Fiore , Kой е този датчик , че май май моя проблем е същия!!!