View Full Version : Машинка за клапи на парното
Здравейте, не ми работи една от трите машинка за клапите на парното. Оттам климатика вади всеки път едно досадно съобщение "Air conditioner fault. Contact the service"
На всичко отгоре е пълен хаос. При изключен климатик лятото ми духа топло, а зимата студено. В зависимост какво съм ползвал. И аз не знам.
Някой има ли идея къде могат да ми оправят проблема?
От Пловдив съм.
Алфа 166 2.4 JTD
Попитай в сервиза до представителството на Фиат, намира се на гърба на занзибар на пещерско шосе. Там работят често италиански коли, дано ти помогнат. Мисля че Динекспрес се наричаше ама не съм сигурен.
BIzZkIt4o
09-06-2010, 09:18
имам същия проблем от 2 дена духа ми само студено пускам на топло и пак студено и това съобщение.... сега нямам време да се занимавам за зимама обаче трябва да се мисли нещо че лошо
leshoiad
13-06-2010, 13:43
И при мен е така, но мисля, че умишлено така е направено, за да ползваш ресурсите без да отнемаш от мощността на двигателя. Пробвай - направи си климатика на 18 градуса, остави го да поработи малко, след това го спри. Подкарай колата, отвори жалузите, клапите в купето и гледай какво става. При отворени прозорци притока на хладен въздух се усилва, а при затворени-намалява. Ако не искаш въобще да ти духа, просто затвори клапите.
Partyзанин
18-01-2011, 16:13
Колеги, този проблем ми го решиха в сервиз "Друмник" на бул. "България" срещу 60-70 лв.
Точно и аз Друмник щях да препоръчам.
Ще използвам темата на колегата да питам...
Знае ли някой къде се намира редукторчето с положението на клапите за позициите? Трябва ли да се сваля таблото за да се стигне до него или има по-лесен начин?
lordliness
26-02-2013, 18:13
Ще използвам темата на колегата да питам...
Знае ли някой къде се намира редукторчето с положението на клапите за позициите? Трябва ли да се сваля таблото за да се стигне до него или има по-лесен начин?
аз малко да допълня- някой ако знае къде са всички клапи и ако има някакви схеми ще е супер.Аз знам само за онази клапа на вентилатора и нищо друго, а моя и той вади гадни надписи отвреме на време
В тая тема като гледам има повече въпроси отколкото отговори ама да се пробвам и аз - някой да знае къде се намира клапата, която отваря/затваря циркулацията на въздуха в купето или вкарва въздух и отвън ? Имам подозрения че моята не работи понеже в уж затворено положение вътре се усещат миризми отвън.
ecotronic
28-02-2013, 17:18
В тая тема като гледам има повече въпроси отколкото отговори ама да се пробвам и аз - някой да знае къде се намира клапата, която отваря/затваря циркулацията на въздуха в купето или вкарва въздух и отвън ? Имам подозрения че моята не работи понеже в уж затворено положение вътре се усещат миризми отвън.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1362064663v.jpg
Вдясно под кората с пръскалките на ч. стъкло. Там влизат 2 кабела който са за моторчето и.
Ясно, ще разглабям тия дни :lupe:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1362064663v.jpg
гледаш дясната снимка
Най-вероятно ти е спукана лоста на клапата 2 в долния край(поне при мен беше така).За целта развиваш рапидките под челното стъкло(пластмасовата кора, която е под чистачките),може да не откачаш рамената на чистачките,но ако имаш желание ... От там ти се отваря гледката и почваш,развиваш напълно двете най-горни видии на моторчето 1b (с много къса кръстата отвертка),долното до оставяш почти развито до край,това упражнение го правин за да изкараме моторчето 1b от лоста 2.Следва да изкараме лоста на клапата 2 от оста 3а.Сега поглеждаме лявата снимка,информативно само заради инструмента 1b
Демек :rotfl: на нас ни трябва нещо подобно,за да изкараме лоста от оста.Аз използвах преди време по-голяма права отвертка, за да я използвам като рамо(или като инструмента 1b ),като с другата ръка дърпах по оста, лоста на рамото 1b,по центъра на оста 3а
След като изкарах лоста на клапата,в долния край беше сцепен и от там оста на моторчето излизаше.За лоста на клапата използвах от тел-бод телчетата 2 на брой,едно от всяка страна,като ги нагрях с поялник,и ги притиснах към лоста на клапата(пасват си идеално!!!),после залях с епоксидна смола.
Еми това е приятна работа!
Мерси за подробното описание колега :thumbup: ще пиша като видя какво е положението.
Така, най-накрая се наканих да оправя пустата клапа и проблема при мен се оказа същия като при колегата popaay - сцепено ухо на лоста на клапата (1-ва снимка). Като цяло моторчето е направено така, че да се върти докато срещне съпротивление, което от своя страна оказва натиск на ухото на лоста на клапата и явно след известно време не издържа и се чупи и моторчето пова да се върти без да върши работа.
Нещо което ми направи впечатление - при изгасена кола клапата е в хоризонтално положение (1-ва снимка), при запалена кола (или контакт) и включен климатроник клапата отива във вертикално положение (2-ра снимка) и при цъкнато копче за циркулация в купето клапата отново отива в хоризонтално положение. Та въпроса ми е дали съм я нагласил правилно - вертикално е отворена и влиза въздух отвън в купето и хоризонтално е затворена ?
Другото което се чудех е дали не работенето на тази клапа има нещо общо с надписа contact workshop на климатроника ?
Така, най-накрая се наканих да оправя пустата клапа и проблема при мен се оказа същия като при колегата popaay - сцепено ухо на лоста на клапата (1-ва снимка). Като цяло моторчето е направено така, че да се върти докато срещне съпротивление, което от своя страна оказва натиск на ухото на лоста на клапата и явно след известно време не издържа и се чупи и моторчето пова да се върти без да върши работа.
Нещо което ми направи впечатление - при изгасена кола клапата е в хоризонтално положение (1-ва снимка), при запалена кола (или контакт) и включен климатроник клапата отива във вертикално положение (2-ра снимка) и при цъкнато копче за циркулация в купето клапата отново отива в хоризонтално положение. Та въпроса ми е дали съм я нагласил правилно - вертикално е отворена и влиза въздух отвън в купето и хоризонтално е затворена ?
Другото което се чудех е дали не работенето на тази клапа има нещо общо с надписа contact workshop на климатроника ?
Да свързано е с проблем с надписа "contact workshop"
Ясно, значи вече не трябва да го виждам досадния надпис :drinking:
Serjanta
25-09-2013, 12:28
Ще използвам и аз темата за да попитам и за моя проблем.Значи парното си ми работи без проблем и климата също но имам проблем с обдухването.Отпреде духа но когато му дам да духа на стъклата или отпред и долу ми изписва грешка.Забелязал съм 2-3 пъти да сменя позициите но в последно време не мога да го накарам да духа на стъклата ..а идва зима.Ако някой може да помогне благодаря предварително.
Linkestis
25-09-2013, 16:03
Блокирала ти е клапата.
Serjanta
25-09-2013, 18:42
Тази клапа същата за която става дума по горе ли е или друга?
lordliness
25-09-2013, 18:49
И все пак има ли и други клапи и къде са?
ecotronic
25-09-2013, 20:11
Всичко на всичко клапите са 3 :
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1380128613s.jpg
(1) клапата за рециркулация - обуславя откъде да бъде засмукван входящия въздух.
(5) клапата за смесване - обуславя откъде да минава въздушние поток (само през изпарителя или и през радиатора на парното)
(6) разпределителната клапа - обуславя откъде да излиза изходящия въздух (от горните или от долните въздуховоди)
lordliness
25-09-2013, 21:10
А реално възможен ли е достъпа до клапи 5 и 6
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.