Log in

View Full Version : Светеща лампичка като дюза при 2.0 ТС



mian4o
05-06-2010, 17:47
Здравейте момчета

моля да споделите малко опит ако някой се е сблъсквал с проблем като моя.

Та картината е следната

При студен старт колата пали нормално вдига си около 1000 оборота и после ги сваля но в момента на потеглянето при подаване на газ колата глъхне и не може да се форсира. Трябва или да я оставя да поработи 4, 5 минути или много плавно да натискам педала на газта за да се вдигнат оборотите. Прави ми впечетление също и че лампичката с дюзата свети по продължително време преди да изгасне може би около 10, 15 секунди. Ходих на диагностика и там ми изчистиха две грешки едната за ламбда сонда и другата за датчик на колянов вал. Всичко това го прави само като е студена, а иначе колата е направо стрела. Не ми работи и термостата ако има значение. Четох за подобни ситуации но при ЖТД.

Моля да споделите мнения и опит.

Поздрави
Дамян

ancho
05-06-2010, 18:38
Аз съм със същия двигател и същите симптоми. Като е студена наистина глъхне в началото, само че дюзата ми е светвала 1-2пъти досега. При мен проблема се оказаха кабели, тоест в сервиза ми казаха така, аз вече 1година си карам така и нямам абсолютно никакви проблеми, нито зимата нито сега. А че не ти работи термостата със сигурност има значение и то не малко :D

Value
08-06-2010, 23:06
При мен е горе-долу същото, но без дюзата. Един от техниците ме посъветва при първо палене да я изгася и запаля отново. Така не заглъхва и се подава нормално газта. Пробвай дали и при теб по този начин ще се оправи.

achkar
09-06-2010, 00:24
Ако не бъкрам май е от дебитомер, ама въобще не съм сигурен :D

Flame
09-06-2010, 01:07
Може да са свещи,кабели...

leshoiad
13-06-2010, 13:48
Дебитомер със сигурност не е, защото тва упражнение го минах наремето с ГТВ-то и смених дебитомера. Проблема си остана. Тези симптоми са често срещани при туйн спарк двигателите. Кабели, малко вероятно защото ако бяха те, проблема щеше да перманентен. Бобо да каже...........поздрави!

oem
14-06-2010, 17:26
А може би причините да са няколко:

1. Ламбдата не регулира както трябва или е забила.
2. Дебитомера е зацапан или нагорял и не отичта достатъчно въздух.
3. Свещите подават слаба искра или не са подходящите свещи или не са регулирани добре или са износени и не нямат възможност да запалят иначе бедната на гориво смес.

Тези 3 неща много често ги има като съвкупност от проблеми и са основни неща които трябва да се проверят.

kartell
15-06-2010, 09:29
Навремето като купих колата, след обслужването смених и трите неща: ламбда, дебитомер и свещи, но уви проблема с глъхненето докато е студена си остана и така до ден днешен, просто я оставям 2 мин да поработи и тогава тръгвам :roll:

didod
15-06-2010, 10:14
Един колега си оправи такъв проблем с почистване на дюзите с ултразвук.

kartell
15-06-2010, 13:58
Не виждам лигига да е от дюзите, може би колегата е имал роблеми и при заграла кола, знам ли .

oem
15-06-2010, 16:38
Регулирай си свещите ако не са, и обърни внимание и на дросела.

mian4o
18-06-2010, 13:50
Благодаря на всички отзовали се. Та по въпроса почистих си датчика на коляновия вал защото беше зацапан но проблема си остана сега наред са проверка на ламбда сондата чрез смяна но само за пробата и почистване и регулиране на разстоянието на свещите и пак ще пиша но вече и наех цаката като я оставя да поработи на място малко.

Поздрави

digitalundgrd
18-06-2010, 14:01
За светещата лампичка не мога да ти помогна, но за "глъхненето" при първото палене мога да споделя от личен опит, че със 100 октана бензин изчезва (поне при мен).
СЛожа ли нещо различно от 100 октана пак се появява...Пробвал съм нарочно 5-6 пъти, за да изключа варианта да е някакво съвпадение...

Друго, което съм установил е (както и ти), че ако я оставиш да поработи на място 30тина секунди също не глъхне...Даже можеш леко да я форсираш на място до 2-2500 оборота 3-4 пъти и си готов за потегляне ;)

BLUE1
18-06-2010, 14:15
Това с паленето и при мен го има. Само че съм убеден, че това е поредният бъг на Алфа. Също като с нестабилните обороти на празен ход в движение. Сменени са ми кабели, свещи, дебитомер, МПХ, ламбда сонда всичко с най-доброто на пазара. Когато е студено, няма никакъв проблем със запалването. Стане ли над 20* и се започва. Врътваш първият път тя тръгва все едно на 3 цилиндъра. Връщаш и пак врътваш- никакъв проблем. Миналата събота бях на Студенец в Родопите. На следващата сутрин беше доста студено 12* и колата си запали от ряз.

mian4o
19-06-2010, 13:47
За светещата лампичка не мога да ти помогна, но за "глъхненето" при първото палене мога да споделя от личен опит, че със 100 октана бензин изчезва (поне при мен).
СЛожа ли нещо различно от 100 октана пак се появява...Пробвал съм нарочно 5-6 пъти, за да изключа варианта да е някакво съвпадение...

Друго, което съм установил е (както и ти), че ако я оставиш да поработи на място 30тина секунди също не глъхне...Даже можеш леко да я форсираш на място до 2-2500 оборота 3-4 пъти и си готов за потегляне ;)

Так и правя оставям я на място и леко я форсирам но най куриозното е че го прави само като я карам аз като се качи жената никакви проблеми. За бензина не съм пробвал но и това ще направя че може и някоя добавка за октановото число да сложа.

Поздрави

digitalundgrd
19-06-2010, 13:52
Няма смисъл от добавка - само ще си дадеш парите ;) (ама, ако ти се дават вземи си).
Покарай, докато ти остане колата на резерва и сипи 20 литра 100 октана Шел В Пауър Рейсинг или пък от ЕКО 100 октана ;)

mian4o
19-06-2010, 14:00
Няма смисъл от добавка - само ще си дадеш парите ;) (ама, ако ти се дават вземи си).
Покарай, докато ти остане колата на резерва и сипи 20 литра 100 октана Шел В Пауър Рейсинг или пък от ЕКО 100 октана ;)

В интерес на истината другата ми кола известно време я карах с В пауар расинг може би около 10 резервоара около 700 литра и колата беше спокойна и вървеше различно смисъл по добре. И без това ще зареждам. Мерси за идеята.

Поздрави