PDA

View Full Version : Защо пък 1.6 да е слаб?!



R-156
07-06-2010, 18:44
Темата е пускам понеже всеки разправя, че 1.6 не вървял, купето било тежко за тоя мотор, повече гори и т.н.
НЕ знам кое му е слабото от 0-100 за ~10.5 секунди... колкото 1.9 дизела.
Максималната му скорост е съвсем прилична ~ 200км.
И според мен разхода градско е по-малк от 1.8.
Аз карам 1.6 /нямам газова/ и като за 1.6 съм си доволен. ДОста нови коли имат същите х-ки.
Естествено, не бих съжалил ако ми беше 1.8 или 2ка, ама все пак колите ги взимаме заради състоянието им, не колко коня е :mrgreen:
Просто реших да споделя тази гледнa точка с вас :clown: с мисълта, че 1.6 не е за подценяване.

Edit: Признавам си, че като пусна климатика и музиката силно + возещите се, се усеща че не достигат 120 кончета най-вече в планина :) Говорим за по-бързо ускорение де...

hercoga
07-06-2010, 19:17
Здрасти колега и аз съм с 1.6 мотор карам на бензин и върви прилично.Дърпал съм се с рено 19 1.8 109 коня държаме една кола до 150 и после нямаше шанс.Несъжалявам че не е 2.0 или 2.5 щото обслужването е по скъпо.

bi40
07-06-2010, 19:31
Moита също е 1.6 и аз съм доволен(не че на 2 не бих отказал)но като вдигне оборори движи много добре.

face/off
07-06-2010, 19:42
Или хубаво или нищо!!!
1.6 мотора си се супер-колата върви идеално и винаги ми доставя удоволствие на пътя:)

digitalundgrd
07-06-2010, 19:54
Хора различни, гледни точки много....Това дали 1,6ТС (сток) може да се определи като "слаб", зависи от стила на каране на шофера, дали през повечето време караш с повече от 1 човек в колата, багаж итн ;)

На мен лично 1,6ТС ми "омаля" ;)

bi40
07-06-2010, 21:46
И на мен ми е омаляло,но за сега съм доволен и наи вече на това че е алфа ромеооо:respect:

bg-alfa
07-06-2010, 21:51
На мен също ми малнее,но когото съм возил му е харесала динамиката на автомобила.

SandoOne
07-06-2010, 22:00
На мене 1.8 ми е малко незнам за вас . Смисала 156 ца 1.6 да се купува е никакъф 145 може .

mirchozo
07-06-2010, 22:32
Teмата да отива в коша докато не е станало късно или в някой друг раздел, щото ще се почнат едни спорове, видиш ли мойто гардже най-хубаво и т.н. и т.н.

trustworthy
07-06-2010, 22:32
СмисAла 156 ца 1.6 да се купува е никакъф 145 може .

Каква е точно разликата м/у 156 и 145, че при едната може, а при другата - не:lupe: Предполагам, че визираш килограмите, но разликата там е почти никаква, ако не се лъжа ;)

R-156
07-06-2010, 23:17
Teмата да отива в коша докато не е станало късно или в някой друг раздел, щото ще се почнат едни спорове, видиш ли мойто гардже най-хубаво и т.н. и т.н.
Темата не е пуснах с тази цел, а точно обратното.
Да стане ясно, че 1.6то е приличен за купето. Както казвах не виждам разлика с 1.9 дизел.
А на тея дет са им слаби, то и на хората с ферари пак им идват слаби колите. Като им са слаби да си купят по-бързи :laughing1:
Просто ми става смешно като каже някой
Смисала 156 ца 1.6 да се купува е никакъф
Нормално, който има по-мощна алфа да се фука, че малките мотори са нищо :)
Има сумати коли, които правят 0-100 за 10.5 и повече, дори и нови скъпи коли. И те ли нямат смисъл :) ?
И щом 1.6 е малко за 156-то, какво ще кажете за 1.9 JTD при 159 :D примери много.

SandoOne
07-06-2010, 23:23
Темата не е пуснах с тази цел, а точно обратното.
Да стане ясно, че 1.6то е приличен за купето. Както казвах не виждам разлика с 1.9 дизел.
А на тея дет са им слаби, то и на хората с ферари пак им идват слаби колите. Като им са слаби да си купят по-бързи :laughing1:
Просто ми става смешно като каже някой
Нормално, който има по-мощна алфа да се фука, че малките мотори са нищо :)
Има сумати коли, които правят 0-100 за 10.5 и повече, дори и нови скъпи коли. И те ли нямат смисъл :) ?


Твойта може ли за тея секунди да ги вдигне .

Abar7h
07-06-2010, 23:24
Който ти ги разправя тия, или не разбира от коли, или го е яд, или кара нещо по-бързо и по-икономично, което е труднопостижимо за бензинова кола от тия години! Повечето ми приятели карат коли, които са горе-долу еднакво мощни, еднакво тежки, но техните вадят разход от порядъка на поне 10 градско, докато моята се държи повече от прилично с 8.75л в София! Така че хич не ги слушай, 1.6 не е за подценяване!

ФЕРАРИСТ
07-06-2010, 23:27
1.6 си има плюсовете, но те не са много......икономията не е кой знае колко малко, може би данъци и прочее може да е по малко, но като цяло 1.6 не е мотор за Алфа като 156, ся всеки си има предпочитания все пак....

R-156
07-06-2010, 23:30
Твойта може ли за тея секунди да ги вдигне .
Ела да видиш. Дава каталожни дани.
И за ускорението, и за максималната скорост.
Да не се отклоняваме от темата с нападки!
И на мен ми идва слаба понякога... все пак съм млад човек и обичам адреналина, и скоростите. Но не е толкова слаба, все пак.

Abar7h
07-06-2010, 23:36
1.6 си има плюсовете, но те не са много......икономията не е кой знае колко малко, може би данъци и прочее може да е по малко, но като цяло 1.6 не е мотор за Алфа като 156, ся всеки си има предпочитания все пак....
Колкото повече толкова повече:Tease:Знаем кой го е казал :D

dr.House
07-06-2010, 23:56
Всичко е много относително.Пробвал съм 156-1.8 който мотор е в много добро състояние и веднага след това 2.0 селеспийд имаше разлика но не добро за 2.0.После ръчкахме 156-2.0 със нормална кутия и пак се оказа че 1.8 вървеше по-добре.Това че 1.6 е слабичък за 156 е така, но е много важно в какво състояние е колата.Относно динамиката много зависи от рейсъра зад еър бегът:-) Който е слаб на правите да спира по-късно в завоите:firstprize:

ne0
08-06-2010, 00:27
малко спам... ама аз в моята 145-ца съм с мотор 1.6ТС от 156 :):):):):)

R-156
08-06-2010, 09:03
малко спам... ама аз в моята 145-ца съм с мотор 1.6ТС от 156 :):):):):)

И после 1.6-то не вървяло :spiteful:

zdravio
08-06-2010, 09:22
Разни хора, разни интереси. За това е и цялата гама от двигатели. Като Алфа и 156 не е лека и 120 коня не са много за 1300 кила купе и то без багаж и пътници...

DarkKnight
08-06-2010, 10:03
Темата не е пуснах с тази цел, а точно обратното.
Да стане ясно, че 1.6то е приличен за купето. Както казвах не виждам разлика с 1.9 дизел.
А на тея дет са им слаби, то и на хората с ферари пак им идват слаби колите. Като им са слаби да си купят по-бързи :laughing1:
Просто ми става смешно като каже някой
Нормално, който има по-мощна алфа да се фука, че малките мотори са нищо :)
Има сумати коли, които правят 0-100 за 10.5 и повече, дори и нови скъпи коли. И те ли нямат смисъл :) ?
И щом 1.6 е малко за 156-то, какво ще кажете за 1.9 JTD при 159 :D примери много.

Колега не знам защо се сравняваш с дизел... не знам дали си наясно, но той има други преимущества ;) Например когато пътувам извънградско не е нужно по завоите да връщам 1-2-3 предавки за да изпреваря някой и нямам проблеми да го правя дори с 4 човека в колата и багажник до горе ;) Та слаб не е само до това да вдига много и много бързо, а и това като я натъпкам да си перкам кат пич все едно е празна по баирите и да не ми дава разлика в разхода по-голям от половин литър със същото каране. Та и на мен ми е слаб 1,6 заради гореизброените причини.

branny
08-06-2010, 11:03
Всичко е много относително.Пробвал съм 156-1.8 който мотор е в много добро състояние и веднага след това 2.0 селеспийд имаше разлика но не добро за 2.0.После ръчкахме 156-2.0 със нормална кутия и пак се оказа че 1.8 вървеше по-добре.Това че 1.6 е слабичък за 156 е така, но е много важно в какво състояние е колата.Относно динамиката много зависи от рейсъра зад еър бегът:-) Който е слаб на правите да спира по-късно в завоите:firstprize:


колега,къде е логиката 1.8 да върви по-добре от 2.0 (ако и двете коли са в добро състяние)при полужение че 1.8 е 144 коня а 2.0 155 ? :drive:

SwappeR
08-06-2010, 11:33
Ела да видиш. Дава каталожни дани.
И за ускорението, и за максималната скорост.
Да не се отклоняваме от темата с нападки!
И на мен ми идва слаба понякога... все пак съм млад човек и обичам адреналина, и скоростите. Но не е толкова слаба, все пак.

Да се изкажа и аз като човек, карал 1.6 TS.
Ускорението добре. Бива. Максимална скорост - 200 км/ч съм ги правил по магистралата, натоварен с още трима души и багаж, с включен климатик. Екстра...
Ама на 3та с 3500-4000 оборота, както бях натоварен и с включен климатик и в лек баир нагоре... Е тогава имах чувството ,че не карам, а че се "боря" с колата. Общо взето с новият дизелов мотор се преродих, особено на извънградско. Може да се изпреварва в много повече ситуации, не се налага да спирам климатика при изпреварване... И не юркам мотора всеки път като трябва да ускоря и да изляза от някоя ситуация.
В случая огромната разлика може да я разбере само човек, направил да речем участъка Русе - Търново в по-натоварен ден с едната и с другата кола.
Идеалните мотори, съчетаващи приличен вървеж и по-евтина поддръжка (по-евтина в сравнение с другите Алфа двигатели) за 156 са 1.8 TS и 1.9 JTD 115 / 140 коня.

dimo
08-06-2010, 12:14
1.6 ако си возиш само г#за става обаче като качиш 4-5 човека натряскаш багажника до горе и напълниш бензин до капачката ,вклюшчиш климатика и окуцява тотално, което не е болка за умиралка но изпреварванията стават по трудни.
При 2.0 16в както си караш на пета само даваш малко повече газ и имаш нужната тяга дори и на баир. :drive: Само в редки случаи
се налага да слезеш предавка надолу ако този отпред кара бавно толкова, че скороста ти става ниска за 5 предавка.Що се отнася до подръжката то на на 2.016 в е около стотина лева повече разпределени в рамките на няколко години :spiteful:

Xman
08-06-2010, 12:33
1.6 ако си возиш само г#за става обаче като качиш 4-5 човека натряскаш багажника до горе и напълниш бензин до капачката ,вклюшчиш климатика и окуцява тотално, което не е болка за умиралка но изпреварванията стават по трудни.
При 2.0 16в както си караш на пета само даваш малко повече газ и имаш нужната тяга дори и на баир. :drive: Само в редки случаи
се налага да слезеш предавка надолу ако този отпред кара бавно толкова, че скороста ти става ниска за 5 предавка.Що се отнася до подръжката то на на 2.016 в е около стотина лева повече разпределени в рамките на няколко години :spiteful:

абсолютно споделям...на мен 2.0 16v ми е слаб....не знам кой какви предпочитания има..

RPWWD
08-06-2010, 12:57
Идеалните мотори, съчетаващи приличен вървеж и по-евтина поддръжка (по-евтина в сравнение с другите Алфа двигатели) за 156 са 1.8 TS и 1.9 JTD 115 / 140 коня.

:thumbup:

trustworthy
08-06-2010, 13:37
Няма нищо по-нормално от от това един 10+ годишен 1.8 ТС да върви повече от друг 2.0ТС да същите години. 11 коня са нищо разлика, мъртвите жребчета от овехтяването и разлики в поддръжката могат да са много повече. на дино стенд може да се окаже, че по-малкият вади повече мощност.

Също така искам да успокоя тези, на които климатикът им пречи при изпреварване, като им кажа, че компютрите автоматично гасят климатика за кратък период от време, когато шофьорът размаже педала до метала. На моята е така поне, а при дизелите климатикът се отразява на динамиката на колата колкото влкючените фарове при бензините ;) Изкушавам се да направя аналогия като перифразирам онази 'сентенция' за кривата ракета и космоса (имаше и по-нецензурен вариант), визирайки бензиновите двигатели и климатиците, но нали не е модерно да се спами вече... 8-)

INTEGRALE
08-06-2010, 14:34
И аз мисля, че 1.6 не е чак толкова умрял, колкото повечето хора тук си мислят. Ако си е наред си върви прилично. За хора с по-умерен стил на шифиране особено в града се е добре.
НО за да върви наистина трябва винаги да е в обороти и така да се каже да го "гърчиш" за да усещаш че върви добре. Другото е както писаха колегите по-горе 3-4 човека, климатик и баир... :shutup: и няма изпреварване.
Сега карам дизел и лекотата, с която се движи колата е забележителна в сравнение с 1.6.

R-156
08-06-2010, 15:18
Колега не знам защо се сравняваш с дизел... не знам дали си наясно, но той има други преимущества ;)
Карам и дизел, голям мотор само да уточня. И ест. знам разликата пълна кола и климатик в планината, че умира 1.6то в сравнение с дизел.
Искам само да кажа, че не е такъв трън в гащите, както всеки го описва. И не всеки пътува постояно с 5 човека и багаж на макс + планинско.
Иначе понякога може и да си вманиачавам, но като ми е на макс музиката, колата все едно е карам с пуснат климатик :) тоест става по-мудна.
Също преди на 2ката ми TS spider като сравня с 1.6 сега усещам разликата, но в сравнение с доста бмв-та и т.н. аналогови на 156, Алфата ги дърпа.
Иначе съм си правил тестове примерно до морето съм изкарвал със средно темпо на каране само на 5та, почти без да връщам скоростите. И пак си изпреварвах .
И темата не е пуснах да мерим 1.6 vs 2 или 1.8. То е ясно кой ще бие. Все едно bmw 318 vs 325 :)
Държа да отбележа, че 318 го бия :D
Май не трябваше да пускам темата... може да се затвори

п.п. @DarkKnight извинявай прав си. :)

DarkKnight
08-06-2010, 15:29
Карам и дизел, голям мотор само да уточня. И ест. знам разликата пълна кола и климатик в планината, че умира 1.6то в сравнение с дизел.
Искам само да кажа, че не е такъв трън в гащите, както всеки го описва. И не всеки пътува постояно с 5 човека и багаж на макс + планинско.
Иначе понякога може и да си вманиачавам, но като ми е на макс музиката, колата все едно е карам с пуснат климатик :) тоест става по-мудна.

Май не трябваше да пускам темата... може да се затвори

Ами колега, ти сравни 1,6 TS с 1,9 JTD така че като сравняваш сравнявай до край... това че вдига от 0 до 100 за същото време не го прави еднакво силен двигателя ;) Аз като обичам да си пътувам (макар и в последно време да е по-рядко) 1,6 ми е слаб за това купе, а темата е "Защо пък 1.6 да е слаб?!"

П.П. Нищо лично и мислех да не се меся, но не издържах на това да се сравняват каталожни данни и реших да си дам мнението по темата (а карам най-слабия дизел;))

EDIT: Колега когато редактираш слагай го тоя едит за да не се налага да ти чета поста отначало...

...
Също преди на 2ката ми TS spider като сравня с 1.6 сега усещам разликата, но в сравнение с доста бмв-та и т.н. аналогови на 156, Алфата ги дърпа.
Иначе съм си правил тестове примерно до морето съм изкарвал със средно темпо на каране само на 5та, почти без да връщам скоростите. И пак си изпреварвах .
И темата не е пуснах да мерим 1.6 vs 2 или 1.8. То е ясно кой ще бие. Все едно bmw 318 vs 325 :)
Държа да отбележа, че 318 го бия :D
...
Относно това след като го редактира ще ти го кажа така: прибирахме се преди време от Пловдив и ме правеха луд и корсички и микри и маздички (говоря за 323) на равното, направо ме изпреварваха като пътен знак (в колата бяхме 3-ма човаека + багаж + климатик, а аз поддържах 140 км/час), но един приятел ме накра да я настъпя (че момчето се чудеше дали да не си вземе и той като моята) и така подадох си аз малко газ (до 160-180) и наближихме наклона преди тунела и започнах аз да ги изпреварвам. Този с маздичката се опита да поддържа скороста ми още преди наклона обаче.... а имам 2-ма приятели със същата мазда (323ф 1,5 и доста по лека) са от 0 до 100 км/ч се движим заедно. Друг случай - пътуваме 2 коли заедно (156-цата от подписа и едната от маздите) и на баирите към Банско - о чудо не ми издържа на темпото защото много разход щяла да му даде, като имаш предвид че и в двете коли бяхме по 4 човека + бая багаж.

DerMeister
08-06-2010, 15:45
Дизелът е в пъти по-удобен при натоварена кола и изкачвания и изпреварвания. Да повторя "удобен". Просто при бензин си има друг начин на каране, обротите минават 7000 и т.н. и т.н.

1,6 дали е слаб трябва да се каже спрямо някаква отправна точка и условия. Генерален извод как да се направи? По-слаб от какво и на какво? Ускорение, макс.скорост, тяга, доускорение, разход?

trustworthy
08-06-2010, 16:31
Дизелът е в пъти по-удобен при натоварена кола и изкачвания и изпреварвания. Да повторя "удобен". Просто при бензин си има друг начин на каране, обротите минават 7000 и т.н. и т.н.

Тайната е във въртящия момент ;)

Аз имах шанса да се пробвам един път, макар и за кратко, с една 146 1.6ТС на баир, с около 70-80 км/ч. Бях с още 3-ма възрастни, две деца в колата, кофички, лопатки, пожарогасител, аптечка :) и на климатик. Той беше без климатик (съдя по отворените прозорци) и беше сам в колата. Движехме се наравно, докато единият от женските ми пасажери не се разпищя, когато ги събрах в единия ъгъл на задната седалка на един от завоите, и прекратих експеримента :)

DerMeister
08-06-2010, 16:35
Тайната е във въртящия момент ;)

Аз имах шанса да се пробвам един път, макар и за кратко, с една 146 1.6ТС на баир, с около 70-80 км/ч. Бях с още 3-ма възрастни, две деца в колата, кофички, лопатки, пожарогасител, аптечка :) и на климатик. Той беше без климатик (съдя по отворените прозорци) и беше сам в колата. Движехме се наравно, докато единият от женските ми пасажери не се разпищя, когато ги събрах в единия ъгъл на задната седалка на един от завоите, и прекратих експеримента :)
Там е тайната да. На мен лично ми е интересно и честно казано не мога сам да преценя как ще завърши един дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли? Въртящ момент ок, но при много малък диапазон... На всяка предавка би трябвало дизела да дръпва и после да бива застигнат и евентуално задминат....

П.П. В твоя случай не знам кой какви шофьорски възможности е имал, но 4 възрастни + 2 деца + багаж + клима и да вървите наравно, все ми се струва, че шарана беше еееееей такъв. no offense...
П.П.П. ААа. май не съм разбрал какво точно казваш, поправих се...

R-156
08-06-2010, 17:00
На баир, винаги дизела има едно предимсто - въртящия момент.
Но винаги всичко зависи коне/килограми/шоф. умения.
А 1.6 и 1.9... според мен дизела ще бие... може би :)
АКо има желаещи да пробваме :D

RPWWD
08-06-2010, 17:13
На мен лично ми е интересно и честно казано не мога сам да преценя как ще завърши един дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли?


Кой от вариантите на печката имаш предвид - 105, 115, 140 или 150 к.с.?

п.п.Според мен всичките ще бият и то не само на баир ;-)

DerMeister
08-06-2010, 17:16
Кой от вариантите на печката имаш предвид - 105, 115, 140 или 150 к.с.?

п.п.Според мен всичките ще бият и то не само на баир ;-)
105, за 115 по-скоро не. Поне при конете да има предимство за бензина, няма турбо, няма кубатура, няма и въртящ момент на своя страна, другото е като да се чудим 1 метър повече ли е от 2 метра.

На равно според всички видове каталожни данни на сток коли бензинът е малко отпред, не знам в реалност.

trustworthy
08-06-2010, 17:28
...На мен лично ми е интересно и честно казано не мога сам да преценя как ще завърши един дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли...

Дизелът за скорости около и под 120-140 дизелът има предимство, защото с кратка смяна на предавките можеш да поддържаш диапазон с висок въртящ момент. А макс въртящ момент на 1.6 е почти 2 пъти по-малък т на дизела.


П.П. В твоя случай не знам кой какви шофьорски възможности е имал, но 4 възрастни + 2 деца + багаж + клима и да вървите наравно, все ми се струва, че шарана беше еееееей такъв. no offense...
П.П.П. ААа. май не съм разбрал какво точно казваш, поправих се...

Не знам кое те съмняваше, но да поясня, че аз бях на 3-та, той - най-вероятно на 2-ра скорост. Движехме се с около 80 км/ч. Просто пътят е с класически шикан и не можех да карам на всичката газ - трябваше да се съобразявам с пасажерите...знаеш как зверски презавива 146, нали ;)


Кой от вариантите на печката имаш предвид - 105, 115, 140 или 150 к.с.?

п.п.Според мен всичките ще бият и то не само на баир ;-)

105-коньовият ще се озори на равното ;)

RoMeO_156_GTA
08-06-2010, 17:40
.. дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли...

Имаше такава тема във фиатския форум "1.6 16V срещу 1.9 JTD на баир (http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=376708)" . Тук съм за дизела , особено при пълни коли ...

Колкото до темата , возил съм се в 156 1.6 както и в другите двигатели ... върви си прилично за конете , но според мен няма смисъл да се купува такъв мотор . Разход и поддръжка като на 1.8 , единствено от данъка се спестява някой лев , но за сметка на вътрешното обвинение "защо не взех поне 1.8 .. " . Същото е както БМВ 316 или 318 . Ами и 316 се движи някак , но какъв е смисъла ... :-? За човек , който кара спокойно в равен град предимно сам , си е перфектен ;) Вярно , моята гледна точка е от Велико Търново - тук 2.0 може да бъде по-икономичен от 1.6 на баир :mrgreen:

DerMeister
08-06-2010, 17:47
Абсолютно сте прави, че 1.8 е по-добрият вариант. Но при 145/6 е много, много рядък, при 156 е друга бира.

За дуелите на баир съм съгласен с trustworthy, че в "ниските" скорости до 120-140 дизелът трябва да излезе победител.

R-156
08-06-2010, 18:19
но според мен няма смисъл да се купува такъв мотор .
Аз колата не е взех понеже е слаб мотора и с мисълта, че малго гори и т.н., а понеже беше читава колата и с хубав цвят :Tease: Още като е взимах бях на ясно, даже с мисълта, че градско гори като 1.8, а извън градско като 2ка :), но това не ме спря въобще и не съжалявам.
Мисля, че и други също са постъпили така. Все пак кола не се взима само по коне, а по състояние.

AlfaMan
08-06-2010, 21:24
Разход и поддръжка като на 1.8 , единствено от данъка се спестява някой лев , но за сметка на вътрешното обвинение "защо не взех поне 1.8 .. " . Същото е както БМВ 316 или 318 . Ами и 316 се движи някак , но какъв е смисъла ... :-? За човек , който кара спокойно в равен град предимно сам , си е перфектен ;) Вярно , моята гледна точка е от Велико Търново - тук 2.0 може да бъде по-икономичен от 1.6 на баир :mrgreen:
Точно това е, че е валидно само за извънградско или някакво подобно градско. В София е невъзможно 1,8 да падне на разхода на 1,6 по простата прична че престоят по светофари и задръствания е много голям, което ще рече, че все едно работи на място. В този случай влиза в сила часовият разход, който и откъдето да го погледнеш е в полза на по-малката кубатура.

mirchozo
08-06-2010, 21:49
Както и да я погледнем, всичко е компромис между вървеж и разход, като изключим 1.8 мотора който е нито пъргав нито икономичен. Всичко според нуждите и късмета. Аз случих на 2.0, но това не значи че ако си бях взел 1,6 или 1,8 пак нямаше да се кефя, само колеги не се заблуждавайте че вашия мотор е най най... Относно подръжката, може би големите мотори се поддържат малко по-скъпо, но това е за сметка на живота на мотора, факт че големия мотор доста по-трудно можеш да го счупиш.

SandoOne
08-06-2010, 22:16
Особено 2 ките те изобщо не раждат :) , че са по добри и е вярно че е по-скъпо .

Nimi
08-06-2010, 22:44
Никъде не видях да се споменава 147 при все, че и те са със същите мотори.
Преди на купя моята тествах около 15 броя 147-и с всички безнинови мотори и дизела 1,9. От всичките 15 автомобила.. този които карам в момента при все, че е с най-малкия мотор беше най-вървежен.
Много си бях харесал един 2.0 ТС но след като го качих на магистралата за тест много бързо се отказах от него. Така беше с повечето коли за съжаление.
Много относително е кой колко върви...качваш се и тестваш.

И на мене ми е любопитно какъв би бил резултата срещу стоков дизел на байра.

digitalundgrd
08-06-2010, 23:24
Колега какво ще рече, че на магистралата 2,0 издъхва в сравнено с 1,6 120 коня ?!?!

Много зависи от състоянието на колите, които си тествал...Ако всички са били "мъртви", а 1,6-цата е била читава, то нищо чудно да ти се е сторила по-вървежна ;)

dr.House
09-06-2010, 02:00
колега,къде е логиката 1.8 да върви по-добре от 2.0 (ако и двете коли са в добро състяние)при полужение че 1.8 е 144 коня а 2.0 155 ? :drive:
Да,няма логика ако и двете са в еднакво добро състояние.Просто 1.8 беше на добри километри и правилно зацепен ремък гаранция просто бяха си точно 144 коня.Докато 2.0 селеспийда не роди малки 155 кончета след 10месеца и като и смених мотора с един расов жребец 2.0 на реални 110хил км вече 1.8 си дойде на мястото отзад:waving:Та във този смисъл казвам че,някой път малките бият по-големите.Е и при хората се случва често:tooth:

DarkKnight
09-06-2010, 09:24
Точно това е, че е валидно само за извънградско или някакво подобно градско. В София е невъзможно 1,8 да падне на разхода на 1,6 по простата прична че престоят по светофари и задръствания е много голям, което ще рече, че все едно работи на място. В този случай влиза в сила часовият разход, който и откъдето да го погледнеш е в полза на по-малката кубатура.

Това е колкото вярно толкова и не е... масово хората по задръстванията тръгват рязко за да не се мушне някой пред тях. За това приятели с по-малки двигатели (маздата 1,5; корса 1,1 или 1,2 не съм сигурен; фокус 1,4) дават разходи почти 2 пъти над моя. Вярно, че аз съм дизел, ама корса да дава 13-14 градско ми се струва множко. Така че ако не смяташ да караш тая кола пенсионерската няй-слабия мотор за купето ти е малък.

Jivko7777
09-06-2010, 09:40
И на мене ми е любопитно какъв би бил резултата срещу стоков дизел на байра.

Няма какво да ти е любопитно и на баир и на извънградско дизела ще ти побърка 1.6ТС :headbang:

DarkKnight
09-06-2010, 10:04
Няма какво да ти е любопитно и на баир и на извънградско дизела ще ти побърка 1.6ТС :headbang:

Не си съвсем прав... все пак 1,9 имаме ограничител на 190 (вярно, че си го пълни без никакъв зор ама...) :BIGsmile:

spe4elist
09-06-2010, 11:02
---------------------------------
Бавно, но уверено темата се е запътила към коша!

ФЕРАРИСТ
09-06-2010, 11:44
И после 1.6-то не вървяло :spiteful:
Е да де, ма в тоя случай е играл флекса, и разни други различни валчета......то ако му се забоде турбо на 1.6 ще тръшка повечето V6 но много "ако"-та стават.....

digitalundgrd
09-06-2010, 12:08
Охооо той и с "джокери" ли е бил? Еми нормално е да си доволен от 1.6-цата....

Nimi
09-06-2010, 21:36
Колега какво ще рече, че на магистралата 2,0 издъхва в сравнено с 1,6 120 коня ?!?!

Със сигурност... бях приготвил паричките за двулитровата, че и с пълен пакет беше но... останаха си в джоба след разходката по магистралата.

viktorivanov
09-06-2010, 21:57
Съвсем не е уместно да сравняваш 1.6 литровия мотор с 1,9 дизеловия двигател , при това тип Common Rail. Дизеловите агрегати имат доста , наистина доста по-голям въртящ момент от бензиновите , който в крайна сметка е в доста голям плюс за дизела.

dimo
09-06-2010, 23:45
Съвсем не е уместно да сравняваш 1.6 литровия мотор с 1,9 дизеловия двигател , при това тип Common Rail. Дизеловите агрегати имат доста , наистина доста по-голям въртящ момент от бензиновите , който в крайна сметка е в доста голям плюс за дизела.


По уместно е да се казва турбодизелите или да се използва наименованието на мотора TD,TDS,JTD,mJTD защото ако вземем примерно алфа мито 1,4 турбобензина имаме едни 155 кончета,а Митето с 1,4 мултиеър бензинчето пък е едни 170 кончета, а 1742 куб. см. е изстискана максимална мощност 240 конски сили пак за Митето става въпрос та така де като си говорим за бензини и дизели ;)

nesh
10-06-2010, 00:32
Аз пък съм си доволен от 1,6ТС.....Преди ремап/филтър/кат. в ниските бе зле ама сега в града и извън си е повече от пъргава. Имам си 5 скорости и явно си ги ползвам добре, защото не съм чувствал безпомощност и замаляване никъде. Предните ми коли бяха все от 2,0 до 3,5 и сега съм по-доволен заради следната причина....като подкараш яко 1,6 може по целият маршрут да го натоварваш на 100% и накрая слизаш доволен,а голям мотор който вдига 250+ няма как! Вярно стигаш малко по-бързо,но заради идиоти в трафика бързо разбираш разликата в спирането от 180 до 100 и от 250 до 100......Накрая слизаш уморен и с чувството че на половината път си можел да натискаш още малко.

dimo
10-06-2010, 00:36
Аз пък съм си доволен от 1,6ТС.....Преди ремап/филтър/кат. в ниските бе зле ама сега в града и извън си е повече от пъргава. Имам си 5 скорости и явно си ги ползвам добре, защото не съм чувствал безпомощност и замаляване никъде. Предните ми коли бяха все от 2,0 до 3,5 и сега съм по-доволен заради следната причина....като подкараш яко 1,6 може по целият маршрут да го натоварваш на 100% и накрая слизаш доволен,а голям мотор който вдига 250+ няма как! Вярно стигаш малко по-бързо,но заради идиоти в трафика бързо разбираш разликата в спирането от 180 до 100 и от 250 до 100......Накрая слизаш уморен и с чувството че на половината път си можел да натискаш още малко.

леле какво си пил бре :drunk: амаче хаотично изказване

CrazyElement
10-06-2010, 00:38
Ела да видиш. Дава каталожни дани.
И за ускорението, и за максималната скорост.
Да не се отклоняваме от темата с нападки!
И на мен ми идва слаба понякога... все пак съм млад човек и обичам адреналина, и скоростите. Но не е толкова слаба, все пак.

Само да попитам с какво я засичаш, защото ако е с въпросната RaceChrono нз колко да и вярвам давам ти пример с мене, аз и един приятел се качваме в колата пускаме телефоните nokia n82( и двамата сме с такива) правя старт от 0-100 на единия пиши 12.1 на другия 13 сам си направи сметката , правя си така аз от време на време стартове и хоп 9.6 с развалена ламбда сонда, сменям ламбдата, слагам олекотена шайба правя старт бия 2-3 изключвателя на 1ва, ръгам 2ра бия 3 изключвателя на нея (да отблежа , че на изключвател на 2ра не хваща време щото е около 98kм) бия свободна и от енерцията хваща време 9.7 после авера слиза правя 3 старта самичък с перфектна смяна на скоростите и давам 9.9 А, сега? Иначе колега според мен 1.6 , освен от данъци и т.н. да спестиш не мисля , че от икономия на бенз ще спестиш , също така като гледам моята как изпреварва с 80 км/ч на 4та, 1.6 сигурно трябва да върнеш на 3та( но мисля , че вие сте с по-къси скорости) , но определно малко и идват нМ, като цяло ако се търси някаква икономия , бенз на газ или дизел.
Поздрави.

dimo
10-06-2010, 00:44
1.4,1,6,1.8,2-0 бензин- дизел ,55 -155коня какво ти пука важно е да те кефи :cheers:

nesh
10-06-2010, 01:08
леле какво си пил бре :drunk:

Биричка! Смисълът бе че 1,6 си я натискам на един и същ маршрут на макс,а с голям мотор съм връщал газта или ми се е налагало да спирам от много високи скорости , което на края на маршрута ме кара да се кефя на 1,6 повече.

R-156
10-06-2010, 18:58
Колкото и да обяснявам, не знам защо всички си мислите, че хората си купуват 1.6 от иконимия ;-) Просто са попаднали на тази читава алфа.
СМея да твърдя, че на пазара 1.6 са едни от най-запазените 156ци :)

ReLeFNIQ
10-06-2010, 21:38
Може би си прав, излеянията върху десния педал в хода на индивидуалното остаряване на алфата са били по малко от колкото на по-мощните модели, но един бог знае това си е шанс :)

pininfarina
10-06-2010, 21:54
Може би си прав, излеянията върху десния педал в хода на индивидуалното остаряване на алфата са били по малко от колкото на по-мощните модели, но един бог знае това си е шанс :)


Да, но за сметка на това по-малкия мотор има по-малък ресурс ;-)

Quattro
10-06-2010, 22:31
Колегата си е прав ве и на мен да ми беше изпаднала 1,6 на добра цена щях да взема нея,при тия 10 годишни коли по-важно е състоянието не конете.

П.П. Обаче се радвам,че ми изпадна 2,0 Ха-ха!

oem
10-06-2010, 22:32
Може би си прав, излеянията върху десния педал в хода на индивидуалното остаряване на алфата са били по малко от колкото на по-мощните модели, но един бог знае това си е шанс :)

Много спорно. Ако съдя по себе си имам 4 коли и 2 от тях са малолитражки и винаги като седна в някоя от тях ги карам на пълна газ. Алфата примерно я настъпвам по-малко защото тя просто си върви и с малко.

Така, че според зависи от нрава на шофьора най-вече :)

SandoOne
10-06-2010, 22:38
Истинската алфа е от 2.5 нагоре това може да се каже че върви и може много да се очаква . 4 цилиндров двигател повече от 250 коня не вярвам да се дигне . Отностно атмосферките това е кола за любители . Аз лично не бих си зел 1.6 алфа , смисъл 156 ца щото дали ще дам 50 лева повече или по малко ми е се едно , на година . Кеф цена няма .

Kris
10-06-2010, 22:41
1.6 си върви повече от перфе за нормална ежедневна кола, тука повечето като чуят 1.6 и си я представят как слабее на писта или драг

trustworthy
10-06-2010, 23:10
1.6 си върви повече от перфе за нормална ежедневна кола, тука повечето като чуят 1.6 и си я представят как слабее на писта или драг

Просто е пълно с рейсъри в тоя форум и 120 коня за нищо ги нямат. На 1.8 и 2.0 пък им слагат газови, щото те пък са прекалено мощни :coolio:

nesh
10-06-2010, 23:22
Просто е пълно с рейсъри в тоя форум и 120 коня за нищо ги нямат. На 1.8 и 2.0 пък им слагат газови, щото те пък са прекалено мощни :coolio:

Точно :-)

dimo
10-06-2010, 23:30
Просто е пълно с рейсъри в тоя форум и 120 коня за нищо ги нямат. На 1.8 и 2.0 пък им слагат газови, щото те пък са прекалено мощни :coolio:

дрън-дрън никога няма да и сложа газ просто забрави много мразя да ми се мотат разни бутилки из багажника и да ми мирише вътре на пръдня - всички коли които съм карал на газ са били служебни в моята не благодаря .Кефи ме миризмата на бензин дори на изгорелите му газове ....

oem
10-06-2010, 23:59
Мирише обикновеното газово. Инжекциона не можеш да го усетиш освен ако не си завреш носа в ауспуха. И при зареждането на колонката дето замирисва за момент.

toki4a
11-06-2010, 00:01
тук като ви гледам за какви глупостти спорите ,заприличахте на някои колеги от други форуми ,важното който какква кола кара да си го кефи не е най важното коя колко върви си мисля:prescription:

а и доколкото някой изказвания на колеги паккккккк с това газово!!!пак глупости колкото си щеш!

и сега ако бях на 16 г. щях да кажа аиди да ги видим тез дизели 105 коня срещу 1.8 8 в на газ :pp:
аиди зарежете ги тез глупости:drunk:

trustworthy
11-06-2010, 09:36
дрън-дрън никога няма да и сложа газ ....

Говорех за тези, на които 1.6 им е слаб, не за 1.8 и 2.0 собствениците конкретно ;)

spe4elist
11-06-2010, 10:14
Много спорно. Ако съдя по себе си имам 4 коли и 2 от тях са малолитражки и винаги като седна в някоя от тях ги карам на пълна газ. Алфата примерно я настъпвам по-малко защото тя просто си върви и с малко.

Така, че според зависи от нрава на шофьора най-вече :)

Абсолютно единомислие! Имам чувството, че аз съм писал този пост.

SwappeR
11-06-2010, 10:25
Колкото и да обяснявам, не знам защо всички си мислите, че хората си купуват 1.6 от иконимия ;-) Просто са попаднали на тази читава алфа.

Точно това беше случаят и с мен. А по принцип се целех в 2.0 :)

endeavour
11-06-2010, 11:37
Да, но за сметка на това по-малкия мотор има по-малък ресурс ;-)
Честно, ей тва последното не го разбрах... от каква причина сиреч и прочия е тоз по-малък ресурс...

spe4elist
11-06-2010, 11:50
Честно, ей тва последното не го разбрах... от каква причина сиреч и прочия е тоз по-малък ресурс...

Ми то си го пише в дебелите книги, само някой трябва да чете ... :calc:

Jivko7777
11-06-2010, 12:17
Честно, ей тва последното не го разбрах... от каква причина сиреч и прочия е тоз по-малък ресурс...

Най елементарно може да ти го обясня че да ме разбереш!
2.5 мотор при 120 е на 3000 оборота
1.6 мотор при 120 е на 4500 оборота

О тук на сетне с този прост пример сам си прави сметката ;) Като има и още и още други причини, поради която големия мотор е с доста по голям ресурс ;)

SandoOne
11-06-2010, 12:52
Най елементарно може да ти го обясня че да ме разбереш!
2.5 мотор при 120 е на 3000 оборота
1.6 мотор при 120 е на 4500 оборота

О тук на сетне с този прост пример сам си прави сметката ;) Като има и още и още други причини, поради която големия мотор е с доста по голям ресурс ;)

Прав си при 1.8 сток е 3500 на 120 после на дълго не ми говорете че 1.6 малко харчи . Истината че на тея км на 5 1.6 се развърта другите тамън почват, не говорим за В6 двигателите при тях е друго .

zdravio
11-06-2010, 13:32
Истината е не толкова в това какъв ти е двигателя, а в по-важно съотношението конска сила/килограм. За какво мислите Опелите вървят, не се шегувам съвсем сериозно. Една олекотена ГСИ 96-97 е 900кг, А изтърбушена 145 не може да падне под 1100, ако не я кара паяк. :wallbash:

688757
11-06-2010, 13:37
Най елементарно може да ти го обясня че да ме разбереш!
2.5 мотор при 120 е на 3000 оборота
1.6 мотор при 120 е на 4500 оборота

О тук на сетне с този прост пример сам си прави сметката ;) Като има и още и още други причини, поради която големия мотор е с доста по голям ресурс ;)



Точно тоя пример не е много точен.Много коли имат еднакви предавки независимо дали е 1,6 или 2,0.Примерно при Fiat Marea и 1,6 и 1,8 и 2,0 на 5 та със 140 са на 4000 оборота.Съкратения ресурс идва от друго,че с 1,6 за да изпревариш ще върнеш 3 та,а с 2,0 на 4 та,5 та и общо взето 1,6 постоянно се кара в обороти за да върви.

Pastora
11-06-2010, 13:51
Всички ТС-ки се карат в обороти, иначе няма вървеж, това го знае всеки тук. А това с предавките нещо май не е много вярно :)

endeavour
11-06-2010, 15:05
Всеки е прав за себе си.Само не разбрах кой се усети гузен,та ми изтри мнението?

BLUE1
11-06-2010, 16:05
Тази тема е толкова безсмислена и субективна, че се чудя как напълнихте 6 страници със спорове. Аз съм шофирал до морето Форд Фиеста с 50 коня двигател и на газ, с пълен багажник и страхотна компания в купето. Най-прекрасното пътуване, супер безопасно и много икономично, като се затътрих след един тир от Пловдив та чак до Бургас.

CrazyElement
11-06-2010, 18:22
Точно тоя пример не е много точен.Много коли имат еднакви предавки независимо дали е 1,6 или 2,0.Примерно при Fiat Marea и 1,6 и 1,8 и 2,0 на 5 та със 140 са на 4000 оборота.Съкратения ресурс идва от друго,че с 1,6 за да изпревариш ще върнеш 3 та,а с 2,0 на 4 та,5 та и общо взето 1,6 постоянно се кара в обороти за да върви.

Като се замисля , дори 1.6 би трябвало да не връща толкова предавки , защото скоростите му са по-къси, може би лошото е , че с 130-140-150 и нагоре е с много повече обороти от 1.8 или 2.0 оттам идва по-голямо натоварване на мотора и разход същия , че и отгоре спрямо 1.8 или 2.0.

ЕДИТ: от което следва , че 1.6 и като цяло всички малолитражки са за градско каране, а извън града с около 100 км/ч

V@K@T@
11-06-2010, 18:53
Истината е не толкова в това какъв ти е двигателя, а в по-важно съотношението конска сила/килограм. За какво мислите Опелите вървят, не се шегувам съвсем сериозно. Една олекотена ГСИ 96-97 е 900кг, А изтърбушена 145 не може да падне под 1100, ако не я кара паяк. :wallbash:
Вярно ама трябва и въртящ момент не само катъри ... моята е 1.4 ТС 145-ца и ако кажа , че ми харесва как върви много ще излъжа ... това 145-ца 1.4 все едно 156-ца 1.6 ... същите тухли са хората , които искат да им вървят колите са сложили V6 или 2.0 Турбо другото е жив тъша* :bounce8:

TishO
11-06-2010, 18:56
Аре ко се оплакваш и ти много добре ти върви дръгела а дали 1.6 е добре или не всеки си има неговите стандарти за един добре за друг не!!!!!!!:choice:

V@K@T@
11-06-2010, 18:58
Аре ко се оплакваш и ти много добре ти върви дръгела а дали 1.6 е добре или не всеки си има неговите стандарти за един добре за друг не!!!!!!!:choice:Щеше да върви ако беше с 200 кг. по- лека

TishO
11-06-2010, 19:01
Щеше да върви ако беше с 200 кг. по- лека


Значи ти трябва 33-ка тя е таман 200 кила по лека!!!:strong::thumbup:

pininfarina
11-06-2010, 19:06
Всеки е прав за себе си.Само не разбрах кой се усети гузен,та ми изтри мнението?

Ми напиши го пак колега, може някой по погрешка да го е изтрил ;-)
За ресурса на мотора какво да ти кажа - щом задаваш такива въпроси е доста трудно да ти го обясня :-)

dimo
11-06-2010, 23:50
Всички ТС-ки се карат в обороти, иначе няма вървеж, това го знае всеки тук. А това с предавките нещо май не е много вярно :)
h
ха ха ха ха коя е тая кола дето много върви без да е в обороти ще падна:roll2:

pininfarina
12-06-2010, 11:20
h
ха ха ха ха коя е тая кола дето много върви без да е в обороти ще падна:roll2:

Ами JTD-тата колега ;-)

mirchozo
12-06-2010, 11:39
Ами JTD-тата колега ;-)

Той човека говори за коли, не за самолети :plane:

пп към модовете : Аз ви казах да я заключите со време ама вие не, поне я преместете в раздела общи приказки, щото тука нали уж обсъждаме проблеми, подобрения, разни такива уж по-сериозни нещица, а темата отдавна заприлича на..., както се и очакваше де.

Pastora
13-06-2010, 01:21
h
ха ха ха ха коя е тая кола дето много върви без да е в обороти ще падна:roll2:
Батка, не се излагай, ТС-а се кара в доста по-високи обороти от всяка една ежедневка, всеки го знае, с тази цел е създаден така :) Падай ;)

---------- Post added at 01:21 ---------- Previous post was at 01:18 ----------


Ами JTD-тата колега ;-)
И доста американки ;)

dimo
13-06-2010, 23:48
и как става тази работа смях караш си на 5 без газ а тя ускорява така ли айде стига глупости моля!

AlfaMan
14-06-2010, 00:03
Ами JTD-тата колега ;-)
Колега не съм много съгласен с това, защото по природа на печката максимално развиваните оборотите са по-ниски от на бензина. Реално JTD-o започва да върви от 1800 оборота нагоре. Грубо това общо взето се равнява към 3000 оборота на бензина - точно там където се "отпушва" и TS-a.

haljscho
14-06-2010, 07:23
и как става тази работа смях караш си на 5 без газ а тя ускорява така ли айде стига глупости моля!
Ми без да подаваш газ няма как да ускори.


Колега не съм много съгласен с това, защото по природа на печката максимално развиваните оборотите са по-ниски от на бензина. Реално JTD-o започва да върви от 1800 оборота нагоре. Грубо това общо взето се равнява към 3000 оборота на бензина - точно там където се "отпушва" и TS-a.
Е как така 1800=3000об.?????!!!!!!!!

И по темата. 1.6 120к.с. да е слаб........ ми то по тая логика на Вектра Б се монтира 1.6 75к.с. и тва с климатик, пасажери и багаж, ми то май ша трябва да слезнат да го бутат на някое нана горнище.......... Ма си върви..........
Така, че гледните точки са много..........
Няма нужда от сравнение на бензин и дизел......

dimo
14-06-2010, 10:33
Ми без да подаваш газ няма как да ускори.

......

тоест без да го вкараш в обороти....

П.С Уникална тема във Форума :spam: отдавна не е имало така смислена и съдържатлна тема като тази.
Която образно може да бъде представена така- усилено се дискутира защо пък 5 кила домати да са по леки от десет кила и че 5(дори четери) килограма дизелови краставици са много по-тежки
от 5 килограма бензинови домати ....тази салата отдавна трябваше да е в коша ми се струва според моето скромно мнение ! Успешен ден .

dimo
14-06-2010, 16:54
Ами JTD-тата колега ;-)

честно ли? :big_whoops: без да е в обороти ?!? сега да не кажеш че в ниските е по добра от колкото високите :bangin:

trustworthy
14-06-2010, 17:09
честно ли? :big_whoops: без да е в обороти ?!? сега да не кажеш че в ниските е по добра от колкото високите :bangin:

Ниски, ниски...колко да са ниски. 2000 оборота добре ли са? :)

dimo
14-06-2010, 17:42
:spam:нормално като за дизел.. а колко остават до края ? 2000 абе ти сериозно ли питаш ???? хич не е в обороти един дизел на 2000 оборота ама хич при положение че максимум е на около 4000 то 2000 изобщо не са в средата на оборотомера все едно аз да кажа за мойта че на 4000 не е в обороти:
само 175 коньовото 5 цилиндрово 2.4 JTDm 20v ,129 kW @4000 rpм 2003–2006 2nd facelift е по бързо по заводски характеристики от нула до 100 (8,3 sec)от 2.016V Twinspark 8,6-8,8sec ето тука да четеш http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_156#Engines

spe4elist
14-06-2010, 17:59
--------------------------------------------------
Смятам, че е време!
Ако някой е на друго мнение - искам писмена обосновка на лс!
Благодаря за вниманието!