View Full Version : Потропва мотора нещо....
Колеги дайте идеи за отстраняването на следния проблем:
Паля колата - никакви проблеми но след известно време маслото започва да загрява и лека по лека започват да тропат клапаните.Карам с 10W40.Дори и при загрял мотор колата си върви и на газ и на бензин.Дразни ме това че тракалясват.
Замерих луфтовете между разпределителните валове и пуловете (не знам как точно да се изразя), показанията са мин-0,35 а макс-0,48 което ми се струва в нормите за мотор на незнайно колко стотин хил. км.
Веригата е в час - не е разпъната и не тропа.Дали има нещо като заседнал повдигач?Давайте идеи какво да препдриема.
0,40-45 - смукателни;
045-50 - изпускателни;
Така пише в АутоДата, в сервизните ръководства не съм ровил. Идеята ми е - направи реглаж, щом те дразни и имаш средства за ремонти...
Furious 155
07-06-2010, 22:18
и в допълнение - 8 клапановите мотори нямат хидравлични повдигачи. За това са разстоянията дадено по-горе - за реглажа на клапаните! Реглажа се прави на студен двигател!
dr.House
08-06-2010, 00:48
Преди да започнете да регулирате проверете дали няма износване на лагерите на разпределителните валове.Това става много лесно с помоща на две по-големи отверки.Вала лагерува в главата,опитайте внимателно да напъвате вала във различни посоки и фази на положение като го превъртате мотора за да му променяте положението на валовете.Наблюдавайте хлабините на лагерите като напъвате трябва почти да не поддават.Огледайте гърбиците за износване.
и в допълнение - 8 клапановите мотори нямат хидравлични повдигачи. За това са разстоянията дадено по-горе - за реглажа на клапаните! Реглажа се прави на студен двигател!
Аз на студен двигател ги мерих.За реглажа нещо не успявам да намеря инфо във алфа 155 repair manual.
Към колегата TRENDi: инструменти ще се намерят както и мерак.Днес източих масло което беше на 200км (т.е. ново) и сложих пак 10W40 но на Liqui Moly с молибденовата добавка и положението се успокои но все пак не ми харесва тва тракалясване.Иначе съм приятно очарован от състоянието на това което ми беше пред очите като махнах капака на клапаните.Отделно от цялата работа днес смних свещите и се натъкнах на нещо много грозно: 4 бр. Bosch F5DC4 , 2 бр. Bosch F8DC 1 бр. Bosch FR8DC и 1 бр. Bosch F8DC4 - СБИРЩАЙН!Чудех се що таз кола работи толкова зле на бензин?След като днес ги смених направих тест - резултата беше много добър.
В допълнение на 12 или 13 (събота и неделя) мисля да се поразходя до Шипково на срещата за да се запозная с вас и да дадете хем идеи хем да пием по поне една бира!Най добре според мен мнение да се дава като се види и чуе как тропа и дали е сериозно за притеснение.Благодаря на отзовалите се и дано не излезне нещо за да може да се видим в Шипково!
като регулираш клапаните, остави ги хлабави/към горна граница/. нашите бабички обичат по-хлабави клапани.:Suicide:
Незнам какви са ти възможностите, но ако успееш сам да си регулираш клапаните...:clap:...то е една математика, едно чудо.....:prescription:...трябва си човек, който отбира...иначе все си тррака!
155_8000rpm
08-06-2010, 22:03
Незнам какви са ти възможностите, но ако успееш сам да си регулираш клапаните...:clap:...то е една математика, едно чудо.....:prescription:...трябва си човек, който отбира...иначе все си тррака!
Абе не помня кой,ама некой беше писал,че било детска играчка...майстори много,читави малко...:prescription:
Gosheto30v6
08-06-2010, 23:01
То че си е голям чеп да оправаш хабините на клапаните на 155 8в е едно на рька(сьс тия малки пулове дето почти не се намират поне тук при нас),ама що не премери колегата налягането на маслото при загрял мотор кво е,а щом казва и че маслото му греело,колкото и да не искам да го казвам ,да не тропа коляовия вал?
То че си е голям чеп да оправаш хабините на клапаните на 155 8в е едно на рька(сьс тия малки пулове дето почти не се намират поне тук при нас),ама що не премери колегата налягането на маслото при загрял мотор кво е,а щом казва и че маслото му греело,колкото и да не искам да го казвам ,да не тропа коляовия вал?
От кво да се разтропа пък коляновия вал при положение не на 10 дни един път да стигна 4000 об/м?
Относно налягането на маслото (idle speed 1000 rpm/на газ)
студен мотор 6 кг/см2
загрял мотор 90 градуса масло на 60 - 2 кг/см2
загрял мотор на 90 градуса масло на 80 - 2 кг/см2
Интересен номер от вчера - паля не тропа след 2-3 километра градско започна да тропа но не като преди да сменя маслото , прибирам се и гледам маслото 80 градуса и държи 2 кг/см2 и не тропа???
Когато махнах капака за да измеря луфтовете горе всичко беше чисто без нагар или някакви отломки от каквото и да било.
Тропане на колянов вал и клапани.....:coolio:.....е съвсем различно...едното си тропа продължително и не е толкова страшно ...а коляновият вал направо изчуква за кратко....:coolio:
Не изтропва , според мен и моите уши си дрънчи на клапани в ритмичност 8/8.
Имаме ли си магазин форумците от където да закупя регулиращи пулове?Вече ми е ясна процедурата по смяната на пуловете и бих ги сменил само ако знам че са по 3-4-5-6-7-8 кинта иначе повече не давам! ;)
Те ако са над 3 лв си е пладнешки обир. Големите пулове \като за 33-ка, Типо и т.н. са макс. по 2 лв\.
ALFA CORSE
11-06-2010, 16:56
Те ако са над 3 лв си е пладнешки обир. Големите пулове \като за 33-ка, Типо и т.н. са макс. по 2 лв\.
Аз вземах преди около 2-3 седмици на цена от 5лв за брой.
SPAM :spell:
Аз вземах преди около 2-3 седмици на цена от 5лв за брой.
Е, при вас сега почна сезона и местните главорези са се възползвали веднага :hmm:. По 5 цирки за всяко пулче да им излезат на :smackbum:, както се изразява един наш колега.
Колеги реших се да разглобявам.Дайте идеи от къде да ги търся тези така наречени "парички","пулове" и т.н.?Също така всякаква информация относно ремонта ще ми бъде полезна.Всички видове чертежи с информация колко трябва да са хлабините , колко трябва максимално да са износени валовете и т.н. ще ми е от полза.
До момента преди 500 км. :
Разпределителен вал смукателни клапани: 1 - 0,35мм , 2 - 0,39мм , 3 - 0,37мм , 4 - 0,34мм
Разпределителен вал изпускателни клапани: 1 - 0,49мм , 2 - 0,41мм , 3 - 0,45мм , 4 - 0,50мм.
Както се вижда хлабините между валовети и пуловете си е станала серизна и докато все още не си е заминал някой вал може да се спаси положението и то с доста по малко средства отколкото след време.
Друг въпрос който ми е интересен е от къде се смазват валовете?Под тези "шапки" са "паричките" а под "шапките" трябва ли да има масло под налягане както примерно пи хидравличните повдигачи?Има ли някаква маслена магистрала която да кара масло там?
По този въпрос, който ти е интересен са снимките :razz:...
През петите на валовете и средния отвор за соленоида качва\той си е само за него\, а задните 2 дупки са за дренажните канали, които се виждат на последната снимка. Отделно, че и празните разстояния м/у клапаните и петите са доста вкопани \ "маслени вани" - май се казват\ за валовете, т.е. там масло има винаги, за да не им се ебава майката, докато подкачи магистралата при палене.
Тъй... нова информация:Пулове за регулиране по магазините има днес минах през Александър Ауто и намерих на 4.50 лв./бр.
Отворих и аутодата да видя колко трябва да е луфта (clearance) и го дават 0,40-0,45 COLD за смукателните и 0,45-0,50 COLD за изпускателните.Миналата седмица като ги мерих даже и тук съм писал че съм в нормите.Това което прочитам в аутодата не е ли максимално допустимия луфт?Т.е. колко трябва да го направя за да е добре?
Направи ги, колкото ги дават. Аз бих ги регулирал на долната граница, пък нека да обичат по-големи хлабини... Като гледам, какво си измерил на смукателните, си мисля, че някой се е правил на майстор, защото логично погледнато с времето хлабината може да се увеличава|от съответните фактори - износване гърбиците на вала, нагар, подбиване на чашките и т.н.|, а не да намалява\поне аз не се сещам за условие при работата на мотора, което да я придизвика - може би омеквене на пружините, ама не знам, колко стотин хил. км им трябват, за да се случи\. Хлабината намалява единствено след напасване на клапаните\и подобни интервенции\, та е възможно, ако е пипана, да са оставени старите пулове :roll:\, ама такава майстория е без коментар, а и трябва голям късмет, близък до чудо, за да запали после мотора с притворени(незатварящи) клапани\. Всичко това при условие, че хлабините в аутодата са точни\предполагам, че е така\ и не си ги мерил на топъл мотор. :gruebel:
Не съм ги мерил на топъл мотор.
http://www.international-auto.com/fiat-lancia-engine-mechanical/adjusting-valve-clearances.cfm
Тук има информация която е точно като аутодата.Смукателни 0.40 , изпускателни 0,45 обаче забелязвам че на линка има някои от клапаните в + други в - т.е. явно е възможно да има такива разминавания.
До ден - два започвам и ги правя на такова което е дадено по книга.
Един леееееееекичък проблем ми представлява свалянето на веригата или по точно как да не свалям или още по точно - как да я отпусна без да е нужно после да търся белязки и т.н. но това ще се разбере в последствие.Благодарско на отзовалите се ако не си забравя фотото мога да щракна някоя снимка.
обаче забелязвам че на линка има някои от клапаните в + други в - т.е. явно е възможно да има такива разминавания.
Това е нещо като пример: Коректното трябва да е едиколко си, а е измерено толкова. Пулчето е толкова, значи - или + и се получава необходимото пулче, което трябва да се сложи за да имаме точна хлабина.
Оказа се че всичко е топ и по добре е да не се пипа за момента.Колкото хора я гледаха и слушаха казват едно и също - нормално.Само дето в събота водната помпа спатъхна.Голям резил....Добре че имам изведен ключ за принудително пускане на вентилатора на 2-ра степен което спаси положението.
Всичко хубаво колеги ама с какво масло трябва да карам?10В40 или 20В50?
Всичко хубаво колеги ама с какво масло трябва да карам?10В40 или 20В50?
10W40 - избора за марка вече е лично твой.
Аз съм карал и с 15w50 /по-гъсто/и колата се държеше доста добре,нямаше никакви проблеми.
С 20W50 само в Африка и на къси разтояния :))))...защото колкото и да е гъсто като загрее става на вода...:shock:
---------- Post added at 13:50 ---------- Previous post was at 13:48 ----------
С 20W50 само в Африка и на къси разтояния :))))...защото колкото и да е гъсто като загрее става на вода...:shock:
...хубавите масла започват 0W....:yes:.но са и скъпички
0W Колега добре ама нали се сещаш с луфт 0,5мм на изпускателен вал за каква ария на тропането ще става въпрос?Не сме с хидравлични повдигачи за да си правим тестове.
Питах за 20W50 понеже за топъл климат на 1.8 верижняк аутодатата го показва като масло точно за този мотор.Сега когато навън е 30 градуса и нагоре можем да говорим за топъл климат?
Когато я запаля няма никакви вибрации , шумове или тропане.След като маслото загрее се чуват.Колеги които я чуха казаха че било нормално и не е сериозно че да се прави ремонт все още.Маслото с което карам в момента е 10W40 Liqui Moly MoS2.
0W Колега добре ама нали се сещаш с луфт 0,5мм на изпускателен вал за каква ария на тропането ще става въпрос?Не сме с хидравлични повдигачи за да си правим тестове.
Питах за 20W50 понеже за топъл климат на 1.8 верижняк аутодатата го показва като масло точно за този мотор.Сега когато навън е 30 градуса и нагоре можем да говорим за топъл климат?
Когато я запаля няма никакви вибрации , шумове или тропане.След като маслото загрее се чуват.Колеги които я чуха казаха че било нормално и не е сериозно че да се прави ремонт все още.Маслото с което карам в момента е 10W40 Liqui Moly MoS2.
Не ме разбра......точно в жегата това масло става на вода...то е за бавнооборотни машини(пътностройтелни, валяци, багери и някой по стар камион)....
Става и за Москвич:)))
Има спецове в форума с маслата те да вземат думата, аз съм лайк..
п.п. В момента карам с 0W40 и тропането на клапаните на 18 годишната ми баба е същото като 10W40....други масла не съм слагал за първи път и слагам пълна синтетика и съм доволен от факта, че при повече ръчкане в жегата....качва по бавно и по ниско температурата на маслото, от което смятам, че то си запазва повече качествата.....
Колега не искам да те обидя обаче с това масло което караш направо си подготвил колата за зимата.0W40 е масло за студен климат/сезон с което даже не е излязла от завода колата.С 0W40 можеш да караш когато навън е от -25 градуса.0W-40 значи 0 градуса по фаренхайт а W-значи зима.Не държа някой да ме оборва дали съм прав.На нашите мотори им дават 10W-40 за зимно време и 20W-50 за лятно.Нямаме хидравлични повигачи за да се притесняваме от ниско или недостатъчно налягане.Отделно по API спецификации не е нужно да взимаме масло с SH или SJ спецификации понже когато са били произведени моторите ни тези спецификации въобще ги е нямало (SH - след 1994 г. а SJ - след 2001 г.).Като казвам че не е нужно не значи че не може.Пак казвам , колеги сме нека си помагаме , не да се обиждаме!Със здраве, безпроблемни километри и приятно гледане на мача!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.