PDA

View Full Version : Мнение за 156,2.4 jtd



LUDATA_ALFA
10-06-2010, 19:25
Здравейте,искам ако може да ми дадете мнението си за алфа 156 2.4мотора(обслужване,надежност и всичко което може да ми е от полза) и не само за мотора и като цяло за колата.До преди година имах 145 2.0 ТС,но смених марката и сега ми предлагат 156 2.4,а нямам никаква представа от дизеловите мотори и потдръжката им.

ReLeFNIQ
10-06-2010, 20:38
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...

RPWWD
10-06-2010, 21:10
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...

Може да са му предложили и 175 коньовият вариант, що го ограничаваш човека до некви архивни варианти? Следват препоръките за търсачката и заключване на темата от модовете :bouncing_smiley:

pininfarina
10-06-2010, 22:49
Може да са му предложили и 175 коньовият вариант, що го ограничаваш човека до некви архивни варианти? Следват препоръките за търсачката и заключване на темата от модовете :bouncing_smiley:

Еми той затова е написал да търси 140 или 150 коня колега. 175-цата си полапва повечко ;-) - поне с литър отгоре.

robkobg
11-06-2010, 09:55
Еми той затова е написал да търси 140 или 150 коня колега. 175-цата си полапва повечко ;-) - поне с литър отгоре.

Вероятно, нямаш реална база за сравнение. Моторът с 20 клапана, даже е по-икономичен в определени режими.

stefoo
11-06-2010, 13:15
не съм имал удоволствието да карам 156 жтд но съм се возил в такава и определено върви много добреза подръжка не знам но когато аз обслужих моита 2.0тц имаше и 2.4жтд и човека плати с 200лв повече

SandoOne
11-06-2010, 18:23
Всичко е по скъпо за дизела , за сметка на това 5 ка е железен . :thumbup:

pininfarina
11-06-2010, 19:11
Вероятно, нямаш реална база за сравнение. Моторът с 20 клапана, даже е по-икономичен в определени режими.

Еми по букварите така пише колега. Ако ти си ги карал и двете, сподели кога е по- икономичен 20 клпановия мотор ;-)

dimi bs
11-06-2010, 20:08
аз съм с 2.4 140коня и смятам че това е най добрия мотор за 156 а за обслужването "кеф цена няма":spiteful:

robkobg
12-06-2010, 00:50
Еми по букварите така пише колега. Ако ти си ги карал и двете, сподели кога е по- икономичен 20 клпановия мотор ;-)

Дай да ги видим твойте тези твой буквари дето "полапват" с +1 литър. Защото практиката и букварите от Фиат казват друго.
Иначе чипосана неграмотно може да гори и два пъти повече.

pr_00f
12-06-2010, 01:17
Ако искате да видите как се справя с разхода 2.4@140 - в подписа ми го пише.

От цялата статистика - само последите 1000 км колата е е леко модната.

pininfarina
12-06-2010, 07:23
Дай да ги видим твойте тези твой буквари дето "полапват" с +1 литър. Защото практиката и букварите от Фиат казват друго.
Иначе чипосана неграмотно може да гори и два пъти повече.

Че кой ти говори за чипове колега. Да в каталожните данни почти нямат разлика, но съм чувал съвсем други неща. Но щом казваш и имаш наблюдения - ноже да е така ;-)
За мен 2,4 140 коня си остава мотора откъм разход, обслъжване и поддаване за чипване а и в комбинация със 166-ца - няма да пиша какви разходи на гориво прави, защото ще вземеш да колабираш и ще се чудим какво да те правим, но ако все пак държиш, мога да се постарая да ти изпратя снимков материал на борд комютър и съответно след това ти да качиш такъв и на 20v мотора ;-)
Ако модераторите преценят че вече започваме да спамим, нека изтрият мненията.

robkobg
12-06-2010, 12:21
Имал съм 150 и 175 лични коли и пак казвам, че 175 к.с. е по-икономичен в определени режими. За съжаление нямам снимков материал, но 20 клапановият мотор има по-добра волуметричната ефективност, както и е с 6 степенна скоростна кутия, което не е валидно за колите преди фейслифта.
За потвърждение може да сверите http://www.spritmonitor.de

До Pinifarina: нямам намерение да водя безсмислен спор с теб, нито имам намерение да колабирам.

Bella
12-06-2010, 15:19
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...

Ти дизелова Алфа карал ли си ?
Карал ли си дизелова Алфа с чип ?
Явно не си,защото моята кола КАДИ от деня в който е купена и върви доста,ама доста по-добре от останалите 2,4 ... но е с чип разбира се и това идва предимно от там.

ReLeFNIQ
12-06-2010, 16:01
Хах карал съм и продължавам да карам, хубавия чип не прай димки отзад и то в никакъв случай, особено ако си изолирал ЕГР! И преди и след чипа ми колата ми не прави облак...
Как може да твърдиш че след чип JTD трябва да КАДИ като комин като това е признак за неизгорена нафта, а и предимно става дума за форсиране на място,където пък ако ми кажеш че пушиш..

haljscho
12-06-2010, 18:44
Здравейте,искам ако може да ми дадете мнението си за алфа 156 2.4мотора(обслужване,надежност и всичко което може да ми е от полза) и не само за мотора и като цяло за колата.До преди година имах 145 2.0 ТС,но смених марката и сега ми предлагат 156 2.4,а нямам никаква представа от дизеловите мотори и потдръжката им.
Миии, турбо, помпа, дюзи, маховик, това са все скъпо струващи ремонти.......... останалото си е като при бензина.......... Ако съм пропуснал нещо някой да ме допълни.......


Хах карал съм и продължавам да карам, хубавия чип не прай димки отзад и то в никакъв случай, особено ако си изолирал ЕГР! И преди и след чипа ми колата ми не прави облак...
Как може да твърдиш че след чип JTD трябва да КАДИ като комин като това е признак за неизгорена нафта, а и предимно става дума за форсиране на място,където пък ако ми кажеш че пушиш..
Ми то с тия наще горива........
Имам приятел с Вектра 2,2дти 2003г. мърка по-нежно от нов команрел, НО професията му е да кара тир........
Иначе и мойта не пуши, ма кат се наложи някой път да е посмачкам до 4500-5000об. не им завиждам на тия зад мен.........
А със запушен ЕГР, колата ми е по-спъната отколкото с работещ.
Различни майстори, различни ремапи........
Ако караш в диапазона 2000-3000об. с плавна газ, едва ли ще азбележиш някво пропушване.......

LUDATA_ALFA
12-06-2010, 21:24
Мерси колеги че се вкючвате в темата доста неща научих и продължавам да следя отговорите на всички.Мерси много!

renyx
12-06-2010, 21:55
Аз исках 1,9 115к.с. , но се наложи да взема Ариел(точно тази кола никак не я исках) и не съжалявам.При първото ходене до Берковица се влюбих в тази кола.Единствения проблем, когато я взех беше термостат и десен горен носач.Разход ми е давала от 4,5 до 9 извънградско, но това зависи от много неща.Не съм състезател ,но моето наблюдение , е че 160км/ч ги няма за нищо,а не е чипосана.Въпроса е на какво ще попаднеш.
Пожелавам ти успех.

Nikiboy
12-06-2010, 22:12
Еми той затова е написал да търси 140 или 150 коня колега. 175-цата си полапва повечко ;-) - поне с литър отгоре.

Колега имал съм удоволствието да притежавам и двете коли. Когато 136 кс направи същия разход с каквито и да е чипове, колкото 20 клапановата имаш бира от мене. При 20 клапановата тъй наречения volumetric efficiency e мн по-високо.

Bobo
14-06-2010, 12:35
Хах карал съм и продължавам да карам, хубавия чип не прай димки отзад и то в никакъв случай, особено ако си изолирал ЕГР! И преди и след чипа ми колата ми не прави облак...
Как може да твърдиш че след чип JTD трябва да КАДИ като комин като това е признак за неизгорена нафта, а и предимно става дума за форсиране на място,където пък ако ми кажеш че пушиш..

Виждам че въобще не си наясно с горенето на дизеловия двигател ;) Недей моля да определяш тогава кога е хубав чипа и кога не ;)

---------- Post added at 09:35 ---------- Previous post was at 09:25 ----------


Колега имал съм удоволствието да притежавам и двете коли. Когато 136 кс направи същия разход с каквито и да е чипове, колкото 20 клапановата имаш бира от мене. При 20 клапановата тъй наречения volumetric efficiency e мн по-високо.

При тоя мотор сега обесни ни каква е зависимостта гориво - въртящ момент - volumetric efficiency?

Nikiboy
14-06-2010, 13:39
О, ето кой ще ни обясни!
Пред такъв Колос аз ще замълча...

Bobo
14-06-2010, 16:42
О, ето кой ще ни обясни!
Пред такъв Колос аз ще замълча...

Напротив ти пускаш някакви лафове сега ни обесни какво имаш предвид ;) Че гледам има една 175 коня с "твой" чип дето скрива слънцето и на празен ход пък на вървене ефишънсито и е далече от оригиналното дори ;)

Nikiboy
14-06-2010, 17:07
Щом е стигнала до тебе значи е на правилното място!

Не е при мен от почти година. Много хора знят как вървеше и не пушеше!

След това замина при някакви пичове и виж какво е станало -

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=714242&postcount=4

Цитат:
Предна броня-тотал, задна броня-спукана, един от праговете не е от 156ца...светят ЧЕК и ЕРБЕГ лампите....свири ангренаж, колата с железни джанти(летите са хванали крака), и с някви полу-умрели гуми(4 различни)
човека се кълне, че колата била пушка, и била ходила при Бобо, който бил казал, че била перфектна...аз не вярвам...


Не знам какво ги правите там колите в Екстрима.

Bobo
15-06-2010, 11:53
Щом е стигнала до тебе значи е на правилното място!

Не е при мен от почти година. Много хора знят как вървеше и не пушеше!

След това замина при някакви пичове и виж какво е станало -

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=714242&postcount=4

Цитат:
Предна броня-тотал, задна броня-спукана, един от праговете не е от 156ца...светят ЧЕК и ЕРБЕГ лампите....свири ангренаж, колата с железни джанти(летите са хванали крака), и с някви полу-умрели гуми(4 различни)
човека се кълне, че колата била пушка, и била ходила при Бобо, който бил казал, че била перфектна...аз не вярвам...


Не знам какво ги правите там колите в Екстрима.

Хахахаа Колата идва при мен само на диагностика за да бъде продадена никога не е правена при мен ;) И аз незнам кво ги правиме ма си вървят наще коли :-D

Но все пак стига оффтопик дай за волюм ефишънсито да обесниш :)

pininfarina
22-06-2010, 20:18
Колеги, някой да е гледал филма "мълчанието на агнетата" ?
А сега по темата,
Човек като използва някакви изрази е добре след това и да даде малко разяснения. Дори виждам че има кой да прецени след това дали това е правилно разяснено или не :screwy:
Смятам че колегата ще даде малко разяснения, аз лично бих се развал да науча повече за това volumetric efficiency.
Благодаря предварително :-)

robkobg
22-06-2010, 21:05
Еми по букварите така пише колега.

В тези същите, сигурно е обяснено.
Яко толкова много те мързи чък (http://www.google.bg/search?client=opera&rls=en&q=volumetric+efficiency&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8)

pininfarina
22-06-2010, 22:52
В тези същите, сигурно е обяснено.
Яко толкова много те мързи чък (http://www.google.bg/search?client=opera&rls=en&q=volumetric+efficiency&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8)


Супер :-)

Много ти благодаря за предоставената информация колега ;-)
Макар и друг да трябаше да даде обяснение по въпроса :-)

JORKOOO
28-06-2010, 23:40
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...

А ако е с по-агресивен чип и без катализатори???
:spell: да ли няма да е нормално да пуши черно:smoke: