View Full Version : Мнение за 156,2.4 jtd
LUDATA_ALFA
10-06-2010, 19:25
Здравейте,искам ако може да ми дадете мнението си за алфа 156 2.4мотора(обслужване,надежност и всичко което може да ми е от полза) и не само за мотора и като цяло за колата.До преди година имах 145 2.0 ТС,но смених марката и сега ми предлагат 156 2.4,а нямам никаква представа от дизеловите мотори и потдръжката им.
ReLeFNIQ
10-06-2010, 20:38
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...
Може да са му предложили и 175 коньовият вариант, що го ограничаваш човека до некви архивни варианти? Следват препоръките за търсачката и заключване на темата от модовете :bouncing_smiley:
pininfarina
10-06-2010, 22:49
Може да са му предложили и 175 коньовият вариант, що го ограничаваш човека до некви архивни варианти? Следват препоръките за търсачката и заключване на темата от модовете :bouncing_smiley:
Еми той затова е написал да търси 140 или 150 коня колега. 175-цата си полапва повечко ;-) - поне с литър отгоре.
Еми той затова е написал да търси 140 или 150 коня колега. 175-цата си полапва повечко ;-) - поне с литър отгоре.
Вероятно, нямаш реална база за сравнение. Моторът с 20 клапана, даже е по-икономичен в определени режими.
не съм имал удоволствието да карам 156 жтд но съм се возил в такава и определено върви много добреза подръжка не знам но когато аз обслужих моита 2.0тц имаше и 2.4жтд и човека плати с 200лв повече
SandoOne
11-06-2010, 18:23
Всичко е по скъпо за дизела , за сметка на това 5 ка е железен . :thumbup:
pininfarina
11-06-2010, 19:11
Вероятно, нямаш реална база за сравнение. Моторът с 20 клапана, даже е по-икономичен в определени режими.
Еми по букварите така пише колега. Ако ти си ги карал и двете, сподели кога е по- икономичен 20 клпановия мотор ;-)
аз съм с 2.4 140коня и смятам че това е най добрия мотор за 156 а за обслужването "кеф цена няма":spiteful:
Еми по букварите така пише колега. Ако ти си ги карал и двете, сподели кога е по- икономичен 20 клпановия мотор ;-)
Дай да ги видим твойте тези твой буквари дето "полапват" с +1 литър. Защото практиката и букварите от Фиат казват друго.
Иначе чипосана неграмотно може да гори и два пъти повече.
Ако искате да видите как се справя с разхода 2.4@140 - в подписа ми го пише.
От цялата статистика - само последите 1000 км колата е е леко модната.
pininfarina
12-06-2010, 07:23
Дай да ги видим твойте тези твой буквари дето "полапват" с +1 литър. Защото практиката и букварите от Фиат казват друго.
Иначе чипосана неграмотно може да гори и два пъти повече.
Че кой ти говори за чипове колега. Да в каталожните данни почти нямат разлика, но съм чувал съвсем други неща. Но щом казваш и имаш наблюдения - ноже да е така ;-)
За мен 2,4 140 коня си остава мотора откъм разход, обслъжване и поддаване за чипване а и в комбинация със 166-ца - няма да пиша какви разходи на гориво прави, защото ще вземеш да колабираш и ще се чудим какво да те правим, но ако все пак държиш, мога да се постарая да ти изпратя снимков материал на борд комютър и съответно след това ти да качиш такъв и на 20v мотора ;-)
Ако модераторите преценят че вече започваме да спамим, нека изтрият мненията.
Имал съм 150 и 175 лични коли и пак казвам, че 175 к.с. е по-икономичен в определени режими. За съжаление нямам снимков материал, но 20 клапановият мотор има по-добра волуметричната ефективност, както и е с 6 степенна скоростна кутия, което не е валидно за колите преди фейслифта.
За потвърждение може да сверите http://www.spritmonitor.de
До Pinifarina: нямам намерение да водя безсмислен спор с теб, нито имам намерение да колабирам.
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...
Ти дизелова Алфа карал ли си ?
Карал ли си дизелова Алфа с чип ?
Явно не си,защото моята кола КАДИ от деня в който е купена и върви доста,ама доста по-добре от останалите 2,4 ... но е с чип разбира се и това идва предимно от там.
ReLeFNIQ
12-06-2010, 16:01
Хах карал съм и продължавам да карам, хубавия чип не прай димки отзад и то в никакъв случай, особено ако си изолирал ЕГР! И преди и след чипа ми колата ми не прави облак...
Как може да твърдиш че след чип JTD трябва да КАДИ като комин като това е признак за неизгорена нафта, а и предимно става дума за форсиране на място,където пък ако ми кажеш че пушиш..
haljscho
12-06-2010, 18:44
Здравейте,искам ако може да ми дадете мнението си за алфа 156 2.4мотора(обслужване,надежност и всичко което може да ми е от полза) и не само за мотора и като цяло за колата.До преди година имах 145 2.0 ТС,но смених марката и сега ми предлагат 156 2.4,а нямам никаква представа от дизеловите мотори и потдръжката им.
Миии, турбо, помпа, дюзи, маховик, това са все скъпо струващи ремонти.......... останалото си е като при бензина.......... Ако съм пропуснал нещо някой да ме допълни.......
Хах карал съм и продължавам да карам, хубавия чип не прай димки отзад и то в никакъв случай, особено ако си изолирал ЕГР! И преди и след чипа ми колата ми не прави облак...
Как може да твърдиш че след чип JTD трябва да КАДИ като комин като това е признак за неизгорена нафта, а и предимно става дума за форсиране на място,където пък ако ми кажеш че пушиш..
Ми то с тия наще горива........
Имам приятел с Вектра 2,2дти 2003г. мърка по-нежно от нов команрел, НО професията му е да кара тир........
Иначе и мойта не пуши, ма кат се наложи някой път да е посмачкам до 4500-5000об. не им завиждам на тия зад мен.........
А със запушен ЕГР, колата ми е по-спъната отколкото с работещ.
Различни майстори, различни ремапи........
Ако караш в диапазона 2000-3000об. с плавна газ, едва ли ще азбележиш някво пропушване.......
LUDATA_ALFA
12-06-2010, 21:24
Мерси колеги че се вкючвате в темата доста неща научих и продължавам да следя отговорите на всички.Мерси много!
Аз исках 1,9 115к.с. , но се наложи да взема Ариел(точно тази кола никак не я исках) и не съжалявам.При първото ходене до Берковица се влюбих в тази кола.Единствения проблем, когато я взех беше термостат и десен горен носач.Разход ми е давала от 4,5 до 9 извънградско, но това зависи от много неща.Не съм състезател ,но моето наблюдение , е че 160км/ч ги няма за нищо,а не е чипосана.Въпроса е на какво ще попаднеш.
Пожелавам ти успех.
Еми той затова е написал да търси 140 или 150 коня колега. 175-цата си полапва повечко ;-) - поне с литър отгоре.
Колега имал съм удоволствието да притежавам и двете коли. Когато 136 кс направи същия разход с каквито и да е чипове, колкото 20 клапановата имаш бира от мене. При 20 клапановата тъй наречения volumetric efficiency e мн по-високо.
Хах карал съм и продължавам да карам, хубавия чип не прай димки отзад и то в никакъв случай, особено ако си изолирал ЕГР! И преди и след чипа ми колата ми не прави облак...
Как може да твърдиш че след чип JTD трябва да КАДИ като комин като това е признак за неизгорена нафта, а и предимно става дума за форсиране на място,където пък ако ми кажеш че пушиш..
Виждам че въобще не си наясно с горенето на дизеловия двигател ;) Недей моля да определяш тогава кога е хубав чипа и кога не ;)
---------- Post added at 09:35 ---------- Previous post was at 09:25 ----------
Колега имал съм удоволствието да притежавам и двете коли. Когато 136 кс направи същия разход с каквито и да е чипове, колкото 20 клапановата имаш бира от мене. При 20 клапановата тъй наречения volumetric efficiency e мн по-високо.
При тоя мотор сега обесни ни каква е зависимостта гориво - въртящ момент - volumetric efficiency?
О, ето кой ще ни обясни!
Пред такъв Колос аз ще замълча...
О, ето кой ще ни обясни!
Пред такъв Колос аз ще замълча...
Напротив ти пускаш някакви лафове сега ни обесни какво имаш предвид ;) Че гледам има една 175 коня с "твой" чип дето скрива слънцето и на празен ход пък на вървене ефишънсито и е далече от оригиналното дори ;)
Щом е стигнала до тебе значи е на правилното място!
Не е при мен от почти година. Много хора знят как вървеше и не пушеше!
След това замина при някакви пичове и виж какво е станало -
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=714242&postcount=4
Цитат:
Предна броня-тотал, задна броня-спукана, един от праговете не е от 156ца...светят ЧЕК и ЕРБЕГ лампите....свири ангренаж, колата с железни джанти(летите са хванали крака), и с някви полу-умрели гуми(4 различни)
човека се кълне, че колата била пушка, и била ходила при Бобо, който бил казал, че била перфектна...аз не вярвам...
Не знам какво ги правите там колите в Екстрима.
Щом е стигнала до тебе значи е на правилното място!
Не е при мен от почти година. Много хора знят как вървеше и не пушеше!
След това замина при някакви пичове и виж какво е станало -
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=714242&postcount=4
Цитат:
Предна броня-тотал, задна броня-спукана, един от праговете не е от 156ца...светят ЧЕК и ЕРБЕГ лампите....свири ангренаж, колата с железни джанти(летите са хванали крака), и с някви полу-умрели гуми(4 различни)
човека се кълне, че колата била пушка, и била ходила при Бобо, който бил казал, че била перфектна...аз не вярвам...
Не знам какво ги правите там колите в Екстрима.
Хахахаа Колата идва при мен само на диагностика за да бъде продадена никога не е правена при мен ;) И аз незнам кво ги правиме ма си вървят наще коли :-D
Но все пак стига оффтопик дай за волюм ефишънсито да обесниш :)
pininfarina
22-06-2010, 20:18
Колеги, някой да е гледал филма "мълчанието на агнетата" ?
А сега по темата,
Човек като използва някакви изрази е добре след това и да даде малко разяснения. Дори виждам че има кой да прецени след това дали това е правилно разяснено или не :screwy:
Смятам че колегата ще даде малко разяснения, аз лично бих се развал да науча повече за това volumetric efficiency.
Благодаря предварително :-)
Еми по букварите така пише колега.
В тези същите, сигурно е обяснено.
Яко толкова много те мързи чък (http://www.google.bg/search?client=opera&rls=en&q=volumetric+efficiency&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8)
pininfarina
22-06-2010, 22:52
В тези същите, сигурно е обяснено.
Яко толкова много те мързи чък (http://www.google.bg/search?client=opera&rls=en&q=volumetric+efficiency&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8)
Супер :-)
Много ти благодаря за предоставената информация колега ;-)
Макар и друг да трябаше да даде обяснение по въпроса :-)
Приличен вървеж със супер разход. Идеалния компромис вървеж/разход. Малко по-скъп от 1,9 Jtd за поддръжка. Търси 140/150 к.с варианта, тъй-като е по-съвършен и от към разход и от към вървеж. Иначе слабо място ест може да е турбото, но за това диагностика като я взимаш. Една здрава 2,4 jtd не трябва да прави черни димки зад себе си при форсиране на място, а и не само на място...
А ако е с по-агресивен чип и без катализатори???
:spell: да ли няма да е нормално да пуши черно:smoke:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.