PDA

View Full Version : двигател от 33-ка на 146-ца окачване от 33-ка на спринт



rijko
11-06-2010, 14:41
имам алфа 146 1.6 боксер 1996 и спринт велучи 76 :)
обаче на 146-цата сринах коляновия вал и сега се чудя ако си взема една 33-ка 1.7 16 В 1991 дали ще мога да прехвърля двигателя от 33 на 146 и какво ще трябва да се прави още ел.инсталация ,полуоски.........................

и дали окачването от 33-ката ще стане на спринта ?!?!?!!?

mitaka_cs
11-06-2010, 15:51
Добре си го замислил. Ще стане!
Има малко тънкости обаче.
Окачването на 33-ката ще стане на Спринта, но от спринтовото окачване трябва да запазиш двете греди, които се падат под главите и се захващат за предната греда под мотора.Това се налага, защото съответните греди на 33-ката са по-къси от тези на Спринта.

По-сложното ще е с двигателя...
Със захващането му в 145-цата няма да имаш проблеми, но за да го подкараш мисля, че трябва да вземеш и цялата електроника от 33-ката...и изпускателната система, защото твоята от 145-цата е за 1.6 8V и не става за 16V.

В крайна сметка ще се получи 146 1.7 16V със дърта електроника и дърт Спринт 1.5 с хубаво окачване(зависи от конкретната 33-ка)

Въпросът е струва ли си?

Общо взето всичко това е постижимо, но какво й е на 33 16V? Аз бих разкарал другите и 33-ката ще ми е достатъчна:thumbup:

rijko
11-06-2010, 18:02
:) питаш защо, защото 146-цата е в идеално състояние ламарина никаде няма гнило.Окачването е изцяло сменео+амортесьори кони регулируеми.Спирачната система и тя е преправена и сменеа дискове брембо наряани други апарати с нея си карах по тайм атаките имам и два комплекта джанти и най вече колата си я кара гаджето и не ме занимава да я закарам някаде и като се блъсне знам че предната и задната броня са здрави и държат на доста удари. А със спринта си хода на работа и си го карам с голяма УсмивкА. И сърце не ми дава да пратя 146-цата в историята за скрап.

rijko
11-06-2010, 19:23
aа полуоските от 146-цата ще станат ли на другия мотор скоросната кутия ????

mitaka_cs
11-06-2010, 21:40
На 33-ките скоростните кутии са с лостове, а на 146 са с жила. Добре ще е ако ползваш скоростите от 146-цата, но сега се сещам, че 33 16V е с един шантав маховик и не знам ще се върже ли на скорости от 8 клапанов боксер.
Това ще го проверя. Мисля, че имаше Алфасуд с дискове на скоростите и 1.7 16V от 33, но нямам идея какво е правено, за да стане...

Друго се сещам...
Ти на Спринта би трябвало да си със старото окачване с вътрешни дискове, а ако ще му го сменяш с 33-ково би следвало да минеш на външни дискове, което ще рече, че цялата сегашна спирачна система трябва да се разкара...

rijko
14-06-2010, 23:45
и така докарах 33-ката всъщност това е тя http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11264446398065116&f1=details ако на някои му трябва нещо маи да го напиша в раздел продава-подарява .
Но сега ми трябва схема на ЕКУТООООООО или по скоро схема на цялата ел.инсталация.

mitaka_cs
15-06-2010, 11:01
Честито!
Най-напред провери дали винаги е била 1.7 16V, защото в обявата пишеше, че има проблем с инсталацията, а и колегата продаваше и 1.5 боксер.
Да не се окаже, че и тази е 16V, но с инсталация за 1.5 8V...
Схеми за 16V нямам. Колегите предполагам ще се включат с инфо;)

MrX
15-06-2010, 17:08
и така докарах 33-ката всъщност това е тя http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11264446398065116&f1=details ако на някои му трябва нещо маи да го напиша в раздел продава-подарява .
Но сега ми трябва схема на ЕКУТООООООО или по скоро схема на цялата ел.инсталация.

Намери ме на скайп да ти пратя папката с жиците за 33 16в

Kris
16-06-2010, 14:53
Тая 33ка преди е била 1.5, но мисля че тоя двг. си е сложен с електрониката ;) Комп от 16в ли ти трябва ?

rijko
16-06-2010, 22:00
Да с 1,5 боксер е излязла от завода. Но 1,7 16в двигателя е прехвърлен с цялата си електроника днес разглеждах.

И обаче аз за в кой раздел съм алфа 146 с двигател от 33-ка и спринт хаха

mordohy
18-06-2010, 11:21
Точно за тука си!:prescription:

rijko
21-06-2010, 14:53
EKU-то може ли да се пипа на този бош м4.1

mordohy
21-06-2010, 21:51
Всяко може да се пипа, зависи какво искаш и какво ще се получи!

rijko
23-06-2010, 22:50
утре се почва разглабянето, рязането и пращането по кориер нещата

JORDANGT
24-06-2010, 22:15
Каквото свалиш от Спринта го пази,ако е в добро състояние.Имам интерес към макферсоните и вътрешните дискове.

rijko
27-06-2010, 00:34
146-цата е с работещ двигател от 33-ката. Ел.инсталацията, сменена(два дена я редя). Двигателя пасна идеално на захващането, само тампона му се смени.
Хидравличната помпа, се премести дирекно със стойката си и съвпадна перфекно. Колектори остана да се преправят и съм в боя :-) . Обаче изгурих оборотомера :stretcher: .Та с две дмуи карам алфа 1433 1.7 16В :afro: Специално благодаря на MrX за схемите

DIDO_7736
27-06-2010, 18:18
здр браво че си я зглобил ама имаш не6то да ми прашташ

rijko
27-06-2010, 19:34
здр браво че си я зглобил ама имаш не6то да ми прашташ

Сори утре сутрин ти ги пращам, и прати ми ГСМ номераси на Л.С.

Kris
28-06-2010, 17:04
С коя кутия е 146-цата колега?

rijko
29-06-2010, 10:18
С коя кутия е 146-цата колега?

От една 145-ца 1.7 16В, но ако се интересуваш от кутията от 33-ката вече я пратих за Бургас. А да ти се намира дюза за тоз мотор :) че на 3-ти цилиндър не работи хич.

rijko
30-06-2010, 21:49
ха 1,7 16в бил здрав да бе да строших го вече баси и колата карам. някои да ина колянов вал за 1.7 16в ? И ако не се лъжа! на 1,6 8 В и 1.7 16в не ли еднакъв коляновия вал.

mordohy
01-07-2010, 22:43
Къде, кога и как стана белята!

rijko
02-07-2010, 00:07
Вчера, смених бензиновата помпа на колата с нова за 146 1.7 16в и колата трагна екстра чусе и регулатор :) ама не издаржа на 5 мин каране на сичката гас(на газ не на бензин изтропа к.вал). Ммммммм та кои валове са еднакви 1.7ИЕ ,1.7 16В, 1.6 8В ????????

Kris
03-07-2010, 11:59
Ся ... на газ няма ограничител и си влиза в грозни обороти, нали ти е ясно това? С какво масло беше двигателя?

DIDO_7736
05-07-2010, 19:13
кво стана бре

mordohy
06-07-2010, 23:38
Колегата разбира, лека-полека разликата между каране на бензин и газ.
Много пъти съм казвал,че 1.7, независимо от това, колко клапана има, не става за брутално ръчкане.Като искате нещо за ръчкане си сложете 1.5, желателно с карбуратори и си я ръчкайте!
!,7 си е деликатен мотор и малко да е разбалансиран и ражда!:pain:

DIDO_7736
09-07-2010, 17:19
ИМАМ 1.5 САС 2 КАРБУРАТОРА

rijko
11-07-2010, 18:19
хахах ,за протокола значи в рамките на 35-36 календарни дни успях да строша: Три броя двигатели както следва 1.6 8В боксер после 1.5 8в боксер после 1.7 16в боксер. В петък 09.07 сринах раздатката на служебното ми паджеро. А днес 11.07.2010г. На път за рали БГ с една хонда сивик 1.5 овари боба и изхварли водата. Маи имам нужда от поп не от автомонтьор.

Но както и да е, доиде ми новия вал здрав прав корав не шлаифан . И се чудя колко километра ще изкара. Сущо така се чудя кои може да ми барне компа на колатат??? Е след като я зглобят и разработя. И последния въпрос засега изпускателната генерация от 146 1.7 16В дали ще съвпадне на захващането на мотора от 33-ката 1.7 16 в

DJ_STIVAN
12-07-2010, 22:10
Един съвет ако може... Сложи 10в60 на мотора след като го сглобиш и виш картера дали е изправен. Може да погледнеш и маслената помпа, както и ако е възможно една промивка на маслените магистрали. Тея коли верно ядат валове... но само защото нещо друго не в ред... За генерацията... би трябвало да пасне,след като двигателите са идентични.

П.П. забравих да кажа... занеси биелите на шлайфистите да ги замерят дали са в норма 100% някоя е по шрока или посиняла... а от там... проблем с лагерите винаги ще имаш.

rijko
13-07-2010, 00:04
П.П. забравих да кажа... занеси биелите на шлайфистите да ги замерят дали са в норма 100%

Мерси за съвета, биелите щях да пропусна да ги замеря.
Аз се съмнявам че в някоя от магистрала има силикон. Картера е мазан със силикон, капака на дясната глава също и предната плоча на блока също.

П.П. някои да има гарнитура за капака на лявата глава(нова), едвам намерих за дясната само.

TishO
13-07-2010, 18:26
120лв.са комплекта гарнитури.Неможе да ги няма по магазините щом тука в търговище мога да си поръчам значи при вас няма как да няма!!!!

mordohy
14-07-2010, 22:22
хахах ,за протокола значи в рамките на 35-36 календарни дни успях да строша: Три броя двигатели както следва 1.6 8В боксер после 1.5 8в боксер после 1.7 16в боксер. В петък 09.07 сринах раздатката на служебното ми паджеро. А днес 11.07.2010г. На път за рали БГ с една хонда сивик 1.5 овари боба и изхварли водата. Маи имам нужда от поп не от автомонтьор.

Но както и да е, доиде ми новия вал здрав прав корав не шлаифан . И се чудя колко километра ще изкара. Сущо така се чудя кои може да ми барне компа на колатат??? Е след като я зглобят и разработя. И последния въпрос засега изпускателната генерация от 146 1.7 16В дали ще съвпадне на захващането на мотора от 33-ката 1.7 16 в
Преди да слушаш ДЖ Стивън, щото толкова мазно да ти обяснява, значи, че е пред емоционален срив и ще ни запсува групово:Tease:, свържи се със Zilata!
Той има връзки!
Дедо поп да ти чете!
То каръка, верно не е кон да се умори, ама при тебе...
Сега се сещам.
Ти като взе тая кола, събра ли приятелите си на бира и след това, препикаха ли я, та да не хваща уроки!:screwy:

rijko
17-07-2010, 18:13
Сагата продължава. В петък 16.07.2010 разглобихме двигателя и се разбра че двигателя е прегряван има строшени бутала ,смукателните валове са си заминали. Блока е с надран един цилиндър и 8 повдигачи трябват. Еи така в бързината ми краднаха и телефона. Курбан ще си права то не се издържа.:tequilla:

rijko
10-08-2010, 17:35
3бр. двигатела :chair:

rijko
24-02-2011, 23:11
И в заключение :) какво се получи накрая.
Двигател:
-ЕКУ,бутала,биели,дросели,глави(полирани камери и свалени малко) всичко от 33-ка 1,7 16В
-блок,разпределителни валове от 146 1,7 16в(едвам намерих читави)
-колянов вал здрав не шлаифан идеален :hehehm: от 33-ka 1,7 I.E
Окаване: кони реголируемо оставих си стандартните прожини че инае многа голям каартинг става
Спирачки:
Смених дисковете с брембо и накладки федерал некви реисинг свирят яко но спира много добре.

Допуснати грешки:
- сложих съеденител от 1,6 боксер (прегрява) ама вече 5 хиляди не здава багажа

Интересни наблюдения:
първите 1300 км колата харчеша 100-150гр масло на 120км. Като първото масло за промивка с което минах 290 км бе някакво си наливно 10В40. После и налях лики моли 10в60, и като по чудо извднъш. След общ бробег от 1300 км колата спря да харчи масло. Направо много чудно за боксер мотор. Всяка седмица го проверявам и си седи 2мм под максимома.
Расхода на гориво е ее е е е боксров :) право пропорционален на натиска на педала. От 7 на дълго до 15 на градско. Както и от 13 на дълаг път до 10 на градско каране.


Остатачни материяли: за 1,7 16В
-три коляновви вала за шлаиф
-12 разпределителни вала на мен лично не ми харесват.
- два блока хахах
- незнам си колко бутала и биели поне ......8 имам
- дросели 2 броя двоини :)
- два картера
- смукателен колектор и дебитомер за 145/6 1,7 16в
за 1,6 боксера и за 1,5 няма да ви пиша сега не му е тук мястото.
Приятели те се базикат "авто морга алфа" хахах. Общо взето нещата стават лесно с прехварлянето на двигателя единствено проблем видях с това да накарам таблото да показва километрите и оборотите. То даже километри още не показва но ще оспея :).

И мерси на всички че помогнаха кой с информация кой с части :)http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=82&pictureid=3149

П.С. наред е спринта сега му събирам частите

alfonco147GTA
25-02-2011, 01:18
:bravo: най накрая я събра

TishO
25-02-2011, 08:08
Ееееееее колега мислех че вече си се отказал и си пратил всичко за скрап...Но явно не е било така за което ужасно много се радвам!!!!
Много ми е интаресно с генерацията от 33 ли си или ги има всичките гърнета от 146цата и какъв е звука ако мойе и едно клипче да пуснеш и да направиш някоя друга по добра снимка на двигателито :biggrin:

Поздрави за успеха и се надявам много безавариини да видиш.И знай че боксерчето много трудно ще те остави ако се грижиш за него!!!!:firstprize:

rijko
31-05-2011, 22:31
И понеже сърцето на 33 си е капризно когато го поглезиш.
В неделя най накрая сложих генерация от 1.7 16-ка благодарение на колегата hunter1989 поздрави.
И преди 2 часа скъса ангренажен ремък на дясната глава :) който е на не повече от 6 000 километра. Аааа да и това се случи на 2-ра с 30км/ч :strong: Което потварвждава моето твърдение че тая кола требва да се кара на сичката гас. :boost:

И едно питане за ангренажни ремъци и гарнитури на главите че са взели да опускат. Кой може да ми ги изпрати, е не за усмвки естествено. Не бързам сега ще яхам фиат уно 1.3 Т :) хахах ама харчи много

mordohy
31-05-2011, 22:56
Кофти, колега!
Дано не си счукал клапаните, което много ме съмнява!

Plamen33
31-05-2011, 23:01
Колега аз пьк в момента слагам мотор от 145 1.7 16в но на 33ка заедно и с инсталацията от 145цата скоростната кутия сьщо ще е от 33ката и генерацията какво мислиш някаде изненади ще имам ли и с тази генерация какьв ще е краиния ефект

---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:57 ----------

аз колега ще погледна от стария мотор дали може да ти свьршат работа ремаците и гарнитурите

rijko
01-06-2011, 10:04
Колега аз пьк в момента слагам мотор от 145 1.7 16в но на 33ка заедно и с инсталацията от 145цата скоростната кутия сьщо ще е от 33ката и генерацията какво мислиш някаде изненади ще имам ли и с тази генерация какьв ще е краиния ефект

---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:57 ----------

аз колега ще погледна от стария мотор дали може да ти свьршат работа ремаците и гарнитурите

А мерси колега за частите но имам 4-двигатела 1.7 16 :) и си имам всичко а ремаците ще са нови стари не се слагат. А изненадата е че ти трябва генерация от 33-ка 1.7IE или 1.7 16V.
Ммм и с ел. инсталацията ще имаш лек проблем заради имобилайзера, обортомера евентоално с километража. Абе докато стигнеш до там и ако имаш ядове ми звани.

TishO
01-06-2011, 18:55
А мерси колега за частите но имам 4-двигатела 1.7 16 :) и си имам всичко а ремаците ще са нови стари не се слагат. А изненадата е че ти трябва генерация от 33-ка 1.7IE или 1.7 16V.
Ммм и с ел. инсталацията ще имаш лек проблем заради имобилайзера, обортомера евентоално с километража. Абе докато стигнеш до там и ако имаш ядове ми звани.
За съжаление генерацията от 8клапановия Боксер не пасва на 16-ката!!!

rijko
04-06-2011, 19:03
За съжаление генерацията от 8клапановия Боксер не пасва на 16-ката!!!

Може да се бъркам. Но нали и двата блока са еднакви. Също така диаметара, захващането на из.колектори са еднакви. Ама щом казваш се съгласявам ти :)

Дай една скоростна кутия от 33-ка боксер 1.4, 1.5, 1.7 16В или ми извъди 1-ва и 2-ра :)

TishO
04-06-2011, 19:54
Дори и блоковете не са еднакви единия има допълнителни канали за охлаждане! А колкото до колекторите те нямат нищо общо понеже те излизат от главите и захващането на 8клапановите е мисля че с 45градуса завъртяно а има и друго колекторите на всички 8 клапанови от 1.3 до 1.7 са ФИ 42.5 а на 16ките ФИ-то е 50.5 . А колкото до скоросната кутия имам само мойта и съжалявам че немога да помогна но във форума има много хора с кутии и части тук в раздела 33 всички сме скрапери така че се някои ще има.

rijko
14-06-2011, 17:44
боксер :hvala: боксер
И така ремъка на (5000 км.) не бе скъсан а бе изтанял по широчина и така вече бяха загинали няколко зъба от ремъка и превартял четири клапана на :knock: причина неподвижната "бреда" ролка :)

coca-cola
14-06-2011, 20:38
Може да се бъркам. Но нали и двата блока са еднакви. Също така диаметара, захващането на из.колектори са еднакви. Ама щом казваш се съгласявам ти :)

Дай една скоростна кутия от 33-ка боксер 1.4, 1.5, 1.7 16В или ми извъди 1-ва и 2-ра :)
Блока на 8и16в е еднакъв,колектора не става,за скоростите ти трябва и 3-та.Относно опуканите клапани по горе си писал че имаш четири мотора избираш една глава и си шест само гледай валовете да са от 33-ка щото имат разлика с тези от 145-6.Избягвай шибаните гарнитури гласер,ремъци континентал и ролки бреда,слагай всичко друго но не и такива.Успех и в най скоро време да я пържиш из улиците.Между другото търся к-т износени валове за 16-ка

rijko
15-06-2011, 11:03
Между другото търся к-т износени валове за 16-ка

Колата се движи вече ролки ФИАТ ремъци геитц. А влаове от 33ка може и да имам :) звани ми ще се разберем 0897941621.

TishO
15-06-2011, 16:57
Колата се движи вече ролки ФИАТ ремъци геитц. А влаове от 33ка може и да имам :) звани ми ще се разберем 0897941621.

Супер щом си във движение вече със 16-ката е време да си смениш аватара че не ти отива вече :crazy::sex:

rijko
16-06-2011, 10:35
Смених аватара дажи и подписа.:not-fair:

rijko
26-08-2011, 17:56
И стигнах до момента с външния вид на колата ми 146-цата някакви идея за това в какви цветове да бъде. Като основен цвят искам да е бяло или бяла перла което е малко излишно. Праговете да станат ли от черни бели или пък си мисля за вариянт да ги боядисат червени ........ руп руп :Topic-is-closed-bg: така или иначе трябва да се оправии цялата преброих един прав детаийл :) задна лява врата

rijko
31-08-2011, 16:00
Боята се отменя поради изтропал основен лагер. Така че първо на вас да се похваля че продавам двигател от 33 1.7 16в със електрониката и допалнително много части

Wiliams
31-08-2011, 16:45
Здрасти Колега!
Цена има ли това 16V,че ми е детска мечта тоя двигател :biggrin:
Поздрави!

rijko
31-08-2011, 20:38
двигателя запазен, останалите джунджорийки ще ги пусна в раздел продава.

mordohy
01-09-2011, 09:21
двигателя запазен, останалите джунджорийки ще ги пусна в раздел продава.
Само гледай да не го запазиш така, че някой малоумник да го разфасова и унищожи!
Аз също се нареждам на опашката и съм първи за предната греда, ако съществува!

Wiliams
01-09-2011, 10:22
Ееее наистина ли да има хора,които биха разнебитили 16V?...аз пък вярвам,че двигала ще се гледа много с подобаваща за 16V любов :boost: :D

rijko
27-09-2011, 10:51
Двигателя е при Wiliams, да му се радва :)

И докато гледах какво имам за 33 ми изкочиха некви много дранкулки

-Копчета за ел.стакла 33 кови
-Радиатор с перка за 33 боксер
-Пластмасовите кори пред предния прозорец
-Два предни спирачни апарата с дискове и полуоските за 33-ка 1.7 16В (за сега са запазени )
-Бензинова помпа за 33 външна

ПОДАРЯВАМ за кебапчета на феста :)

TishO
27-09-2011, 23:32
Искам радиатора и бензиновата помпа и ти обещавам че толкова бира ще има колкото не си и помислял че някога ще изпиеш ако прелееш ще долеем още толкова кебапчета ще има че повече няма да искаш да видиш мляно месо и соя !!!!!!!!!!!!!!!!!

TishO
07-10-2011, 07:59
огромни благодарности на колегата rijko за радиатора колегата е много готин пекан и приятен човек вчера за половин час време за което се видяхме ми беше много приятно се повече и повече се обеждавам че сички алфисти сме само диваци :tooth: даже съботата rijko се пресъединява към варненската група и от Търговище пътуваме заедно.:jumping:

Kris
07-10-2011, 16:54
помпата остана ли ?:calc:

rijko
13-10-2011, 14:08
бензиновата помпа е налична но нещо не ме кефи.

TishO
13-10-2011, 17:36
баце беше казал че имаш дискове и апарати вентилирани ако не ти трябват смятаме да възраждаме първата 33-турбо БОКСЕР и ще сме благодарни на всякаква помощ кои с каквото може.

п.с. До няколко дена отварям тема за възраждането на дъртата 33-ка които има интерес може да следи бавния процес ;)

Kris
14-10-2011, 14:07
какво й има ?

Bobi_33
14-10-2011, 19:55
баце беше казал че имаш дискове и апарати вентилирани ако не ти трябват смятаме да възраждаме първата 33-турбо БОКСЕР и ще сме благодарни на всякаква помощ кои с каквото може.

п.с. До няколко дена отварям тема за възраждането на дъртата 33-ка които има интерес може да следи бавния процес ;)



Ако наистина сте решиле да направите бърза 33-ка е добре да забравите за каквито и да е фабрични спирачки от 33. Просто те не стават за нищо.

zilala
14-10-2011, 20:13
Ако наистина сте решиле да направите бърза 33-ка е добре да забравите за каквито и да е фабрични спирачки от 33. Просто те не стават за нищо.
Какво мислиш за сервото на 33то не ти ли се струва мудно,а не толкова лоши спирачки.

TishO
14-10-2011, 22:31
за сега трябват едни вентилирани дискове и апарати да закърпим положението като смятаме да да бутаме по сервото пробвахме със перманент системата ама става доста по тежка затова само на предно ще си бъде а колкото до спирачната система ще има какво да се прави все пак колата е от първите 83год. трябват ми и няколко клапана и някои друг повдигач и изобщо кои каквото има :sex:

Bobi_33
14-10-2011, 22:49
Какво мислиш за сервото на 33то не ти ли се струва мудно,а не толкова лоши спирачки.


Ами мъничко си е, но не е това проблема. Просто 240мм диск си е миниатюрен. В наши дни вече и отзад не слагат толкова малки дискове на съвременните коли. Елементарна физика си е. За да имаш мек педал, ти трябва голяма контактна площ на диск и накладка. Другото е съотношение между помпа и работен цилиндър (демек бутало на апарата).
В друга тема бях описал не много подробно какво направих в моите 2 33-ки по отношение на спирачките. Малките спирачки сега са ми на комбито, с дискове 257х20мм и апарати от Опел за същия размер дискове. Накладката и диска са с 30-35% повече площ от оригиналните, а буталото на апарата е 54мм (оригиналното на 33 е 46 48 мм). Ами просто няма земна сила на света, която да ме накара да върна старите апарати. Още повече, че 14-заводски джанти си влизат.
При червената 33-ка съм с 284 дискове, и с апарати от Омега, но за 300мм дискове. Бутало 57мм, накладка с контактна площ 2 пъти по-голяма от оригиналната при 33. Отзад с дискове и без кантар. спирачна помпа с 22мм бутало (оригиналната е 18 или 19, не съм 100%сигурен) От 160-180 км. скачане на спирачката до 60 няма никаква склонност за завъртане на задницата и прегряване на спирачките. Колата е все пак 930кг. и сега вече спира. Спира и на скорост. Просто се чувствам сигуран сега, а преди не.
Е тава вече са спирачки, и сервото въобще не я ебава. Сега и 2-те коли вече имат мек педал и човек може много по-прецизно да си регулира спирачното усилие.
Просто КЕФ.

zilala
15-10-2011, 10:28
Ами мъничко си е, но не е това проблема. Просто 240мм диск си е миниатюрен. В наши дни вече и отзад не слагат толкова малки дискове на съвременните коли. Елементарна физика си е. За да имаш мек педал, ти трябва голяма контактна площ на диск и накладка. Другото е съотношение между помпа и работен цилиндър (демек бутало на апарата).
В друга тема бях описал не много подробно какво направих в моите 2 33-ки по отношение на спирачките. Малките спирачки сега са ми на комбито, с дискове 257х20мм и апарати от Опел за същия размер дискове. Накладката и диска са с 30-35% повече площ от оригиналните, а буталото на апарата е 54мм (оригиналното на 33 е 46 48 мм). Ами просто няма земна сила на света, която да ме накара да върна старите апарати. Още повече, че 14-заводски джанти си влизат.
При червената 33-ка съм с 284 дискове, и с апарати от Омега, но за 300мм дискове. Бутало 57мм, накладка с контактна площ 2 пъти по-голяма от оригиналната при 33. Отзад с дискове и без кантар. спирачна помпа с 22мм бутало (оригиналната е 18 или 19, не съм 100%сигурен) От 160-180 км. скачане на спирачката до 60 няма никаква склонност за завъртане на задницата и прегряване на спирачките. Колата е все пак 930кг. и сега вече спира. Спира и на скорост. Просто се чувствам сигуран сега, а преди не.
Е тава вече са спирачки, и сервото въобще не я ебава. Сега и 2-те коли вече имат мек педал и човек може много по-прецизно да си регулира спирачното усилие.
Просто КЕФ.
Предните дискове от какъв опел са точно ,ако може да ми кажеш модел и двигател ,и апаратите какви са и сътоветно какви преправяния трабва да се направят за да те лепи на предното стъкла като натиснеш.
Пп. Още пазя седалката:new_Eyecrazy:

Bobi_33
15-10-2011, 11:03
Предните дискове от какъв опел са точно ,ако може да ми кажеш модел и двигател ,и апаратите какви са и сътоветно какви преправяния трабва да се направят за да те лепи на предното стъкла като натиснеш.
Пп. Още пазя седалката:new_Eyecrazy:

Утре ще мина през Банкя и ще ти обясня надълго и нашироко за преправянето, че сега ме мързи да пиша.

JORDANGT
17-10-2011, 23:16
Утре ще мина през Банкя и ще ти обясня надълго и нашироко за преправянето, че сега ме мързи да пиша.

Скрънза...:jumping:

Bobi_33
18-10-2011, 16:26
Скрънза...:jumping:


Не съм бе, просто и в друга тема бях писал за конверсията. Ако се сетя къде бях писал, ще отделя мнетието като нова тема и ще я направя важна. Май така ще е най-добре.

firedragon
18-10-2011, 17:09
Такааа, за предните с едната 33-ка (червената и уж по-бърза) съм ударил на греда. При нея се опитвам да сложа 284х22мм диск (от Фиат Купе 2.0 16V)със спирачен апарат от Опел Омега А 2.6 Автомат, като при Омегата дисковете са 296х28мм. Хубавото на тия апарати е, че са с бутало 57мм (при 145 QV например за 284 диск буталато на апарата е 54мм) Това естествено означава и смяна на спирачната помпа с друга, с по-голямо бутало. На 33-ката оригинално помпата е с бутало 18мм, а аз сложип помпа с бутало 22мм от Алфа 75 - цена 100лв. за помпата в Евро 07. Сега обаче имам жесток проблем с джантите. Не стават моите 15-ки. Трябват ми джанти на OZ WRC - демек лоша работа, лекува се с много пари. Та при нея нещата се получиха, но нямам джанти. С 16-ки също ще стане. Апаратите от Омегата са Girling, стават на шенкела на 33, но излизат в повече навън от диска и накладката реално трие извън диска. Затова отидох при Бай Фрезист да измести дупката на супорта с 4 мм навън, за да може апарата хубаво да позиционира накладката върху диска. Друго важно нещо е да се подложат тънки шайби между супорта на апарата и шенкела, защото и без това е тънък диска за апарата от Опел, и трябва да седи диска точно в центъра на процепа в супорта. Отделно е добре впоследствие да се гледат често накладките да не се износват докрай, защото накладката може да падне между диска и супорта.
Другота преправяне е на закрепването на спирачните маркучи. При Опелските апарати маркуча се стяга с кух болт (познат още като "банджо болт")и 2бр. дифтунги , докато при италианките се навива маркуча в апарата директно. Да, ама маркучите от Опел не могат да се ползват, защото в другият край закрепването към тръбата е с друга резба и освен това накраъника е женски, а при 33-ката е мъжки. Затова отрязах накрайника към апарата плътно до маркуча и отрязах един женски накрайник от Фиатски маркуч и айде при Драго (Екстрийм Тунинг) за заварка с аргона. Та накрайника-преход готов и вече в него директно се навива 33-ковия маркуч.

В най-общи линии е това, но не препоръчвам това да го прави човек не особено грамотен технически и освен това се подгответе да давате пари.
А когато го постигнете (вече е станало) имайте предвид, че не влиза дори всяка 15-ка джанта, и за по-малки забравяте. Ако някой иска цени, мога грубо да ги дам, ма няма да ви харесат.

Това за червената, а сега за бялата 33-ка (газовия хладилник)
Та при нея дискове от 145/6 на 257 мм. Апарати от Опел отново, но от С20ХЕ. Този път разстъргването на дупките в супорта е в обратна посока, към главината, за да излезе апарата навън, защото трие в супорта периферията на диска. При Опел диска е по-дебел (24мм) и тук отвън седи почти плътно до диска, а от вътрешната страна отново има разстояние (и тук не оставяйте накладките да се износят докрай). Пак се прави съответния преход за спирачния маркуч и така.

Спирачнат пампа си е оригиналната, педалът е малко по-ниско, но спирачките са доста по-остри.


Тук като цени ще дам пример:
1. Апарати от Опел 2-ра ръка - 60лв. с Еконта.
2. Накладки TRW - 70 лв.
3. Стругар - 20 лв. за изместване дупката в супорта.
4. Дискове - 100 лв. комплекта евтини някякви, не особено качествени.
5. Заварка на преходника за маркуча + стари маркучи от Опел + дифтунги - 20 лв.
6. Спирачни маркучи - 30 лв.

Общо дотук 300 лв. без труда и бензина за разходки насам - натам.
Това ще да е.

rijko
19-10-2011, 11:47
Значи, то това темата със спирачките е така но и нее баш така. Същото както и темата с размера на гумите. Темата с размера на изпоскателните траби какъв размер да са.

За всичките теми има по няколко решения но най точно могат да ви одговорят само стари чичковци инжинери който като ги попитам защо на гумата ми пише 205/55/15 http://diana-ltd.com/index.php/pages/useful и следователно трябва да е 20,5 см а като я меря с ролетка шублер протектора и е 18,5 см . Той стария инж. ми треска една книшка дебела като "Война и Мир" и в нея разбирам колко стандарта има за производство и след това отивам и си купувам гуми YOKOHAMA със размер 185/40/14 и при мерене на протектора с ролетка шублер той е 18,4см. Предполагам че доста от тези прочели до тук ще хукнете да си премерите гумите и ще останете разочеровани.

По подобен начин е и това със спирането на колата. Казвам абе колата спира лошо пак се треска книшка пак се чете и разбираш че пурво трябва да си наясно с това в какъви условия желаеш да спираш. Състезател си по писти или караш некадърно газ-спирачка. Искаш да спира от 200 до 0. После научаваш че от размера на гумите това дали са по гоми от заводски или по малки се избира апарат и големина на диск. Разбити тампони оказват влияние на спирането защото има клате на колата.............................бррррр абре трябва си четене. Но само един прост пример ако си смените дисковете със същия размер но да са нарязани и сложите по меки наклатки ще остановите голяма разлика в спирането без да променяте нищо. И ако към същата конфигорация сложите по големи гуми ще остановитре че спирането леко се влошава след поредица от интензивни спираня.

И накря за изпускателна система уфф тука няма да пиша че почти всички разбирате и ще настане спор.
Но трябв да се прочете за

И както казва един приятел Петьо "-Абе и 100 000 лв да е наля в колата то като са направени безсмислено се тая трошка си е."