PDA

View Full Version : За феновете на Sportwagon



fnt
11-06-2010, 14:51
Ето една статия, на която попаднах. Не е нова, но може да има някой, който да не я е чел :flowers: http://www.youtube.com/watch?v=BPzyS19PzLQ


Отдавна е известно, че когато на някакъв предмет трябва да се дадат красиви форми най-сполучливо би било със задачата да се натовари италиански дизайнер. В автомобилната индустрия също италианците са тези, които диктуват как ще изглеждат бъдещите модели.

Има известен вид возила обаче, от които много трудно може да се извае произведение на изкуството. Универсалните автомобили, наречени за краткост комби, са именно такъв труден за проява на фантазия обект.

Не и за Валтер да Силва, бившия шефдизайнер на Alfa Romeo. Преди малко повече от година той извади на пазара нещо, което още дълго време ще привлича погледите върху себе си. От страниците на списанията Катрин Зита-Джоунс коментира кратко: “Аз не нося бижута. Аз ги карам.” Да Силва си позволи да създаде Sportwagon-версия - ще рече комби - на един от най-красивите модели, излизал напоследък - 156. По-голяма безвкусица е проявявал някога само султанът на Бруней, поръчвайки си Ferrari комби.

така поне изглеждаше първоначално. След представянето на 156 Sportwagon обаче стана ясно, че всички комбита по света вече ще изглеждат много по-квадратни и по-грозни. За повечето им любители, които търсят преди всичко функционалността, това няма да е особено фатално.

Сред автомобилистите обаче има и една друга група и именно за нея е създаден този модел. Те се възползват от предимствата на своя универсал най-много два пъти в годината и дори тогава не им е все едно как изглеждат отзад. А през останалото време искат да седят зад волана на красив спортен автомобил.

Sportwagon е точно копие на лимузината до края на задните врати, чиито дръжки отново са скрити до малкото триъгълно прозорче. Задната част разбира се е по-различна, но няма нищо общо с ръбовете на конвенционалните комбита. Отгоре є е поставен малък, но ефективен спойлер, благодарение на който автомобилът достига отличен за вида си коефициент на въздушно съпротивление - 0.30.

Със сигурност функционалността на 156 Sport*wagon като комби отстъпва на основните конкуренти. Вместимостта на задната част също не иска да претендира за световни рекорди. Въпреки това, колата е по-практична от който да е седан в средния клас. При необходимост багажникът може да бъде пълнен до тавана, задната седалка се дели на две части, а притежава и отвор за ски в средата. Капакът е голям, изрязан е навътре в тавана, което прави отвора по-удобен за странноформени предмети.

Прагът наистина е по-висок от необходимото, но тежки товари и без това колата трудно би понесла - товароносимостта не е особено голяма. В двете стени на багажника са поставени малки жабки за елегантно монтиране на CD-чейнджър и навигационна система.

Непрозрачното покривало се движи добре в релсите си, няколко практични мрежи задържат палавите вещи при спортно шофиране. От долната си страна подът е с гумено покритие, така че когато се превозват например кални маратонки, той просто се обръща.

Добавянето на багажник на 156 се е отразило добре на пространствените размери на втория ред седалки. В хоризонтална насока не, там свободата около коленете остава ограничена. Сега обаче отзад могат да сядат и по-високи пасажери, без да си рискуват скалпа.

Отпред е просторно във всички посоки. Седалките са сравнително меко подплатени, но са удобни и за дълъг път. Страничната опора, която предлагат е отлична. Като цяло в купето няма голям брой поставки, но това е защото колата е създадена за каране, не за разсейване. Това личи и от арматурното табло, където са поставени типично спортните кръгли инструменти.

Окачването на 156 Sportwagon не е безкомпромисно спортно. От това леко страда пъргавината, но автомобилът въпреки това притежава отлично пътно поведение - как ли би могло да бъде иначе при модел на Alfa Romeo. Возията е комфортна, не позволява на неравностите да тормозят пасажерите. Спирачките могат да се похвалят с добра ефективност дори при натоварен автомобил.

Най-мощният двигател, който се поставя в 156 Sportwagon, е 2.5-литров V6. Той осигурява шеметна динамика на сравнително компактното возило. За максимално изстискване възможностите на мотора се изисква често превключване на предавките на 6-степенната скоростна кутия. Това обаче едва ли е неудобство за водачите със спортен характер. Не по-малко от ускорението впечатлява звукът, който се разнася от ауспуха при високи обороти - отново типичните за Alfa Romeo таланти.

За съжаление добрата динамика се компенсира със сравнително висок разход на гориво. Особено в града, в чиито тесни улици 156 Sportwagon има известни предимства пред конкурентите си, бензинът неконтролируемо минава през впръскващите дюзи.

В най-високата си версия и заради акциза, който се налага на мощните двигатели у нас, цената на 156 Sportwagon 2.5 достига 75 000 лв. Разбира се при конкурентите ценовата ситуация не е по-розова. Когато към цената прибавим и оборудването се налага изводът, че италианската машина се позиционира в златната среда на нашия пазар в своя клас.

При тези сравнения обаче не се включва основното предимство на автомобила. А то е серийното оборудване с един уникален дизайн, след който ще се обръщаме още доста дълго време. И звезди като Катрин Зита-Джоунс ще продължават да карат,а не да носят своите бижута.

Петър Иванов

undy
11-06-2010, 22:01
:thumbup:

dimi bs
11-06-2010, 22:04
:thumbup:

Bella
12-06-2010, 15:02
:bravo:

Peter_63
12-06-2010, 16:58
:thumbup:

KirilSol
12-06-2010, 17:20
:drive:

ALFonsOlder
12-06-2010, 19:07
:plane:.....когато фактите говорят.........

Ichkin
13-06-2010, 00:15
:plane:.....когато фактите говорят.........
Голфаджиите казват : "Не е верно" :no_no_no:

pr_00f
13-06-2010, 01:09
Хубав материал.
Пък аз ще го кажа по просто - дизайна е нещо много хубаво.
Само че хората които си купуват комби .... ами купуват си го за да могат да съберат в него повече багаж, а не заради красотата му.
И поради тази причина в момента карам Ланча а не Алфа.
Алфа нямат нито един семеен автомобил с последните 20 години. ( пропуск ли е това ?)
И ако 380 литра багажник за 156 SW и невероятният прогрес със 159 и неговият багажник с обем 405 литра са идеята която могат да предложат на хората обичащи марката със семейства. Ами мерси.

Сега ще се почне ама тя любовта, ама красотата пък дизайна.
Ами да ама маркетинга къде е ?
Алфа може и да не е премиум марка , но в замяна на това не е евтина. Та какъв е шанса млад човек на 20 години да си купи Алфа СВ?
Доста пари са си. Колцина могат да си го позволят ?

А дали улегнал човек със семейство, деца и съответно подходящите доходи би си я купил ? Ами защо не - нали няма да може да отиде с нея на почивка с цялото си семейство ( винаги може да остави едното или и 2-те деца на бабатаа ведно с багажа им)
Е какво излиза ?
Кажете ми какво излиза ?


Тъпа история а ?

А СВ - си е много красива кола, но целевата група на хората които биха си купили подобен автомобил определено гледа функционалността а не толкова външният вид.

Ако някой може да ме обори - нека заповяда.

търтей
13-06-2010, 01:15
А СВ - си е много красива кола, но целевата група на хората които биха си купили подобен автомобил определено гледа функционалността а не толкова външният вид.

Ако някой може да ме обори - нека заповяда.

Аз мога :pizza:

pr_00f
13-06-2010, 01:24
Молим - очаквам включване.
Ама утре че сега е време за сън.

thecleaner
13-06-2010, 03:49
Като начало данните за багажниците хич не ти отговарят на истината. На 156 е 360литра а на 159 е 445литра което я праааави прилично комби ;)

Peter_63
13-06-2010, 08:16
Ако някой може да ме обори - нека заповяда.


Аз мога :pizza:

И аз мога, може би, :D но ме мързи :D

pininfarina
13-06-2010, 09:42
Според мен Спорт Вагона на 156 е едно от най-красивите комбита.

RPWWD
13-06-2010, 11:09
Proof, и друг път е ставало дума, че Вагона побира доволно количество багаж - пълнил съм го до тавана плюс петима пасажери, карал съм го пълен със сгънати седалки, и не на последно място либричката, с която си решил транспортните проблеми на семейството си е същата на габарити и с една идея по-голям багажник, което е несъществено ;-)
Повечето хора, които познавам и карат комбита нямат деца и семейства, просто автомобилите ги кефят - вика му се лайфстайл комби, пазарен дял който се разширява адски бързо. Ако искаш да возиш челяд "ала Фикултето" си има миниванове - също бурно разрастваш се сегмент.

nikolaaaay
13-06-2010, 12:58
Повечето хора, които познавам и карат комбита нямат деца и семейства, просто автомобилите ги кефят - вика му се лайфстайл комби, пазарен дял който се разширява адски бързо. Ако искаш да возиш челяд "ала Фикултето" си има миниванове - също бурно разрастваш се сегмент.
Много ясно, аз не мисля, че в щатите карат пикапи само за да си товарят багажа. Но - един път да ти потрябва голям багажник и за 30 сек. комбито става камион. Предната ми кола беше комби и следващата ще е такава. Който мисли, че е тромаво, голямо и грозно си е негов проблем.

nikolaaaay
13-06-2010, 13:28
И поради тази причина в момента карам Ланча а не Алфа.
Алфа нямат нито един семеен автомобил с последните 20 години.
Аз не мога да разбера каква разлика правиш между Алфа 156 и Либра. Те са със сходин габарити и освен окачването и външния вид не виждам съществени разлики. Що се отнася до багажника - на 156 СВ е 360 литра, а на Либрата колко е? 400 да е макс. За няколко литра да сменяш марката...:-P
При мен проблемът с детския багаж е много по-сериозен, защото освен, че облегалките на седана не падат, имам бутилка за газ и в багажника остава място за един куфар и едни джапанки.
Реших проблема с кутия за покрива и съм ного доволен. Взех най-голямата на Нойман, 200х90х45 см. Обем 520 литра. Тва е доста повече от багажника на СВ-то. Побраха се количката, която не е малка, кошара за спане, стерилизатор, разни джвъчки за притопляне на храна, абе каквото решихме всичко взехме. Даже и столчето за хранене щеше да се хване, ама ме мързеше да товаря/разтоварвам толкова много. Единственото неудобство на тия кутии е, че трябва да караш до 130 км/ч. и вдигат разхода. При мен мисля, че поне литър, но пък я монтираш за 15 минути само когато ти трябва.
Аз не се сещам изобщо за семейна Алфа. Те просто не са ориентирани към тоя сегмент, но някои модели може да се ползват и за това.

konzul11
13-06-2010, 18:44
Ас си карам SW заштото си го харесах много,това просто беше љубов на прьв поглед :))...Не сьм оженет просто си я харесах повече от седана дето е на 156,никога не сам слагал багаж много!!По принцип не карам повече от двама в колата.

sheim
14-06-2010, 09:03
1 към 1 с твоя отговор:)

pr_00f
14-06-2010, 18:05
Признавам се за сразен с аргументи.

п.с И за грешните данни от скапаните руски сайтове.

Ladjov
14-06-2010, 22:16
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/116.html

аз ползвам тоя за спрвки доста е подробен надявам се и точен не съм срещал грешки

а отностно спортвагона мисля че не е най-големия но е един приличен багажник за... седан . Не е голям багажник но с бутането на задните седалки съм возил 120л. бойлер с кашона , също и други разни обемни неща без никви проблеми и пинизи . НО едно голямо но въпрос на нужди е всичко от опит знам , че и пикап може да не стигне за багажа.:meeting:

slik4eto
16-06-2010, 09:12
дизайна е нещо много хубаво.
Само че хората които си купуват комби .... ами купуват си го за да могат да съберат в него повече багаж, а не заради красотата му.
Тъпа история а ?
.
Човек ти за спорт вагон ли коментираш нещо не те разбирам как човек не си копувал комби заради красотата му Спорт Вагон е кола точно за семеиства в багажника могат да влезнат поне 3 куфара а ако са прави не коментирам може 3 куфара и 10 пликчета.
специално за 156 спорт вагон и седан като красота трудно мога да кажа коя е по красива и сам сигурен че много хора се замислят спорт вагона е уникален човек със спортен нрав семеен точно такава кола би си купил....
А сега за коментара алфа какви коли правели и какви не зимаи самолета и ги питаи тия в милано а бе вие що не правите С класи? после мини през ферари питаи ги и тех С класи що немате после през ламборджини и така да ти обяснят хората :)
давам и снимка това са 3 голями куфара а 3 нормални ако са вътре?

ALFonsOlder
16-06-2010, 17:27
колега, да беше турил и някой препинателен знак бе!
не посмях да си поема въздух, докато не изчетох поста ти до край.
:)

E.Stoimenoff
16-06-2010, 17:51
Има две "?" и без брой правописни грешки...А по темата - наистина хубава и точна информация определяща Спортвагона ... !!И аз не возя багаж,нито повече от 3ма (рядко 4 човека) ..Харесва ми визията и стойката на SW-то...

RPWWD
17-06-2010, 10:30
Има две "?" и без брой правописни грешки...А по темата - наистина хубава и точна информация определяща Спортвагона ... !!И аз не возя багаж,нито повече от 3ма (рядко 4 човека) ..Харесва ми визията и стойката на SW-то...

Да не говорим, че заради по-твърдите задни амортисьори е по-стабилна от седана.

V.Velikov
20-06-2010, 00:00
:roll: Az si haresvam Alfata i neia smeniam za druga:super:

Bottata
20-06-2010, 08:43
Няма значение каква ти е колата - важното е какъв е майстора за редене на багажа (пък и тъкмо жените няма да носят цялата покъщнина за 4-5 дена отпуска).
Лично аз в седана натоварих 2 големи куфара, 2 по малки + 3 малки сака+няколко найлонови торбички+5 човека-3 жени де :) ...
Редихме го 1,5 часа.
Кутията за ксенона беше в купето нямаше грам място в багажника, то не че и вътре имаше.
И си пътувахме конфортно и ВЕСЕЛО до морето и обратно.
Та спортвагона си е напълно достатъчен. и предимството му е че по лесно се реди багажа. На никой не му е нужно да си изнася къщата с колата - за това си има КАМИОНИ!
Proof-e прав си че другите марки са по практични и рационални, само дето хората действат ИРАЦИОНАЛНО и импулсивно в 99% от случаите.