Log in

View Full Version : Много ми е ниска Алфата ...



Deni146JTD
12-06-2010, 09:00
Моята 146 jtd е учудващо ниска. Чудя се дали е нормално ? Постоянно закачам някакви неща с бронята или някъде долу. Джантите са 14 цола, гумите не съм сигурна. Амортисьорите миля, че са добре ... Има ли какво да направя по въпроса да я вдигна малко ?

Pastora
12-06-2010, 09:20
Елементарните неща, които можеш да направиш са - да повдигнеш висналата част от предната броня в средата със "свинска опашка" и да сложиш по-високи гуми, примерно 185/65 14"(оригиналния размер е 185/60). Виж си амортисьорите дали не са поизпуснали. Други интервенции са възможни, но или скъпи, или не много препоръчителни. Колите са ни ниски, всички го имат този проблем, а ти дори си с висок картер в сравнение с ТС-ките :)

Deni146JTD
12-06-2010, 09:33
бронята не е увиснала ... все още :tooth:
А може ли да сложа и 15 цолови джанти ?

gogo79
12-06-2010, 09:38
Най-вероятно си на спортно окачване,което е по-ниско от стандартното. Погледни какъв цвят са пружините,мойте са жълти и също е доста ниска.Оргиналните трябва да са черни,освен ако не са омекнали. Правилния размер на гумите,за 14* е 185/60/14,става и 185/65/14,ако искаш да ти е по-височко!:thumbup:

reptli
12-06-2010, 09:39
Елементарните неща, които можеш да направиш са - да повдигнеш висналата част от предната броня в средата със "свинска опашка" и да сложиш по-високи гуми, примерно 185/65 14"(оригиналния размер е 185/60). Виж си амортисьорите дали не са поизпуснали. Други интервенции са възможни, но или скъпи, или не много препоръчителни. Колите са ни ниски, всички го имат този проблем, а ти дори си с висок картер в сравнение с ТС-ките :)

слагането на този размер помага определено ;) 185/65 14" Само ще добавя,че паркирането на заден помага доста :) но истината е,че трябва да се внимава :yes:

Deni146JTD
12-06-2010, 09:44
А не мога да си пердставя какво ще се случи когато дойде зимата ...

Deni146JTD
12-06-2010, 10:22
Помолих един колега да погледне пружините, че май нямаше да се справя сама. Каза, че били черни. А гумите са 184 60 14
Каза, че амортисьорите ми не са се омаслили и според него не са изпуснали.
Значи за сега остава да сложа по-големи гуми

dimo
12-06-2010, 11:45
И да паркираш на заден ход или ако си напред и излизаш със задницата да пускаш бавно и внимателно едната гума и после другата такива са си алфите нисички преимно асфалтови коли ...

M.Gruev
12-06-2010, 11:57
Такива са тези коли. В началото е много кофти докато свикне човек, след това няма поблем. Забравяш за паркирането по бордюри и всичко е ок.

Deni146JTD
12-06-2010, 12:04
в съшност големия ми проблем не е в качването по тротоарите. Проблема е в неравностите по пътя, разни дупки и т.н.
Разбрах, че проблема е всеобщ :)

soldier
12-06-2010, 12:12
Ще видя тия дни да пусна снимка на мойта броня и да я сравниш с твойта. Мойта е претърпяла интервенции, подобни на тия, които Пастора спомена. Преди тези интервенции и мойта я закачах нонстоп по разни легнали полицаии, през по-разбити пътища и т.н.

Deni146JTD
12-06-2010, 12:15
Ще ти бъда благодарна :)
А иначе мене повече ме притеснява не закачането на бронята, а да не прецакам нещо от долу. Не знам какво има там ... двигател ли е, какво е ... но като закачи напрово се едно мене ме боли ;(

soldier
12-06-2010, 12:19
Познато чувство. Не би трябвало да прецакаш нещо на по-леките неравности, най-много на заден да свалиш бронята. Абе като ти покажа мойта как е, ще разбереш :)

splendor
12-06-2010, 12:36
Проблема е, че не колите са ни ниски, а че пътищата са ни скапани. Както са казали колегите, или паркиране на заден или на разстояние от бордюра.

trustworthy
12-06-2010, 14:07
Бронята опира най-вече с вертикалната си най-долна част. Предницата просто е ниска. Така са тези коли. Аз моята в началото успях да я опра 2-3 пъти в бордюри при паркиране напред, че бях седнал в нея от коля, която никога никъде не съм я опирал и докато свикна...
Спасението е да се кара много внимателно и през дупки, бабуни и неравности да се минава много бавно и косо, никога да не се влиза с двете гуми едновременно.
Подхождането към бордюр винаги със задницата - 85% от бордюрите са достатъчно високи, за да опре бронята.


А не мога да си пердставя какво ще се случи когато дойде зимата ...

Веднага ще ти кажа: бронята ще ти опира и в най-ниските коловози :) Аз в снеговете ползвам други коли. Спестяват се и разходи за зимни гуми :)

Що се отнася до по-големи гуми - подкалниците не позволяват да се слагат много по-големи. Не ти трябват 15-ки, по-високи 14-ки ще вършат същата работа, но на кросвагон няма да стане просветът ;)

П.С. Не се притеснявай за това, че е ниска - за компенсация са я направили адски неманеврена :tooth:

Ramsezsh
12-06-2010, 14:47
Предишната ми кола не беше от най-високите, но когато взех Алфата направо в началото ми образува стрес - просто нямаше лежащ полицай на който да не задира и да съм като на кантар. За паркиране по бордюрите и през ум не ми е минавало. В последствие се оказа, че средното ми гърне е някакво неоригинално тумбесто. Смених всичките гърнета с оригинални и сега вече нямам проблеми със задирането отдолу. За катерене по бордюрите обаче и не помислям, а и както се каза по-горе - паркиране само назад.

RahzeL
12-06-2010, 19:47
При мен предните амортесьори бяха изпуснали и беше направо ужас на легналите полицай с 0.5 км/ч по диягонал и пак опираше. След смяната обаче предницата се вдигна много и разликата е и видима ! Не че я качвам по бордюрите сега, но имам доста по-големи шансове. Онзи ден малко преди "Попа" единственото место беше в/у един бордюр и както при качването така и при слизането нямах проблеми макар че бях с баща ми ( и 2мата сме по около 110-20 кила :) ) и естествено бях много внимателен. С две думи колата си е нисичка...

Vlado_PK
14-06-2010, 01:00
За мен проблема се решава с много внимателно каране и както казаха колегите забравяш за минаване през бордюри иначе ефектът беше следния