View Full Version : проблем със свещи и бобина
Здравейте, имам чувството че колата ми не дърпа на високите скорости както трябва и като, малка загуба на мощност.
Реших да погледна състоянието на свещите преди да си купя нови и да отида на диагностика. След като отворих капака не ми се хареса много гледката:
1-ви цилиндър http://213.91.140.50/rele/1%20%281%29.JPG
Има наличие на окисляване на самата свещ и малко масло.
4-ти цилиндър http://213.91.140.50/rele/1%20%282%29.JPG също в гнездото на свещта има наличие на масло.
*реле/бубина http://213.91.140.50/rele/1%20%285%29.JPG пробив на корпуса
* окис по лулите http://213.91.140.50/rele/1%20%286%29.JPG
Поради какви причини би могло да има подобно количество масло и да ми се окислят свещите .. това реле дали работи коректно ... Може би най- добре ще се разбере на диагностика, но все пак да ви попитам.
BillyBoy`
13-06-2010, 12:52
Това отвънка бубината ли е спукана или снимката ме лъже?Ако е така трябва да я смениш,иначе за маслото при свещите трябва да се смени гарнитурката а за окислението гледам че и едната свещ е ръждясала отвънка почти на 100% съм сигурен че е имало влага.
Колега кај мене беше истата ситуација...Во првите две имаше малку масло ама јасно се гледа дека е тоа чисто масло (сшто и на твојта) така да когато е налевано е влезнало малку (затава се налева со инка секогаш). Рждата шо ја гледаш и кај мене беше иста и е јасно дека е од вода којато е влезнала одозгоре. Ја земах почистих се со ВД, после со едно за чистење на контакти изчистих каблите и контактите хубаво и ставих па свештите.
Резултато беше таков да колата си остана трома на високи обртаи (кај мене после 5,5-6000обрти губеше снагата) и проблемо се реши когато смених МАФ сензоро. Како и да е сепак треба да почистиш хубаво.
Поздрав
благодаря .. явно и лолите ми са биле малко окислени .. струва ми се че малко по- добре върви. но определено ще трябва диагностика или при някои разбирател и да се сменя маф или нещо подобно ... като подавам постепенно газ дърпа .. като я дам на веднъж .. по- бавно набира все едно се дави :)
Мога само едно да ти кажа - от маслото няма да ти се получи окис. Освен това диелектрическите му свойства са по-добри от тези на въздуха. Това, че при свещите има масло, означава, че трябва да се замислиш да си смениш гарнитурата на капака на клапаните - тя върви с 4 квадратни уплътнения за отворите на свещите - от там ти влиза маслото и след смяната там няма да има масло вече. А другото е друг филм...
Здравейте колеги след като почистих от маслото, което беше много малко вече 10к няма и следа от него .. бях направил велика глупост .. след смяна на помпата на съединителя реших да пръсна да измия спирачната течност, понеже е високо корозионна и съм пръснал явно и не където трябва та от там може би и при лулите за да се окислят, въпреки капака.
Смених свещите и всичко се оправи, мислих че са иридиум но те не са и определено са били за смяна.
Сега си търся бубина ..
Гарнитурата вярно леко по ръбовете е зацапана все едно се просмуква, но няма капки и зацапване на двигателя може още да се покара.
---------- Post added at 08:53 ---------- Previous post was at 08:51 ----------
Мога само едно да ти кажа - от маслото няма да ти се получи окис. Освен това диелектрическите му свойства са по-добри от тези на въздуха. Това, че при свещите има масло, означава, че трябва да се замислиш да си смениш гарнитурата на капака на клапаните - тя върви с 4 квадратни уплътнения за отворите на свещите - от там ти влиза маслото и след смяната там няма да има масло вече. А другото е друг филм...
така е прав си колега !
spellmaste
29-03-2011, 21:08
... като подавам постепенно газ дърпа .. като я дам на веднъж .. по- бавно набира все едно се дави :)
след смяната на свещите оправи ли се газта, защото имам сходен проблем :(
ivan dimitrov
29-03-2011, 23:57
---
spellmaste
01-04-2011, 18:24
след смяната на свещите оправи ли се газта, защото имам сходен проблем :(
up :(
Това твърдение ли е или е предполужение?
Все пак иде реч не за трансформаторно а за работило двигателно масло.
Да , колега.
Дори и отработеното масло е с по-добри диелектрични свойства от въздуха.
Разбира се не говорим за някоя чернилка с метални стружки и други обогатители.
up :(
Основния недостатък на старите свещи е увеличеното разстояние между електродите. Ако нямат пробив е допустимо и препоръчително да се коригира разстоянието им. Иначе-нови.
Точно мудността и неотзивчивостта на мотора се дължи най-често на свещи и кабели.
infernus
02-04-2011, 09:14
Да , колега.
Дори и отработеното масло е с по-добри диелектрични свойства от въздуха.
Разбира се не говорим за някоя чернилка с метални стружки и други обогатители.
Основния недостатък на старите свещи е увеличеното разстояние между електродите. Ако нямат пробив е допустимо и препоръчително да се коригира разстоянието им. Иначе-нови.
Точно мудността и неотзивчивостта на мотора се дължи най-често на свещи и кабели.
Добре Дядя, а сега кажи качестрени и пробвани маркови кабели, свещите са ясни Denso...
П.С. Ама за боксер като моя :P
След смяна на свещите, а след това и бубината - замерих я с мултицет по пример от Аутодата и не работеше .. колата е пушка. Все пак тока т.е. искрата е най- важна за възпламеняването и вървенето на колата :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.