Log in

View Full Version : Проблем при палене



Tasho
14-06-2010, 07:57
Така да ви питам някой има ли идея за какво става така.
Накратко - вече 2 година лятото ми се случва едно и също.Когато отида да запаля колата за първи път през деня независимо по кое време първоначално няма проблем но само след секунда две оборотите падат на 400-500 и след 20 секунди се оправя,обаче не я чакам защото двигателя доста се тресе.Ако я загася и запаля веднага няма проблем.Зимата при -20 ама никакви проблеми,но стопли ли се времето и край започва си номерата.Възможно ли е това да е от дебитомера,защото преди 2.5 години го сменях зимата или има някаква друга тънкост?Водих я няколко пъти на диагностика,грешки няма,всичко работи ок,дебитомера и той си бил в нормите.
Мислех ,първоначално,че е от бензина,но явно не е той и проблема,колата е 2.0.TS,Alfa 166.

Ass
14-06-2010, 08:16
Моята е с чисто нов дебитомер и пак по някога го прави същия номер, но само с бензин 95Н - без добавки. С друго гориво пали без проблем.

Tasho
14-06-2010, 08:18
С какъв ли не съм я карал и пак лятото същата работа,колега.

Ass
14-06-2010, 08:29
Като я запалиш един път през деня - после прави ли пак така? На късо разстояние ли я караш? Мойта го направи за първи път тоя номер след като няколко дни я карах само в града с въпросният бензин. По принцип използвам колата само за извън градско и може би за това не ме е тормозила до сега.

Tasho
14-06-2010, 08:30
Няма ,само първия път за деня и то когато е пролет/лято - при топло време.Когато е студено проблема изчезва.А иначе колата навсякъде я карам - градско и извън,смесено.

endeavour
14-06-2010, 08:54
Мисля че е някоя от трудно откриваемите болести на 16-клапановия ТС. Имам го същия проблем ,макар и на 1,6 ТС, и всички диагностики и ремонти на сляпо досега в Пловдив не можаха поне да локализират проблема. Ама пък и аз вече не го броя за проблем.

qpwo
14-06-2010, 09:53
Моята преди правеше така ...От доста време не го е правела............:roll:

Crash87
26-06-2010, 17:20
колеги и на мен ми го прави всеки ден при първото палене мотора се раздрусва целия и пада на 400-500 оборота гася и при второто палене е като часовник.Някой път съм пробвал паля и веднага гася и на второто пак супер ква ще да е таз работа навсичк сервизи вдигат рамена.:no:

Flame
01-07-2010, 00:21
Понякога и аз имам подобен проблем на 155-цата,и имам подозрение че са свещите.

Tasho
04-07-2010, 16:47
Като че ли намерих решение на проблема и тези дни смятам да проверя дали е от това.Понеже колата съм я взел от първи собственик - чичо ми ,той живее в Италия и го попитах дали имал ли е той подобен проблем.Отговора му беше отрицателн ,но след няколко дена ми се обади и каза,че е попитал в РосАуто Мисля в Италия - сервиза до последно обслужвал колата и от там му казали следното:

"Най-вероятно има несъотвествие в запалителните свещи,както неспазване на препоръчаните от прозводителя такива или техните заместители или неспазване на последователността на монтирането както е указано на пластмасовия капак на двигателя,а именно последователността малка - голяма,голяма - малка".
Мислите ли,че е възможно това,защото свещите ги сменях в Динекспрес Пловдив преди 2 години и бяха маса пари?

Ass
04-07-2010, 18:05
Няма как да се разменят свещите - диаметъра на резбата е различен!

mian4o
06-07-2010, 13:50
Да напиша и аз по въпроса. От две седмици се боря с този проблем и мисля че го оправих на 90 %. Палиш колата се тресе понякога дори гасне.
1. Смених две от бубините понеже бяха пукнати и прескачаше искра.
2. Нови големи свещи защото бяха оригиналните и почти свършили.
3. Нова ламбда сонда .....заради скъсан кабел на масата изгоря сондата.
4. Предстои ми смяна тази седмица и на малките свещи но се колебая зашото са сменяни.
5. Почистване на дюзите с ултразвук.
6. Само хубав бензин.

Сега колата пали, вдига си обороти и сама си ги сваля след това и е като часовник. Според мен като изключа 1, 2, и 3 проблема е в 5 и 6. Този двигател иска само хубав бензин зашото има прекалено много датчици и те се шашкат.

Поздрави
Дано съм бил полезен

П.П. Всичко се открива с диагностика стига човека да разбира.

BIzZkIt4o
15-07-2010, 22:27
имам същия проблем при паленето и от няколко дена започна и друга ебавка... с пуснат климатик форсирам до 3000 оборота пускам газта и оборотите падат прекалено ниско започва да тресе и гасне мотора а като е изключен климатика не го прави какво ще да е това чудо и друго като я освобода от скорост и я пусна по инеркция оборотите си играят постоянно

oem
16-07-2010, 13:30
Проблема изобщо не е сложен. Решение си има и не е нужно да се гадае. :)

mian4o
16-07-2010, 13:45
Проблема изобщо не е сложен. Решение си има и не е нужно да се гадае. :)

Моля сподели ако не е тайна за която след това трябва да ни убиеш.

Поздрави

oem
16-07-2010, 13:47
Трябва да се види на на място. Не може по форума.

mian4o
17-07-2010, 16:59
Трябва да се види на на място. Не може по форума.

Добре дай някакъв тел. защото ми се заформя пътуване до В.Търново в рамките на месец и да се видим и да го обсъдим :tequilla:. Така става ли.

Поздрави
Дамян

oem
17-07-2010, 18:01
Пратих ти го на лично.

BIzZkIt4o
18-07-2010, 10:41
почистих дросела и всичко се оправи

Ass
18-07-2010, 11:11
Няма как да се разменят свещите - диаметъра на резбата е различен!

Редът на свещите не е както е нарисуван на капака!
От ляво на дясно си вървят голяма, малка, голяма, малка и т.н.! След като се върнах на по-високо октанов бензин, при мен спря да го прави номера с трудното палене.

oem
18-07-2010, 13:39
почистих дросела и всичко се оправи

:grandpa:

mian4o
29-07-2010, 14:56
Да напиша както бях обещал. Почистих дюзите с ултразвук и имаше подобрение но не на 100 %, почистих и дроселовата клапа, адаптация но пак нещата не бяха на 100 % и тогава видях че на ТПС му няма капачето и взех един втора употреба и О БОЖЕ колата стана друга кола. Няма го това глъхнене при палене и при ускоряване. Сега ще покарам малко с този втората употреба и ако се държи адекватно хубаво ако не нов но поне разбрах къде е проблема което е по важно.

Поздрави

Tasho
29-07-2010, 20:51
А какво по дяволите означава това съкращение ТПС?!?!

oem
29-07-2010, 21:17
Throttle Position Sensor

didod
29-07-2010, 21:19
Throttle position sensor - сензор за положение педала за 'газта'. Опс... :) Закъснях

Tasho
06-08-2010, 00:03
Карах колата на диагностика онзи ден ,грешки няма всичко работи.Правиха и нулиране и адаптация и кихнах 22 кинта.2-3 дена вече нямам проблем до днес и пак същата история.Вече започвам да си мисля,че проблема е някъде по линията въздушен филтър дросел.Сменям дебитомера,изхвърлям и катализатора и ако пак го направи шибания номер,ще ми писне и ще я продам най-накрая още малко да ме ядоса само!!!

mian4o
09-08-2010, 09:38
И аз си мислих същото но потърси на моргата един ТПС само за проба, и аз правих адаптации безброй но грешка не излиза. Вече 10 дена колата е различна.

Поздрави

Tasho
27-11-2010, 08:32
Та колеги смених дебитомера - оригинален ,не съм го взел от България,а чичката ми го прати от Италия и ако ви кажа колко пари ще паднете!Но това няма значение.Та има драстична промяна - разхода ми от 14-15 градско падна на около 11 ,а извънградско още н мога да повярвам 7.5....от 8-9.
Колата ускорява като полудяла,няма вече тръгване с близо 2000об/м ,а с малко над 1000.Обаче проблема с паленето пак си остава ,само че с тази разлика,че сега не глъхне при тръгване когато двигателя е студен.
Хайде на диагностика и пак няма грешки,всичко работи в нормите,дебитомера отчита на празен ход 12.8 кг въздух, на високи обороти отива почти до 300,ламбдата е перфектна ,а бе всичко.Обаче ми направи впечатление,когато ми беше отворен предния капак ,че при настъпване на газта,се получава шум,все едно някъде колата дърпа допълнително въздух.Нормално ли е това,защото на пръв оглед маркуча е здрав от въздушния филтър до дросела и възможно ли е от някъде другаде да си дърпа въздух и това да влияе върху студения старт на двигателя?

mian4o
27-11-2010, 13:04
Да не ти е спукан маркуча там на сгъвките и да не го виждаш. Защото моят беше така но го оправих с нов.

Поздрави
Дамян

Tasho
27-11-2010, 15:26
Ами не маркуча е здрав,до преди малко я бях разчанчил отпред.Сега остава да пробвам само с тоя ТПС както ми каза преди .Но изобщо не знам къде да го търся по колата,нито го знам какво представлява колкото и странно да звучи.Ако може някой да постне две три снимчици...ще съм му благодарен!
A иначе след паленето при подаване на газ,колата се опитва пак да изгасне.Но тръгне ли и натиснеш ли педала се изстрелва.Не знам дали за всичко това вина има този ТПС?!

Tasho
28-11-2010, 21:49
Намерих го този "умрял" ТПС.утре ще потърся из моргите в Пловдив,дано намеря.И да попитам след смяната му нужна ли е адаптация и има ли някаква особенност при демонтажа и монтажа ?

Алфист11
29-11-2010, 14:21
И аз имах абсолютно същия проблем и при мен беше от бензина.Сега слагам само 100 октана от омв и нямам никакъв проблем.

mian4o
29-11-2010, 16:10
Намерих го този "умрял" ТПС.утре ще потърся из моргите в Пловдив,дано намеря.И да попитам след смяната му нужна ли е адаптация и има ли някаква особенност при демонтажа и монтажа ?

Моят след смяната му направих и почистване на клапата и всичко заспа от раз. Аз го взех 40 лв. втора употреба.

Поздрави
Дамян

Tasho
29-11-2010, 17:26
Колега добре е ,че си го взел за 40 лв ,но на мен ми искат от 150 нагоре.Чудя се дали само с почистване на клапата и почистване на самия TPS дали няма да стане.А след сваляне на самия TPS без да се пипа клапата прави ли се адаптация?
И забелязвам ,че при повторното палене няма проблем - ако и подам рязко газ се изфорсирва,а ако настъпя педала малко иска да гасне пак.Като тръгне няма проблем ,не глъхне нищо - при теб така ли беше?

mian4o
29-11-2010, 18:34
Като поработи се оправят нещата. Но за почистването аз се опитах но може би от невнимание оплетох крачетта които се трият по пистите и нямаше оправия. После намерих една лупа и като видях колко са малки направо се отказах да ги оправям но попаднах на работещ ТПС за малко пари и не се замислих въобще. Колегата АСЕНОВ беше писал мисля някъде за почистването на ТПС. Ако се сеща да сподели. Тук в Бургас и аз попадах на подобни оферти и ми казваха че ....ти нов знаеш ли колко струва.....Това е от мен.

Поздрави

Tasho
29-11-2010, 18:43
Ами засега ще я карам така,дано изпадне нещо.Иначе тук Пловдив имам приятел дето се занимава с авточасти и ми предложи нов за 230 лв.Та на фона на тази цена си мисля,че няма смисъл от втора ръка 150лв.Иначе да като поработи 2-3 мин се оправя ,но и в самото начало няма играене на оборотите - при втория старт 1200 и заспива.При теб играеха ли?

ACEHOB
30-11-2010, 08:48
Най-добре нов. Иначе втора ръка ще си вземете това, което вече имате. Оправянето е за кратко.

dakata
03-12-2010, 21:25
Ами засега ще я карам така,дано изпадне нещо.Иначе тук Пловдив имам приятел дето се занимава с авточасти и ми предложи нов за 230 лв.Та на фона на тази цена си мисля,че няма смисъл от втора ръка 150лв.Иначе да като поработи 2-3 мин се оправя ,но и в самото начало няма играене на оборотите - при втория старт 1200 и заспива.При теб играеха ли?

Провери налягането на бензиновата си помпа...... :pokey:

Tasho
05-12-2010, 17:47
Надявам се,че проблема е оправен....но да видим.Първо благодарности на колегата scarface за TPS-а,но още не съм го сложил.
Значи вчера ходих при поредния майстор.Казах му за проблема и човека провери за грешки,после изчисти дроселовата клапа,която си беше доста мръсна,направи адаптация.Днес викам да видим какво е станало.Слизам въртя ключа и хоп 1200об/мин натиснах леко педала и о чудо веднага реакция,няма опит за гасне.Тръгвам и натискам педала и всичко ок.Да се надявам засега,че няма да има нужда да слагам другия TPS!

mian4o
05-12-2010, 20:06
А дано.

Tasho
07-12-2010, 18:25
Ами дано,вече няколко дена няма ядове с паленето,вървенето.Остана ми втория ТПС ако на някой му трябва да свирка,ще му го дам за същата цена ,която съм го взел.

Tasho
18-05-2011, 16:58
Май трябва да възродя темата пак.След като свърши студеното време моята мила Алфица отново си показа рогцата.Същия проблем при пален.Оборотите падат и гасне.Втори старт няма проблем.Нова ламбда,нов дебитомер....вече не знам.Тествам с Фиат Еку Скан - грешки йок!Дебитомера си мерси доста сериозно количествата въздух доколкото съм чел за него колко трябва да е горе - долу,ламбдата си работи,но проблема си е налице.Тази сутрин като отстъпих от дежурство беше към 10 градуса - запали без ядове.Но по топло ли е от втория път.Не знам вече какво може да е ,мисля си,че е някой "грозен" датчик и шашка цялата история и все си мисля ,че ще е температурния.Понякога като дам на контакт и стрелката се вдига леко над 50 градуса/колата не е работила/ ,врътвам ключа пали и пад на 50.Да пробвам да го сменя ли...или ще е нещо друго?

oem
18-05-2011, 17:03
Друго ще да е :) Обикновено този проблем никога не е от температурния датчик при този мотор.

VIHHRONNY
21-05-2011, 21:31
Друго ще да е :) Обикновено този проблем никога не е от температурния датчик при този мотор.
кефиш ме...:cheers: