View Full Version : Проблем при палене
Така да ви питам някой има ли идея за какво става така.
Накратко - вече 2 година лятото ми се случва едно и също.Когато отида да запаля колата за първи път през деня независимо по кое време първоначално няма проблем но само след секунда две оборотите падат на 400-500 и след 20 секунди се оправя,обаче не я чакам защото двигателя доста се тресе.Ако я загася и запаля веднага няма проблем.Зимата при -20 ама никакви проблеми,но стопли ли се времето и край започва си номерата.Възможно ли е това да е от дебитомера,защото преди 2.5 години го сменях зимата или има някаква друга тънкост?Водих я няколко пъти на диагностика,грешки няма,всичко работи ок,дебитомера и той си бил в нормите.
Мислех ,първоначално,че е от бензина,но явно не е той и проблема,колата е 2.0.TS,Alfa 166.
Моята е с чисто нов дебитомер и пак по някога го прави същия номер, но само с бензин 95Н - без добавки. С друго гориво пали без проблем.
С какъв ли не съм я карал и пак лятото същата работа,колега.
Като я запалиш един път през деня - после прави ли пак така? На късо разстояние ли я караш? Мойта го направи за първи път тоя номер след като няколко дни я карах само в града с въпросният бензин. По принцип използвам колата само за извън градско и може би за това не ме е тормозила до сега.
Няма ,само първия път за деня и то когато е пролет/лято - при топло време.Когато е студено проблема изчезва.А иначе колата навсякъде я карам - градско и извън,смесено.
endeavour
14-06-2010, 08:54
Мисля че е някоя от трудно откриваемите болести на 16-клапановия ТС. Имам го същия проблем ,макар и на 1,6 ТС, и всички диагностики и ремонти на сляпо досега в Пловдив не можаха поне да локализират проблема. Ама пък и аз вече не го броя за проблем.
Моята преди правеше така ...От доста време не го е правела............:roll:
колеги и на мен ми го прави всеки ден при първото палене мотора се раздрусва целия и пада на 400-500 оборота гася и при второто палене е като часовник.Някой път съм пробвал паля и веднага гася и на второто пак супер ква ще да е таз работа навсичк сервизи вдигат рамена.:no:
Понякога и аз имам подобен проблем на 155-цата,и имам подозрение че са свещите.
Като че ли намерих решение на проблема и тези дни смятам да проверя дали е от това.Понеже колата съм я взел от първи собственик - чичо ми ,той живее в Италия и го попитах дали имал ли е той подобен проблем.Отговора му беше отрицателн ,но след няколко дена ми се обади и каза,че е попитал в РосАуто Мисля в Италия - сервиза до последно обслужвал колата и от там му казали следното:
"Най-вероятно има несъотвествие в запалителните свещи,както неспазване на препоръчаните от прозводителя такива или техните заместители или неспазване на последователността на монтирането както е указано на пластмасовия капак на двигателя,а именно последователността малка - голяма,голяма - малка".
Мислите ли,че е възможно това,защото свещите ги сменях в Динекспрес Пловдив преди 2 години и бяха маса пари?
Няма как да се разменят свещите - диаметъра на резбата е различен!
Да напиша и аз по въпроса. От две седмици се боря с този проблем и мисля че го оправих на 90 %. Палиш колата се тресе понякога дори гасне.
1. Смених две от бубините понеже бяха пукнати и прескачаше искра.
2. Нови големи свещи защото бяха оригиналните и почти свършили.
3. Нова ламбда сонда .....заради скъсан кабел на масата изгоря сондата.
4. Предстои ми смяна тази седмица и на малките свещи но се колебая зашото са сменяни.
5. Почистване на дюзите с ултразвук.
6. Само хубав бензин.
Сега колата пали, вдига си обороти и сама си ги сваля след това и е като часовник. Според мен като изключа 1, 2, и 3 проблема е в 5 и 6. Този двигател иска само хубав бензин зашото има прекалено много датчици и те се шашкат.
Поздрави
Дано съм бил полезен
П.П. Всичко се открива с диагностика стига човека да разбира.
BIzZkIt4o
15-07-2010, 22:27
имам същия проблем при паленето и от няколко дена започна и друга ебавка... с пуснат климатик форсирам до 3000 оборота пускам газта и оборотите падат прекалено ниско започва да тресе и гасне мотора а като е изключен климатика не го прави какво ще да е това чудо и друго като я освобода от скорост и я пусна по инеркция оборотите си играят постоянно
Проблема изобщо не е сложен. Решение си има и не е нужно да се гадае. :)
Проблема изобщо не е сложен. Решение си има и не е нужно да се гадае. :)
Моля сподели ако не е тайна за която след това трябва да ни убиеш.
Поздрави
Трябва да се види на на място. Не може по форума.
Трябва да се види на на място. Не може по форума.
Добре дай някакъв тел. защото ми се заформя пътуване до В.Търново в рамките на месец и да се видим и да го обсъдим :tequilla:. Така става ли.
Поздрави
Дамян
BIzZkIt4o
18-07-2010, 10:41
почистих дросела и всичко се оправи
Няма как да се разменят свещите - диаметъра на резбата е различен!
Редът на свещите не е както е нарисуван на капака!
От ляво на дясно си вървят голяма, малка, голяма, малка и т.н.! След като се върнах на по-високо октанов бензин, при мен спря да го прави номера с трудното палене.
почистих дросела и всичко се оправи
:grandpa:
Да напиша както бях обещал. Почистих дюзите с ултразвук и имаше подобрение но не на 100 %, почистих и дроселовата клапа, адаптация но пак нещата не бяха на 100 % и тогава видях че на ТПС му няма капачето и взех един втора употреба и О БОЖЕ колата стана друга кола. Няма го това глъхнене при палене и при ускоряване. Сега ще покарам малко с този втората употреба и ако се държи адекватно хубаво ако не нов но поне разбрах къде е проблема което е по важно.
Поздрави
А какво по дяволите означава това съкращение ТПС?!?!
Throttle position sensor - сензор за положение педала за 'газта'. Опс... :) Закъснях
Карах колата на диагностика онзи ден ,грешки няма всичко работи.Правиха и нулиране и адаптация и кихнах 22 кинта.2-3 дена вече нямам проблем до днес и пак същата история.Вече започвам да си мисля,че проблема е някъде по линията въздушен филтър дросел.Сменям дебитомера,изхвърлям и катализатора и ако пак го направи шибания номер,ще ми писне и ще я продам най-накрая още малко да ме ядоса само!!!
И аз си мислих същото но потърси на моргата един ТПС само за проба, и аз правих адаптации безброй но грешка не излиза. Вече 10 дена колата е различна.
Поздрави
Та колеги смених дебитомера - оригинален ,не съм го взел от България,а чичката ми го прати от Италия и ако ви кажа колко пари ще паднете!Но това няма значение.Та има драстична промяна - разхода ми от 14-15 градско падна на около 11 ,а извънградско още н мога да повярвам 7.5....от 8-9.
Колата ускорява като полудяла,няма вече тръгване с близо 2000об/м ,а с малко над 1000.Обаче проблема с паленето пак си остава ,само че с тази разлика,че сега не глъхне при тръгване когато двигателя е студен.
Хайде на диагностика и пак няма грешки,всичко работи в нормите,дебитомера отчита на празен ход 12.8 кг въздух, на високи обороти отива почти до 300,ламбдата е перфектна ,а бе всичко.Обаче ми направи впечатление,когато ми беше отворен предния капак ,че при настъпване на газта,се получава шум,все едно някъде колата дърпа допълнително въздух.Нормално ли е това,защото на пръв оглед маркуча е здрав от въздушния филтър до дросела и възможно ли е от някъде другаде да си дърпа въздух и това да влияе върху студения старт на двигателя?
Да не ти е спукан маркуча там на сгъвките и да не го виждаш. Защото моят беше така но го оправих с нов.
Поздрави
Дамян
Ами не маркуча е здрав,до преди малко я бях разчанчил отпред.Сега остава да пробвам само с тоя ТПС както ми каза преди .Но изобщо не знам къде да го търся по колата,нито го знам какво представлява колкото и странно да звучи.Ако може някой да постне две три снимчици...ще съм му благодарен!
A иначе след паленето при подаване на газ,колата се опитва пак да изгасне.Но тръгне ли и натиснеш ли педала се изстрелва.Не знам дали за всичко това вина има този ТПС?!
Намерих го този "умрял" ТПС.утре ще потърся из моргите в Пловдив,дано намеря.И да попитам след смяната му нужна ли е адаптация и има ли някаква особенност при демонтажа и монтажа ?
Алфист11
29-11-2010, 14:21
И аз имах абсолютно същия проблем и при мен беше от бензина.Сега слагам само 100 октана от омв и нямам никакъв проблем.
Намерих го този "умрял" ТПС.утре ще потърся из моргите в Пловдив,дано намеря.И да попитам след смяната му нужна ли е адаптация и има ли някаква особенност при демонтажа и монтажа ?
Моят след смяната му направих и почистване на клапата и всичко заспа от раз. Аз го взех 40 лв. втора употреба.
Поздрави
Дамян
Колега добре е ,че си го взел за 40 лв ,но на мен ми искат от 150 нагоре.Чудя се дали само с почистване на клапата и почистване на самия TPS дали няма да стане.А след сваляне на самия TPS без да се пипа клапата прави ли се адаптация?
И забелязвам ,че при повторното палене няма проблем - ако и подам рязко газ се изфорсирва,а ако настъпя педала малко иска да гасне пак.Като тръгне няма проблем ,не глъхне нищо - при теб така ли беше?
Като поработи се оправят нещата. Но за почистването аз се опитах но може би от невнимание оплетох крачетта които се трият по пистите и нямаше оправия. После намерих една лупа и като видях колко са малки направо се отказах да ги оправям но попаднах на работещ ТПС за малко пари и не се замислих въобще. Колегата АСЕНОВ беше писал мисля някъде за почистването на ТПС. Ако се сеща да сподели. Тук в Бургас и аз попадах на подобни оферти и ми казваха че ....ти нов знаеш ли колко струва.....Това е от мен.
Поздрави
Ами засега ще я карам така,дано изпадне нещо.Иначе тук Пловдив имам приятел дето се занимава с авточасти и ми предложи нов за 230 лв.Та на фона на тази цена си мисля,че няма смисъл от втора ръка 150лв.Иначе да като поработи 2-3 мин се оправя ,но и в самото начало няма играене на оборотите - при втория старт 1200 и заспива.При теб играеха ли?
Най-добре нов. Иначе втора ръка ще си вземете това, което вече имате. Оправянето е за кратко.
Ами засега ще я карам така,дано изпадне нещо.Иначе тук Пловдив имам приятел дето се занимава с авточасти и ми предложи нов за 230 лв.Та на фона на тази цена си мисля,че няма смисъл от втора ръка 150лв.Иначе да като поработи 2-3 мин се оправя ,но и в самото начало няма играене на оборотите - при втория старт 1200 и заспива.При теб играеха ли?
Провери налягането на бензиновата си помпа...... :pokey:
Надявам се,че проблема е оправен....но да видим.Първо благодарности на колегата scarface за TPS-а,но още не съм го сложил.
Значи вчера ходих при поредния майстор.Казах му за проблема и човека провери за грешки,после изчисти дроселовата клапа,която си беше доста мръсна,направи адаптация.Днес викам да видим какво е станало.Слизам въртя ключа и хоп 1200об/мин натиснах леко педала и о чудо веднага реакция,няма опит за гасне.Тръгвам и натискам педала и всичко ок.Да се надявам засега,че няма да има нужда да слагам другия TPS!
Ами дано,вече няколко дена няма ядове с паленето,вървенето.Остана ми втория ТПС ако на някой му трябва да свирка,ще му го дам за същата цена ,която съм го взел.
Май трябва да възродя темата пак.След като свърши студеното време моята мила Алфица отново си показа рогцата.Същия проблем при пален.Оборотите падат и гасне.Втори старт няма проблем.Нова ламбда,нов дебитомер....вече не знам.Тествам с Фиат Еку Скан - грешки йок!Дебитомера си мерси доста сериозно количествата въздух доколкото съм чел за него колко трябва да е горе - долу,ламбдата си работи,но проблема си е налице.Тази сутрин като отстъпих от дежурство беше към 10 градуса - запали без ядове.Но по топло ли е от втория път.Не знам вече какво може да е ,мисля си,че е някой "грозен" датчик и шашка цялата история и все си мисля ,че ще е температурния.Понякога като дам на контакт и стрелката се вдига леко над 50 градуса/колата не е работила/ ,врътвам ключа пали и пад на 50.Да пробвам да го сменя ли...или ще е нещо друго?
Друго ще да е :) Обикновено този проблем никога не е от температурния датчик при този мотор.
VIHHRONNY
21-05-2011, 21:31
Друго ще да е :) Обикновено този проблем никога не е от температурния датчик при този мотор.
кефиш ме...:cheers:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.