View Full Version : Свещи или релето
Здравейте колеги, доста търсих в темите но не успях да намеря това което ме интересува. Карам Alfa 166jtd, след запалване реотана за свещите продължава да мига. Мерих свещите и не открих изгоряла. Дали е грешка на компа или е реле. Или пък да не съм премерил правилно свещите. Ако някой има идея каква е причината ще се радвам да сподели. Предварително благодаря. Забравих да кажа че зимата не съм имал никакви проблеми с паленето.
И при мен е така но и с здраво реле от друга 166 е пак така. т.е остава да е комп но тъй като това не се отразява на зимното палене си карам така.Между другото се появява само при топло време или при топъл двигател през зимата не винаги.
В крайна сметка карай и не му мисли.
Pepko-Bepko
18-06-2010, 21:04
Съветвам те да си свалиш свещите една по една и тогава да ги замериш 100 процента ще си откриеш сам къде е проблема!
Когато имам време ще сваля свещите и ще пробвам
аз имах същия проблем миналата година проверих свещите бяха здрави незнам от какво беше, но се оправи сама :-) Вече година не ми мигала
Откакто я купих моята рано сутрин при палене, когато е по- хладно ми мига лампата около 20 секунди. Та четох ,че значи изгоряла една или няколко свещи. Отивам да ми я погледнат и майстора ми вика "абе я купи 5 свещи че немога да разбера коя е и за капак го питам колко струва ,а той ми вика "50 кинта ,пичага". , щото били на "кофти" място. Та гледам, че има народ тука с нови релета и свещи и пак им свети лампата.... та незнам да ги набивам ли тия парички или да си я карам така..пали си отраз...само дето мига:???:
Christweil
03-12-2010, 09:12
То спорът мене лампата на свещите свети като централата мери съпротивление които не и харесва. Това означава естествено или една/няколко свещи за смяна или прекалено малко съпротивление (късо съединение) или прекалено голямо (лош контакт или чак прекъсна жица).
Като чета постовете, ако сте 100% сигурни че свещите са здрави (и за това наистина е по добре да се свалят и тогава да се мерят) отивам към третата опция -> на топло се увеличават всичките съпротивление. Ако има лош контакт някъде, много е възможно да надвиши прага на централата и тя дава грешка. Не вярвам на прекъсната жица които със чудо се оправи на студено.
Поне аз бих се насочил към това.
За андро88, вярно че не са на удобно място обаче един добър майстор няма проблем със това така че иди на друг майстор. Не е хубаво да го оставаш така. Имах същия проблем със 2 изгорели свещи и мои майстор за 2 мин каза коя къде изгори (без да ги свали), 2ро ме съветва да ги смени всичките защото ако една изгори сега значи и другите скоро ще почват (има логика в това). Имам пълно доверие в него така че ги смених всичките и от тогава никакъв яд.
Не вземи боклуци но оригинални - ще те лъжа за цената но мисля бяха около 20 до 30 лв парчето (150лв макс?)
Но после нямаш грижи за 10 години --> 150лв за 10год = почти 1лв на месец ;)
Еее ми значи ще сменям и 5-те. Намерих Искра по 15 кинта парчето има и едни СТК по 20 лв., ще видим. Ама работата върви, сам да си ги сменям. Аз ги видях къде са. Дано е от свещите! :priest: Благодаря за съвета!
Aко имаш наистина изгоряла свещ е работа за 5 минути с мултицет да се измери.
Но е възможно с мултицет или сигнална лампа всичко да изглежда наред, но да имаш кофти свещ и това може да се хване само под товар.
Внимавайте с развиването на свещите, защото е диста неприятно ако някоя свещ завлачи резбата.
По-кофти е ако не остави колата да изстине и свеща се чупи вътре... и тогава идва сложното. Не знам как се вадят. Ще гледам да не завлачат резбите. :)
danchev63
03-12-2010, 18:59
100% е или свещи или релето. По рядко е проблем в релето. Залагам на изгоряли свещи. Има и един вариянт ако някой е вадил буксата от релето да не е включена качествено , тогава пак ще мига щото няма контакт. Свещите се проверяват една по една или с мултицет или се свалят и с ток за да се види нагряват ли.
andro88 аз съм със искра слагай и нямаш проблем. Проверено - копие са на бош 1:1. За сега нямат ментета и са на народни цени.
Да ,да другата седмица гаранция ще сменям свещи. Мисля да купя 5 и да ги сменям всичките. Ползвам момента да разкажа на какъв пишман-майстор попаднах. Изкара кабела с петте клеми от релето ,взе един кабел, върза го към плюса и почна една по една клемите дали щяла да хвърля искри...лелее викам марш от колата ...те летат едни искри ,викам тоя ще ми запали принцесата....и така идната седмица ще си ги сменя всичките. Ако някой се сеща за пиниз някакъв -да каже. инак мисля че с глухо ключе 8 или 10 ще свърша работа. 3 от свещите даже и от горе се свалят а другите са отдолу, близо до колекторните тръби.....:spiteful: ще пиша докъде съм я докарал...
Linkestis
03-12-2010, 20:45
?!?!?!?!?!?! и 5-те свещи с в една равнина под входящия колектор камък 10
Отпред? А тва е важно да го знам ,щото тоя шарлатанин ми каза че са отзад и въобще не съм го подложил на съмнение.От това ,което ми каза-" като свалиш капака,отзад между двигателя и купето"... и после не съм и гледал. Не са там така ли? ако можеш да обясниш ... ще съм благодарен:big_bow_down:
Малко встрани от темата - подгряващи свещи най-сигурно се проверяват свалени. Щото може да греят, но бавно или не на върха. И пак не вършат работа като хората реално.
Отзад са колега - не те е излъгал, и освен това тази е първата проверка за изгоряла свещ, която прави почти всеки майстор - кат` хвърга искри значи работи - кат` не хвърга - изгоряла. Ако всички хвъргат и пак има проблем се свалят (отзад) и се мерят по-прецизно. Все пак ти си решаваш ама аз веднъж се парих с евтинки свещи - на една друга кола - точно на 10 - то палене ми изгоряха двете зад ГНП-то... Корабчето си го купих с изгоряла - смених само нея и вече над 30 х. не съм имал ядове с останалите - съгласен съм, че е по-добре всички, ама ако са оригиналДни
Linkestis
03-12-2010, 22:40
Не съм се изказал правилно..отзад са да, но в една равнина,тоест вдигаш, махаш,лягаш и почваш с гедорето :)
Само се моли да не си с гайки на свещите,че ще ти трябва и магнитче
------------------------
Сега като гледам,много правилно съм се изказал..."под входящия колектор".
Еее значи хич не е трудно. Гнездата ли са им дълбоки , та да ми трябва магнит.Както и да е, ще пиша преди да разглобявам.Ще взема гидория 10 с коляно преди камъка , за да мога да бръкна там. Но въпреки всичко ще взема 5 ,да не вземе да хвърли още 1 след 1000 км и да трябва да разглобявам пак. Така ли иначе се навих за Искра и не са скъпи...:flex:
danchev63
04-12-2010, 11:14
Трябва ти гъвкав удължител и дълбок камък(да не е обикновена дължина, че няма да можеш да ги развиеш). Свалят се на студен двигател със първоначално леко завъртане наляво - надясно. Не се напъва зверски защото могат да се скъсат и тогава бог на помощ :-) :boo:. Провери първо със лули ли си на свещите или кабелчето е със гайка. Ако е второто колегата е прав ще ти трябва или намагнитен ключ или магнитен удължител за да прибереш гайките и да откачиш кабелчето(може и със гъвкава щипка - продават се по 3-5лв). А ще ти трябва и ключе за втория вариант ама не помня колко е нещо от рода на 6мм беще ако се не лъжа. Успех - ама като препоръка, ако имаш възможност дай на майстор да ги смени като начало и гледай.:big_beer:
lordliness
02-01-2011, 19:25
Пишете ,че трябва да се свалят при студен двигатал ,но дали наистина е така?Ламбда сондата при някои коли е на изпускателния колектор, където температурата е много висока -за нея се препоръчва да се сваля когато е нагрята на 60 градуса.Знам със сигурност ,че не трябва да се затягат на топъл двигател.Различните метали имат различно топлинно разширение и затова ,когато не можеш да развиеш някоя гайка например я нагряваш и тя се развива.
vnimavai
02-01-2011, 21:15
При мен миналата зима, края на януари, започна да свети, карах до лятото без проблем, свалих ги, оказа се, че 2 са си заминали, сложих 5 броя Denso и за сега няма проблем.
Linkestis
03-01-2011, 11:09
Spam :) ти колега с тая снимка на аватара ще изгориш свещите на половината форум :)
vnimavai
03-01-2011, 18:39
:-D , е що, двигателчето е скрито, само джантите се виждат (извинявам се за спама, за снимката - не ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.