PDA

View Full Version : неработещи чистачки



mian4o
23-06-2010, 16:58
Здравейте приятели

днес в дъжда едното ми положение на чистачките отказа, а именно първото положение за бързина. Като го включа прави едно почистване и спира, значи това е две щраквания на долу. При три щраквания работи на най бързото положение, при едно работят интервалите средното положение не работи. Предположения.

Търсих в темите но освен смяна на чистачките друго не открих.

Поздрави

mian4o
24-06-2010, 08:52
Поне кажете къде се намира релето защото сигурно има такова.

Поздрави

teodor80
27-06-2010, 08:03
И на мен ми изникна някакъв проблем .Като ги пусна на първото ми положение(там са ми интервалите)както си почистват с интервали от време на време почват да чистят постоянно без да спрът.Изключвал съм ги от лостчето направо но не спират пак.Спират когато си изкат.Съмнявам се във някакъв си КРАЕН ИЗКЛЮЧВАТЕЛ.Той давал инфо на моторчето че са достигнали някакво си положение.Ако не работи коректно значи и чистачките ще се еб...т.Самоче не съм го намерил още къде е.

mian4o
01-07-2010, 10:51
При мен се оказа че едната пъпка която се движи по пистите се е изместила и контактува само с едната писта. Наместих я и всичко стана ОК.

Поздрави

xqwee
11-09-2010, 22:43
При мен се оказа че едната пъпка която се движи по пистите се е изместила и контактува само с едната писта. Наместих я и всичко стана ОК.

Поздрави

Колега би ли обяснил каде се намира тази писта благодаря !!

mian4o
12-09-2010, 08:57
Като отвориш блока на ръчките и на едната част са медните писти/пътеки/.

Поздрави
Дамян

xqwee
12-09-2010, 14:51
Колега благодаря за бързия отговор.Поздрави!!

vidinski
23-02-2011, 09:07
Преди време и при мен се появи ефекта на побърканите чистачки, който се засилваше с увеличаването на влагата. Най-неприятното бе, че в един момент като сработи защитата им си спираха където им падне и ти нищо не можеш да направиш, докато не мине малко време. Доста време се изтормозихме с половинката ми карайки така, докато една събота ме обзе ентусиазма и разглобих прословутия блок на чистачките (след серия проверки вече бях убеден, че проблема е в него). Неприятно е свалянето на корите и раментата, но после е лесно. Противно на очакванията ми, ситуацията далеч не бе толкова зле, колкото очаквах и с малко намеса вече всичко е наред. Идея си нямам колко би струвал този блок втора ръка, но съм сигурен, че моя сега ще надживее и нов. :cheers:

teodor80
24-02-2011, 07:30
Преди време и при мен се появи ефекта на побърканите чистачки, който се засилваше с увеличаването на влагата. Най-неприятното бе, че в един момент като сработи защитата им си спираха където им падне и ти нищо не можеш да направиш, докато не мине малко време. Доста време се изтормозихме с половинката ми карайки така, докато една събота ме обзе ентусиазма и разглобих прословутия блок на чистачките (след серия проверки вече бях убеден, че проблема е в него). Неприятно е свалянето на корите и раментата, но после е лесно. Противно на очакванията ми, ситуацията далеч не бе толкова зле, колкото очаквах и с малко намеса вече всичко е наред. Идея си нямам колко би струвал този блок втора ръка, но съм сигурен, че моя сега ще надживее и нов. :cheers:
Колега хубаво е,че си решил проблема-защо не споделяш как?

vidinski
24-02-2011, 08:56
Тъй-като както описах проблемът бе в електрония блок, за да не подвеждам хора с малко или никакви познания в електротехниката и опит в ремонта на електроника да предприемат каквито и да било действия с неясен резултат, съветвам при такива симптоми да потърсят услугите на професионалист.
Идеята на поста ми е да споделя, че при такивва симптоми, блока подлежи на ремонт и не е нужно да се закупува нов, още повече такъв но втора употреба, който най-вероятно ще има или ще е на път да даде същия дефект.
:idea2:

Linkestis
24-02-2011, 09:34
Миии то нали за това е форум,да споделяш.
Ако не ти се дава информация,една малка лъжа че ти го е оправил майстор е достатъчно.
Ама да казваш че ти си го оправил,и после да казваш че няма да "казваш" че да не объркаш някои да си взриви колата,е малко несериозно.

lordliness
24-02-2011, 09:49
Миии то нали за това е форум,да споделяш.
Ако не ти се дава информация,една малка лъжа че ти го е оправил майстор е достатъчно.
Ама да казваш че ти си го оправил,и после да казваш че няма да "казваш" че да не объркаш някои да си взриви колата,е малко несериозно.

:handshake: Напълно подкрепям колегата, целта на форума е да споделяме с какво сме се сблъскали и как сме решили проблема, а всеки сам може да реши дали ще се справи сам или ще отиде в сервиз и ако отиде поне може да насочи монтьорите.Аз не съм отварял този блок и ми е любопитно как става,още повече ,че вероятно се нуждае от профилактика от време на време.

vnimavai
24-02-2011, 19:57
А защо не допуснете обратния вариант - повредата е оправена, наистина от майстор, а колегата vidinski, просто е решил да ни каже, че той САМ е оправил повредата........ и на мен понякога, тайничко (а може би и на повечето от вас) ми се е искало да напиша, че аз съм оправил нещо сложно и трудно, но.....не съм го правел, за да не изпадна в подобна неудобна ситуация, но не мисля, че е смъртен грях, все пак, не нападайте колегата, и той самия, явно не знае как точно е оправен проблема ;–)

vidinski
24-02-2011, 22:25
Колеги, мога да споделя до най-малки подробности как си разреших САМ проблема, но пак казвам - това не беше целта на поста ми. Започвате да ми звучите като лисицата и гроздето. Хайде да не се обиждаме, какво ще кажете?

vnimavai
24-02-2011, 22:43
Колега, като чета постовете, не виждам някой да те е обидил, аз пък даже се опитах да те защитя, но стана като в лафа "направи добро и яж л...о" . Колкото до проблема - евала, че си го оправил, без значение как, сам ли, с приятел ли или пък с майстор, повечето колеги, както и аз, просто искахме съвет, акъл, помощ - както искаш го наречи, форум е все пак, от тук нататък, избора е твой - ако искаш, сподели как САМ си оправил проблема, ако пък не е било сам - обади се на майстора или приятелчето-помощник, утре (сега вече е късно, човека сигурно е легнал), и го поразпитай деликатно, под предтекст, че си се сетил и ти станало интересно или пък си спорел с приятел, относно въпросния ремонт, пък после драсни тук някой ред, от ТВОЕ име, ние "лисиците" ще си траем, ще благодарим и няма да разпитваме за подробности около "киселото грозде" - кой, какво, кога, защо и т.н., ако пък не искаш да споделиш - жив и здрав да си, мир да има.

vnimavai
24-02-2011, 22:43
Тази тема стана за триене вече, май, извинявам се за участието си в разразилия се СПАМ.

bat_go6o
13-03-2011, 18:11
Може ли някой да ми каже как действа сензорът за чистачките ? Включвах ръчката и поливах с вода, но нищо не става.

to_lose_HEART
13-03-2011, 20:02
Та ето го и целия механизъм заедно с моторчето. Тези дни го свалих да го прегледам защото имам доста голям луфт в рамената на чистачките. Установих че са ми износени доста шарнирчетата на тази щангичка която свързва двете оси, отделно има и някакъв луфт в лагеруването на самите оси. Дясната ми чистачка не може да се прибира плътно до долу. Ако някой е ремонтирал нека сподели. Ако ли не ще го понамажа обилно с грес и го слагам обратно.
68463
68464
68465
Поздрави

Linkestis
18-04-2012, 15:58
Някои на скоро да е препатил с чистачките?Че моите взеха да тръгват и спират когато си искат.Да знам да разглобявам ли да чистя пистите или да си търся друго моторче с блока.

ecotronic
18-04-2012, 16:05
Някои на скоро да е препатил с чистачките?Че моите взеха да тръгват и спират когато си искат.Да знам да разглобявам ли да чистя пистите или да си търся друго моторче с блока.

Случва ли се да спират не в изходно положение?

Linkestis
18-04-2012, 16:09
Случва ли се да спират не в изходно положение?

Да :(

Преди години на 145-та имаше подобен проблем и тогава разглобих и почиствах пистите и се оправи.Но не помня дали точно така правеше.

ecotronic
18-04-2012, 16:14
Да :(


Като начало провери предпазители F9 и F14 да не са хлабави или с окислени изводи.

Имаш ли датчик за дъжд?

Linkestis
18-04-2012, 16:17
Не датчик няма а и да имаше щях да го махна :)
F9 и F14 не бяха ли под кората за филтъра на климатика?

ecotronic
18-04-2012, 16:25
F9 и F14 не бяха ли под кората за филтъра на климатика?

В кутията с предпазителите (до клюкарката)

F9 e на 4 - тия ред отгоре надолу - най вляво
F14 е на реда под него - втория отляво надясно.

Linkestis
18-04-2012, 16:38
Даааа,благодаря,видях и в датата че пиша глупости.Но ги проверих и ги зачистих и положението е същото :(

ecotronic
18-04-2012, 17:47
Разсъждавам по следния начин:

На мотора отиват + 12 V директно през предпазитея F14 (откъм мотора това е пин №3 на конектор B).
За да спрат чистачките не в изходното си положение, са възможни 3 причини:

1 - въпросните +12V се губят (лоша връзка)
2 - моторът губи връзката си към корпус (пин №1 на конектор А)
3 - самият мотор има проблем с износени четки или колектор.

Провери двата конектора на мотора и по-конкретно гореописаните пинове.

Bobo
18-04-2012, 21:03
Даааа,благодаря,видях и в датата че пиша глупости.Но ги проверих и ги зачистих и положението е същото :(

Свали механизма с моторчето, има платка на която има релета, ще трябва да поразпоиш тук там, да оправиш спуканите спойки и да изчистиш котвите на релетата ;)

Linkestis
19-04-2012, 16:37
Това само окисление ли е,или е проблем с пистите?

9302393024
9302593026
93027

-------------
Платката ме е страх да я отделя от кутията,имам чувството че всеки момент ще я счупя.И не мога да погледна как е от другата страна.

ecotronic
19-04-2012, 16:49
Доколкото виждам, пистите са в добро състояние и не са окислени. Това кафявото по всяка вероятност е колофон или друг флюс. Но може да има спукани (студени) спойки най-вече на изводите на релетата и пиновете на конекторите. Така, че ги презапой наред.

Презапой тези в зоните, оградени в червено. Останалото не го пипай.

http://snimki.be//store/1/861334844605.jpg

Linkestis
19-04-2012, 19:52
Проблема е решен,за сега.
Освен че презапоих,се борих като прасе с тиква,докато ги настроя да работят.Като ефекта беше нулев.Пак тръгваха и спираха където си искат.Загледах се без рамената че правят цял оборот!?!?!Спрях ги,разглобих на другата и чак тогава разбрах какъв е проблема.Гайката която държи цялото рамо което предава въртеливото движение беше развита.От там шлиците бяха почти изгладени,тоест един път завърта до някъде а в друг не.Или захапва и върти без да спира.Свалих цялата система отново...за трети път,наблъсках грес където може,стегнах гайката,и сега имам отново работещи чистачки.Естествено предполагам че при първият мокър сняг ще изпусне отново.Но до тогава има време :)
Благодаря и на Еко и на Бобо за насоките!

ecotronic
19-04-2012, 20:04
Къде го чукаш, къде се пука!
Ето още една ценна информация относно това, че причината за такъв проблем може да бъде и чисто механична.

:cheers:

Bobo
20-04-2012, 01:34
Къде го чукаш, къде се пука!
Ето още една ценна информация относно това, че причината за такъв проблем може да бъде и чисто механична.

:cheers:

Винаги е възможно затова се гледа внимателно като се разглобява ;)

iveli
20-04-2012, 14:25
На мен вече два пъти ми се развива една гайка свързваща лоста идващ от рамената на чистачките с коляното излизащо от моторчето Явно не са добре подсигурени или пък омекват шлиците нещо Но това се случваше като се пробвах да махна повечко сняг от стъклото или бяха замръзнали Но нямах хаотични движения след това (в смисъл като се размразят те направо не работеха) та да те насоча към този проблем

Linkestis
20-04-2012, 15:44
Да де точно там беше и при мен проблема :)