View Full Version : Бензинова помпа ли е ток ли е или що ?
Тази сутрин убавицата отказа да пали.След като времето захладня паленето сутрин стана проблем/прекъсване,гаснене,забива муцунката като я подкарам/.Отидох на работа с другата и като се върнах се почна.Първо и налях бензин,щото имах съмнения,че е свършил/карам предимно на газ и сипвам бензинец чат-пат/.Обаче пак не пали.Усетих,че като дам на контакт бенз.помпа не сработва.Махнах капачката в багажника,развих планката дето държи двата мъркуча и налягането в резервоара и изхвърли единия.Икакто беше излязъл,с риск да пламна подадох напрежение на помпата да видя ще прати ли гориво из багажника.Обаче само преплюва и това е.Най-интересното е,че няма напрежение на клемите към помпата при подаден контакт.Бушоните под дебитомера-проверени и здрави:shocking: .Скапан ден.
Furious 155
25-06-2010, 23:29
при подаден контакт обикновенно няма да има 12в до помпата. Тя се задейства за малко колкото да вдигне налягане в бензинопровода, преди палене, на контакт. По време на въртене на стартер, трябва да работи и тогава може да видиш дали има поток бензин. Друг начин е да се дадат 12в директно на помпата!
Я бръкни хубаво в резурвуара и извади помпата заедно с нивомера...но внимателно да не изпочупиш нещата, че са все пласмаси и една метална лайсна(пружина).....прегледай хубаво връзките м/у помпата и има една серпентина...виж там маркучите и връзките...най често се цепи маркуч на връзките и се губи налягане на горивото...ако е това ...добре, иначе нова помпа....:idea2:
п.п. това сме го дъвкали доста пъти и в доста теми...ако се поразровиш ще откриеш полезно инфо...:idea2:
Я бръкни хубаво в резурвуара и извади помпата заедно с нивомера...но внимателно да не изпочупиш нещата, че са все пласмаси и една метална лайсна(пружина).....прегледай хубаво връзките м/у помпата и има една серпентина...виж там маркучите и връзките...най често се цепи маркуч на връзките и се губи налягане на горивото...ако е това ...добре, иначе нова помпа....:idea2:
п.п. това сме го дъвкали доста пъти и в доста теми...ако се поразровиш ще откриеш полезно инфо...:idea2:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=49363
Alfa User
04-07-2010, 20:22
Само да подчертая, че за да не се изпочупи всичко, е нужно горивомера да се извади ПРЕДИ помпата :) Иначе като цяло операцията изобщо не е сложна - особено ако не се работи от багажника,а откъм купето (сваля се задната седалка и облегалката и всичко е поне сто пъти по-удобно).
Здравейте! Искам да попитам къде са бушоните или релетата на прословутата помпа?! не стига изобщо ток дотам! Проверих всички бушони които познавам по колата и няма!
Става дума за алфа 155 2.0 143 к.с.
ivangenchev
21-04-2015, 16:09
В двигателния отсек зад акумулатора
Проверени са(тези под дебитомера),релетата също са видимо здрави,но до помпата няма грам ток...
Furious 155
21-04-2015, 16:44
Проверени са(тези под дебитомера),релетата също са видимо здрави,но до помпата няма грам ток...
А краш бутона под шофьорската седалка?
А краш бутона под шофьорската седалка?
при 155 има ли? аз поне не видях никъде !
Furious 155
21-04-2015, 17:04
при 155 има ли? аз поне не видях никъде !
при мен има
при мен има
ами трябва да огледам,седалките ми са ел и има доста кабеляк отдолу...на бушона има ток,но отзад на помпата няма... незнам вече къде да търся,моля съветвайте! :fish:
дори размених позициите на релетата под дебитомера,за да проверя дали няма да има ефект...
никой нищо :D
някой схема на инсталацията на помпата и свързаните с нея компоненти?
Furious 155
22-04-2015, 10:56
никой нищо :D
някой схема на инсталацията на помпата и свързаните с нея компоненти?
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=66609
mimouzunov
22-04-2015, 11:37
ами трябва да огледам,седалките ми са ел и има доста кабеляк отдолу...на бушона има ток,но отзад на помпата няма... незнам вече къде да търся,моля съветвайте! :fish:
дори размених позициите на релетата под дебитомера,за да проверя дали няма да има ефект...
Сигурен ли си че мериш напрежението отпред което е за помпата!? При мен при първо даване на контакт помпата сработва за около 2 сек и след това спира, при следващо даване на контакт помпата не завърта а почва едва тогава когато завъртя стартера! Пробваи и при теб да и мериш напрежението когато завъртиш на стартер, или по-добрия начин е да сложиш някакъв товар , лапма примерно вместо помпата!
Сигурен ли си че мериш напрежението отпред което е за помпата!? При мен при първо даване на контакт помпата сработва за около 2 сек и след това спира, при следващо даване на контакт помпата не завърта а почва едва тогава когато завъртя стартера! Пробваи и при теб да и мериш напрежението когато завъртиш на стартер, или по-добрия начин е да сложиш някакъв товар , лапма примерно вместо помпата!
Колега мерих с мултицет и с вързана лампа директно в буксата вместо помпата и няма никой,нито като дам на контакт,нито като въртя на стартер!
Нищо немога да намеря нито в аутодатата нито успях да разбера нещо ново от мануалите по горе.Мисля да пусна един директен плюс от усилватела на касата и да видя дали ще запалим.
ей,сега й зададох един бонус плюс и помпата си работи,но от инсталацията й още няма ток до нея...
Когато на времето ме налегна този проблем чистих клеми на релета, бушони сменях.Абе към два дни си играх,и не ми стана ясно как ама + на помпата се появи.Една седмица и пак отказа.Пуснах й ток от габаритите и така карах няколко дни.Накрая реших,че с нейната си инсталация няма да се оправя и я побългарих.+от бушона на габаритите за управление на реле,захранващо напрежение за помпата от контактния ключ,бушон и кабел до помпата.Паля на габарити,но пък няма начин да си забравя фаровете и ония с Опелите да се цупят.Сега електричарите може да ми се смеят на профанската работа,ама до сега проблеми с инсталацията на помпата нямам.
Когато на времето ме налегна този проблем чистих клеми на релета, бушони сменях.Абе към два дни си играх,и не ми стана ясно как ама + на помпата се появи.Една седмица и пак отказа.Пуснах й ток от габаритите и така карах няколко дни.Накрая реших,че с нейната си инсталация няма да се оправя и я побългарих.+от бушона на габаритите за управление на реле,захранващо напрежение за помпата от контактния ключ,бушон и кабел до помпата.Паля на габарити,но пък няма начин да си забравя фаровете и ония с Опелите да се цупят.Сега електричарите може да ми се смеят на профанската работа,ама до сега проблеми с инсталацията на помпата нямам.
Еми и аз вече седмица се въртя и се мая околу нея и майстрите еладжии и те вдигат ръце и накрая и аз ще пускам фаровете или направо към стъпалото на музиката и ще пускам баса да блъска като искам да кара на бензин :D изчерпахме се с идеите просто,а покрай този ремонт ми отказа климатроника и копчето за багажника което е в жабката.Скоро очаквам и нещо друго да откаже и тогава вече ще я разфасовам.
Колко мога да търся на запазен ел.салон с подгряване?
Виж това, дали ще ти помогне за помпата:
Взимате мултицета и мерите. Първо има ли маса, отзад на буксата. Ако е наред, другата част на веригата е:
Пин 1 на ЕКУ-то -> споменатите релета под дебитомера\по спомен са разположени 1-1-2 - релето в средата\ -> бушон на същото реле -> букса под лявата кора до волана -> зелено-черен кабел до буксата на помпата.
Успех.
Виж това, дали ще ти помогне за помпата:
Един еладжия я оправи,благодаря все пак :)
Продава се на безценица,купих си гранд черок и мисля че е време някой друг да й се порадва.
новата подаръчна цена е 900лв.С друга лята джанта 15'',колата е в движение,няма само преглед.Салона е ел. и е запазен(иска само едно пране)
http://img22.olx.bg/images_prodavalnikcom/65749730_8_800x600_alfa-155-20-8v-prodava-barter-_rev004.jpg
http://img24.olx.bg/images_prodavalnikcom/65749730_3_800x600_alfa-155-20-8v-prodava-barter-alfa-romeo_rev004.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.