View Full Version : Колкото е по -горещо времето, толкова по-малък разход
имам алфа 155 1.7 ТС 1994 с климатик от 3 години,сменял съм почти всичко по нея, но има един дефект който така и неможах да отстраня. Разходът страшно много се влияе от външната температура. Сменен е термостат, ламбда сонда, стъпково моторче, температурни датчици, радиатор, цялата генерация. единствено остана дебитометър да проверя, но като му извадя кабела звукът на мотора се променя към по лошо, което значи че работи. дори го отварях и го настройвах ръчно. Въпросът ми е той има ли нещо общо с температурата навън или друг датчик, за който не знам. водил съм я на стендове в София, Бургас и Търново още като я купих, стествено нищо не излезе.
разходът се влияе дори и тези дни, когатоима малки температурни разлики
Зимата съм стигал 17/100 градско, лятото 10.5/100 !
някакви съвети по въпроса?
на какво разстояние караш колата?
имам алфа 155 1.7 ТС 1994 с климатик от 3 години,сменял съм почти всичко по нея, но има един дефект който така и неможах да отстраня. Разходът страшно много се влияе от външната температура. Сменен е термостат, ламбда сонда, стъпково моторче, температурни датчици, радиатор, цялата генерация. единствено остана дебитометър да проверя, но като му извадя кабела звукът на мотора се променя към по лошо, което значи че работи. дори го отварях и го настройвах ръчно. Въпросът ми е той има ли нещо общо с температурата навън или друг датчик, за който не знам. водил съм я на стендове в София, Бургас и Търново още като я купих, стествено нищо не излезе.
разходът се влияе дори и тези дни, когатоима малки температурни разлики
Зимата съм стигал 17/100 градско, лятото 10.5/100 !
някакви съвети по въпроса?Мисля че датчика за температура на въздуха е в дебитомера но не съм сигурен :lol: :lol: А какво имаш предвид с това че си настройвал ръчно дебитомера/аз съм си патил мнооооого мноооого от такива настройки :evil: :evil: :evil: /та може нещо да си го разбъзикал лошо
Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса
а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:
при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....
Dodo 155
12-06-2006, 23:07
Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса
а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:
при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....
Май си преиграл с настройките :roll:
Това по-принцип не се пипа от всеки :idea:
По-добре отиди в някой сервиз да я регулират като хората, че иначе ще си караш колата само лятото :idea:
Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса
а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:
при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....Значи щом за 20 км неможе да ти загрее колата нещо не е в ред най-вероятно термостатата е за смяна.Дебитомера отиди да ти го настроят на газ анализатор
Dodo 155
14-06-2006, 00:28
Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса
а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:
при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....Значи щом за 20 км неможе да ти загрее колата нещо не е в ред най-вероятно термостатата е за смяна.Дебитомера отиди да ти го настроят на газ анализатор
Моята също не достигаше 90 за 20км :roll: Всичко зависи от това как я караш :wink:
Но щом при 130 стои на 90 значи термостата е ОК :idea: Нали се сещаш как се обдухва радиатора при тази скорост и ако седи отворен как ще падне на 70 поне :lol:
Проблема произлиза от това, че колегата е бъзикал там където не трябва :wink:
то че съм бъзикал е вярно, но не съм сигурен че и в сервиза ще иската да правят ръчни настройк, ще кажат направо нов дебитометър :( , но явно ще се ходи на сервиз за тази работа. интересното е че самият дебитометръ подлежи на ръчна настройка, явно са го направили с тази цел, да се донастройва. Въре има една пружина която с времето се охлабва като всяка пружина, и е нужно да я донатегнеш, иначе клапата стой леко отворена и при студен мотор се дави от допълнителня въздух постъпващ от хлабината.
а за термостата наистина е нов и работи нормално
Дебитомера - на ПХ напрежението му е 0,9 0,95 В.
Днес като я настъпвах по магистралата ми вдигна 95 градуса и не качи повече. Температурата на маслото 90 градуса при продължително каране с 80-190 км.
пробег 420 км при включен климатроник и скорости 150-200км на магистралата , аи извън магистралата 140-160км ми даде разход по 10л / 100км.Ходих до Русе и обратно и се отбивах в Разград.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.