Log in

View Full Version : Проблем със 166 2.4 ЖТД



bate.vi.dido
04-07-2010, 03:03
Здравейте колеги искам да се допитам до вас като по опитни и по компетентни за следния проблем който ми възникна...Мотора е 2.4 ЖТД 136 коня. Преди около два месеца забелязах че колата постепенно на периоди започна да пуши гъст черен пушек отзад като най-много изпушва когато съм на висока предавка с малка скорост на ниски обороти и като и подам газ да наеме тогава най-много пушеци вади направо димна завеса нищо не се вижда от пушеци и вече като дигне оборотите като се изреже пушенето намалява но не изчезва напълно и като се има напредвид че никога до сега не е пушела повече от нормалното пропушване характерно за дизела.Тогава си помислих че може да е от нафтата ако е била гадна и смених бензиностанцията пробвах на различни безнсиностанций но проблема си остана.После забелязах че разхода ми на гориво се е покачи доста направо стана непоносим и също така се усети голям спад на тягата определено не вървеше както преди наи-много се осеща във ниските обороти като и дам рязко газ тогава започва да пуши най-много и се едно няма сила да се наеме.Сетих се че въздушния ми филтър е за смяна купих си нов оригинален на "БОШ" сложих го и пак същата работа никакво подобрение нямаше.Закарах я на диагностика казаха ми че от дебитомера идва целия проблем и до тука всичко добре поръчах си нов дебитомер пак оригинален на "БОШ" същия с който я дават по каталог сложих го и се осети много малка разлика във вървежа найстина стана малко по пъргава но пак не върви както преди а огромния разход и димната завеса си останаха.Качих се да я пробвам и забелязах че са започнали да мигат градусите за климатроника на дисплея и незнам какво значи това виждам го за пръв път получи
се веднага след като сложихме новия дебитомер и тогава пуснах климатроника да пробвам дали ще се оправи но си останаха така иаче климатроника работи перфектно без никакви проблеми.Ако може някой да даде съвет да ме опъти къде да търся проблема ще съм много
благодарен.Утре сутринта ще я водя на сервиз да погледнат някаде по турбо пътищата може да има закъсан маркуч или някоя изтървала скоба и да взима въздух от някаде но пак не съм сигурен от каде може да идва проблема и затова исках първо да се консултирам с вас като по опитни.

Dob4i
04-07-2010, 04:07
.... подам газ да наеме тогава най-много пушеци вади направо димна завеса нищо не се вижда от пушеци и вече като дигне оборотите като се изреже пушенето намалява но не изчезва напълно и като се има напредвид че никога до сега не е пушела повече от нормалното пропушване характерно за дизела.....
Колега, незнам какво имаш предвид с характерното пропушване, но моята абсолютно никакъв пушек не вади повече от бензинова кола да кажем.
Проблема ти може да е в някоя издухана гарнитура, или неправилно изгаряне на нафтата....
За по сигурно посети сервиза на Алфа ромео във Варна, там хората си разбират от работата а и виждам, че не си много надалеч....

bate.vi.dido
04-07-2010, 04:18
Колега, незнам какво имаш предвид с характерното пропушване, но моята абсолютно никакъв пушек не вади повече от бензинова кола да кажем.
Проблема ти може да е в някоя издухана гарнитура, или неправилно изгаряне на нафтата....
За по сигурно посети сервиза на Алфа ромео във Варна, там хората си разбират от работата а и виждам, че не си много надалеч....

Характерно пропушване имах предвид като я настъпя до долу е нормално да пропуши съвсем малко но дори не се забелязваше.А сега от както се появи проблема като я настъпя до долу и ме забелязват от километри всичко става черно :)

bate.vi.dido
04-07-2010, 04:40
Утре ще я закарам при моя човек той точно се занимава с Common Rail двигатели надявам се да открие проблема само той ми я правил за сега и съм много доволен става въпрос за Гошо Карбуратора така му викат.Ако го знаеш състезаваше се на Божурище печелил е многогратно първото място много разбира и се е доказал вече :) утре и ще я закарам да видим какво ще стане и хем ще я закача на КТС-а да видим какво ще покаже..От време на време се появяваше една грешка показваше проблем нещо с разпределителния вал то там има някакъв датчик и предполагам от него дава грешката.Излизала ми е два пъти за една година и ако датчика е отказал възможно ли е от там да ми идва целия проблем ? :(

Jivko7777
04-07-2010, 12:44
Утре ще я закарам при моя човек той точно се занимава с Common Rail двигатели надявам се да открие проблема само той ми я правил за сега и съм много доволен става въпрос за Гошо Карбуратора така му викат.Ако го знаеш състезаваше се на Божурище печелил е многогратно първото място много разбира и се е доказал вече :) утре и ще я закарам да видим какво ще стане и хем ще я закача на КТС-а да видим какво ще покаже..От време на време се появяваше една грешка показваше проблем нещо с разпределителния вал то там има някакъв датчик и предполагам от него дава грешката.Излизала ми е два пъти за една година и ако датчика е отказал възможно ли е от там да ми идва целия проблем ? :(

То ако говориш за датчик на коляновия вал, то колата направо щеше да гасне, затова че едва ли ще е той...
Първото нещо което ми идва на ум, на колко км е колата...и все още с катализатор ли е? Просто по явен проблем от това да пуши и да не върви не виждам...другото нещо някой от маркучите на турбото, може да има малка цепнатина и заради това да не върви...Много неща може да са, наистина, но все пак трябва диагностика...

souze
04-07-2010, 19:40
То ако говориш за датчик на коляновия вал, то колата направо щеше да гасне, затова че едва ли ще е той...
.

....даже няма и да пали ;).



........и забелязах че са започнали да мигат градусите за климатроника на дисплея и незнам какво значи това виждам го за пръв път получи.....

Ако мигат градусите, най-вероятно климатроника ти е бил настроен на ЕСОН режим, а външната температура е по-висока от тази, която си задал да духа, та за това мигат май-май.



...... и затова исках първо да се консултирам с вас като по опитни.

По-добре е да си ходиш в сервиза, па после да кажеш какъв е бил проблема. :grin:

bate.vi.dido
05-07-2010, 12:12
Направиха и диагностика и всичко било наред.Гледаха за пропуски по турбопътищата и там всичко било наред.Извадиха датчика за налягането на Рейл и го слагаха на ултразвукова вана ама подобрение няма всичко си е същото направо в чудо се видях продължава да си пуши и май ще се наложи да ходя в сервиза на Алфа във Варна друг вариянт не виждам.

souze
05-07-2010, 21:16
Направиха и диагностика и всичко било наред.Гледаха за пропуски по турбопътищата и там всичко било наред.Извадиха датчика за налягането на Рейл и го слагаха на ултразвукова вана ама подобрение няма всичко си е същото направо в чудо се видях продължава да си пуши и май ще се наложи да ходя в сервиза на Алфа във Варна друг вариянт не виждам.

Колега, дали някой от майсторите провери работи ли ЕГРа?

bate.vi.dido
12-07-2010, 20:23
Ами никой не е гледал работи ли или не работи май ще се наложи да ходя в Алфа Ромео Варна и ще си реша проблема.Забелязвам че като и дам газ в ниските пуши и прави облаци и като мине 2 хиляди оборота намаля пушека.Като и дам газ до долу на високите един път пуши постоянно друг път намаля и почти спира абе на моменти е колата но в ниските постоянно прави облаци направо ме е срам да я карам ужас.Не стига че веригата ми трака и се чува бетер от жигула ами за капак и облаци прави аман.

chavetoo
13-07-2010, 06:41
При засядащ ЕГР е точно така - яко пушилка. Турбо пътищата след турбината трябва да се проверят добре и най лошото в да има проблем с турбината.

Mury
13-07-2010, 11:10
Верния отговор е ЕГР-направо трябва да се затапи:evil::evil::evil:

alex09
13-07-2010, 13:43
е моя като е затапен защо пуши пак

Mury
13-07-2010, 14:05
е моя като е затапен защо пуши пак

може да се е пробила тапата,имам няколко такива случаи:evil::evil::evil:

Chimev
13-07-2010, 14:16
Абе ЕГР-а аз го чистих, не че правеше проблем, ама е така превантивно. Честно казано освен да се задръсти със сажди не виждам какво може да му се случи. Та ако пипаш по малко можеш сам да си го свалиш и да го почистиш

bate.vi.dido
14-07-2010, 02:11
Аз махах трабата онази голямата до ЕГР-то отгоре от дясната страна на двигателя и със пръст колкото можах да напипам почистих колкото можах и разбрах че трабичката желязната е пълна сас мазни сажди и трудно се напипват колкото можах изкарах ама после като дойде ред да си мия рацете разбрах че няма миене от тея сажди ужас.Колата иначе варви сякаш добре сега тази неделя която мина ходих и се пусках на 400 метра за майтапа с един авер тои е със БМВ 525 ТДС E39 направо очуващо как го дръпнах на летящ старт много съм доволен и хем се води че моята не варви добре от както имам проблема с пушека евала на това JTD :) и значи от това е проблема как да го затапя или да го почистя това ЕГР????

Bobo
15-07-2010, 23:33
Аз пък знам още поне 8 причини да почне да пуши тая кола и определено отиди на читав диагностик докато не си задръстил всичко дет може да се задръсти в тая кола ;)

em4o1
16-07-2010, 10:36
И моята кошница е почнала да пуши... Дали да не си сменя филтъра, вече минаха 25 000 км.

Jivko7777
16-07-2010, 11:56
Аз махах трабата онази голямата до ЕГР-то отгоре от дясната страна на двигателя и със пръст колкото можах да напипам почистих колкото можах и разбрах че трабичката желязната е пълна сас мазни сажди и трудно се напипват колкото можах изкарах ама после като дойде ред да си мия рацете разбрах че няма миене от тея сажди ужас.Колата иначе варви сякаш добре сега тази неделя която мина ходих и се пусках на 400 метра за майтапа с един авер тои е със БМВ 525 ТДС E39 направо очуващо как го дръпнах на летящ старт много съм доволен и хем се води че моята не варви добре от както имам проблема с пушека евала на това JTD :) и значи от това е проблема как да го затапя или да го почистя това ЕГР????

Елементарно може да го затапиш!
По долу на снимката се вижда къде просто трябва да развиеш болчетата и точно там да сложиш една метална пластина и си готов ;)

bate.vi.dido
17-07-2010, 17:26
Елементарно може да го затапиш!
По долу на снимката се вижда къде просто трябва да развиеш болчетата и точно там да сложиш една метална пластина и си готов ;)


Колега знам я тая трабичка ще напправя каквото трябва..Междовпрочем това на снимката си е 136 коньовия мотор нали ?

---------- Post added at 17:26 ---------- Previous post was at 17:23 ----------


Аз пък знам още поне 8 причини да почне да пуши тая кола и определено отиди на читав диагностик докато не си задръстил всичко дет може да се задръсти в тая кола ;)

Бобо запознат съм добре с твоята репутация и с удопволствие бих дошъл във твоя сервиз като съм 100 процента сигурен че ще ми решите проблема но за съжеление съм на 500 км. от София и няма как да стане аз съм от Добрич и най-близо ми е Варна можеш ли да ме посъветваш във Варна къде мога да отида на читава диагностика ???? Казаха ми във сервиза на Алфа във Варна ще ми решат проблема но аз не съм много обеден затова кажи и ти едно мнение ако може ???

bate.vi.dido
17-07-2010, 20:41
Хванах се и сложих ламаринка на ЕГР-то и същата работа промяна няма :(

zlatin
17-07-2010, 21:36
здравеите колеги искам да ви попитам дали някои е имал като моя проблем защото и аз имам 166 и поради незнаини пречини предно ляво бомбе подаде нагоре и ми се развали сходимоста на колата просто гумата се прибра кам амортисюра от горна страна ... а за такава кола се пак се очудвам как може да стане ...

AttilaSL
17-07-2010, 22:14
[QUOTE=Jivko7777;738027]Елементарно може да го затапиш!
По долу на снимката се вижда къде просто трябва да развиеш болчетата и точно там да сложиш една метална пластина и си готов ;)[/QUOT

Колега,затапва се от долния край на маркуча,защото ако го направи като теб,маркучът може да избие по всяко време.Само не знам дали след тази интервенция дали ЕГР-клапана не дава грешка към компютъра?!

Pepko-Bepko
18-07-2010, 00:54
Последните постове са без кометар просто,нямам думи.
Колега Златин не караш някое 25 годишно РИТМО да ти подаде бомбето.Окачването на 166-цата е доста модерно с доста тампони които могат да накарат страничния наклон на колелото ти да е на минус.На 100 процента съм сигурен че ако не си удрял колата не е проблема в бомбето......
Колегата от Добрич незнам колко човека ти написаха че трябва да отидеш на читав сервиз които да остановят проблема с пушенето ,/още повече че ти и казаха къде даже/,но ти определено искаш проблема ти да се реши във форума още по добре ако БОБО ти го оправи от 500 километра разстояние с магическа пръчка.Със затапване на ЕЖРа не стана значи останаха още 7 възможности.

Bobo
18-07-2010, 13:48
Колега знам я тая трабичка ще напправя каквото трябва..Междовпрочем това на снимката си е 136 коньовия мотор нали ?

---------- Post added at 17:26 ---------- Previous post was at 17:23 ----------



Бобо запознат съм добре с твоята репутация и с удопволствие бих дошъл във твоя сервиз като съм 100 процента сигурен че ще ми решите проблема но за съжеление съм на 500 км. от София и няма как да стане аз съм от Добрич и най-близо ми е Варна можеш ли да ме посъветваш във Варна къде мога да отида на читава диагностика ???? Казаха ми във сервиза на Алфа във Варна ще ми решат проблема но аз не съм много обеден затова кажи и ти едно мнение ако може ???

Не е въпроса за мен приятелю немога да препоръчам никой щото после обикновенно ми излиза през носа ;) Но като цяло има мноооого причини и е добре да разпиташ за светнат човек близо до теб за да не се налага да сменяш всичко по колата - и личен съвет тук във форума стават много ама много грешки при подобни въпроси по-простата причина че човека който пише отсреща не е 100% запознат с твоята кола и съответно не взима под внимание някой тънки моменти които могат да ти решат проблема в миг или пък да те задълбаят жестоко:) Според мен започни от ЕГР-а той поне е елементарен и продължи натам ако проблема си остане - другото което е добре да провериш е колко и кога надува турбината - това можеш и с обикновен манометър като се закачиш за студеното тяло на компресора ;) Това е от мен;)

bate.vi.dido
20-07-2010, 00:06
Не е въпроса за мен приятелю немога да препоръчам никой щото после обикновенно ми излиза през носа ;) Но като цяло има мноооого причини и е добре да разпиташ за светнат човек близо до теб за да не се налага да сменяш всичко по колата - и личен съвет тук във форума стават много ама много грешки при подобни въпроси по-простата причина че човека който пише отсреща не е 100% запознат с твоята кола и съответно не взима под внимание някой тънки моменти които могат да ти решат проблема в миг или пък да те задълбаят жестоко:) Според мен започни от ЕГР-а той поне е елементарен и продължи натам ако проблема си остане - другото което е добре да провериш е колко и кога надува турбината - това можеш и с обикновен манометър като се закачиш за студеното тяло на компресора ;) Това е от мен;)

Верно е не съм 100% запознат с колата си ето затапих ЕГР-а и чесно казано на другия ден махнах ламаринката защото някакси започна да не върви колата и се осещаше и ме издразни а реално погледнато по пътя на логиката трябваше да е обратното ама взе да ми писва и накрая Бобо ще ти я докарам при тебе та поне знам че ще ми решиш всичките проблеми и ще ми е мир на главата много взех да се ядосам или ще я засиля по някой байр или ще я докарам до София гадната бракма да видим накрая какво ще стане.... :bash:

Hassel
04-08-2010, 02:30
Колега,затапва се от долния край на маркуча,защото ако го направи като теб,маркучът може да избие по всяко време.Само не знам дали след тази интервенция дали ЕГР-клапана не дава грешка към компютъра?!

Мда, дава грешка, че има проблем в комуникацията м/у дебитомер и ЕГР клапан, но това по никакъв начин не влияе нито на вървежа, нито на разхода. Плюса е че ти пази смукателя да не се пълни с "лайна" и гняс. Това е нормална интервенция на ЖТД мотор. Когато правих наскоро диагностика, по принцип си я закачам почти секи месец профилактично, бях доста далеч от моя майстор и се наложи да я закача в един сервиз по морето, понеже както си карах и ми пресецна на 3-та предавка, все едно няма достатъчно гориво, тааа онзи майстор ми вика, "олеее давай да сменяме дебитомера, от това е, дебитомера ти е леш, така не може да се кара"..хахах аз му казах разкачай и да си тръгвам, че ще ми прецакаш колата само като я гледаш.....пресецването повече не се появи, явно съм цъкнал леко педала на спирачката заедно с този на съдинителя, често го правя...та затова така. Относно пушенето, не са малко причините за това. Най-честата е некачествен или п оточно грешен "ремап", чип тунинг, пауър бокс или секви такива "говна" от ибей или некой гаражен тунер. Друга причина, може да е подаването на повече нафта, "плюеща" дюза...пфффф не се сещам за други неща. Отскоро карам дизел и ми е малко странно това гориво :)

Поздрави

genko1982
21-08-2010, 22:22
колега провери троиника кадето излиза от вакум помпата кам ЕГР датчика,при мен беше запушен и оттам ми даваше грешка в ЕГРа и много пушеше

leshoiad
22-08-2010, 00:26
Аз не съм специалист, но имах подобен проблем с моето БМВ преди време (525 ТДС). Автомобила по същия начин пушеше ама здраво. Оказа се, че съединението между турбината и кулера беше спукано, а от там и недостатъчно въздух към всмукателните колектори. Провери си все пак въздушната система.

alfa156jtd
25-08-2010, 14:04
колега,сигурно имаш спукан маркуч на турбото,имах го този проблем ,пушеше и качи горивото.установих,че маркуча след турбото беше спукан.успех

teodor80
26-08-2010, 06:54
Бате Ви Дидо здравей.Радвам се да те видя тук между нас.Имаш ми телефона или ако не знаеш от къде да го намериш званни ми та да те упътя за сервиз във Варна.

Stanislav Novoselski
05-09-2013, 23:38
нашата 166 2.4 жтд 150 кс пуши...и се видях днес с една друга 166 и човека сподели че според него е ЕГР-клапата....надявам се да е тя и да се почисти и да се оправи...защото ние я имаме от 5 години..иии не ми се иска всичко да се е запушило вътре иии да се хварлят много пари по нея така че надявам се да тръгне....иначе на мене ми светка чека на двигателя и ми спира газта ..казват беден въздух на турбото..ще видиме надявам се да се оправи Успех