PDA

View Full Version : Каква е функцията на това охлаждане?



nblagoev
04-07-2010, 09:56
С две думи ме интересува за какво са тези тръбички, които съм оградил на картинката?
52049
Ясно ми е, че там циркулира антифриз, но не мога да разбера антифриза маслото ли охлажда, или какво?
И като цяло има ли смисъл от това нещо?
Питам, защото едната от тръбичките е започнала да сълзи по малко, което неминуемо ще доведе до по-сериозен теч, и си мисля дали да разглобявам всичко, за да се завари, или просто да премахна този кръг?

oem
04-07-2010, 09:59
Охлажда маслото. Завари си го. Хоратя си слагат допълнителни радиатори дори ти искаш да го махаш :)

Quattro
04-07-2010, 10:01
Да,мисля,че си прав,трябва да охлажда маслото!

nblagoev
04-07-2010, 10:04
И аз така мисля, но исках и тук да питам. :)
Явно ще трябва да се сваля!
На място няма как да се завари. :censored:

spe4elist
04-07-2010, 10:05
Охлажда маслото. Завари си го. Хоратя си слагат допълнителни радиатори дори ти искаш да го махаш :)

Не разбрах - да го заварява ли или да си слага допълнителен радиатор?!? :calc:

nblagoev
04-07-2010, 10:09
Не разбрах - да го заварява ли или да си слага допълнителен радиатор?!? :calc:

Да го заваря! :)
То така или иначе точно там да сложа допълнителен радиатор май няма смисъл, а и не виждам начин?

oem
04-07-2010, 11:01
Казах, че по принцип има такива които си слагат.

ФЕРАРИСТ
04-07-2010, 11:50
Махнал съм го изцяло, както и самия топлообменник.....
това е снимка преди да махна топлообменника, само тръбите бях махнал, сега филтъра е директно на маслената помпа......

nblagoev
04-07-2010, 13:34
Махнал съм го изцяло, както и самия топлообменник.....
това е снимка преди да махна топлообменника, само тръбите бях махнал, сега филтъра е директно на маслената помпа......

Има ли някаква разлика в температурата преди и след махането?

P.S. Като се позамисля малко, ако температурата на водата е примерно 80 градуса, а на маслото - 100, и като се вземе предвид това, че този топлообменник не е кой знае колко голям, то реално погледнато едва ли маслото би се охладило с повече от 1-2 градуса... :calc:
Така ли е, или греша?

ФЕРАРИСТ
04-07-2010, 20:07
Не....

nblagoev
04-07-2010, 21:11
Мдааа...ясно.
Май ще ми е по-лесно да го изключа този кръг, отколкото да го разглобявам и заварявам...

ФЕРАРИСТ
04-07-2010, 21:21
Мдааа...ясно.
Май ще ми е по-лесно да го изключа този кръг, отколкото да го разглобявам и заварявам...
Абсолютно......

nblagoev
05-07-2010, 21:55
Благодаря! :)

Novachev
06-07-2010, 07:42
Освен че може да охлажда маслото този топлообменник подгрява маслото особенно зимата помага на маслото по бързо да достигне работна температура. А и при 100 градуса температура на маслото няма да окаже голямои влияние но ако се покачи температурата на маслото примерно при каране със скорости близки до максималната маслото ше загрее повече от 100 градуса тогава предполагам колкото и малка да е ше има файда от това нещо.
А да не говорим колко капризен е към маслото туинспарка.

code
06-07-2010, 08:03
.............
Съгласен съм, особено ако се кара със стандартното 10W40 на яка ръчка си е евентуален проблем:ghost: Не бих го махнал.

ФЕРАРИСТ
06-07-2010, 13:52
Ми аз не виждам как ако маслото скочи на 110 градуса, тая гад ще вземе да го охлажда впредвид малката площ, и малката разлика в темп на вода и масло, но всеки сам си решава все пак......аз разглобих едно такова, видях какви нифиливи ребърца има, и счетох че не си струва риска това един ден да ми се пукне, и да ми напълни маслото с вода.....

oem
06-07-2010, 14:03
Тя площа му не е малка за маслото което минава от там. Не е въпроса дали ще охлади 110 градусово масло. Мисълта там е да го държи да не стига толкова лесно тези 110 и на горе.

code
06-07-2010, 14:27
Ми аз не виждам как ако маслото скочи на 110 градуса, тая гад ще вземе да го охлажда впредвид малката площ, и малката разлика в темп на вода и масло, но всеки сам си решава все пак......аз разглобих едно такова, видях какви нифиливи ребърца има, и счетох че не си струва риска това един ден да ми се пукне, и да ми напълни маслото с вода.....
Ники, на мен също ми се струва супер логично това охлаждане (някой дори спомена подгряване зимата) на маслото. Ако беше някой по-нискооборотен мотор може би нямаше да има никакъв смисъл, но при TS май си има крушката опашка :priest:

ludkanar
06-07-2010, 18:32
То на яка ръчка ми се вижда опасно и да се кара с препоръчаното масло.....и аз съм махнал този отплообменник и разлика невиждам.Обмислям вариант да си сложа радиаторче,но не е проблем да се кара така.

oem
06-07-2010, 18:48
А каква разлика можеш да видиш в същност? Как ще я видиш разликата? Имаш ли уред за температура на маслото? А уред за налягане?

fiat fen
06-07-2010, 22:52
Аз имах Фиат Купе то си има уред за температура на маслото и като изолирах тоя топлообменник се покачваше значително особенно на ръчка,така че е добре да го има.

ФЕРАРИСТ
06-07-2010, 23:05
Това по мое мнение се слага за по бързо затопляне на маслото при старт на двг......колко може да охлади, и дали изобщо стопля може да видите от тва колко ребърца има......отделен е въпроса ако се закеркенечат тия средните две отворчета през който минава масло, дето са отстрани на средния отвор....отделен е и въпроса че така малко или много се създава някаква пречка пред циркулацията на маслото.....отделен е и въпроса че карах с отделни уреди за темп на вода и масло преди да го махна, и след това и може да се каже че разлика не видях.......разбирам аргумента че щом ората са го сложили значи са преценили така, но аз не робувам на тоя принцип......не казвам че пречи, просто моя избор е да го няма там.....пък всеки си решава.....
Тука е дискутирано тва, има и снимки.....
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41185

ludkanar
07-07-2010, 21:29
Това по мое мнение се слага за по бързо затопляне на маслото при старт на двг......колко може да охлади, и дали изобщо стопля може да видите от тва колко ребърца има......отделен е въпроса ако се закеркенечат тия средните две отворчета през който минава масло, дето са отстрани на средния отвор....отделен е и въпроса че така малко или много се създава някаква пречка пред циркулацията на маслото.....отделен е и въпроса че карах с отделни уреди за темп на вода и масло преди да го махна, и след това и може да се каже че разлика не видях.......разбирам аргумента че щом ората са го сложили значи са преценили така, но аз не робувам на тоя принцип......не казвам че пречи, просто моя избор е да го няма там.....пък всеки си решава.....
Тука е дискутирано тва, има и снимки.....
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41185


Мани не им обяснявай сичкото са майстори тука

ФЕРАРИСТ
07-07-2010, 23:10
Е аз не казвам че е кофти да се остави, или задължително да се махне, просто това е моя избор.......

chavetoo
11-07-2010, 22:33
Идеята е маслото да достигне дадена температура макс. бързо и да остане в някакви граници. Системата която е с маслен радиатор си има термостат както е и охладителната система, просто маслото се поддържа в някакви градуси.
Аз лично не бих премахнал това нещо. А относно какъв топлообмен има това нещо се допитайте до колегата @ФЕРАРИСТ (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=1608) той с просто око ги пресмята топлообмените. Вие не разбрахте ли, че ония не са глупави където са го сложили това нещо. Я сметнете това ако струва 2-3 или много повече лева,евро,долари............ колко пари е загубил даден производител да слага не нужни неща по двигателя.

ФЕРАРИСТ
11-07-2010, 23:26
Аз лично не бих премахнал това нещо. А относно какъв топлообмен има това нещо се допитайте до колегата @ФЕРАРИСТ (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=1608) той с просто око ги пресмята топлообмените. Вие не разбрахте ли, че ония не са глупави където са го сложили това нещо. Я сметнете това ако струва 2-3 или много повече лева,евро,долари............ колко пари е загубил даден производител да слага не нужни неща по двигателя.
Аз лично съм го премахнал тва нещо(щото колата си е моя и имам реалния избор да я третирам както намеря за добре), и дори и изобщо да не съм го пресмятал тва, като цяло тва е мой проблем, а не твой, оплаквания нямам, не мисля и че ще имам.......иначе прав си, не са глупави ония дето са го сложили, но това е въпрос на гледна точка, те щото не са глупави и затва не портват главите да речем, не слагат по големи генерации, правят ги от ръждавейка, слагат филтър дето да не мое да си го переш, дросел дето да минават мизерии през него, слагат ти и дебитомер за 4-5-6стен кинта, по избор ти слагат и балансиращи валове, чак се чудя защо ората се потят толкова много с тунинг, мапове, спортни чаркалъци, като то ако беше така, умните производители щяха да го направят......то за тях не е проблем да турят и маслен рад и термостат на секи ТС, ама ти не мое да кажеш защо не са го сложили нали - може би скъпичко им се е видяло, и са боднали топлообменник за половината цена......
Така че понеже ти не си от умните производители, както и аз, коментирай по твоето скромно мнение какво би станало, аз казах по моето какво би станало, и не се занимавай с тва кой кво пресмята....

chavetoo
12-07-2010, 06:34
Съвсем случайно казах каква е идеята на това нещо, какво ще стане не мисля, че има смисъл да го казвам, само ще си търкам клавиатурата. Радиатор не се ползва по простата причина-цена.
Кажи ми защо въобще да ползват материали които ще надживеят автомобила.

ludkanar
12-07-2010, 21:57
Съвсем случайно казах каква е идеята на това нещо, какво ще стане не мисля, че има смисъл да го казвам, само ще си търкам клавиатурата. Радиатор не се ползва по простата причина-цена.
Кажи ми защо въобще да ползват материали които ще надживеят автомобила.

Значи слагат части менте за да ги сменяваме или не съм разбрал?И радиатора нее по-добър от това или пак не съм разбрал?

chavetoo
13-07-2010, 06:21
Не слагат части менте а са направени от материал който е сметнат, че ще издържи Х време, време което е достатъчно за хората извън БГ.
Радиатора е по скъп като цена, заема повече място...................
А и според вас въпросното нещо защо е протекло, защото някой си е карал колата с вода, антифриз за 2лв или си е сипал антифриз който е качествен.

nblagoev
13-07-2010, 08:39
А и според вас въпросното нещо защо е протекло, защото някой си е карал колата с вода, антифриз за 2лв или си е сипал антифриз който е качествен.

Ами аз колата я карам с розов антифриз SWAG, който по спомен беше около 18-20лв. за 1.5л. Ако от него е протекла да слагам такъв от 2лв. :calc:

oem
13-07-2010, 09:53
Ами аз колата я карам с розов антифриз SWAG, който по спомен беше около 18-20лв. за 1.5л. Ако от него е протекла да слагам такъв от 2лв. :calc:

То ти я краш с такъв. И аз я карам със същия, но преди теб не е ясно с какво е карана. То това гниене на алуминия не става толкова бързо. На мен в долната част на радиатора половината ми ламели са изгнили. И губя по 100 гр.антифриз на 500 км. И не знам изпарява ли се или има теч. Не мога да го хвана от къде е.

nblagoev
13-07-2010, 16:58
То ти я краш с такъв. И аз я карам със същия, но преди теб не е ясно с какво е карана. То това гниене на алуминия не става толкова бързо. На мен в долната част на радиатора половината ми ламели са изгнили. И губя по 100 гр.антифриз на 500 км. И не знам изпарява ли се или има теч. Не мога да го хвана от къде е.

Марката на предишния не зная каква е била, но когато купих колата пак беше със същия цвят. Това обаче, наистина не означава, че винаги с такъв е карана. Може преди това да е била с някакъв боклук, нооо това мога да разбера само като хвърля боб. :)
Колкото до губенето - и при мен се губи същото количество за подобен пробег, и аз не мога да го хвана...
Следя си температурата постоянно, проблеми не съм имал, и не го мисля защо и от къде се губи... :)

chavetoo
13-07-2010, 18:20
Сигурно сипваш и дестилирана вода за разреждане на антифриза.

ludkanar
13-07-2010, 20:40
Сигурно сипваш и дестилирана вода за разреждане на антифриза.

Макар има толкова огромно значение с какъв антифриз караме?Аз я карам само с антифриз доливам мах1 литрър вода и пак изби същата тази гадотия самоче отгоре на едната тръбичка при запресовката с плочката.Затова я анулирах.И си мисля,че тогава и дойдоха много оборотите и затова изби а не друго.

nblagoev
13-07-2010, 22:15
Сигурно сипваш и дестилирана вода за разреждане на антифриза.

Колкото и невевроятно да звучи - ДА!
Имам останала една тубичка 1.5л, разредил съм я с дестилирана вода и когато е нужно - доливам!
Също така като купих колата, източих системата и смених антифриза с нов!

fiore
15-07-2010, 13:38
За да бъдем съвсем точни това охлаждане нищо не охлажда. Най близо до отговора е ферариста. Това е топлообменник който изравнява температурата на водата и маслото. Движението на топлината е в двете посоки. Масления радиатор служещ за охлаждане на маслото е съвсем друго нещо. Там трябва да имаш и термостат за маслото с който да регулираш температурата на маслото в оптимални граници .


......и счетох че не си струва риска това един ден да ми се пукне, и да ми напълни маслото с вода.....
Налягането на маслото е по високо от това на водата така че пълненето на маслото с вода е невъзможно. А ако случайно налягането на маслото е по ниско от това на водата , това ще означава че двигателя работи без мазане и дали ще има вода в маслото е все тази.

ФЕРАРИСТ
15-07-2010, 16:52
Налягането на маслото е по високо от това на водата така че пълненето на маслото с вода е невъзможно. А ако случайно налягането на маслото е по ниско от това на водата , това ще означава че двигателя работи без мазане и дали ще има вода в маслото е все тази.
Това е така, при работещ двг и от 1 до 4 бара налягане на масло няма как при пукнатина в топлообменника маслото да се пълни с вода, по скоро обратното......но пък когато изгасим 90 градусов горещ двг, налягането на маслото е зеро, а предполагам всеки е забелязъл колко е твърд маркуча от термостата към радиатора, и ако отвием капачката как фъщи.......е няма как да няма налягане там, и няма как да не съществува реалната възможност тогава да влезе вода в маслото, след като водното налягане е по високо от това на маслото......

chavetoo
15-07-2010, 23:43
За да бъдем съвсем точни това охлаждане нищо не охлажда. Най близо до отговора е ферариста. Това е топлообменник който изравнява температурата на водата и маслото. Движението на топлината е в двете посоки.
Това изказване изкърти всичко.
Хем не охлажда пък хем изравнява температурите, странно.
Я сега го обясни като на прост човек, как може маслото да е с по висока температура и да не се охлажда. След като мине през топлообменика, температурата му ще стане равна или малко по висока от тази на водата.
Децата в детската градина знаят, че ако водата е 90*С няма как маслото да стане 70*С или за тебе физиката не значи нищо.
П.С Всяко едно нещо в двигателя има топлообмен.

ФЕРАРИСТ
16-07-2010, 00:05
Предполагам че колегата е имал впредвид "стремежа към по бързо изравняване" на темп на масло и вода особенно при студен двг, и не е било нужно да си слага етикета и да изпада в дескрибции че водата от малкия кръг в началото загрява маслото през обменника, а после(при разлика в температурите) следва обратния процес(в някакви граници все пак).....на тракдея маслото ми беше на около 110 градуса по време на излизанията и поне 3 обиколки си стоеше в тоя диапазан, докато водата не превиши 90-95 градуса, предполагам не мислиш че с тая джаджа нещата щяха да са "изравнени", нито предполагам и колегата го мисли......а и все пак водата в двг при дадени обстоятелства може да стигне 95 градуса доста след маслото.....

fiore
20-07-2010, 10:20
Това е така, при работещ двг и от 1 до 4 бара налягане на масло няма как при пукнатина в топлообменника маслото да се пълни с вода, по скоро обратното......но пък когато изгасим 90 градусов горещ двг, налягането на маслото е зеро, а предполагам всеки е забелязъл колко е твърд маркуча от термостата към радиатора, и ако отвием капачката как фъщи.......е няма как да няма налягане там, и няма как да не съществува реалната възможност тогава да влезе вода в маслото, след като водното налягане е по високо от това на маслото......

Все пак темата не е за това. Иначе бихме могли да изпаднем в разни сметки кое налягане колко е. Плътностите на отделните течности какви са. Колко голяма трябва да е пукнатината за да може да се получи процеса з акойто говориш и т.н. Освен това шанса да се спука този топлообменник е клонящ към 0 при изпозване на правилните флуиди.