PDA

View Full Version : загряване на колата



salasa
04-07-2010, 13:35
:drive:Колеги ,помогнете
Колата ми е алфа ромео 155 туинспарк . От известно време колата загрява , намерих два пъти локва в купето , под шофьорската седалка . Охладителната течност буквално завира в казанчето .
Можете ли да ми кажете от къде е причината .

franki1
04-07-2010, 13:50
Чудно ми е от къде ще дойда вода в купето.
А за завирането на водата в наказанчето-виж си термостата, да не би да е запекъл и да върти само малкия кръг.


Alfa 156 TS 2.0

rossenvn
04-07-2010, 13:56
Въпросът е в неправилния раздел:prescription:

soldier
04-07-2010, 14:13
Краченото на парното ти е дало фира. И аз бях така. Намира се при педалите:
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=485169&postcount=22

Бобби
04-07-2010, 15:30
Въпросът е в неправилния раздел:prescription:
Защо така реши......:prescription:
Иначе колегата по горе подсказа кранче или радиаторче парно и ето ти охладителна течност в купето...:stumm:

lulin racing
04-07-2010, 16:04
А това дали може да е било причинено поради причината, че колата не е била обезвъздушена добре

Бобби
04-07-2010, 16:39
А това дали може да е било причинено поради причината, че колата не е била обезвъздушена добре
Това да не е Вартбург....дошло му е времето!
Повишено налягане в охладителната система е лош признак за мотора!

---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 13:31 ----------

Колегата трябва добре да си прегледа охладителната система.....
Това, че му загрява и завира ...може да е от няколко неща:
1. Загуба на течност( която вече е установил)
2. Термостат
3. Датчик за температура, който включва вентилатора
4. Самият вентилатор(ако е дал фира)
5. Капачка на разширителният съд(блокирал клапан)
6.Водна помпа
7. Гарнитура на главата...(кофти)
...и др. като запушен радиатор...

kiky_7
09-07-2010, 03:42
И на мен днес ми загря, оставих я запалена замалко и точно за 10 мин. светна лампата 120 градуса... Може ли да е от това че маслото е много малко? И започна леко да почуква при боксера като давам повече обороти ?

Бобби
09-07-2010, 19:11
И на мен днес ми загря, оставих я запалена замалко и точно за 10 мин. светна лампата 120 градуса... Може ли да е от това че маслото е много малко? И започна леко да почуква при боксера като давам повече обороти ?
Твойта...:shutup:...май съвсем не е в ред....изобщо има ли охладителна течност....:horror:?
Погледни горният ми пост и си провери как стоят нещата...:grandpa:

robygas
09-07-2010, 20:40
Погледни горният ми пост и си провери как стоят нещата...:grandpa:

Може да го погледне, ама по-добре да отиде в правилния раздел:grandpa:, че наште "боксери" са малко по-различни...

kiky_7
10-07-2010, 03:40
Чудесно напрао... Ходих на майстор и ми казаха ЗА ОСНОВЕН РЕМОНТ НА ДВИГАТЕЛА.

Pastora
10-07-2010, 10:14
С поглед я диагностицира, че е за основен ли?

Alfa User
10-07-2010, 15:44
Тая тема нещо на общи приказки взе да ми мяза ... метлата е наблизо ...

митака-пловдив
13-07-2010, 00:04
В края на зимата идентичен случай с колата на приятел!!След чудене и помайване и наливане на добавки,един по-топъл ден свалихме таблото за да видим от къде тече в краката.НА входа на парното имаше гумен о-пръстен който се беше напукал!В следствие на което когато водата навлиза в радиаточето на парното увлича въздух!!!Колата му загряваше защото си правеше въздушна възглавница,вдигаше температура и изхвърляше водата при работеща перка на 2-ра степен при температура 7-8 градуса на въздуха!!!Има един момента точно на отваряне на термостата когато се загаси мотора от изравняването на темепратурата и налягането протичаше за около минута тънка струя антифриз.От което идваше и мокрото в мокета :) "Дупехме" се цял ден,за 20 стотинки сменихме и двата 0-пръстена и всичко се оправи.Той също се беше наплашил от гарнитура на главата,даже си купи някакъв тестер който при "дърпане" на течност от казанчето "може" да се хване дали гарнитурата "надува" с газове охладителната течност.Пак казвам че проблема ти е на 100% идентичен с нашия.Дамо съм ти помогнал.

метъл
16-07-2010, 19:22
Все си мисля, че не сте диагностицирали проблема правилно! Режима на работа на охладителната система е под НАЛЯГАНЕ, за да се постигне по-висока температура на кипене, така че няма как при работа на двигателя там да смуче въздух, освен при продъжителна работа на малко натоварване предхождано от такова с мръсна газ. Тогава (и при изстиване на двигателя) се получава подналягане и съответно засмукване на въздух. Това обаче НЕ ТРЯБВА да води до образуването на въздушен джоб, защото охладителната система се САМООБЕЗВЪЗДУШАВА. За целта има едно тънко маркуче в горния заден край на разширителния съд, което идва от дроселовата клапа, а там на свой ред идва от главата (на корпуса на термостата най-високия цифуняк, т.е. част от малкия кръг минава през казанчето и по този начин се самообезвъздушава. при мен (като взех колата) отоплението на дроселовата клапа беше запушено. Нека всички, които твърдят, че им се образува въздушен джоб да пипнат това маркуче и ако е студено (при загрял двигател)... Самообезвъздушаването е нещо много важно, защото водата започва да кипи при 100 градуса, но пара се вдига много по рано, т.е. образува се газова фракция, която циркулира с водата. Последствията ги знаете...