View Full Version : Централно
митака-пловдив
12-07-2010, 23:52
Рових из целия форум,има подобни проблеми при 146 и 166 но никой като моя.Имах оригинална аларма без дистанционни,реших да си вържа нова като използвам кабелите от старата (зад десния фар) защото мога и знам как,обаче.От както я имам при завъртане на ключа на шофьорската врата се отключваха всички врати за около 2 секунди и после пак се заключваха,според мен причина поради която са отписали старата аларма.Ако заключвам или отключвам от пасажерската страна всичко работи нормално,всички врати действат.Вчера си купих нова аларма и се хванах да я връзвам като се бях нагласил че шофьорската машинка за централното е за смяна.Навързах всичко,пробвах и централното естесвено не проработи.Днес сутринта свалих старата машинка и си взех работеща (предварително пробвахме преди да я купя,с нея се заключваха и отключваха всички врати на "донора" без аномалий както при мен)Старата я строших от любопитство да видя какво и се е случило за да знам от какво страдат (беше абсолютно здрава и чиста,без нагари по контактите и кабелите) но вече беше на парчета :) Сложих новата и.......воала абсолютно същия проблем и "вътрешно" с 30 лева за новата.Пробвах всякакви варианти,чистих релета,смазах всички машинки и брави на 4-те врати.....видях се в чудо.В момента вратите и почти цялата инсталация е са на "салата" и немога и немога да разбера какво я кара да "пощурява'' Моля ако някой знае точно какво да погледна да ми каже!!Освен голямото реле кое още може да е причина?
Може датчика в шофьорската врата да е развален.
митака-пловдив
13-07-2010, 00:10
Който се намира къде?Пак казвам че машинката която взех днес от една друга 155 за части,беше пробвана неколкократно на сама кола преди да се свали и по всякакъв начин,с ключалката,с друга врата и с нейната си аларма.След подмяната с моята проблема си ми остана!!!
Не знам,тия дет ми бяха слагали мойта аларма ми казаха че някъде имало датчици за отворени врати.Утре ще ти пиша какъв беше проблема при мен,че е доста.
mimouzunov
13-07-2010, 11:11
Не знам,тия дет ми бяха слагали мойта аларма ми казаха че някъде имало датчици за отворени врати.Утре ще ти пиша какъв беше проблема при мен,че е доста.
Датчиците за отворени врати са в самите брави...
А при теб проблема си го има все още :evil: ту има ту не (централно)...
Към питащия сега...
Чек панела на таблото отчита ли си нормално когато се отварят и затварят вратите!?
митака-пловдив
13-07-2010, 15:47
Да,работят нормално,единственото което не работи е за отворен заден капак,има диод,но не знам дали изобщо трябва да работи.Всички врати активират плафона и според отворената врата светва и на чек панела някой от диодите.
Да,работят нормално,единственото което не работи е за отворен заден капак,има диод,но не знам дали изобщо трябва да работи.Всички врати активират плафона и според отворената врата светва и на чек панела някой от диодите.
не съм виждал 155-ца да има диод на чек панела за индикация на отворен заден капак
По принцип имат, но аз пък не съм виждал още такава на която да не е скапано микро ключето в бравата на капака. Това е и причината или да свети постоянно или изобщо да не свети. Повечето не светят.
Алармата го възприема като отворена врата.
митака-пловдив
13-07-2010, 17:04
Моята има.Интересува ме къде да търся проблема а не коя алфа къде,какви диоди има.
mimouzunov
13-07-2010, 17:45
Моята има.Интересува ме къде да търся проблема а не коя алфа къде,какви диоди има.
Така... щом си сменил лявата машинка/брава проблема явно нее там :evil:
По принцип предните врати имат управление ,като това управление е "вързано" паралелно преди да стигне до релето за централното!!!Просто казано кабелите от двете предни врати са дадени на късо все едно и така влизат в таблото с бушоните!!
Самото реле (за централното) не разбира реално коя предна врата се отключва...
Махни релето за централното и го погледни отдолу откъм крачетата ,там ще видиш означения разни!!!По спомен М+ М- + - разни такива!!!
Намери кои крачета са реално управлението на това реле трябва да са 2 крачета и в зависимост от това на кое подаваш минус самото реле пуска напрежение +- за отключване и -+ за заключване...
Незнам как да го напиша разбираемо ,но при теб едната от предните машинки след като се отключи подава на релето инфо все едно е още заключена...
От машинката/бравата трябва да имаш 5 крачета ,две са дирекни за моторчето вътре а останалите 3 са от микропревключвателчето ,което прехвърля минус при отключено/заключено положение...
Как да обясня като хората....:shoot:
Пробваи да откачиш също дясната машинка да видиш как е без нея...
А и това с оригиналната аларма... знаеш ли кои са двата кабела за управлението на централното!?
Дам,добре че Мимо се включи.А иначе при мен проблема трябва да го дооправим с теб.
просто отвори маншона м/у купето и вратата и си съедини скъсаното кабелче :-)
PS :-) на нашата има диодче за заден капак , и си работи :-)
Ilko Ivanov
14-07-2010, 22:31
Просто си смени машинката в пасажерската врата...
За да се убедиш, че в нея е проблема направи следното - в маншона на пасажерската врата отрежи син и бял кабел (така, че да можеш да ги съединиш, като си смениш машинката) и тогава пробвай отново централното, естествено от шофьорската врата.
Успех.
mimouzunov
14-07-2010, 22:40
Просто си смени машинката в пасажерската врата...
За да се убедиш, че в нея е проблема направи следното - в маншона на пасажерската врата отрежи син и бял кабел (така, че да можеш да ги съединиш, като си смениш машинката) и тогава пробвай отново централното, естествено от шофьорската врата.
Успех.
Човека ясно е написъл ,че вече е сменил машинката/бравата.... и проблема си го има все още!!!
Ilko Ivanov
14-07-2010, 22:44
Човека ясно е написъл ,че вече е сменил машинката/бравата.... и проблема си го има все още!!!
като се бях нагласил че шофьорската машинка за централното е за смяна.
Някой от нас май не чете внимателно....
mimouzunov
14-07-2010, 22:50
"Днес сутринта свалих старата машинка и си взех работеща (предварително пробвахме преди да я купя,с нея се заключваха и отключваха всички врати на "донора" без аномалий както при мен)Старата я строших от любопитство да видя какво и се е случило за да знам от какво страдат "
Сложих новата и.......воала абсолютно същия проблем и "вътрешно" с 30 лева за новата.Пробвах всякакви варианти,чистих релета,смазах всички машинки и брави на 4-те врати.....
Това за мен е смяна както и да го чета... :Tease:
Оп!!!Моя грешка!!! "Пасажерската" това несъм го одбелязъл!!!
Ако "забива" неиния управляващ минус за заключване ще го прави тоя дефект!!!
Ilko Ivanov
14-07-2010, 22:54
Изрично цитирах автора, че говори за ШОФЬОРСКАТА машинка, кое не се рабира?
Вчера си купих нова аларма и се хванах да я връзвам като се бях нагласил че шофьорската машинка за централното е за смяна.Навързах всичко,пробвах и централното естесвено не проработи.Днес сутринта свалих старата машинка и си взех работеща (предварително пробвахме преди да я купя,с нея се заключваха и отключваха всички врати на "донора" без аномалий както при мен)
М/у другото нова китайска прилично работеща машинка е 10 лв. на дребно да си я купиш. Това за автора на темата.
mimouzunov
14-07-2010, 23:04
Изрично цитирах автора, че говори за ШОФЬОРСКАТА машинка, кое не се рабира?
Говорим за едно и също но на различни езици според мен!!!
Колата неиска да се отключва от ШОФЬОРСКАТА врата а от пасажерската работи (отключва/заключва)...
Питащия е сменил ШОФЬОРСКАТА машинка и проблема го има все още...
При това положение наистина е идея да одреже управлението от пасажерската машинка за да се провери да нее тя проблемната!!!По-лесно ще е просто да и извади клемата...
Ilko Ivanov
14-07-2010, 23:16
Щом така смяташ...
Опитах се с две изречения да кажа какъв е проблема, след като ВНИМАТЕЛНО прочетох поста на автора на темата.
Техническия език е винаги един...
mimouzunov
14-07-2010, 23:23
Добре де....
На едно мнение ли сме по въпроса с проверката на пасажерската машинка!?
Явно и забива (демек го има постоянно) минуса за заключването...
Ilko Ivanov
14-07-2010, 23:27
Аз го казах още в първия ми пост в темата.
Точно затова не разбрах какво дискутираме.
В технически подробности няма за какво да навлизаме, защото и въпроса не е зададен по този начин.
mimouzunov
14-07-2010, 23:32
Аз го казах още в първия ми пост в темата.
Точно затова не разбрах какво дискутираме.
В технически подробности няма за какво да навлизаме, защото и въпроса не е зададен по този начин.
От мене тръгна защото не обърнах вимание на една дума само :screwy: и от там се почна... Как и да е ..
Сега чакаме да се види какво се получава в дясната врата...
митака-пловдив
15-07-2010, 23:27
Да се включа и аз :) Четях всичко което сте писали,благодарско!Значи;изключих от буксата пасажерската машинка,сега мога да отключвам и заключвам безпроблемно останалите врати,обаче немога да разбера защо двете влизат в "конфликт" когато са включени?!Дали ще изключа лявата или дясната и двете си командват всички врати безпроблемно!!Но двете заедно правят каквото си искат,вчера се стигна до там че задните се разминаваха в командите!Едната заключва а другата отключва.По какъв начин мога да разбера коя точно ми е повредена?А знаете ли че централното се командва от ( - )?!? Това го виждам за първи път!Сега се опитвам да намеря схема на реле което да подава импулс "маса" вместо "плюс".Между другото,си вързах халогените с плафона :) нещо като ауди кю7 се получи :)
Ilko Ivanov
16-07-2010, 00:28
Е явно не си виждал много централни, щото много други се командват с минус.
От описанието ти се разбира, че "В конфликт" с другите влиза само ПАСАЖЕРСКАТА. Казах ти още вчера.
Задните не командват абсолютно нищо.
Не тормози инсталацията повече. Не разбрах само за какво е релето дето търсиш?
90% от алармите могат да командват централно кеф ти с "плюс", кеф ти с "минус".
П.П. За да не се "набутваш" за друга машинка можеш да махнеш само синия и белия кабел от машинката. Така ще можеш да си отключваш/заключваш и пасажерската врата от алармата, ако моторчето на машинката е здраво.
митака-пловдив
16-07-2010, 01:10
НЕ! Пасажерската заключва всички и ги отключва без проблем.Шофьорската отключва и заключва последователно.Просто двете предни врати отказват да работят заедно с алармата.Не съм виждал много централни,тази ми е третата на която връзвам аларма и досега не съм имал никакви проблеми.
Колегите по-горе (Илко и Мимо) схванаха проблема, но не го обясниха и питащия не го схвана, поради което продължава да се оплита като пиле в кълчища. Затова ще започна отначало и ще гледам да не се отплесвам в твърде много технически подробностти ;). Четирите врати имат по едно моторче за отключване/заключване и по едно микре затворена/отворена (не заключена/отключена) врата. Отделно от това предните имат по още едно микре за заключена/отключена врата. Когато отключваш/заключваш със ключалката едната врата и след 2 сек. центалното върне обратно, то значи, че ДРУГАТА врата не е в ред - или самото моторче не изпълнява самото действие, или микрето не съобщава, че действието е изпълнено. Естествено кабелите към тях могат да създадат същите проблеми. Ако проблема беше в същата врата, то или нямаше да действа централното (ако микрето не казва "отключиха/заключиха вратата" то централното няма да знае за съответното действие и няма да реагира) или няма да можеш да отключиш изобщо ако моторчето е блокирало. И тогава се вкарваш в едни филми - не ти е работа... Малко ще се отклоня от темата, за да споделя личен опит. Купих моята с четири изгорели (но не блокирали) моторчета и съответно нямах централно. Реших, че така неможе и купих 3 механизъма (не намерих преден ляв - и слава богу!) на старо, защото не исках да "побългарявам" колицата като и слагам външни механизми. Речено-сторено. Кефех се че си имам централно... и така до първия по-сериозен дъжд :heavy_cry:. На другия ден отварям си колата... и изненада - другите врати не се отварят! Влизам вътре и се опитвам на ръка да ги отворя... Нъцки! Не мърдат! Давам контакт да паля и лампите на таблото едвам-едвам мижат! Въртя да паля и те гаснат без да се чува какъвто и да е звук от стартера! 'Айдеее, и акумулатора!!! Какво по дяволите е станало? Ами уплътнението на предното стъкло се удървило и при по сериозен дъжд протича върху релетата. От влагата централното се задейства (също както и останалите релета - чистачки действат постоянно, фаровете също, двигателя не гасне, клалсон пищи с мигачите... ужас) за постоянно (а не както е нормално за 2 сек), моторчетата се овъгляват и съответно от жегата залепва ротора в следствие на което като се опитам да отворя вратата ръчно вътре механизма няма луфтове или фрикционен съединител и моторчето ТРЯБВА да се превърти, за да се придвижи механизъма. Та добре, че не намерих и за шофьорската врата механизъм... Сваляне на кори при затворени врати (не питайте как - особено ако искаш да ги запазиш читави!!!), хващам с клещи телта за отваряне възможно най-близко до механизма и яко опъване. Успях да отлепя и трите моторчета без да счупя нищо, но въпреки това върнах старите механизми и монтирах четири външни механизъма!!! На тях отвора за телта е продълговат (1 см), така че дори и да блокират могат да се отварят и затварят ръчно без проблеми (телта се движи в отвора, а хода е достатъчно голям, за да компенсира тази хлабина и да движи механизма. Та така - никога повече оригинални!!! До тук с моите премеждия по темата. До къде бях стигнал? ;) Според мен ти е изгоряло моторчето (или кабел към него е прекъснал) на дясната врата, защото ако беше микрето (когато отваряшш от пасжерската врата) няма кой да информира централното какво да прави с останалите врати. И както винаги, нещата не са толкова прости - има и вариации по темата - микрето е с превключващ контакт и според това как се е прецакало/кой кабел е прекъснал (д)ефектите са различни. Когато отключваш с ключ моторчето за същата врата може да е изгоряло, няма проблеми - ти отключваш директно! То се усеща по начина, по който се отключва - ако върви трудно (и не се чува звук от таз врата) значи е изгоряло, а ако действа то тогава моторчето не е изгоряло напълно, а само отделна намотка на ротора, при което ако моторчето спре точно нея, после не тръгва. Моето моторче на шофьорската врата е такова и понякога (не винаги) като отключвам от дясната и ми ги прави тези номера - заключва след 2 сек. Но това е първите 3 пъти - след това централното разбира, че има проблем и се самоизключва и след това се самовъзтановява, но не съм установил как - дали след време, дали след действие от другата врата... Дано да съм бил полезен!
P.S. А за набутването ти - грешна дефектология...
Ilko Ivanov
16-07-2010, 20:42
Колегите по-горе (Илко и Мимо) схванаха проблема, но не го обясниха ................ след това централното разбира, че има проблем и се самоизключва и след това се самовъзтановява, но не съм установил как - дали след време, дали след действие от другата врата...
Е какво има да се обяснява?...
При положение, че съм казал точно какво трябва да се направи. Удивен съм от търпението да напишеш тоя ферман.:cheers:
П.П. Централното изключва след 3-4 отключвания/заключвания, защото има термозащита.
Здравейте, отскоро имам алфа 155 и още като я купих задна дясна врата не се отключва с централното. Казаха ми, че вероятно ми е изгоряла бобината в машинката и си купих 2ра ръка, работеща. Сменям бравата, но проблемът остава. Някой, който разбира от такива неща, или да ми препоръчате майстор(който няма да ми свали кожата за една врата) ? Другите врати се отключват и заключват без проблем. Единствено мога да добавя, че понякога и задна лява ми се ебава, светва ми лампата в колата, все едно не е затворена, но на таблото не показва да е отворена и като я отворя и затворя изгасват лампите.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.