Log in

View Full Version : въпрос за копчетата на ел.стъклата



sanata
15-07-2010, 20:01
Колеги,
днес ми се случи следното нещо:
Както си свалях прозореца(шфьорския) и изведнъж копчето се разклати все едно нещо се е разкачило и на можах да вдигна обратно стуклото.След това малко го размърдах и леко,леко го вдигнах.Това какво означава,че е счупено или може да се оправи с разглабяне?

Pepko-Bepko
15-07-2010, 20:36
Това означава че е счупен бутона.Тои лагерува на една пъпчица която се чупи лесно.Сменя се не толкова трудно /само пласмасата/ Става и от 156 пак само пласмасата.

sanata
15-07-2010, 21:11
Предполагам говориш само за самото копче ,защото те не са им еднакви дръжките.А това няма никакъв шанс да се оправи,така ли-само смяна?

Pepko-Bepko
15-07-2010, 21:27
дам за самия бутон

sanata
15-07-2010, 22:11
мерси за инфото колега.

Bobo
15-07-2010, 23:28
Предполагам говориш само за самото копче ,защото те не са им еднакви дръжките.А това няма никакъв шанс да се оправи,така ли-само смяна?

Ремонтират се тези бутони ;)

sanata
16-07-2010, 12:08
Ремонтират се тези бутони ;)

Възможно ли е сам да си го оправя,или е нешо сложно за "специалист".
Смисъл запоява ли се ,лепи ли се или по-точно какво се прави,че не съм го разглобил още и не знам какво точно има вътре?

mian4o
16-07-2010, 13:48
Ремонтират се тези бутони ;)

Прав си

leketo84
16-07-2010, 15:03
Прав си

И като е прав ! Айде разкажи ти поне как става номера че на мене и 2-те за предните са ми счупени , но им знам чалъма да си ги натискам , ма друг седне ли абсурд !!!:roll:

sanata
16-07-2010, 23:44
И като е прав ! Айде разкажи ти поне как става номера че на мене и 2-те за предните са ми счупени , но им знам чалъма да си ги натискам , ма друг седне ли абсурд !!!:roll:


Правилно колега,ама май тази информация е кът,или е много скъпа?:-).Нищо де,ако някой друг знае да драсне някой ред.

achkar
17-07-2010, 00:09
Повечето са така в този раздел. Знаят нещо и си го кътат за себе си :D

mian4o
17-07-2010, 16:55
Не крия информация но ми отне около седмица за да ги оправя и четирите копчета. На самите пластмаси на бутоните има едни пъпчици които дефакто държат копчето стабилно и му позволяват да се движи, отделно под самия бутон има едни текстолитови пластинки ....но си ги представете в размер 2х7х0,5 мм това са ширина, дължина и дебелина... които предават натиска от бутона към платката да кажем и тези пластинки понякога се счупват в края и няма кои да натиска. Аз бях с два развалени бутона и една такава счупена пластинка. Трябват Ви пинсети няколко вида, хубави лепила бързо лепящи и не дотам бързо лепящи малки финни пилички ситна шкурка с номер 100 или 120 и търпение. Отделно че е шибано отварянето на самия блок и аз се принудих някои зъбчета да ги махна защото го отварях и затварях блока сигурно 100 пъти. Само съжалявам че не документирах процеса както и ремонта на неизключващите мигачи на алфа 166.

Няма нищо скришно но като отворите ще видите.

Поздрави

mian4o
19-07-2010, 22:13
Прецака ми се едното копче ....така че може да направя малко снимков материал.



Поздрави

sanata
19-07-2010, 22:37
Доколкото разбрах,има доста хора с този проблем,така че със сигурност ще бъдеш много полезен колега.

mian4o
21-07-2010, 22:25
Обещаните снимки.
1. Това е панела с копчетата който след махане на гумичката в дръжката и развиването на двете видички излиза.
2. С кръстата отверка развивате 4 бр. видички и сваляте капачето.
3. Внимателно изваждате цялата платка.
4. Внимавайте да не загубите голямата пружина за копчето което заключва отварянето на задните стъкла.
5. Проблемното копче е за заден ляв прозорец.
6. Внимателно отваряте зъбчетата 4 бр. и отделяте бутона с основата му от долната част.
7. Пред вас е платката на бутона. С поялник на две или три места има калай който отстранявате. С малки клещи изправяте много финните пластини под калая.
8. Изваждате платката и пред вас са двата механизма на копчето. Виждате текстолитовите пластинки. Трябва да са еднакви. При мен едната е счупена. За целта използвах парче от платка около 0,5 мм дебелина /от на малкия една радиоуправляема кола която се предаде/ и внимателно си изрязвате нова пластинка. Напасвайте я точно да влиза в каналчетата в смисъл да не затяга, а да е свободна.
9. Поставете старата здрава пластина и новата на местата им и по обратен ред сложете малката платка. С леко притискане сложете калай на местата където е имало.
10. Обратно сглобете бутона с основата и долната част. Зъбчетата трябва да щракнат. При мен ги махнах /изпилих/ и затова е привързано с капронов конец и КАПЧИЦА за да не се развърже конеца но в същото време да е стегнат.
11. На последните снимки е бутон с направени пъпки за движение напред и назад с помоща на ПОКСИПОЛ и финна пиличка.

Имате работещи копчета.
Дано съм бил полезен.

Поздрави

qpwo
21-07-2010, 22:36
Обещаните снимки
Мамка му... Благодаря за снимките.... КАК се маха тази платка - от втора към трета снимка???? Как ли не я напъвах и сглобих всичко обратно? Благодаря...

mian4o
21-07-2010, 22:52
От двете страни на всяко копче има по две зъбчета които за мое улеснение изпилих но внимателно и смело с тънка отверка излизат.

Поздрави

sanata
22-07-2010, 17:41
Обещаните снимки.
1. Това е панела с копчетата който след махане на гумичката в дръжката и развиването на двете видички излиза.
2. С кръстата отверка развивате 4 бр. видички и сваляте капачето.
3. Внимателно изваждате цялата платка.
4. Внимавайте да не загубите голямата пружина за копчето което заключва отварянето на задните стъкла.
5. Проблемното копче е за заден ляв прозорец.
6. Внимателно отваряте зъбчетата 4 бр. и отделяте бутона с основата му от долната част.
7. Пред вас е платката на бутона. С поялник на две или три места има калай който отстранявате. С малки клещи изправяте много финните пластини под калая.
8. Изваждате платката и пред вас са двата механизма на копчето. Виждате текстолитовите пластинки. Трябва да са еднакви. При мен едната е счупена. За целта използвах парче от платка около 0,5 мм дебелина /от на малкия една радиоуправляема кола която се предаде/ и внимателно си изрязвате нова пластинка. Напасвайте я точно да влиза в каналчетата в смисъл да не затяга, а да е свободна.
9. Поставете старата здрава пластина и новата на местата им и по обратен ред сложете малката платка. С леко притискане сложете калай на местата където е имало.
10. Обратно сглобете бутона с основата и долната част. Зъбчетата трябва да щракнат. При мен ги махнах /изпилих/ и затова е привързано с капронов конец и КАПЧИЦА за да не се развърже конеца но в същото време да е стегнат.
11. На последните снимки е бутон с направени пъпки за движение напред и назад с помоща на ПОКСИПОЛ и финна пиличка.

Имате работещи копчета.
Дано съм бил полезен.

Поздрави




:bravo:
Браво колега,
ето това е една изчерпателна информация с добре документиран снимков материал.
Със сигурност ще има възползва ли се колеги.

Браво отново.

achkar
22-07-2010, 20:49
Благодаря колега! Обеща снимки и ги направи, за разлика от други, които са само по обещанията :)

teodor80
27-07-2010, 06:42
Моите копчета съм ги опасал всичките със по една миша опашка от най тънките.Да не е много голяма-достатъчно е да може да се закопчее.И не се стяга на макс,а да може да си работи копчето.Стана година и половина съм така без ядове.Като нови щракат.