PDA

View Full Version : Високо октаново гориво или загуба на пари за нашите коли.



D-I-V-A-K-A
16-07-2010, 01:43
Понеже много се е спорило по тази тема реших да се поразровя из нета, защото бях гледал някъде сравнение на такива горива с обикновенните. Та извода е, че за нашите колици е пълна загуба на пари и резултата е въпрос на внушение. Разлика има само при колите с принудително пълнене и в такъв случай си заслужава да се зарежда такова гориво. Пускам тази тема, не за да започне поредният спор, а просто, за да се спестят пари за някой литър отгоре, че да може да се радваме повече на красавиците ни. Прилагам и съответното клипче, където хората тестват професионално ( със стендове ) тези горива, който са 100% по-читави от тези, които се предлагат на нашия пазар. Надявам се да ви е полезно защото дори и 1 литър спестен днес е бонус ;) Поздрави на всички!!!

http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg&feature=related


Ето и още едно инфо касаещо допълнителните добавки, който се намират на пазара. Резултатите са далеч от това което повечето хора смятат.

http://www.youtube.com/watch?v=2jbcCr2ll3c&feature=related

Ramsezsh
16-07-2010, 01:49
Ами като вземем в предвид, че октановото число, което е съобщено от бензиностанцийте не е реално, то със сигурност е по-добре да слагаме гориво с по-високо октаново число. В Лукойл бензина, който се продава за 95 е много далеч от 95, по скоро е 92. Аз на моята много пъти съм засичал, че като сипя 100 - колата се движи по добре, харчи по малко, т.е. по добре е.

D-I-V-A-K-A
16-07-2010, 01:52
Ами като вземем в предвид, че октановото число, което е съобщено от бензиностанцийте не е реално, то със сигурност е по-добре да слагаме гориво с по-високо октаново число. В Лукойл бензина, който се продава за 95 е много далеч от 95, по скоро е 92. Аз на моята много пъти съм засичал, че като сипя 100 - колата се движи по добре, харчи по малко, т.е. по добре е.

Ами незнам аз си карам само с 95 от Лукойл-а и нямам никакви оплаквания, пробвал съм и на ОМВ и на Еко високия окта и не намирам никаква разлика. Абе то в крайна сметка си е въпрос на личен избор кой какво си сипва в колата, но по-добре да си информиран макар и да си продължиш по старо му ;) От инфо глава не боли :tooth:

Ramsezsh
16-07-2010, 01:55
Ами опитай 95 Carrera или още по-добре 100 Carrera на OMV - разликата ще я усетиш веднага. За Еко незнам - преди време веднъж сипвах нафта на старата ми кола и от тогава я избягвам тая верига. ЕКО само в Гърция сипвам и интересното е, че там горивото е различно.

detelazurno
16-07-2010, 01:59
Мегаломанията принципно замъглява реалната преценка, а когато е подпкрепена от самовнушение нещата стават сериозни!

hunter1989
16-07-2010, 02:04
На мойта не и понесе 100 октанов . Пукаше ,прекъсваше, заглъхваше . Интересното беше че след това пак на 95 ми падна разходаи по добре работи . Но в България на този воден бензин е така

nhg
16-07-2010, 02:07
За бензина не знам (карам на газ от доста време), но е факт, че служебната баничарка се движи различно с В-повер дизел (с Алпин дизел не е така, няма разлика с 'обикновения'), особено при извънградско пътуване.

detelazurno
16-07-2010, 02:20
Различните добавки се понасят от всеки мотор различно и това зависи в какво състояние е. Плюс това темата е съвсем друга ама вместо да я разберем пишем като коне с капаци. Коментира се като цяло има ли смисъл да спиваш високооктанов бензин на нашите коли, а не кой на коя бензиностанция зарежда и доволен ли е от нея.
Сега можем да започнем залаганията колко от постовете след моя ще продължат да пишат в стил "не съм доволен от лук ойл понеже каката на касата е грозна" :calc:

nhg
16-07-2010, 02:30
Мне, колега,умишлено не съм написал имената на бензиностанциите (и съм писал на кирилица имената на оривата, не че има някой, който да не се е сетил); не пиша и откъде зареждам газ - съвсем различно място.
Та тезата ми е същата - всеки двигател 'понася' различно различните добавки, няма еднозначен отговор!

Alfa User
16-07-2010, 02:35
Оо, колега, навсякъде горивото е различно от това тук - и в повечето случаи е доста по-добро !!!

D-I-V-A-K-A
16-07-2010, 02:42
Оо, колега, навсякъде горивото е различно от това тук - и в повечето случаи е доста по-добро !!!

Абе то, че е различно, различно е, то в България всичко е много различно от това на запад и за това пуснах темата, че да не се набиват хората излишно, защото сравняват гориво което е в пъти по-хубаво от това което е на нашият пазар и резултата е нулев при двигатели без принудително пълнене => за нашите колици няма смисал от такава набутвация.

D-I-V-A-K-A
16-07-2010, 03:19
Добавих и малко информация за допълнителните добавки, които се сипват в резервоара. ENJOY!

cyberhill
16-07-2010, 08:35
Лайно да е , ама карера да е.... :D
Не знам хора... цял живот карам бензинки.. с изключение на няколко години -дизел. Разлика не съм намирал до момента! Е като изключим 89,92 едно време...

Не казвам, че разлика няма... сигурно има, щом толкова хора толкова ревностно защитават супер - дупер , мега гига - октановите бензини.
Ще взема да си купя , продаваха октан booster-и пък да може усетя нещо...

Единствения път, където май май имаше някаква разлика, беше в един партнер, който беше с дизел от Германия ли, Сърбия ли... еми по равномерно работеше двигателя...

ФЕРАРИСТ
16-07-2010, 09:11
Някой има ли скатан от преди време малко 85 или поне 92 октана да пождитне малко и да каже дали има разлика....

detelazurno
16-07-2010, 10:30
Някой има ли скатан от преди време малко 85 или поне 92 октана да пождитне малко и да каже дали има разлика....

Не беше ли 86 тоя от едно време? Иначе някой и да има ми се струва, че ще е яко изветрял :evilsmiley:

didod
16-07-2010, 10:52
Без да знам дали числата отговарят на написаното, мога да кажа, че моята кола специално с бензин 100 даваше разход с половин до литър надолу при еднакво каране. Измерено в рамките на 15 хил. километра. Отделно проблема със сутрешното палене го нямаше. Та така - зависи от много неща. :)

kolev
16-07-2010, 10:55
абе с тоя 86 си спомням че на бащата жигулката и чукаше аванса с него , какво остава за нашите коли. той беше москвич едишън, само те вървяха с него. а компресията при нас си иска 95 за да няма детонации.

cyberhill
16-07-2010, 11:07
Е да ама ни цакат с топла бира :D

S_G_M
16-07-2010, 11:12
В Лукойл бензина, който се продава за 95 е много далеч от 95, по скоро е 92. .
В грешка си ... всяка една партида произведено гориво мина проверка . Ако не отговаря на нормата се връща обратно за подобряване . Представи си , че някой тръгне да съди компанията за това , че продаваната стока не съответства на БДС , то тогава неустойките ще са мнооого големи , затова е в интерес горивото да е 95 или 98 по БДС

BoxerPower
16-07-2010, 11:58
Само ще направя лека корекция на колегата пуснал темата. Разлика в използването на горива с по-високо октаново число и такива с по-ниско определено има... но тази разлика може да бъде усетена от автомобилите чиито двигатели се управляват изцяло от компютър, който по всяко едно време на база куп датчици може да променя както ъгъла на изпреварване на запалването в цилиндъра, така и много други настройки свързани с моментната работа на ДВГ. На по-прост език казано, само "умните" автомобили могат да усетят и да се възползват от разликата в октановото число. Тук се е объркал и колегата, като е написал, че разликата се усеща само от автомобили с принудително пълнене... каквито и да са те?! Базикам се :) така написано обаче човек може да ги асоцира като дизелови автомобили или такива с турбини ;)

Извода... ами голям процент от автомобилите които се търкалят по родните пътища далеч нямат конструктивните характеристики на един "умен" автомобил (какъвто е посочената в клипа Импреса) т.е. който и бензин да им налеете (95, 98, 100), все тая - няма да намерят разликата... или поне няма да е чак толкова осезаема ;) Тук е и прав колегата като казва, че по-евтиния бензин (този с по-малък октан) може да ви спести някой лев или литър ;)

kolev
16-07-2010, 12:21
тука не си прав, има талиги които са с ръчен октанкоректор- ключе с положение 95 и 98. а системата на "умните" еку-та се управлява от нок сензор който всъщност е микрофон. ако еку-то подслуша детонации - връща аванса.
освен това октановото число на бензина лесно може да се променя с добавки. стар номер на моторджиите е слагането на нафталин , въпроса е по-скоро в калоричността на горивото.

Lqnkata
16-07-2010, 12:23
Въпреки, че не мога да се впиша в графа 'компетентен', ще споделя наблюдението ми върху автомобилите от личен опит (за мен опита е много по-важен от това някой да ти преразкаже какво бил чул, от някой който бил прочел някъде нещо си) Нагледно разбрах как автомобил с мощност около 100к.с. върви с 95 и 98 бензин, също и как разликата се отразява на автомобил с мощност малко над 300к.с. (двата автомобила са атмосверни, със серийна мощност, без тунинг)
Резултата беше следния: по-маломощния автомобил нямаше никаква осезаема разлика при първоначално палене, каране и разход в града и извън него. А при втория автомобил, с 95 бензина двигателя работеше по-нестабилно, в ниските обороти е по-муден.
Собсвения извод, който си направих е, че автомобилите с нормална мощност трябва да се карат с 95 , а тези конструирани за по-спортни амбиции с по-високооктанов безин.

cyberhill
16-07-2010, 13:05
Е именно... всеки двигател е проектиран за дадено октаново число, това че в БГ явно 95, да кажем отговаря на 92 , а 98 на 95, примерно е съвсем отделен проблем...
А възможно ли е калоричността на 98 да не е такава каквато трябва? Не съм компетентен тук....

S_G_M
16-07-2010, 13:25
Горивото има още много други показатели освен октаново число , има кислородо съдържащи , ниво на сяра и мноого други . По принцип не е трудно "докарването" на актановото число , а другите параметри. Така , че горивата си отговарят почити напълно относно октановото число.

D-I-V-A-K-A
16-07-2010, 18:20
Само ще направя лека корекция на колегата пуснал темата. Разлика в използването на горива с по-високо октаново число и такива с по-ниско определено има... но тази разлика може да бъде усетена от автомобилите чиито двигатели се управляват изцяло от компютър, който по всяко едно време на база куп датчици може да променя както ъгъла на изпреварване на запалването в цилиндъра, така и много други настройки свързани с моментната работа на ДВГ. На по-прост език казано, само "умните" автомобили могат да усетят и да се възползват от разликата в октановото число. Тук се е объркал и колегата, като е написал, че разликата се усеща само от автомобили с принудително пълнене... каквито и да са те?! Базикам се :) така написано обаче човек може да ги асоцира като дизелови автомобили или такива с турбини ;)

Извода... ами голям процент от автомобилите които се търкалят по родните пътища далеч нямат конструктивните характеристики на един "умен" автомобил (какъвто е посочената в клипа Импреса) т.е. който и бензин да им налеете (95, 98, 100), все тая - няма да намерят разликата... или поне няма да е чак толкова осезаема ;) Тук е и прав колегата като казва, че по-евтиния бензин (този с по-малък октан) може да ви спести някой лев или литър ;)

Мерси за информацията :) Аз въобще не бях запознат в тази насока и смятам, че написаното от теб е полезна информация. На мен това ми беше главната цел, да покажа черно на бяло нещата как седята, а пък резултата зависи само от нас самите, защото никой не можем да накараме на сила да прави нещо. Надявам се поне колегата BoxerPower и аз да сме ви били поне малко полезни. Специални поздрави!!!

TMAX
16-07-2010, 18:43
Без да знам дали числата отговарят на написаното, мога да кажа, че моята кола специално с бензин 100 даваше разход с половин до литър надолу при еднакво каране. Измерено в рамките на 15 хил. километра. Отделно проблема със сутрешното палене го нямаше. Та така - зависи от много неща. :)

Това колега е доказателство, че в твоя случай смисъл от 100 октана въобще няма!При посочения в подписа ти разход 10,9 с обикновен бензин ти е 23,54 лева при цена за 95 октана 2,16 лв.!Ако ти гори от 100 октана 10,4( с половин литър по -малко)цената за 100 км. ти е 25,17 лв. при цена за 100 октана 2,42 лв. за литър!

Та мисълта ми е че при такава разлика в цената трябва да имате или голяма разлика в рахода или в динамиката!Като цяло обаче въобще не си заслужава!

---------- Post added at 18:43 ---------- Previous post was at 18:40 ----------


Въпреки, че не мога да се впиша в графа 'компетентен', ще споделя наблюдението ми върху автомобилите от личен опит (за мен опита е много по-важен от това някой да ти преразкаже какво бил чул, от някой който бил прочел някъде нещо си) Нагледно разбрах как автомобил с мощност около 100к.с. върви с 95 и 98 бензин, също и как разликата се отразява на автомобил с мощност малко над 300к.с. (двата автомобила са атмосверни, със серийна мощност, без тунинг)
Резултата беше следния: по-маломощния автомобил нямаше никаква осезаема разлика при първоначално палене, каране и разход в града и извън него. А при втория автомобил, с 95 бензина двигателя работеше по-нестабилно, в ниските обороти е по-муден.
Собсвения извод, който си направих е, че автомобилите с нормална мощност трябва да се карат с 95 , а тези конструирани за по-спортни амбиции с по-високооктанов безин.


Тук колега съм абсолютно съгласен!От личен опит мога да споделя,че колкото е по-мощен автомобила толкова повече се усеща по-якия бензин!

tanatos
16-07-2010, 19:46
Пълен та*ак са тези добавки.Когато автомобила е по-мощен високооктановия бензин е решението. Не мисля, че за автомобили до 150-160 коня се усеща някаква разлика когато има добавки. Говоря чисто като човек който само кара и грам не разбира от механика или нещо подобно.

Едно време ми изнасяха бензин от една военна база. И досега немога да намеря в България такъв бензин. Има го момента, че с бензин от Гърция разхода пада с около литър и нещо а вървежа си е същия..

didod
16-07-2010, 20:16
Това колега е доказателство, че в твоя случай смисъл от 100 октана въобще няма!При посочения в подписа ти разход 10,9 с обикновен бензин ти е 23,54 лева при цена за 95 октана 2,16 лв.!Ако ти гори от 100 октана 10,4( с половин литър по -малко)цената за 100 км. ти е 25,17 лв. при цена за 100 октана 2,42 лв. за литър!

Та мисълта ми е че при такава разлика в цената трябва да имате или голяма разлика в рахода или в динамиката!Като цяло обаче въобще не си заслужава!

Ха. Това е разхода ми на газ. Иначе си прав по принцип. Но пък мен си ми харесваше да пали и работи добре. Въпреки цената.

wrc
16-07-2010, 20:36
бензиностанцийте

:big_whoops:

TMAX
16-07-2010, 21:56
Ха. Това е разхода ми на газ. Иначе си прав по принцип. Но пък мен си ми харесваше да пали и работи добре. Въпреки цената.

Така е колега не винаги цената е най-важна!Човек наистина изпитва истинско удоволствие понякогаа като си поглези така колата!

Satanism
16-07-2010, 22:01
100 oктана Фор да уин ;)
И то специално Кинитрона на Еко
Разхода ми беше с 1л по-нисък градско, което горе-долу идваше на една цена с 95, само дето колата вървеше много по-добре....

Abar7h
16-07-2010, 22:07
100 oктана Фор да уин ;)
И то специално Кинитрона на Еко
Разхода ми беше с 1л по-нисък градско, което горе-долу идваше на една цена с 95, само дето колата вървеше много по-добре....
Същото е и при мен! Кинитрона цепи! Никой не може да ме убеди че няма разлика, понеже просто си се усеща пауъра. Но и двамата сме с чипове се пак, мисля че има разлика.:whistle:

old alfist
17-07-2010, 10:55
Не ми се искаше да пиша по темата, защото е ставало въпрос и в други теми за съотношението октаново число/цена и все се намират всезнайковци оплюващи използването на 100-октановия бензин заради икономическата неизгодност.
Откакто са при мен и двете ми Алфи се карат със 100-октанов бензин, вследствие на което двигателите са перфектни - не са сменяни свещи, катализатори, ламбда сонди, няма прекъсвания и проблеми със запалване заради гориво.
Спестил съм си доста нерви, време и пари.
Това са факти - не съм правил сметка дали ако не карам с този бензин няма да е по изгодно, защото трудно може да остойности разликата.

Pastora
18-07-2010, 02:58
Без чип ми даваше зверски разход със 100 октана... С чип нещата бяха в полза на 100 октана, сега не знам, нямам наблюдения още при 8V.

Abar7h
18-07-2010, 09:14
Без чип ми даваше зверски разход със 100 октана... С чип нещата бяха в полза на 100 октана, сега не знам, нямам наблюдения още при 8V.
Ето начи, доказано: чипосаните коли си искат 100 октана! :grandpa:

BoxerPower
19-07-2010, 13:10
Ето начи, доказано: чипосаните коли си искат 100 октана! :grandpa:

Ами моята не е чипосана и въпреки това е по-мощна от много чипосани коли... но още не съм я пробвал с 98 или 100 октана понеже на моято любима бензиностанция просто такъв бензин нема. Сега ще ме пратите на друга верига бензиностанции където го има това разнообразие... само дето аз май предпочитам да си ръчкам обикновен 95 и да не знам какъв ще е ефекта от 98 или 100 октана, вместо да набухам в цилиндрите 95 омагьосан кой знае с какво за да стигне другите два по-високи коефицента ;)

Fear
20-07-2010, 10:14
Винаги съм карал със 100 октанов бензин, дори и Peugeot-о, което беше 1.6 моно инжекцион, 90к.с. :D
И има разлика и във вървежа и в разхода, не мисля, че е самовнушение.
Освен това, също съм на мнение, че нашият "100 октанов" бензин е в най-добрия случай АН-95, така че слагайте смело. :tooth:

stefoo
20-07-2010, 10:26
от омв карера 100 колата определено се чувства по добре

D-I-V-A-K-A
20-07-2010, 11:18
Не ми се искаше да пиша по темата, защото е ставало въпрос и в други теми за съотношението октаново число/цена и все се намират всезнайковци оплюващи използването на 100-октановия бензин заради икономическата неизгодност.
Откакто са при мен и двете ми Алфи се карат със 100-октанов бензин, вследствие на което двигателите са перфектни - не са сменяни свещи, катализатори, ламбда сонди, няма прекъсвания и проблеми със запалване заради гориво.
Спестил съм си доста нерви, време и пари.
Това са факти - не съм правил сметка дали ако не карам с този бензин няма да е по изгодно, защото трудно може да остойности разликата.

Еми аз незнам дали съм от тези сезнайковци, но хората си го показаха как е тествано професионално и резултатите са черно на бяло. Аз не пуснах темата, за да оплювам нещо, а за да бъда полезен, защото на фона на тая криза да дадеш с 40ст. на литър повече си е чиста загуба на пари. А по повод, че нямаш проблеми с колата, защото караш само със сто октанов бензин: ами аз и двете ми коли съм ги карал и настоящата продължавам да я карам само с 95 и също нямам никакви проблеми от към двигател, генерация или датчици => и двете неща вършат една и съща работа :calc:

mayhem
21-07-2010, 00:58
само да запитвам-в радиус от около 200км от ню йорк съм зареждал почти навсякъде и никоя бензиностанция нема 100 октана гориво-макс- 93+/супер , обаче отдолу под този надпис пише с големи букви-биетанол N %... какво прави тоз биетанол освен по - равномерно изгаряне и по- ниска температура на горене в цилиндъра? на тойотката и слагам от супера, че е препоръчан в ръководството-да не мърля денсо свещичките явно...

търтей
21-07-2010, 01:05
В уса няма как да видиш 100 октана, щото системата за измерване на октановото число е съвсем друга.

Flame
21-07-2010, 01:07
Да,така е и бензина смесен с биоетанол се смята за по-екологичен.