View Full Version : Хидравликата
Паля колата работи 10-15 мин хидравликата е ок....и след още 5 мин започва стъргането...когато отворих капака да видя дали имам хидравлична течност дали не е от там видях че има поне 3-4 пръста останалата беше изплискало наоколо пъпката на капачката за хидравликата се беше вдигнала и явно от там е пръскало ( на богато ) та когато колата е запалена върти маслото но има мехурчета .... идея от какво е това .... рейка?помпа?друго?!? :shock:
така става когато: колата е седяла дълго време, течността се утаява и казанчето на маслото се е изпразнило, като си запалил колата се засмуква въздух и стават мехурчета и стъргане. Имаш теч на течност от хидравликата който не винаги се вигда като локва под колата а просто е умаслена рейката. ако има теч, рейката е умаслена задължително. просто преди да запалиш колата доливай малко течност, за да не засмуква въздух. като си отворил капачката е имало 2-3 пръста защото помпата прави налягане и изкарава течнст която е устанала в системата, но това само пяна и е вредно за механиката. ако доливаш често разбирай всяка седмица, ще правиш голям ремот, ако е по рядко може да се оправи с по гъсто масло или добавка за хидравлика, но спасяваш положението за 6 месеца... :frown:
Hristo_156
03-07-2006, 20:44
Какво разбираш под "стържене"?
Интересувам се защото онзи ден ми чистиха хидравликата защото пък при мен една хубава сутрин воланът ми остана твърд като камък. Колата е на 84 х.километра. Почистваха нещо във ванто и са наляли ново масло. Въпреки това обаче, онзи ден при остър десен завой и следващо изкачване рязко нагоре около 5-6% наклон започнах да чувам отчетливо помпата а воланът почна да ми вибрира в ръцете все едно, че пак ще се втвърди ама се размина. Това ли е въпросното стържене?
Между другото след намесата в сервиза получих теч някъде откъм задницата на помпата и рейката е омаслена вече.
Henry, твоята с какъв пробег е?
Абе хора я ми кажете колко литра течност ми трябва и каква марка да търся? От време на време и при мен се получава виене, онзи ден като видях течността в какво състояние е и май е от него. ААА и от къде мога да я източа?
Hristo_156
15-07-2007, 19:24
По книжка събира 1,3 литра. Предписаната от завода течност за теб е /не виждам в подписа каква е колата/, но ако е 156-ца - Tutela G1A dextron II.
За смяна на маслото мога да дам съвет как става само за 156-ца. Така, че пиши каква ти е колата.
В подписа я има, както и да е! Колата е Алфа 155 1.8 8V 94г. Ако е Tutela незнам наистина от къде ще го намеря? В моя град /Търговище/ малко трудно е да се открият такива екзотични марки :D А някакъв аналог на Tutela няма ли което мога да го използвам? Примерно на Mobil или Valvoline.
EvgeniiM
15-07-2007, 20:56
Слагаш Valvoline ATF и си ОК
Слагаш Valvoline ATF и си ОК
Или ми пишеш ЛС и намираме Agip АTF и забравяш за проблемите :P
А от къде мога да го източа маслото и обезвъздушава ли се само? И не разбрах в крайна сметка колко масло побира да си направя сметката?
Слагаш Valvoline ATF и си ОК
Или ми пишеш ЛС и намираме Agip АTF и забравяш за проблемите :P
Не съм сигурен, но за твоята кола мисля, че е 1,2 или 1,4 литра.
ЗА източването не мога да ти кажа, но мога да ти кажа как е за сипване...Ако имаш нужда драскай на ЛС :wink:
Аз си мисля,че нама да е лошо колегите които са минали вече през въпросната процедура,да обяснят как става точно(източването на старото масло и налага ли се след това обезвъздушаване и т.н).Сигурен съм,че информацията ще бъде от полза на доста хора на които тепърва им предстои до сменят.
не съм сигурен, но май на рейката трябва да има една пробка, от която се източва. то ти е достатъчно да откачиш маркучите, които ти влизат в рейката и от там ще изтече почти цялото количество.
за обезвъздушаване - пълниш казанчето без да го ззаваряш, на запалена кола, на място въртиш пълен ляв, пълен десен. в един момент волана олеква и хидравликата става по - безшумна.
поздрави,
Благодаря за информацията,колега lan.Аз засега не съм имал проблеми с хидравликата,но течноста ми се струва,че е за смяна,така че сигурно ще ми бъде от полза,а и вероятно не само на мен :lol: :lol: :lol:
Ако не сте сменяли течността и няма проблем по-добре изобщо не я закачайте. На дедрата ми беше черна (явно никога не беше сменяна) и всичко си беше наред докато не изби маркуча между помпата и казанчето, та се наложи да я сменям. Смяната става най лесно с откачване на маркуч към рейката и от там да се източи, може и по-лесен вариант да има, но и от там става. Маслото е АТФ, но трябва да покрива стандарт Декстрон 2. Карах с такова на Шел и си беше ОК само дето пак проблем с маркуча. Всички разправят да се избягва само Пристата, ама и с нея колите не съм видял да имат проблем, ако помпата е ОК. Еньо твърди, че при хидравличните масла най-важен като показател е пенливоста на маслото, а пък нея никой не я дава като спесификация по бутилките. Това последното е дискутирано в ланча форума.
аз съм със Шел и нямам ядове. Много ми похвалиха ОМВ, но когато аз го сменях в бензиностанцията до нас нямаше.
Ако не сте сменяли течността и няма проблем по-добре изобщо не я закачайте. На дедрата ми беше черна (явно никога не беше сменяна) и всичко си беше наред докато не изби маркуча между помпата и казанчето, та се наложи да я сменям. Смяната става най лесно с откачване на маркуч към рейката и от там да се източи, може и по-лесен вариант да има, но и от там става. Маслото е АТФ, но трябва да покрива стандарт Декстрон 2. Карах с такова на Шел и си беше ОК само дето пак проблем с маркуча. Всички разправят да се избягва само Пристата, ама и с нея колите не съм видял да имат проблем, ако помпата е ОК. Еньо твърди, че при хидравличните масла най-важен като показател е пенливоста на маслото, а пък нея никой не я дава като спесификация по бутилките. Това последното е дискутирано в ланча форума.
И моята е една такава черна,прилича на отработено ДВГ масло,вероятно и при мен никога не е сменяна.Затова не е ли по-добре да се смени и няма ли опасност нещо да се повреди така помпа или нещо друго?
моя съвет е ако ще я сервизираш и ще си я караш ти да я смениш. то и не е скъпо - доколкото си спомням литъра в Шел беше 12 лв. или нещо такова.
моя съвет е ако ще я сервизираш и ще си я караш ти да я смениш. то и не е скъпо - доколкото си спомням литъра в Шел беше 12 лв. или нещо такова.
Ами на мен колата си ми харесва и намам намерение скоро да я сменям и затова в най-скоро време ще си сменя течността поне да съм спокоен,пък който иска да рискува :)
Hristo_156
17-07-2007, 19:18
Аз го сменях два пъти за една година - аварийно и профилактично.
Как става:
-колата трябва да е във въздуха /т.е. на повдигач/;
-отваря се капачката на казанчето;
-Откачат се двата маркуча които влизат в разширителната серпантина намираща се зад предната броня вдясно зад фарчето за мъгла /отнася се за 156-ца, за останалите модели не знам къде е/. Ще попитате защо там? ами защото това е най-ниската точка на сисетмата...между рейката и серпантината по тръбичките има поне още 300 милилитра мръсна течност;
-откача се и единия маркуч към рейката;
-с ръце се въртят предните колела от крайно ляво към крайно дясно положение и обратно. И така няколко пъти докато излезне всичката стара течност /забележка: при рейката бая хвърля масло и ще нацапа наоколо, така че може да се обезопаси по някакъв начин с подръчни средства, ако ви пука за това/;
-закачат се всички маркучи налива се масло в казанчето и след като поеме малко палите двигателя и един налива по малко а друг върти волана от ляво на дясно докато се обезвъдуши системата.
-ако налеете повече от максимума със спринцовка можете да изтеглите излишното.
Това е горе долу в детайли.
При мен първият път когато го сменях аварийно дори ми продухваха системата с компресор с въздух. А вторият път я промихме с чисто масло: След като източихме старото при отворени маркучи наливахме /без запален двигател/ новото масло докато почне да тече бистро, като успоредно с наливането един отнас въртеше колелата от дясно наляво и обратно. Изхабихме около 0,5 литра за промивката, но се надявам, че е било за добро.
Успех
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...
Иначе темата е супер полезна :)
... и при мен се чува как работи помпата...
има и стържене .. паднало е нивото на течността на пръст-пръст и половина под min-а.
Ся ще ходя до сервиза да видя дали ще ходя на море с тая кола..
бахти къръка..
:evil:
Защо карък бе колега- Алфа е това за бога - както казва Вальо.
Все нещо няма да е наред, все нещо ще се счупи - нали трябва да си винаги под напрежение. :)
EvgeniiM
27-07-2007, 11:30
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...
Иначе темата е супер полезна :)
пич аде спри се с тая реклама че ще намразим Аgip зарад тебе , когат съм си слагал такова на мотора си се пенявил на майка ти на цицата , не откриваш топлата вода , и мое си го купим от ТиН с 20 % отстъпка
virusalfa
27-07-2007, 12:11
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...
Иначе темата е супер полезна :)Да си чувал за италианските петролни продукти IP? Или не е по-добро от Аджип,а?
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...
Иначе темата е супер полезна :)Да си чувал за италианските петролни продукти IP? Или не е по-добро от Аджип,а?
А да си чувал, че IP e марка на Агип?? :wink: IP са само за страната и нямат износ :wink:
Вярно, че съм келеш и че когато вие сте били на моите години съм се "пенявил" на майка ми на цицата, но това не ме прави малоумен или незнаещ...
Не искам на никой да доказвам и казвам нищо... Просто ако някой иска нещо "на ЛС"
П.П а това за ТиН няма да го коментирам
:lol: Само някой ако иска на ЛС или очи в очи ще обяснявам...
Моля без лоши чувства и кофти отношения :idea: Не съл лош човек и обещавам, че няма да досаждам повече :P :P :P
Хора помагайте! Смених си маслото на хидравликата, виенето ми спря почна да се върти по лесно, абе всичко е ток и жица! Но всяко чудо за три дена, наложи ми се да пропътувам към 500 км (със средна скорост около 160-170км/ч, на места 200+) и какво да видя - маслото почти на минимум!! Долях си масълцето и какво да видя-около хидравличната помпа капе (много малко). На място като я въртя проблеми няма, но като покарам малко и прокапват няколко капки. Гледах, гледах и не можах да разбера от каде може да капе тази хидравлична течност? Някой ако има идеи нека да каже, че направо съм се отчаял вече!!!!
Хора помагайте! Смених си маслото на хидравликата, виенето ми спря почна да се върти по лесно, абе всичко е ток и жица! Но всяко чудо за три дена, наложи ми се да пропътувам към 500 км (със средна скорост около 160-170км/ч, на места 200+) и какво да видя - маслото почти на минимум!! Долях си масълцето и какво да видя-около хидравличната помпа капе (много малко). На място като я въртя проблеми няма, но като покарам малко и прокапват няколко капки. Гледах, гледах и не можах да разбера от каде може да капе тази хидравлична течност? Някой ако има идеи нека да каже, че направо съм се отчаял вече!!!!
Според мен работата е там,че новото масло се очаква да е по-рядко(чисто),а там където преди не е текло заради гъстото(старото) мръсно масло,сега има възможност да протече по-лесно. :wink:
Иначе тая средна скорост ми се струва малко нереална за 155 поне :wink:
колега, ти сега за кое масълце говориш, че след 500 км каране ти е било на минимум?
Говоря за хидравличното масло. Защо да е нереална скоростта не можах да разбера? Тя обикновенно колата под 150-160 на прави отсечки не е падала да ти кажа :D Имам няколко клипчета с 200км/ч, ще гледам да ги кача в най скоро време някъде. А маслото ми се струва, че капе от гарнитурата на хидравличната помпа, та се чудя ако я отворя дали после мога да я събера???
Говоря за хидравличното масло. Защо да е нереална скоростта не можах да разбера? Тя обикновенно колата под 150-160 на прави отсечки не е падала да ти кажа :D Имам няколко клипчета с 200км/ч, ще гледам да ги кача в най скоро време някъде. А маслото ми се струва, че капе от гарнитурата на хидравличната помпа, та се чудя ако я отворя дали после мога да я събера???
Не се вързвай толкова . Все има някой поганец дето е невярващ.
По километраж с 2,0л TS 8V съм вдигал 225 км/ч с гуми 14 цола размер по спецификация на автомобила.
Ако това не се възприеме - разстоянието от КПП на изхода на Шумен преди надолнището с остър десен завой преди качването на магистралата до табелка Варна = 28 минути по часовник . Който не вярва да сметне сам.
Колата 160 км/ч не ги усеща , моторът пък никак.
Добре де, нека да приемем, че новото масло е било по рядко и затова капе от там дет не трябва! Преди седмица бях видял някъде добавка за хидравлично масло ( уж спирало малките течове), та въпроса ми е има ли смисъл да пробвам с добавки и темподобни за да спра малкия теч който имам, или да почна да търся нова помпа? Дори да е временно пак ме устройва докато посъберем пари за евентуална нова такава, но се питам дали тези добавки няма да имат негативен ефект и върху други части от хидравликата?
Ако си сигурен,че е от гарнитурата,свали помпата и я дай на ремонт,най-добре ще направиш...а що се отнася до добавките - слагай,не се притеснявай.
В случай,че на някой не му е ясно какво е средна скорост http://www.mansfieldct.org/Schools/MMS/staff/hand/lawsavevelocity2003.htm
Поздрави
За гарнитура която струва 5 лева и 20 кинта за труд хич не си помисляй за добавки.За теч от гарнитура да си прецакаш помпата или рейката си е чисто самоубийство.Хидравлика работи под доста голямо налягане така че теча ти е основателен.Това не ти е радиатор на 1 атмосфера или гарнитура на картера където няма кой знае какво налягане в следствие на поиздухан мотор.
Върви при някой де ги разбира помпите да ти я оправи.
Ако не бързаш толкова слагаш една бутилка АТФ в багажника и доливаш,но си е за ремонт работата.
...Всички разправят да се избягва само Пристата, ама и с нея колите не съм видял да имат проблем, ако помпата е ОК...
Карам Мерцедес 123 и на хидравликата съм с Приста и няма проблем.Скоростите са ми автоматични и там също съм с Приста ATF DII и си работят перфектно вече 35 000 км,а специялно на автоматичната кутия ако маслото е калпаво веднага започва да работи неправилно.Така че това за АТФ-а на Приста са глупости че не е хубаво.
Преди около седмица сменях на 146-цата маслото на скоростите.Миналата година са наливали Тутела но явно е било менте понеже предавките трудничко включваха и на 5-та виеше леко.Сега му ръчнах 80W90 пак на Приста и кутията млъкна и превключва осезаемо по-плавно и лесно.Дано не е прозвучало като реклама,просто го казвам понеже ми направи впечатление мнението на колегата Миро.
Голям проблем!! Оказа се, че не капе от гарнитурата а от семерингата на хидравличната помпа. Кажете моля ви се дали се сменя само семерингата или да почвам да търся нова помпа. И ако се сменя колко ще ми излезе смяната или евентуално новата помпа като цена?
Здравейте..........
само да вметна по повод маслото на хидравликата за 155-ца та!
Откачате бялото казанче, накланяте го да изтече, палите мотора и въртите с всичка сила....така изтича и останалото!
след това пълните и повтаряте процедурата с въртенето..........и се радвате на леко въртене!
обаче побира около 700-800грама а не както прочетох 1литър и нагоре!
с това мога да помогна!
Здравейте! Вчера си направих регистрация във форума и сега ми остана време да споделя един проблем,който отскоро моята прекрасна кола /Алфа Ромео 155/започна да ми създава с хидравликата- първо в един момент воланът отказа да завива и когато отворих капака, видях, че казанчето е празно.Оказа се ,че единият от маркучите под казанчето има огромна дупка и всичкото масло е изтекло от там....Смених маркуча, налях масло АТФ и си помислих,че няма да имам повече проблеми. След една седмица обаче, отново чух ужасния звук/като първия път,когато изтече цялото масло почти/, след поглед под капака се оказа, че е изтекло малко количество от маслото/съвсем малко под минимума/, долях и сега пак си мисля да нямам проблем....Но този ситуацията,когато едно нещо в един момент работи, а в друг - не, ме притеснява....Моля ви, дайте съвет задължително ли трябва да ходя отново на майстор или да чакам отново момента, в който няма да мога да завивам и тогава да ремонтирам... все пак ми се налага да пътувам и извън София, и извън България...Благодаря предварително!
П.С. Опитах се да си проверя VIN-а, но нещо не се получава - не разбирам къде е грешката....
ATF на OMV става ли за нещо ?
Да възродя малко и тази тема.Миналата година смених хидравличната помпа защото старата виеше.Преди два седмици смениха семерингите на сагашната помпа защоте започна да тече и съответно промих системата преди да налея новото масло и всичко беше ок до перди няколко дни когато времето захладня и забелязах,че при студен двигател вие помпата силно а ако завъртя волана вие още по-силно и воланът е твърд.Като поработи колата проблемът изчезва.Но докато е студена хидравличното масло избива през отворът на капачката на казанчето.Казаха ми,че трябва да сменя и маркучите за високо налягане но реших първо да се посъветвам с Вас защото ми писна да давам пари по тази кола а тя все да неработи
vaklinator
08-12-2010, 21:16
Вас защото ми писна да давам пари по тази кола а тя все да неработи
И на мен:heavy_cry: но пък си я карам с голям кеф.
Маркуча за високо налягане е само един. Наистина е възможно отвътре да се "разплете" и да пропуска недостатъчна течност или никаква. Имах такива проблеми със спирачни маркучи, които изглеждат нормално, но не връщат спирачното масло обратно и така запалих 2 чифта накладки, защото за се разложили и разплели вътре. Успех и сподели какъв е резултата.
П.С. Виенето на помпата е от недобре обезвъздушена система или ниско ниво на хидравл. течност
П.С. Виенето на помпата е от недобре обезвъздушена система или ниско ниво на хидравл. течност[/QUOTE]
Ами мисля,че не е от това защото би следвало да го прави и при топъл двигател а го прави при напълно студен двигател тоест когато колата не е палена от поне 5-6 часа като виенето продължава 3-4 минути и след това спира а нивото на маслото сие ОК
vaklinator
08-12-2010, 23:20
П.С. Виенето на помпата е от недобре обезвъздушена система или ниско ниво на хидравл. течност
Ами мисля,че не е от това защото би следвало да го прави и при топъл двигател а го прави при напълно студен двигател тоест когато колата не е палена от поне 5-6 часа като виенето продължава 3-4 минути и след това спира а нивото на маслото сие ОК[/QUOTE]
Значи помпата ти неструва:heavy_cry: Тичай за нова, тази е дала фира пък и невиждам никаква връзка между температурата на двигателя и хидравликата
Furious 155
09-12-2010, 00:15
пък и невиждам никаква връзка между температурата на двигателя и хидравликата
единствената връзка е промяната на визкозитета на атф-а спрямо температурата! ;)
Странното е че и моята 164-ка взе да вие последните 2-3 дни като стана студено, като загрее няма проблеми. Тази сутрин запалих и след една минута отворих да погледна и установих че течността се е разпенила в казанчето. Долях 100 грама АТF на ОМВ (такъв имаше под ръка) Другото което установих е че сутринта като виеше преди да отворя капака завъртам волана в крайно положение и колата гасне, като загря няма проблеми с виене и гаснене! да спомена че лятото губеше хидравлична течност (бях на морето - закарах я на Радо В Поморие и се оказа спукан маркуч на хидравликата - беше сменен и всичко заспа) сега се чудя дали проблема не е в хидравличната течност ОМВ - понеже като доливах тази вземах от бензоностанциите)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.