PDA

View Full Version : Признак на блокирал двигател?



anton_caro
18-07-2010, 00:41
Момчета, кажете ми кои са признаците на блокирал двигател. Търсих във форума, но не успях да получа отговорът, който търсех.

Карам днес. Жега невероятна. По едно време гледам - колата вдигнала 100 градуса. Няма лампа, която да свети.
Викам си - ааа, това не е добре. Взе да върви все едно карам на метан. И превключих на по-ниска предавка, че влязох в населено място, и в момента на превключване, колата изгасна. Вкарах пета и отпуснах съединителя - само се върти двигателя, ама никой не пали.
Мамка му.
Спрях. Меря маслото - но колата беше наклонена, нямаше равно място - ми няма масло по щеката. Гадост. А уж доливам редовно ... принципно колата харчи за 2000 км около 200 милилитра, ... и би трябвало масло да има по щеката... поне някакво, щото аз за последно доливах преди под 1000 км.
Така. Вентилаторът не работи, при 100 градуса на водата трябва да работи.
Антифризът си стои всичкия, не е изплют от колата, както и не е заврял.

Колата я оставих на сервиз.
Но бих ви бил много благодарен да ми кажете нещо и вие.

hunter1989
18-07-2010, 01:52
Мисля че приблокирал мотор ,въобще няма да можеш да вкараш на скорост и мотора да върти. Не знам майсторите да кажат , може някой кабел да се е стопил и да нямаш токове .Барианти много , дано е нещо малко .

trustworthy
18-07-2010, 05:48
Мисля че приблокирал мотор ,въобще няма да можеш да вкараш на скорост и мотора да върти.

Не съм съвсем съгласен. Най-лесно може да се усети, ако се затормозява или почти не иска да завърти на стартер. На скорост да не върти, значи трябва да е заварен валът за блока вече.

JORDI
18-07-2010, 08:09
Думата "блокирал двигател" е условно понятие подобно на метафорите, което може да бъде като следствие от много и различни дефекти! В твоя случай, най-смущаващото е липса на масло по щеката! Това също може да доведе до блокиране на въртящите се части в двигателя! Дано съм лош пророк, но този груб пропуск за липса на масло, води до много сериозен ремонт с много финансови разходи, а по някога и до смяна на двигателя!:no:

anton_caro
18-07-2010, 10:28
Тази лампа на маслото с декоративна цел ли е сложена на таблото? Защо не е светнала, като е паднало маслото толкова?
Нещо е станало с колата да изчезне маслото толкова бързо.

ancho
18-07-2010, 12:13
Тази лампа на маслото с декоративна цел ли е сложена на таблото? Защо не е светнала, като е паднало маслото толкова?
Нещо е станало с колата да изчезне маслото толкова бързо.

До колкото съм запознат лампата свети при липса на налягане, при падане на нивото си има щека....

trustworthy
18-07-2010, 13:28
До колкото съм запознат лампата свети при липса на налягане, при падане на нивото си има щека....

Има автомобили, които преди палене показват на таблото нивото на маслото, но нашите кошници не са от тях.
При ниско ниво на маслото и каране в относително високи обороти, лампата на таблото в общия случай не предпазва от затягане на двигателя.

KirilSol
18-07-2010, 14:35
Има автомобили, които преди палене показват на таблото нивото на маслото, но нашите кошници не са от тях.
повечето френски каляски...тъй като почти винаги се карат от жени :respect:

иначе симптомите на колегата са май баш за това, за което пита. Навремето карах едно дизелово Уно, което даде фира точно по същата схема :stumm:

Satanism
18-07-2010, 16:12
повечето френски каляски...тъй като почти винаги се карат от жени :respect:

иначе симптомите на колегата са май баш за това, за което пита. Навремето карах едно дизелово Уно, което даде фира точно по същата схема :stumm:

На 156-ците след фейса също го показва

Също така показва и когато няма масло, но под определено количество...примерно ако имаш под 2-3л масло...

doomy
18-07-2010, 18:03
да изкажа и аз моето мнение към колегата....имах същия проблем за 2000 км колата ми изгори 4 литра масло...:horror: двигателя загуби мощност вдигна температурата на макс и като спрях изхвърли водата (а спрях веднага) амм иначе колата въртеше на стартер,но не палеше,давахме и ток с кабели пак не щеше на скорост пак не искаше....е при мен не оказа,че коляновия вал е станал мазало....лагерите бяха по-тънки от вестник и целия двигател в стружки :) резултата ????? СМЯНА НА ДВИГАТЕЛЯ с нов от колега от форума (за което съм му много благодарен) междодругото не разбирам много,но ми казаха,че на нашите коли лампата за маслото светвала за малко едва когата вече е касно...при моя случей беше също така..., но не знам до колко е вярно нека хората дето разбират да споделят ;) иначе дано при теб не е така....дано си се разминал леко поздрави :)

splendor
18-07-2010, 18:09
На мен, скоро ми се беше спукал капака на клапаните, на ръба при болта и оттам ми пръскаше масло. При ремонта се установи, че е изхвърлила по този начин към 1,5 литра, но интересното е, че лампата не светна. Явно се задейства, когато остане по малко количество в системата.

rijko
18-07-2010, 18:45
Момчета, кажете ми кои са признаците на блокирал двигател. Търсих във форума, но не успях да получа отговорът, който търсех.



Сега ще ти кажа:
1. Както си караш с 80км/ч и блокират предните гуми.(1.3 кадет)
2.Както си караш с 130-140км/ч и чуеш тропане наподобяващо бласкане на чук в релса.(1.6 боксер)
3.Като се качиш в колаатаси опиташ да запалиш защото си я паркирал работеща не тракаща.А двигателя неиска дори да препали.(1.5 боксер)
3.Подаваш пълна гас при 140км/ч. и осетиш как колата няма мощност.(1.7 16В боксер)
4.Караш си по магистралата за гр.Варна с 170км/ч. И пак губиш мошност, връщаш на 4-та и двигатела почва да звани.(Хонда 1.6 ВТЕК)
5.Влизаш в завои колата леко се накланя на дясно и пак изведъш губиш мощност след 100м. спираш гасиш и вече не иска да запали.(пежо 1.9 125коня)

И нито веднъш не ми светна лампата и всичките мотори с масло предписано от завода производител на макс.

anton_caro
18-07-2010, 19:16
Момчета, днес се сетих, че както си карах на къси разстояния от 2 км градско, забелязах, че ключът е топъл.

Помислих, че нещо от жегата се е загрял, че беше 38 градуса.

Ама може и да се е прецакал...

Случвало ми се е с ритмото да се прецака ключа. Горе-долу това стана, с разликата, че имах масло в колата.
/то беше по-скоро смес масло-бензин, хаха/

Утре ще разбера, като звъннат от сервиза.

Това масло трябва да капе от някъде, ако го губя. Паркирам на едно и също място - на работа и пред нас. Няма лекета.

Не е изхвърлила водата. Нямаше съскане, нямаше нищо.
Винаги пали от раз, изключвам нещо и стартерът да се е прецакал.

Нещо ми миришеше на изгоряло, като спирах, забравих да спомена, днес гледах каква е тая част, прилича на куплунга на ламбда сондата.

Мамен си тракен.

Шум не съм чувал - нито чаткане, нито щракване, а почвам да загрявам, че трябва да чуя как двигателят се преебава... карах си спокойно с 80 и колата изгасна.
Вкюлих на висока предавка и двигателят направи бр-бр-бр-бр - бръъъъм ---- както прави, като го дърпате, ама не иска да пали.

speеdddddd
18-07-2010, 20:50
До колкото съм запознат лампата свети при липса на налягане, при падане на нивото си има щека....

Светва и при либса на масло , поне при марката хюндай

Преди време на един хюндай соната 3,0 V6 бензин
ми светна лампата и после източихме от него 900 гр масло след 2 часа цедене , същата история и с един акцент 600 гр масло , м/у другото соната беше автоматик и след време нещо се беше шашнала и постояно и светеше лампата за маслото и се оказа , че същата лампа свети и при либса на масло в автоматика .

Относто темата наскоро на един колега му блокира форда , оказа се завлекал биелен лагер , по същият начин загрява , гасне без никъв шум и дотук :grandpa:

kiky_7
19-07-2010, 06:12
Момчета, кажете ми кои са признаците на блокирал двигател. Търсих във форума, но не успях да получа отговорът, който търсех.

Карам днес. Жега невероятна. По едно време гледам - колата вдигнала 100 градуса. Няма лампа, която да свети.
Викам си - ааа, това не е добре. Взе да върви все едно карам на метан. И превключих на по-ниска предавка, че влязох в населено място, и в момента на превключване, колата изгасна. Вкарах пета и отпуснах съединителя - само се върти двигателя, ама никой не пали.
Мамка му.
Спрях. Меря маслото - но колата беше наклонена, нямаше равно място - ми няма масло по щеката. Гадост. А уж доливам редовно ... принципно колата харчи за 2000 км около половин литър, ... и би трябвало масло да има по щеката... поне някакво, щото аз за последно доливах преди под 1000 км.
Така. Вентилаторът не работи, при 100 градуса на водата трябва да работи.
Антифризът си стои всичкия, не е изплют от колата, както и не е заврял.

Колата я оставих на сервиз.
Но бих ви бил много благодарен да ми кажете нещо и вие.

При мен стана същото. Превключих от 2-ра на първа за да кача един бурдюр и колата угасна все едно, че е паднал акомулатора, и дигна 120градуса. Трака нещо в боксера. Закарах я на майстор и ми каза ОСНОВЕН РЕМОНТ на двигателя.

anton_caro
19-07-2010, 08:49
Надявам се днес да се разбере каква е хавата.
Все още се надявам да не е за основен ремонт, щото не съм чул тракане, пък повечето го споменавате.
Всъщност, не ме интересува какво е станало, а колко ще ме накарат да платя в тоя глупавия сервиз.

Ако е за ремонт на двигателя, какво да правя? Да търся двигател? Аз съм с боксер 1.6. Ще стане ли друг двигател, или трябва задължително да е същият двигател?

Един приятел ми вика да не се занимавам да я правя, а да се огледам за друга, направо. Ама хайде да чуем официалното мнение...

anton_caro
19-07-2010, 12:11
Пичовете казаха - ако успеем да развъртим двигателя, ще можем да го оправим. Ако не мръдне - нема да стане.

Оказа се, че има масло - щеката има на края участък, който е в масло.
И пак колата не беше на съвсем равно. Предницата беше надолу.
Значи не е да е останала сювсем без олио.

cyberhill
19-07-2010, 14:56
Та какво стана в крайна сметка?

anton_caro
19-07-2010, 14:59
Сега им звъннах, нямали са време да хвърлят един поглед.
Или следобеда, или утре стринта ще се знае.
Баси мъката.

anton_caro
21-07-2010, 08:56
Двигателят се въртял, ама издавал разни звуци, та нямало да издържи още дълго.
Предложиха смяна на двигател, но аз да си намеря от някъде двигател за алфата...
Де да го търся тоя двигател сега, се чудя... живея в Братислава. Миндилите искат 320 евро за смяната на двигателя.
Пък отделно сигурно двигателят ще излезе 500 евро с транспорта от Германия или Австрия, че тук такива екзотики няма.

cyberhill
21-07-2010, 09:32
Двигателят се въртял, ама издавал разни звуци, та нямало да издържи още дълго.
Това ми звучи супер несериозно...

dimo
21-07-2010, 10:11
За това се кефя на на мойта 155 има си фабрично - лампа за ниво на маслото, лампа за налягане и манометър със стрелка за налягане на маслото и уред за температурата на маслото все трябва поне един от всички да забележиш че не показва нещо по реда си ...

stelt
21-07-2010, 13:40
То е почти сигурно, че нещо се е счупило, но е несериозно от страна на "майсторите" да те пратят за друг двигател.
Ако може - потърси някой друг майстор, такъв който ще ти обърне внимание и ще те обгрижи. Знам, че си в чужбина и е трудно, ама нямаш голям избор.

anton_caro
21-07-2010, 14:47
Значи трябва да ида да се разправям с тях...
Трябва да ида до втория сервиз в Братислава и да ги питам.
Има един сервиз на 100 евро разстояние /с платформата/.
Трябва и там да звънна, явно.
Днес за малко да реша да хвърлям колата.
Дори не зная на кого да се обадя да я вземе с паяка...
Идиоти.

cyberhill
21-07-2010, 15:03
Ами колега, аз не съм много компетентен , но дори аз няма да ти дам такъв "смислен" отговор... нещо дрънчало... бахти и майсторите....

anton_caro
21-07-2010, 15:09
Пичовете, чрез преводач успях да изстискам максимума от тия хора - значи:
1. Опитали да завъртят коляновия вал без да добавят масло. Завъртял се, но се чувал някакъв шум.
2. Добавили 2 литра масло, колкото било необходимо.
3. Завъртяли отново вала - шумът намалял.

4. Казват ми - не знаем колко може да издържи колата, купи си нов двигател.
5. Аз питам - 1000 км до България ще издържи ли?
6. Не знаем, викат ми.

Това е.

stelt
21-07-2010, 17:56
Там в Словакия няма ли някой клуб на алфа ромео ? Потърси нещо подобно. Езика разбираш ли го, или има и такава бариера ?

anton_caro
21-07-2010, 21:11
Словаците знаят две марки - Шкода и Фолксваген.

Алфата е голяма екзотика.

Бях се регистрирал в сайта на любителите-ентусиасти на алфи... и осъзнах, че на линия обикновено има не повече от двама-трима човека - а в този сайт тука има по 400 човека на линия нормално.

Бях питал един елементарен въпрос - да ми дадат сервиз в Братислава... ами не се намери кой да отговори на този толкова прост въпрос в рамките на 1 месец... какво си говорим, просто.

Опитвам се да намеря някой малък сервиз, който да ремонтира алфата...
Ама боксер кой ще ти ремонтира тука? Те ако не я сглобят правилно, още при паленето и може да стане някой цъфтеж...

Има ли как да докарам алфата в България и кой би се хванал да прави основен ремонт?
Тия две събития какви пари могат да ми излязат?
За да зная дали си заслужава мъките?

kolev
21-07-2010, 21:17
свалете водната помпа и погледнете да не би да се е разбила турбинката и за това да е качила температура, а гасненето да е от нещо друго.

anton_caro
21-07-2010, 22:46
Така и така съм почнал да ви говоря...

Знаете ли колко пари ми взеха за един лагер на задно колело и полуоска /или както се казва/?
- 800 лв

Знаети ли защо?

Щото ходих в друг сервиз и ми казаха ... 3000 лв

Направили ми списък и ми викат - ето, това ще е ремонта - гледам, искат да сменят задния мост - дискове, главини, лагери, накладки, ... всичко. И им викам - ама вие искате да ми смените целия заден мост? И те - ами така се получава. И ми казаха - нашият ремонт е на стойност 3000 лв, ако не желаете автомобилът да бъде ремонтиран - ето ви ключовете...

Тяхната вяра...

cyberhill
22-07-2010, 08:50
В твоя вариант , май е по рентабилно да си купуш друга кола :D

Честно казано, не мога да повярвам.... все пак не си в Мозамбик... ц ц ц

anton_caro
22-07-2010, 11:43
Май сте прави.

Tonimir
22-07-2010, 14:45
Някой няма ли колисар да идем с Алфата и да приберем братовчеда в България е? Като я гледам колата, и ми става жал да отиде за скраб ... на какво разстояние е от София ?

stelt
22-07-2010, 15:22
От София до Братислава са май около 1100 км, значи кръга ще е 2200 км. Смятайте дали е изгодно.
Плаща се два пъти ферибот Видин-Калафат (не знам за кола с ремарке колко струва), но под 200 лв ми се струва че няма да е. Винетки в Румъния, Унгария и Словакия - те не са скъпи - 30-40 евро.
Може и през Сърбия да се мине, оттам пътуването май ще е по леко и по евтино.

anton_caro
23-07-2010, 09:22
Тъй.
Кво ми писаха в словашкия форум -
Сери на основния ремонт, спести си ги тия 1000 евро, пък си купи втора кола.

Ето това е помощта.

За 1000 евро каква кола мога да си купя?

Ще бъде ли с метанова уредба, с нов оригинален съединител, ремонтирана ходова част с оригинални части, гуми летни и зимни мишлен с лети джанти на по 1 сезон?
Да не говорим, че няма нужда от регистрации, обслужвания, гражданска отговорност, данък, което ще излезе около 1000 лв.

Тия хора акъл немат.

Намерих връзка във френското посолство, ще дадат сервизи, които работят евтино. Дано някой от тях се навие да ремонтира двигателя.

Иначе трябва да купувам друга кола, но гледайки из мобиле.де, вилхабен.ат и подобните сайтове, една читава кола си е поне 3000 евро. Не искам таралясник за 1000 евъра... хаха.

cyberhill
23-07-2010, 10:13
Другия вариант е да ти изпратят двигател от BG , ама... не знам колко ще струва подобна операция и дали си заслужава...

anton_caro
23-07-2010, 12:16
Разбрах, че един двигател в България струва 600 лв.
Поправете ме, ако греша.
Някой може ли да ме светне кой може да го транспортира и на каква цена?
Тук има кой да го смени за 300 евро, предполагам, че ще намеря кой да го смени и за 200 евро.
Така ремонтът ще излезе под 800 евро... което е супер.
Ще търся сега двигател в Австрия, щото в Германия са ми далеко.
Но е възможно да е по-евтино да си го изтъркалям двигателя от България, че тука са луди ... парите не познават. Искат за двиегател 700-800 евро.

Pastora
23-07-2010, 14:10
Най-добре е да вземеш двигател и тук още да ти го ревизират, после пощата и само се пуска в коша.

kolev
23-07-2010, 17:53
даже по-малко от 600 трябва да е барабар със скоростите. виж направо лисан дали има. иначе еконт пращат извън българия , провери ги колко ще ти вземат. твоя си го докарай в бг да му вземеш някой лев, може да е дребен проблем.

anton_caro
23-07-2010, 18:31
Я кажете двигателя има ли шанс да влезе в багажник най-малкото волво лимузин... v40? Един приятел ще си ходи и направо да му дам пари за един двигател?
Трябва да се обадя на Еконт и тях да питам, ама под 300 евро надали ще ми вземат за транспорт.

В тоя форум ако някой има път към Виена и има как да транспортира един двигател, ... мисля да направя оферта...

Офертата е:
1. да купи двигателя и да го изпробва при някой от сервизите, че е читав /моргите давали двигателите с гаранция, ако случайно бил повреден, връщали парите, това ми каза днес Румен от Клубния сервиз/
2. да го транспортира до Братислава
3. за мъките получава от мен ХХХ евро + стойността на двигателя.
4. ще искам да видя бележките за платен двигател, от диагностиката.

Който има път насам и пътува тези дни с празен багажник, да ми се обади на 00421 917 063 891 и да се разберем за заплащането.

Сега възниква питане в моята глава - приказвах с един приятел и той ми вика - сложи й двигател 1.7 боксер. Двигателите били с еднакви захвати, просто буталата били по-широки. Пък това бил двигател чудо.
Така ли е?
Щото тука автомонтьорите ми казаха, че нямало да стане да се сложи ТС двигател, например.
Пък наистина, на едно купе фирмата монтира два двигателя - боксер и редови. Няма начин да не става.
Отивам в раздел обяви, да пусна обява, че търся боксер 1.7
/че майсторите да не ми откажат да монтират тс двигател ... знам ли ги, иначе бих се радвал много на 2 литра тс/

Satanism
23-07-2010, 22:10
Кво е тва волво...карал съм двигател в багажника на Примера хечбек и си влизаше екстра...даже още малко и 2ри можеше да кача :)

stelt
23-07-2010, 23:14
Човек, в големи филми ще се вкараш ако се опиташ да насадиш различен двигател в коша. Те там майсторите тоя двигател не искат да погледнат, за друг и евентуални проблеми покрай него не ми се мисли.
Варианта някой да ти прати двигател от България е голям, но с диагностиката не знам как ще стане и кой може да се заеме. Имай в предвид, че повечето коли на части не са в движение. Как ще се направи диагностика на такъв мотор ако не се разглоби ???
Аз мога да помогна с транспорта. ПоЧти всяка седмица микробусите излизат от Русе и минават през Виена.
Пари за услугата транспорт няма да искам.
Ако измислите нещо телефона ми е 0885 295580.

anton_caro
23-07-2010, 23:39
Уфф... и ти си прав, Стелт.

По принцип не би трябвало да има проблем да се монтира кой да е двигател. Дори и да е захванат по различен начин.
Но си прав.
Тукашните майстори валяк ги гази.
За боксер 1.7, ако евентуално изкочи, би трябвало да няма никаква разлика с боксер 1.6.
Поне така ми каза един приятел. Че били еднакви.
Да не търся ли такова чудо?
Микробусите от Русе ли тръгват?
Днес говорих с Румен от клубния сервиз в София и той ми каза, че можело да се провери дали двигателят е читав без да се разглобява, поне аз останах с такова впечатление. И като се провери, се монтира.

Имам двама приятели, които могат да вземат двигателя.
Вторият е с Тойота Хайлукс, в чийто багажник ще влезе самата алфа.

Хм.
Ще се обадя, за да питам кой прави диагностика на двигатели. Ако някой от вас знае, също да казва.

stelt
23-07-2010, 23:48
1.7 боксер двигател може да влезе, но управлението му е друго. Ще имаш ядове със сигурност, защото си далеко.
Микробусите тръгват всеки път от различни места, но най сигурно - от Русе.
Пак казвам - ако се намери двигател ще му измислим транспорта.

marian2784
23-07-2010, 23:48
колега търси си 1.6 боксер че да е само смяната а не да ти правят нова инсталация че никой няма да се навие,ако мотора е различен трябва и компа и инсталацията му.стават само 1.3;1.6 и 1.7 ,но само 1.6 без нова инсталация,съжелявам за колата и за побелялата ти коса покрай нея,защото моята щеше да побелее ако се случи нещо такова.успех

anton_caro
24-07-2010, 00:09
Момчета, момчета,
много ви благодаря за съдействието и логистичната подкрепа.
Тука от една седмица само глупости слушам.
Добре, че вие пишете, щото реално тия миндили тука дори не говорят английски, за да мога да им се развикам.
Пък аз на словашки не мога да викам, че обърквам думите...хахаха.

Всичко ми се изясни. Търси се боксер 1.6

Кво да ви кажа, тъкмо мислех да се прибирам след седмица. И що не проверих маслото маааалко по-рано, се чудя? Вий представяте ли си да ми се беше случила тая случка по пътя и да ми блокира двигателя или нейде около Београд, или нейде из Карпатите?
Щях да транспортирам колата с платформа до Русе, това е ясно. И косата ми щеше да побелее, докато намеря платформа...хахаха.

И отново сериозно...

Понеже имам метанова уредба, която е обикновена.
Да не се изкушавам от синьото гориво преди да съм се прибрал и някой майстор в България да ми прегледа нещата дали са в ред? Че да не гръмна нейде и да стана за смях на форума тотално?

marian2784
24-07-2010, 00:43
аз сериозно се замислих и защотот се прибирам и аз след седмица налях до макс маслото да ми е мирна главата само съединителя да ме закара се моля,извинявай за оффа

anton_caro
24-07-2010, 00:56
С изхАбен съединител съм карал, но с блокирал двигател - няма как.
Вече не помня историята със съединителя, само помня как ми казаха 900 евро в единия сервиз, та се наложи с потрошен съединител да ида на 50 км, за да чуя по-приятното 400 евро. Интересното е, че и двата сервиза са оторизирани. Но работят с различни ценоразписи. Да, единият е в столицата, другият - не.
Миндили.
И аз сори за офф-а.
Намерих си морги из Русе и София, още утре почвам да звъня.

anton_caro
26-07-2010, 16:04
Намерих двигател в Средна кула, до Русе, 800 лв.
Без скорости.
За скоростите ми искат още 300 лв.
Това нали май е бая?
Иначе се кълнат, че бил на малко километри.
Фирмата е КСМ.

Търся втори двигател в момента.

Стелт, ще ти звънна скоро...

kolev
26-07-2010, 16:26
удари един телефон на Лисан, не може да няма някой ревизиран боксер.

anton_caro
26-07-2010, 16:32
Звъннах.
Повечето ги разглобявали на части.
Имал колянов вал и гарнитура към коляновия вал /имам предвид, че коляновият вал е като тройка кебапчета, хаха/

Abar7h
26-07-2010, 17:04
Намерих двигател в Средна кула, до Русе, 800 лв.
Без скорости.
За скоростите ми искат още 300 лв.
Това нали май е бая?
Иначе се кълнат, че бил на малко километри.
Фирмата е КСМ.

Търся втори двигател в момента.

Стелт, ще ти звънна скоро...
Много са парите за този мотор - 2.0 16V TS струва толкова пари!

stelt
26-07-2010, 22:44
То със напън ми се струва, че цяла 145 в движение за 800 лв може да се купи. Тея луди ли са 800 лв за мотора само да искат ???

Pastora
26-07-2010, 22:58
450лева за такъв двигател и после ревизиране още някой лев, максимум 650 им дай само за двигателя, иначе е безсмислено.

anton_caro
26-07-2010, 23:26
Да, прави сте. Ще търся друг двигател, но мога и да им звънна да ги питам дали няма да го дадат за по-ниска цена.

А какво значи "ревизиране на двигателя"?
Кой може да го направи това?

Satanism
26-07-2010, 23:33
В Alfaowner форума се продава 1.7 мотор на 10.000 мили :)
Не знам колко ще излезне да ти го метнат по куриер, но може би си струва :)

anton_caro
26-07-2010, 23:36
Нали 1.7 трябва да е окомплектован с цялата си периферия и допълнително да се препрограмира компютъра на колата?

Това не е по силите на майсторите тука.

А в Австрия смяна на двигател струва 1600 евро.
Поне толкова струва на 156-ица.

cyberhill
27-07-2010, 08:08
Няма такива сервизи....

На теб ще ти излезне по евтино, да си купиш кола + платформа и да я докараш.... тц тц тц

P.S. В кръга на шегата разбира се....

kolev
27-07-2010, 10:19
1,6 146 боксер с всички екстри сега се харчи за 1500-1700лв така че смятай колко трябва да е двигателя, както казват колегите 400-600лв. няма ли някой в "продава" с боксер на части. иначе ревизирането е сваляне на капаците на главите и картера да се види как е положението.

anton_caro
27-07-2010, 10:44
Гледах в "Продава".
Автомобили с боксери има, но двигателите са продадени.
Стигнах до 12-а страница, днес продължавам.
Звъннах на 10 морги във Варна, на 10 в Русе, почвам днес София... но ако до 20-ата морга нямам намерен двигател, спирам да звъня.

Италианеца нямал двигатели.

Казаха ми, че в Перник имало една морга, ама не се сещам как беше името...

ogi100
27-07-2010, 10:58
Гледах в "Продава".
Автомобили с боксери има, но двигателите са продадени.
Стигнах до 12-а страница, днес продължавам.
Звъннах на 10 морги във Варна, на 10 в Русе, почвам днес София... но ако до 20-ата морга нямам намерен двигател, спирам да звъня.

Италианеца нямал двигатели.

Казаха ми, че в Перник имало една морга, ама не се сещам как беше името...
ето в тази тема в първия пост има телефони на едно момче което може и да има...позвъни, може да имаш късмет
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=15669

anton_caro
27-07-2010, 11:20
Звъннах. Има 1.3 боксер.

Крис Ауто Варна имат двигател 1.6 боксер без скорости на цена 500 лв.
Това е вторият намерен двигател.
Но искат от мен да си намеря майстор, който да дойде и да ревизира двигателя - да отвори и да погледне. То е ясно, че няма да е коректно те да отварят и да ми казват, щото те го продават двигателя.
Да го броя ли това за пробив? : )

anton_caro
27-07-2010, 18:17
Един младеж има с блъсната алфа.
Може неговата алфа да ми стане донор.
Май ще живея.

speеdddddd
28-07-2010, 07:23
Тука преди няколко поста спомена , че тамън си искал да си идваш към България и.....

Не е ли по добре да намериш автовоз който пътува към България , да му платиш и да докараш цялата кола тук . Ще си спестиш разхода по пратка на двигателя ,и ще ти го сложат в България за по малко пари и ако е някой от фирмените сервизи със сигурност и по качествено , няма да се притесняваш и в какво състояние е двигателя , ако не е добре винаги може да се направи рекламация на човека от който е закупен ... тук ще могат да ти напаснат и друг мотор освен 1,6 ,а в край на сметка много вероятно да ти оправят и твоя !;-)

anton_caro
28-07-2010, 08:57
Искаха ми 500 евро да ми докарат колата.
Уж бяха 400, ама не било 400, а 450 и като чуха, че и аз искам да пътувам, стана 500.
Е, 500 евро е много пара.
Все се надявам някой приятел да ми докара двигателя.


Сметката с платформа е такава -
500 евро.
Двигател - 600 лв.
Монтаж 400 лв
Общо 2000 лв

Без платформа /ремонт тук/
Двигател 600 лв
Един приятел трябва да го докара
Монтаж 300 евро
Общо 1300 лв.

Смяната на масло е на една цена, така че не я слагам.
Двигателят ще се обслужва като се прибера, че тука са луди.

Може би сте прави да не се занимавам с глупости за 700 лв, ама мога да си дойда до България и да се занимавам с колата на края на септември. Пък ми се щеше да е направена.

Забравих да сложа и 150 евро за прибиране с колата на ход - щото ако прибера колата с платформа, няма да ги давам със сигурност. Да речем, че се прежала и пътувам с автобус - 50 евро.
Май нещата станаха на кантар. Искам, не искам, 2000 лв си е ремонта.

В единия случай 2100 лв до септември с прибирането, в другия - 1600.

Трябва да помисля много добре за платформата, явно. Щото разликата се стопи на 500 лв.

Кво ли ви занимавам с моите перипетии, се чудя? Но общо взето сте единствените хора, дето знаете. Нали ви е ясно, че на майка ми не съм й казал : )

Pastora
28-07-2010, 09:00
Освен монтажа, може да включиш отваряне на двигателя, че така не знам как ще го сложиш ;) Може да ти изпуши на 2-рата минута.

mordohy
28-07-2010, 09:56
Сега видях темата, на къде взима завой!
В Кюстендил имам един приятел, който има много добър мотор 1.6. Сина му изора картофите с алфата и той купи нова за донор.Нямахме време да се занимаваме с мотора и сложихме новия. Въпросния мотор е поел малко от удара в дясната глава и е счупено зъбното колело, но си мисля, че няма поражение, защото върти нормално. В най-лошия случай, ще си сложиш твоята. Пича е международен шофьор така, че е много вероятно, директно да ти докара мотора. Бохем е и няма да ти вземе много пари.
Телефона му е:0896728784 - Гената.
Ако е за 1.4, имам много добър мотор, но не ти препоръчвам да правиш тая простотия, въпреки, че ще трябва да смениш само компа и да сложиш твоя дросел.
Успех!

anton_caro
28-07-2010, 10:17
Благодаря за информацията.

anton_caro
29-07-2010, 13:23
Докарах се до положението да взимам двигател на няколко месеца след основен ремонт от кола, блъсната наскоро.

И си викам - баси, то тоя случай колко по-гаден е от моя.
Да налееш пари за основен ремонт и да те блъснат...

Леко капело масло от резбата на пробката за източване на маслото, ама като ги блъснали, били прескочили през един бордюр, няма сцепено по картера, само може да трябва да се върже с калчища пробката..хаха.
Това нали не е проблем?

kolev
29-07-2010, 13:35
на самата пробка има една уплътнителна шайба която се казва дифтунга. при нас е медна, ако пропуска, се сменя с нова или старата се нагрява до червено с горелка и се връща на място като изстине. по-скоро трябва да те притеснява дали ремонта на двигателя е бил успешен.

ПП
нашите картери са тенекиени, не се цепят а се сгъват и се случва понякога да запушат хобота на маслената помпа. двигателя като няма масло е ясно какво става.

anton_caro
29-07-2010, 13:36
Това вече майсторите ще кажат, като отиде двигателя при тях. Така, гледайки на колата, нищо не мога да кажа.
Пали. Чува се звук, поне съм сигурен, че не е като в Мъже в черно две мишки да въртят педали и колата да се движи...

kolev
29-07-2010, 13:42
стискаме палци всичко да е наред с двг-то и да имаш работеща кола :th_up:

anton_caro
29-07-2010, 13:44
И аз много се надявам, че ми побеля косата.

Благодаря на всички за съдействието и подкрепата.

Bobi_33
01-08-2010, 13:11
Леко капело масло от резбата на пробката за източване на маслото, ама като ги блъснали, били прескочили през един бордюр, няма сцепено по картера, само може да трябва да се върже с калчища пробката..хаха.
Това нали не е проблем?

Проблем е, само, че за картера. 100% от заораването картера е подбит в най-ниската си част, откъдето маслената помпа смуче масло. 95% от боксерите умират от това. В оригинален вид смукателя на помпата е само на 6-7мм от дъното на картера и когато дори и леко му се подбие дъното помпата не може да засмуче достатъчно масло и при високи обороти мотора няма достатъчно мазане. След това мотора блокира.
Та е хубава да се свали картера (много лесно става това) и да се ударят няколко чука по дъното на картера.

anton_caro
10-08-2010, 11:27
Ремонт в Словакия - да ви призная, ако купя двигател, дето има нужда от какъвто и да е елементарен ремонт, не мога да съм сигурен, че ще излезе рентабилно в словакия.
Тия хора ми взеха 300 евра за един предпазен колан, схващате ли?
Отказвам се да транспортирам двигател в Братислава.
Щото не намерих двигател без забележка. Поне до момента.
Минавам на вариант да си транспортирам колата до София. В България монтажи-демонтажи и двигател трябва да влязат в графата до 1000 лв.
Мога да си купя кола за 2000 лв с тези пари, които ще дам за ремонт по алфата - но - ще трябва да дам още поне 1000 за гуми и другите щуротии.
Пък като я ремонтирам, мога да я покарам още година-две-три и тогава да купя друга. Така или иначе колите вече са евтини. Гледах едни 147 дизел за под 10000 лв.

Та ... ще търся транспорт до софия.

anton_caro
13-11-2010, 19:22
След два месеца умуване...
Колата мислех да я продавам, но...
сега ще й търся кой да ми я закара до България /София/.
Който има идеи, ще съм благодарен да се обади.
Ще прегледам личните съобщения на всички, които ми писаха и ще им отговоря или ще им се обадя по мобилните телефони.
Все още се търси двигател, боксер 1.6
С изискването да е монтиран на колата, че да може да се чуе.

anton_caro
11-12-2010, 17:26
Не зная вие кво мислите, ама колата тая нощ пътува при Нено от гараж Вентура.
Той ще гледа и ще мисли.
Коментар?

Abar7h
11-12-2010, 18:24
Избрал си добър сервиз. Ще ти нагласят колата, не се притеснявай!:thumbup:

anton_caro
11-12-2010, 18:46
Любопитен съм какво ще излезе...
Щото не става да изхвърля колата на боклука без дори да зная какво й е станало...
Дет са вика, може едни лагери да са...
Ма това е Словакия, страната на чудесата, мога да ви разказвам до зори за манталитета на тези странни хора.

anton_caro
03-01-2011, 19:10
Не зная дали ви е интересно да следите историята с блокиралия двигател... но ето какво е станало...
двигателят е пречукал - затова отидох до Варна и взех двигател със скорости /блокирала ми е скоростната като съм се опитал да я запала по баира надолу/ от кола нов внос, която беше с неуредени документи.
Сега има някои дреболии по колата, заради факта, че е стояла 5 месеца - примерно - бях я оставил на ръчна спирачка и сега жилото се е отпуснало, та трябва да се натегне, за да спират задните спирачки. Глупава работа, но не бях очаквал, като дърпах жилото, че колата ще остане на това място 5 месеца.
И ми трябваше нов акумулар.
Е та такива ми ти работи.

Отново съм в движение.

marian2784
03-01-2011, 19:41
колега значи ти е блокирала скоростната кутия не двигателя така ли?и това ако не е извращение на съдбата не знам какво е.на твое място не знам какво бих направил стария двигател,чесно

tonov
03-01-2011, 20:16
Аз пък както го разбирам, е блокирала И ск. кутия :roll:

anton_caro
06-01-2011, 16:57
Да, беше блокирала И скоростната кутия -

Блокирал е двигателят и понеже бях по баир надолу - вкарах на 4 предавка и отпуснах съединителя - което, обясниха техниците, е довело до блокиране на скоростната кутия.

Днес сменям дискове и накладки, парното ми бутат, че нещо му беше умряло топлото /някакъв превключвател/ и гарнитури на гърнетата някакви... главата ме боли, но днес даже Технически Преглед се каня да мина...

Един съвет - освен ако не си обичате много алфата -

ТОВА НЕ ГО ПРАВЕТЕ У ДОМА!!!

anton_caro
21-10-2012, 15:24
Ха!
Като изключим гамените миналата година, дето ми отвориха колата и й дръпнаха една черна ивица със спрей, година и половина колата не ми е вдигала кръвното...
Обаче.
Нещо губеше масло лятото - и преди да сте попитали дали го гори или го изхвърля - ще кажа - капеше. И ми смениха семеринги на разпределителния вал /левия гледано от мястото на шофьора/.
Обаче.
Продължи да тече /не мога да кажа дали е от същото място/ - но течеше от същата страна.
Вдигам капака - гледам - тече вдясно от тубуса за наливане на масло, но не се вижда от горе, поне аз не виждам. Гледам отстрани от нивото на колелото - виждам, че капе върху гредата, но не виждам откъде - трябва да се вдигне на крик.
Въпросите ми са два:
Ремонтът скъп ли би могъл да бъде? /колата си върви нормално, не чувствам загуба на мощност, нито нещо друго/. Може ли да е нещо просто?
И се чудя ако е скъп /понеже съм във Франция, а тук сервизите не познават парите, със сигурност няма да отида в сервиз Алфа, щото тарифата е 95 евро/час труд/ дали да не я докарам до България - на ход? /аз така се прибрах, но капеше като че ли по-малко - наложи ми се да доливам по 1 литър на 1000 км/.
Защо стана така? Ми щото ходих на сервиз лятото, видяха теча, казаха, че са открили повредата и ме ремонтираха. И след два дни вече пътувах. Е, за 2 дни не видях да капе масло, а си признавам, че не съм се гъзурчил, за да гледам. Разбрах, че капе като спрях във Виена. Погледнах щеката - на минимума!
А и си признавам, че лятото направих 15 хил км, което вероятно е доста за тази стара кола.

stelt
21-10-2012, 17:32
Аз мисля, че самия мотор ти изгаря маслото. Дори и да има теч, той ще е малък. Ако тече много масло, цялата кола отдолу трябва да е омаслена и да капе.

anton_caro
21-10-2012, 17:57
Лошото е, стелт, че не е малък теча.
Като спра някъде и после като дръпна колата има капки масло, мини-локвичка, да го кажем.
А отдолу колата изглежда все едно съм я мазал с масло.
Днес като й вдигнах капака и я запалих - гледам - ми капе - появиха се няколко капки за половин час работа... в това време вали дъжд и около колата се разнесоха цветовете на дъгата с център мястото, в което капе.
Капе си. Тече. Не го гори.

kolev
22-10-2012, 10:22
в задната страна на всяка глава има по една триъгълна планка и под нея един О-пръстен. виж там ли тече. ако е от там, задната част на картера е омаслена, гредата под двигателя и носачите също. при тампоните на носачите даже се събира масло.

mordohy
22-10-2012, 19:45
Тоя съм го ял!
Обикновено семерингата излиза от мястото си и започва дас капе масло.
При мен леглата толкова се бяха охлабили, че се наложи да си направя шайби, които да не позволяват на семерингата да изкача.
Махни капака на главата, която тече и виж да не би семерингата да е изкочила.
Точно отзад е капачката, за която ти говори Колев.

kompir
22-10-2012, 20:15
Я да ползвам темата и да попитам знаете ли размерите на О пръстена зад тези триъгълни капачки и трябва ли да точа маслото за да ги сменя,че и на мен ми просълзява оттам по мъничко?

alfonco147GTA
22-10-2012, 21:11
Я да ползвам темата и да попитам знаете ли размерите на О пръстена зад тези триъгълни капачки и трябва ли да точа маслото за да ги сменя,че и на мен ми просълзява оттам по мъничко?


колега, може и без даго точиш маслото, ще протече съвсем малко, а размера мериш с шублера и бягаш къдет продават о-пръстени! успех :drive:

kompir
22-10-2012, 21:23
колега, може и без даго точиш маслото, ще протече съвсем малко, а размера мериш с шублера и бягаш къдет продават о-пръстени! успех :drive:

Това е вариант, НО канала където си сменям маслото и съответно мисля да правя тази манипулация е на минимум 5 км. от най-близкия магазин.А и не мога да я оставя така разглобена там(просто няма да я намеря после) :drive:
Така ,че точните размери ще ми бъдат в помощ за да мога да ги закупя О пръстените първо и направо да ходя да ги сменям.

alfonco147GTA
22-10-2012, 23:02
Това е вариант, НО канала където си сменям маслото и съответно мисля да правя тази манипулация е на минимум 5 км. от най-близкия магазин.А и не мога да я оставя така разглобена там(просто няма да я намеря после) :drive:
Така ,че точните размери ще ми бъдат в помощ за да мога да ги закупя О пръстените първо и направо да ходя да ги сменям.


колега аз последният път си го смених пред магазина за 5 мин! малко е кофти но като навъртиш пълен ляв/десен може да се бръкне, ако не се лъжа може и отгоре има място,поне аз го смених от страната на шофера! първо го свалих и отидох до магазина с "мострата" и после сложих новия! със малката тресчотка и камък 10

mordohy
22-10-2012, 23:38
Я да ползвам темата и да попитам знаете ли размерите на О пръстена зад тези триъгълни капачки и трябва ли да точа маслото за да ги сменя,че и на мен ми просълзява оттам по мъничко?
Пак ви казвам: каТо търсите нещо за боксер, ровете по 33 раздела.
Колев го беше писал някъде.

anton_caro
23-10-2012, 00:12
Търсим, гледаме, ама ако не нацелим какво точно да питаме и не излиза каквото ни трябва. Проблем на питащите, не на търсачките.
Благодаря на всички, които писаха по този нов проблем.

kolev
23-10-2012, 10:16
Това е вариант, НО канала където си сменям маслото и съответно мисля да правя тази манипулация е на минимум 5 км. от най-близкия магазин.А и не мога да я оставя така разглобена там(просто няма да я намеря после) :drive:
Така ,че точните размери ще ми бъдат в помощ за да мога да ги закупя О пръстените първо и направо да ходя да ги сменям.

размера на О-пръстена съм го писал в 33 раздела. такъв размер можеш да намериш в един магазин за лагери на габровски до стария офис на мтел. където е магазин апогей за гсми, долу под него е магазина за лагери.

kompir
23-10-2012, 20:58
56x62x3
Ето го размера на въпросния пръстен( цитиране на колегата kolev от http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=37950&page=27 тази тема )
Благодаря за носаката за магазина къде де го търся(ако на работа не намеря де :whistle: от целия шкаф с гумички)

mordohy
23-10-2012, 22:12
56x62x3
Ето го размера на въпросния пръстен( цитиране на колегата kolev от http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=37950&page=27 тази тема )
Благодаря за носаката за магазина къде де го търся(ако на работа не намеря де :whistle: от целия шкаф с гумички)

Само да те светна нещо.
Плочката с О-пръстена от работа се издува и за това започва да пропуска масло. Подпира я разпределителният вал. Не я ли изправиш, ако ще и три пръстена да и сложиш пак ще тече!

anton_caro
24-10-2012, 14:11
Следващия път ще си купя кола, която да я има по улиците, по които карам. Щото още в Словакия сервизите на Алфа /оторизираните сервизи/ нямаха налични частите за моята алфа, а по малките сервизи я гледаха като дялан камък. Баси.
Сега тия с гумичките... ми нема гумички. Търсим. И тука не е като България - излезеш на улицата и хоп - магазин за авточасти : ) И вътре - всичко!
Готина алфа, ама за 4 години е стояла по сервизи над 1 година, поради липса на части. В България момчетата от Александър Ауто ми викат - "извинявай, много коли имаме, ще стане за довечера!" Хаха - ми вие сте златни, бе! Тука за един маркуч за сервото колата 1 месец стоя на сервиз. Миналата година 3 месеца стоя на сервиз за някакъв кабел на имобилайзера.
Отивам да пия една чаша вода... и да взема да си купя гумичките от някой сайт, си мисля...

kolev
24-10-2012, 14:31
ако говориш за тия гумички /О-пръстени- на английски o-ring/ за които съм писал и си убеден че от тях пропуска, тях ги няма по магазините за авточасти обикновено. търсиш ги в магазини за лагери и искаш да са маслоустойчиви/тука са по около левче бройката/, затова съм дал размерите им щото по оригинален парт. номер вече не съществуват.
за другото не се притеснявай, и голф тройка да си купиш пак по толкова ще седиш в сервизите. не е проблема в колите....

ПП
друг вариант е ако не намериш, да се намажат старите със силикон за гарнитури.

anton_caro
24-10-2012, 17:16
Ей сега ми светна нещо.
Ми тука малките сервизи не работят с интернет!
А големите сервизи /оторизираните сервизи/ като ги нямат частите при тях, не ги ебава да ти ги намерят от друг.
Стоя и си викам - бе не може да я няма гумичката...
И чукнах в нета -
http://www.roulements-courroies.com/joint-torique/35380-joint-torique-or56x3-nbr.html
Само да го чуя майстора дали е погледнал колата и ако тече от там, ще си я взема. Ще му кажа и да види дали нещо не се е изкривило и да му бие два чука...колко думи научих на френски, не е истина... тука колегите ми се шокираха, щото ...
един от тях не знае с какво му върви колата - бензин или дизел /жена му наливала горивото/
друг не знаеше, че и колата има батерия, като телефоните /купил си кола, ама не й бил вдигал капака/
трети не знаеше, че се налива и масло - вика ми "ще потрошиш колата, ако налееш масло, луд ли си?"
...
а аз им разправям за разпределителни валове, за глави, цилиндри, бутала, о-пръстени, семеринги, лагери...
Що дадох колата на майстор? Ми щото той има условия да извърши ремонт. Щото ако не е само гумичката, а трябва и още нещо, аз съм до там.
...

kolev
24-10-2012, 17:37
не забравяй че имаш 2 о-пръстена. единия е на лявата глава, другия на дясната. не е лошо да се сменят и двата.
на планката сигурно нищо и няма. просто от времето тия о-пръстени стават с правоъгълно сечение и твърди като пластмаса и не уплътняват добре.

anton_caro
26-10-2012, 18:04
То аз не забравям, че имам два пръстена за смяна, ама в България вероятно е 10 пъти по-евтина смяната. :guillotine:
...
Чух майстора и каза, че е сменил гумичката, наложило се още нещо да смени, което не го зная кво е, но дребно, долял масло, запалил колата, сложил един вестник - не капе и мога да отида да си го взема Алфонсито.
100 евро е сметката, ако ви интересува финансово.
В тази цена си е калкулирал /подозирам/ 75 мин труд, в което влиза и времето за намиране на о-пръстена и проверката за теча след това, както и другата част, която е сменил - я пружинка, я гарнитура, но не е от думите, които научих.
Вероятно можех и сам да се справя, НО няма сервиз наоколо, на който да мога да доверя колата в случай на по-сериозна нужда и просто тествах този майстор с нещо дребно. За френските условия работи бързо /три дни/ и вероятно ще бъда доволен от него. На фона на другия майстор, дето ми държа 3 месеца колата, този е направо огън!
Намерих сайтове за части - www.oscaro.com е един от тях.

stelt
26-10-2012, 22:37
Бах маа му, ти си луд човече.

anton_caro
27-10-2012, 01:37
Стелт, тука са такива цените.
Предпочитам да отида на майстор за нещо дребно и да го пробвам как ще си свърши работата, отколкото да се нахъндя, да се окаже, че разчитам да си свърши работата в срок, да се налага да пътувам, да ми пропадне пътуване и планове и да ме обрули някаква непредполагана сума. Или както се случи миналата година - колата да стои 3 месеца при него и от стоенето да си замине акумулатора и да трябва и нов акумулар. Да не говорим, че онзи майстор ми счупи емблемата на колата, щото не могъл да отвори багажника /не успя да "поеме", че емблемата отзад се завърта/ и сега трябва и емблема да си търся, оказа се, че ми разглобил таблото и не го сглобил... та така... предпочитам да съм тествал майстора... 100 евро, ама нямам ядове. Навъртях малко километри - върви, не тече. Утре ще я видя пак как е колата.
...
Ти имаш ли представа колко би струвала поддръжката на една алфа като твоята тука?
Една колежка имаше Ауди А4 и на година й излизаше около 4000 евро поддръжката. Алфата ти може да е 3000 евро като нищо.
/за протокола просто съобщавам, че съм виждал досега само два пъти мерцедес в Бордо - щото сервизът им бачка на цена 100 евро/час - вие си калкулирайте/.
Е та затова по българските форуми пише, че европейците били глупави да си купуват фиат панди на 4 години за 4 хил евро вместо да си вземат нещо немско и здраво. Щото просто няма как да му платят ремонта.
И вероятно моята следваща кола няма да бъде алфа, а фиат. Защото няма да е винаги само смяна на гумичка, ще има и по-сериозни неща.