Log in

View Full Version : ЗАГРЯВА ДОСТА...(новата ми 155ца)



ivoshaklev
14-06-2006, 23:55
Карам АЛФА 155 ts 1.7 95та година , от около 3 дни . И ето първия проблем . .... Качвам Владая с 4 човека вътре и какво да видя -температурата над 90градуса около 100-110 (не мога да преценя) и колата губи мощност. Не е прегряла според мен . Пуска си перката малко над 90 , работи малко и спира . На равното вече температурата спадна на около 70 и колата си вървеше прекрасно . Казаха ми за някакви зимни и летни термостати .После пак се покачи темеперарурата и си я държи така . От къде може да идва проблема и как да го реша ????

Z:)m
15-06-2006, 10:53
...проблема ти идва от нагорнището... :lol:
ШЕГУВАМ СЕ!!! ;)
Аз мисля, че описания от теб проблем не е проблем, а си е нормалното поведение на автомобила... А ако не съм прав - другата вероятност е и моята кола да е също толкова ненормална като твоята, защото и при мен се проявяват същите симптоми при изкачване на по-продължителни наклони - висока температура и загуба на мощност... А около Кърджали само изкачвания да искаш ;).
Но нека и другите се изкажат по темата.

Bobo
15-06-2006, 11:26
Значи като за начало ако температурата пада под 80 градуса значи си за термостат. Греене може да се получи ако не сработва някоя от степените на перката - така че провери двете степени на перката и смени термостата :wink:

virusalfa
15-06-2006, 11:37
Значи като за начало ако температурата пада под 80 градуса значи си за термостат. Греене може да се получи ако не сработва някоя от степените на перката - така че провери двете степени на перката и смени термостата :wink:А може да е и само в термостата при4ината :idea: :!:

Z:)m
15-06-2006, 13:54
При мен и двете степени на перката сработват... дори последния път, като включи на 2-ра степен и нещеше 3 дни после да изключи заради едно фалшиво реле :)... Искам обаче да отбележа, че при мен спадане на температурата под 90 градуса не се случва при абсолютно никакви обстоятелства, но определено ми качва температурата на около 110 градуса в топло време, по нагорнище с включен климатик... и колата ми осезаемо "умалява"... Това в следствие на по-високата температура ли се получава?!

Lucky
15-06-2006, 14:15
При мен и двете степени на перката сработват... дори последния път, като включи на 2-ра степен и нещеше 3 дни после да изключи заради едно фалшиво реле :)... Искам обаче да отбележа, че при мен спадане на температурата под 90 градуса не се случва при абсолютно никакви обстоятелства, но определено ми качва температурата на около 110 градуса в топло време, по нагорнище с включен климатик... и колата ми осезаемо "умалява"... Това в следствие на по-високата температура ли се получава?!

Вследствие на нанагорнището :D :lol: и климатика :wink:

dim
15-06-2006, 15:15
остави колата на равно място за няколко часа, след това провери щеката на маслото, ако клони от средата надолу долей догоре масло. Количеството масло играе много важна роля при охлаждането на мотора особено лятото, от опит го знам. 500 гр. масло са от значение през лятото, може да влияе с повече от 5-6 градуса при дългите наклони, или просто датчика на термостата е за смяна и не отчита точно.. :roll:

kris11
15-06-2006, 15:36
Колеги лято е почти вече. Сваляте предна маска , най- добре предна броня и на водоструйка или с маркуч се измиват хубаво радиаторите от калта и мръсотоията. Предна броня защото иначе няма достъп до масленият радиатор. И по него има предостатъчно мръсотия.

ALFA CORSE
15-06-2006, 16:34
Май само 2.0 имаше маслен радиатор :roll:

didofurnira
15-06-2006, 19:08
и аз имам,но и моята грее в града 90-100градуса
ама извън е добре дори когато карам с 200км/ч :twisted:

ALFA CORSE
15-06-2006, 19:59
Моята няма, но в града повече 95 градуса не ми е качвала (според уредите)

ivoshaklev
15-06-2006, 22:53
Май ми работи само една степен на перката . Как да проверя дали е повредена другата ? Бушончета ли има и къде са ?

koko155
16-06-2006, 09:34
може да ти е задрьстен радиатора и затова да не охлажда аз моя го смених с нов защото течеше и сега с пална кола с хора и климатик градусите не мардат от 90 вез значение скороста и наклона :P :lol: :?: :idea:

Mury
16-06-2006, 16:21
Май ми работи само една степен на перката . Как да проверя дали е повредена другата ? Бушончета ли има и къде са ?Ако ти работи само едната степен на перката няма да работи климатика или ще работи за 10 секунди и ще спре.Щом ти работи климатика значи нямаш проблем с перките.Това загряване може да идва от баира,климатика и от малко позапушен радиатор :wink: :wink:

ivoshaklev
16-06-2006, 19:38
Днес я гледаха "специалисти" и казаха " Давай газ и се не бой"....

Z:)m
19-06-2006, 10:53
а ако радиатора наистина малко е позатлачен (имам предвид вътре, системата, а не външно замърсен) има ли някакви добавки, които да помогнат за отпушването в случая или трябва да се сваля целия радиатор, да се източи и промие?!

Mury
19-06-2006, 16:52
Има но после трябва да източиш всичко и да налееш ново/антифриз/иначе чисти доста добре изкарва яко парцали :wink: :wink:

търтей
19-06-2006, 16:55
eйй
с цвик се чисти най-добре бре - добавки - дрън дрън :wink:

ivoshaklev
20-06-2006, 21:01
Е кажете го тоя препарат де , име нещо такива работи :wink:

Mury
21-06-2006, 15:58
Има го по беназиностанцийте на фирма Холц, иначе има и български ма не ги знам колко са ефективни

търтей
21-06-2006, 16:25
цивка чисти най-добре - това не е майтап :!:
не че холц е лош
но каквото и да ползваш има голяма вероятност някоя позапушена дупчица да се отвори на роадиатора - така че бъди нащрек

kris11
23-06-2006, 23:22
Проверено днес при продължителна скорост варна Шумен и на връщане по обяд при поддържане на 170-180 км/ч повече от 95 градуса не се вдигнаха.А аз взех да се притеснявам от 95 те градуса.При проба на 150-160км температурта е 90 градуса.