Log in

View Full Version : Турбо ??? 166 2.4 jtd 2001г.



popaay
22-07-2010, 22:34
Здравейте,
днес се връщам от морето,и никакъв проблем с моя Алфонсо.До като не минах магистралата Бургас-Карнобат и реших да зареда на Лукойл за да засека разхода .Доволен от разхода 6.7(толкова показа и на борда)продължавам напред ,докато нещо не взе да потраква(странен шум стържене виене не мога да го определя) и забелязвам съвсем леко пропушване на магистралата вече от Стара Загора към Пловдив.И си викам пак смотана нафта и реших да взема добавка.Да ама не слизам колата взе да се тресе, жената излезна от от нея оплашена,а колата взе яко да вади бял пушек.Сипвам добавката вдигам щеката за маслото няма никои.А толкова се радвах ,че не е пипнала масло,но докато не се случи това.Сложих 3 литра масло на щеката показва ОК.Тръгвам а зад мен не питай нищо не се вижда това продължи 15-20км. и бях до там изгубих мощност,добре ,че бях до Пловдив та повиках познат да ме дърпа предполагам и въздушния филтър е пълен с масло.Като стисна тръбата за турбото имам чувството ,че е пълно до горе с масло.

Та идеята ми е как да си сваля турбото ,ако може стъпка по стъпка ,някой колега да каже ,който го е правил и после какво да го правя същото.Дали рециклиране или втора употреба,а също така и някакви ориентировъчни цени за двете.

Колата е 166jtd 2.4 100kw 2000г.

trustworthy
22-07-2010, 23:38
Въздушният филтър няма как да е пълен с масло, освен ако не си го топил в някоя кофа да си смукне ;)
Добре е, че не ти се е запалило това масло по изпускателния тракт някъде, докато си я карал така. Щото е имало реална опасност.
Ако не разбираш много, по-добре остави някой сервиз да ти свали турбината. После я закарай в някой специализирам, за да видят и да ти кажат какви са вариантите - може да става за ремонт, може и да не става за нищо.

Christweil
23-07-2010, 08:10
За турбото, истинските вариантите са 3 :

- ако си 136кс:
1) ново турбо, рециклиране вув БГ не може.като пари смятаи поне 1400лв до 1800лв - да да !! :)
2) смяна със турбото на 140кс + ремап. Там зависи дали вземеш ново (по евтин от 136кс) или на втора ръка със рециклиране. Като пари по малко от опция 1 (ново турбо = 1000лв или старо + рециклаж = колко се пазариш+700лв макс, ремап 300 или 400лв)

- ако си 140кс:
3) опция 2 без ремап = най изгодно със сигурност

Аз лично съм 136кс и отидох на опция 1 защото не искам ремап (= потенцялни странични и нажелаещи ефекти). Поне бях сигурнен от краен резултат.

lacho.lazarov
23-07-2010, 09:26
Чувал съм че се запушва маркуча за маслото дето излиза от турбото.

Christweil
23-07-2010, 10:06
Още нещо за симптоминте на умряла тубина :
- ако има чуство че караш линейка зависиму от оборотите
- ако като оборотите падат се чува стържене на метал
=> 100% си за смяна или рецикалж

Маслото от двигател влиза във остът на търбината за смазване и леко охлаждане на лагерите и оста (че там със 100хил оборот смятай кво ще стане без...). Ако оста се изкриви толкова естествено ще изпусне масло кадето може...

trustworthy
23-07-2010, 10:17
... Ако остът се изкриви толкова естествено ще изпусне масло кадето може...

Ако се е изкривила ОСТА (женски род ;)) изпуснатото масло ще е най-малкия проблем тогава.

popaay
23-07-2010, 11:26
Ох не знам,като включеше турбото беше като музика за ушите ми,толкова мазно виеше(много му се радвах),маслото не беше мръднало за 5000км.Не знам как така изведнъж стана без преди да вади пушек при форсиране.Просто усетих ,че като се включва се появява странен шум и взе да пуши.
Накрая даже загуби мощност и не можах да потегля.

TheLemonSong
23-07-2010, 16:15
Добре дошъл в клуба!
Преди месец се ръснах за ново (от Италия-136 Hp) 620 ево без ДДС :).За мен това е единственото решение.
В случая обаче е по-притеснително, че си продължил да шофираш - доколкото знам е възможно да има сериозни поражения.
Не се предавай и успех!

popaay
23-07-2010, 17:07
Добре дошъл в клуба!
Преди месец се ръснах за ново (от Италия-136 Hp) 620 ево без ДДС :).За мен това е единственото решение.
В случая обаче е по-притеснително, че си продължил да шофираш - доколкото знам е възможно да има сериозни поражения.
Не се предавай и успех!

Така е но нямах избор.
Сега ходих до Реал Турбо в Пловдив(пеша в жегата),и по обяснения за това което се е случило те казаха ,че е заминала напълно.Но вече ме притеснява и двигателя ,че изгуби мощност но поне преди да я сагася си работеше на обороти.

Искам да попитам каква турбина та търся,стават ли от други марки коли,че като чуят за Алфонсо имам чувството че цената скача?

Мисля утре(или понеделник) да я вдигнат до Динекспрес да видят двигатяля дали няма поражения и да свалят
турбината.

Направо ми се реве,всичко оправих по колата ,цялата ходова час(отпед,отзад),нов съединител,нови дискове и накладки, термостат,профилактика на климатика,и за какво за 2000км.

trustworthy
23-07-2010, 17:19
Не се тревожи толкова за двигателя. Сигурно ти се е затлачил с масло изпускателният и просто е нямало проходимост на газовете. Нещо като ефекта на запушения катализатор. Не е добре, но за толкова кратко едва ли е станало нещо фатално ;)
Пиши после каква са казали в турбо сервиза.

AlfaMan
24-07-2010, 01:09
Много съжалавам колега, но това са рисковете на дизеловия автомобил и изобщо при турбинирания мотор.

Лошото е обаче, че ти си с 136hp мотора (за него са предназначени TD2503 или VNT25), защото талянците са сложили една недомислена турбина, която само те са си я харесали и никой друг не я сложил в негов мотор. Е има две изключения, ама те са доста екзотични - някаква модификация на рено espace (само по каталози съм го срещал) и някаква модификация на rover TD6.
Та в твоя случай вариантите са както ти ги е написал колегата Christweil. Кой ще избереш, вече ти си решавай. Аз лично бих избрал N2.

souze
24-07-2010, 12:02
Ако се е изкривила ОСТА (женски род ;)).....

Колегата е французин, та доста добре се справя с правописа, ако направим съпоставка с някои други членове на форума ;)..

trustworthy
24-07-2010, 19:43
Колегата е французин, та доста добре се справя с правописа, ако направим съпоставка с някои други членове на форума ;)..

Ок. Не съм знаел. Иначе съм съгласен, че наистина се справя доста добре, отнесено към други членове :)

popaay
24-07-2010, 20:38
Така колеги, реших да не ходя в сервиза да видят двигателя дали е наред. Искат да го отварят, да мерят,гледат .....не и сега за моя Алфонсо, а и да плащам сега за репатрак след морето (доста солено ми излезе).
Та....въпроса ми е следния-мога ли да запаля колата без всички връзки към турбото (остана по охлюв),въздушния филтър също го махнах. Смятам да измия всички връзки и радиатора на турбото с обезмаслител-пълни бяха с масло. Дали е удачен вариант обезмаслителя?

trustworthy
24-07-2010, 22:05
Та....въпроса ми е следния-мога ли да запаля колата без всички връзки към турбото (остана по охлюв),въздушния филтър също го махнах

Искаш да кажеш, че корпусът на турбината еня масто, а я няма оста с турбинното и компресортното колело ли?

Относно миенето, виж тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=50273). ;)

А въздушния филтър защо си го махнал?

popaay
25-07-2010, 12:43
Откачен е кулера и всички маркучи,към турбото за да изчистя всичко защото е пълно с масло.
Та искам да знам дали мога да запаля колата така без маркучите към турбото(то си е на мястото само където ги няма маркучите, които излизат от него и влизат в двигателя) и кулера и също така без въздушен филтър и маркучите също към него

Jivko7777
25-07-2010, 12:51
Откачен е кулера и всички маркучи,към турбото за да изчистя всичко защото е пълно с масло.
Та искам да знам дали мога да запаля колата така без маркучите към турбото(то си е на мястото само където ги няма маркучите, които излизат от него и влизат в двигателя) и кулера и също така без въздушен филтър и маркучите също към него

Ами да влизат всичките боклуци вътре без въздушен филтър, малко ми се вижда несериозно да задаваш такива въпроси!
Ако ще я водиш някъде по добре някой да те дръпне до там ;)

popaay
25-07-2010, 13:54
Ами да влизат всичките боклуци вътре без въздушен филтър, малко ми се вижда несериозно да задаваш такива въпроси!
Ако ще я водиш някъде по добре някой да те дръпне до там ;)


Искам само да проверя дали двигателя ще завърти леко за да видя дали не е затегнал.Мога ли да я запаля така?

trustworthy
25-07-2010, 13:55
Ами пробвай да я припалиш, но недей държа двигателя запален дълго - би трябвало да имаш и доста масло из гърнетата на изпускателния тракт ;)

popaay
25-07-2010, 16:08
Със сигурност ще има много масло,дори под въздушния филтър онова пластмасово казанче беше пълно с масло,кулера също.Днес измих всичко,блеснаха като нови(поне това ме зарадва).
Където е турбото отвора в средата ,а не страничния има някакво зъбно колело, с пръст усещам че е нарушено.

Няма ли вероятност като запаля така да не пръска масло от някъде?
По късно ще направя снимка на турбото,за да кажете от къде да го развия,за да го сваля.Лошото е ,че нямам канал и действам пред блока :???: .
Също тъка няма ли някъде схема как е захванато за колекторите за да не се лутам по свалянето.

popaay
25-07-2010, 19:54
ето и снимките:

http://upload-pictures.info/thumb-8BAC_4C4C6B31.jpg (http://upload-pictures.info/share-8BAC_4C4C6B31.html)

А така изглежда в момента и искам да попитам, дали мога да я запаля така,за да чуя дали не съм прецакал двигателя


http://upload-pictures.info/thumb-0B49_4C4C6B31.jpg (http://upload-pictures.info/share-0B49_4C4C6B31.html)

http://upload-pictures.info/thumb-C5F6_4C4C6B31.jpg (http://upload-pictures.info/share-C5F6_4C4C6B31.html)


За това зъбно колело говорих ,че е разрушено

http://upload-pictures.info/thumb-1CF2_4C4C6B31.jpg (http://upload-pictures.info/share-1CF2_4C4C6B31.html)

Jivko7777
25-07-2010, 21:25
Искам само да проверя дали двигателя ще завърти леко за да видя дали не е затегнал.Мога ли да я запаля така?

Първото на което за да е изтекло толкова много масло, следователно двигателя е останал без масло!!! Затова си мисля че въобще не е хубава дори да я припалваш!!!
Директно в сервиз!!!

trustworthy
25-07-2010, 21:40
Аз ти писах в предния пост нещо, но щом не ми вярваш, изчакай някой истински компетентет да ти даде съвет.

БТВ, това колето не е точно зъбно, по-скоро е компресорно. И това не са зъби, а лопатки ;)

На двигателя ти най-вероятно му няма абсолютно нищо. Загубил е мощност, защото въздуховодите ти са били задръстени с масло и няма как да мине въздух, че да гори нормално.

Pepko-Bepko
25-07-2010, 21:42
И не е особено желателно да се опитваш да сваляш турбината пред блока без канал с подръчни инструменти.Или ще заоблиш гаиките или ще накъсаш някоя шпилка.

Christweil
27-07-2010, 00:51
На двигателя ти най-вероятно му няма абсолютно нищо. Загубил е мощност, защото въздуховодите ти са били задръстени с масло и няма как да мине въздух, че да гори нормално.

и аз съм на това мнение, и така мисля че по добре първо да си смениш турбото и след това да палиш че сега реално ще вземеш да си скапаш двигател ако правиш глупости !

chavetoo
27-07-2010, 06:26
Можеш да я запалиш, но трябва да махнеш маслото което минава през турбината и да го вържеш така, че да не минава от там. Иначе ако я запалиш така отново ще изхвърли всичкото масло което си налял и въобще не съм сигурен дали ще се качи нагоре по двигателя, защото налягането ще е по ниско.

TheLemonSong
27-07-2010, 09:53
Според мен просто трябва да си сложиш нова турбина (между другото в Динекспрес - Плд ми обявиха цена - оригинално 6.000 лв :tooth: ; неоригинално 3.200).Хубаво е да е нова понеже ако си вземеш рециклирана вероятността да имаш същия проблем съвсем скоро е доста реална.След което всички въздуховоди се почистват, палиш и ...разбираш дали имаш допълнителни поражения.Това е.
Аз имах спукан маркуч на изхода от турбото, т.е. дебитомера на функционираше нормално и съответно колата не вървеше.Оправих маркуча(почистих всичко достъпно, по пътя на въздуха и маслото , влк и дюзи и т.н) и ся не моа я удържа тая кола :)

popaay
27-07-2010, 11:10
Можеш да я запалиш, но трябва да махнеш маслото което минава през турбината и да го вържеш така, че да не минава от там. Иначе ако я запалиш така отново ще изхвърли всичкото масло което си налял и въобще не съм сигурен дали ще се качи нагоре по двигателя, защото налягането ще е по ниско.

Досетих се за това,ще трябва да го затапя някак си.Но незнам кога ще се заема с тази работа ,че ме викнаха извънредно на бачкане и ми прекратиха отпуската.

А за новото турбо това са много пари !
Има една приказка-жена,кола и прасе не се избира на каквото случиш.

Christweil
27-07-2010, 19:38
А за новото турбо това са много пари !

еххх извинявай сега но ако си се купил Алфа 166 които аз виждам като висок клас а после искаш тънко да ти минат ремонти и авточасти, по добре да си беше купил Голф 2-ка от самото начало...

За парите ти казах колко ще излезе. колегата LemonSong от същото място си взе неговата турбина както и мене и мисля че е доволен сега.
620евро (без ддс) + 50евро транспорт = 1300лв без ддс или около 1550лв със ддс
+Смяна (?лв) и това е си готов за 150хл км.

Имаш избор на края : със турбина или без Алфичка...

popaay
27-07-2010, 22:27
еххх извинявай сега но ако си се купил Алфа 166 които аз виждам като висок клас а после искаш тънко да ти минат ремонти и авточасти, по добре да си беше купил Голф 2-ка от самото начало...

За парите ти казах колко ще излезе. колегата LemonSong от същото място си взе неговата турбина както и мене и мисля че е доволен сега.
620евро (без ддс) + 50евро транспорт = 1300лв без ддс или около 1550лв със ддс
+Смяна (?лв) и това е си готов за 150хл км.

Имаш избор на края : със турбина или без Алфичка...
А от къде е тая турбина за 1500лв.

Jivko7777
28-07-2010, 01:02
А от къде е тая турбина за 1500лв.

Ето ти точната турбина за твоята кола...Като поръчваш в България и не се занимаваш с поръчки, доставки и другите му глупости ;-)
http://topspeed.bg/view_product.php?pid=592

Christweil
28-07-2010, 08:37
Турбината идва от една много голяма Италянска фирма които предлагат турбини или инжектори за дизеловите коли.
--> http://www.dieselevante.com/

относно със topspeed.bg, няма никаква далавера :
1- по скъпо изилиза през БГ (400лв до 200лв по евтин през Италия)
2- те най вероятно (или по скоро да се надяваме че) от тази фирма във Италия ги купуват
3- лично имам по голямо доверие към тази Италиянска фирма отколкото магазин за авточасти във БГ
-> поне аз и Лемонсонг сме купували от Италия без проблем
4- Фирмата от Италия организират и транспор през DHL лии Fedex (т.е. със тракинг номер)
5- няма НИЩО сложно във процедурата за поръчка, толкова е просто че няма на каде - на разлика от тука те приемат сериозно поръчка от клиент...

Това беше от мене - правете си изводи сами.

popaay
03-08-2010, 22:44
Всичко е вече ОК.
Взех турбина от 156 136к.с.,само смениха корпуса защото е имало разлика някаква.
Но сега няма такава мощност както преди заради маслото което е горяла ,цялата изпускателна система е в масло и като я покарам взима да "пуши"(бял дим лютлив). Дали е нормално да не дърпа както преди заради това?

popaay
05-08-2010, 21:14
Сега ново 20 с турбото.
Като загрее колата и когато е на ниски обороти(около1700-1800) и искам да ускоря се чува едно по-силно свирене на турбото до 2200 оборота.Същото нещо се чува и като отпусна педала на газта.
Някакви предположения?

souze
05-08-2010, 21:23
Сега ново 20 с турбото.
Като загрее колата и когато е на ниски обороти(около1700-1800) и искам да ускоря се чува едно по-силно свирене на турбото до 2200 оборота.Същото нещо се чува и като отпусна педала на газта.
Някакви предположения?

Дано да не извива като за ново.....Преди да си купя нова турбина и моята така правеше. След като я свалихме се оказа, че лопатките леко са стъргали в корпуса. Горе-долу точно в тези обороти посвирвах и аз. Дано при теб да е съвсем различен звук.

popaay
06-08-2010, 00:27
Дано да не извива като за ново.....Преди да си купя нова турбина и моята така правеше. След като я свалихме се оказа, че лопатките леко са стъргали в корпуса. Горе-долу точно в тези обороти посвирвах и аз. Дано при теб да е съвсем различен звук.
Турбината е втора ръка,но е здрава и няма луфтове,поне за това съм сигурен ,защото е карах да я проверяват.Два дена нямаше нищо карах я за да изчистя маслото от изпускателната система и я чух да просвирва,но не стържене(защото ако опират би трябвало да стърже може би )
Звука на турбината го чувам все едно е отворена и се чува ясно и след 2100 оборота се чува "мазно"(все едно е затворена)

popaay
07-08-2010, 15:38
Днес се върнах от диагностика.Нищо не откриха за намалената мощност,турбината работи надува 1.4 даже ако не и малко повече.Нещо не достига въздух.До 1500 оборота въздуха колкото си иска ,толкова си подава но при покачване на оборотите над 3000 количеството въздух е около 450-460 грама на нещо си а иска 1200 грама.Провериха и егера и тои работи,откачих ме преди катализатора да не би да е запушен и пак не върви.При откачане на дебитомера малко се оправи вървенето но не е както преди.Чистиха го но не, пак не върви както трябва.И викат от дебитомера ще да е ,аз как да съм сигурен че е от него и да го сменям като те не са на 100% сигурни,защото на изключен дебитомер колата имала някакъв авариен режим и за това пак не може да си проличи във вървенето.
Дайте идеи?

Pepko-Bepko
07-08-2010, 17:37
А преди да монтирате новата стара турбина изчистихте ли и геометрията?

Kopeldaka
07-08-2010, 20:37
Сменяй дебитомера, струва около 200 лв. с 1 година гаранция на Бош, щом с откачен върви повече, значи проблема е от него. Но не успях да разбера как така надува 1.4 бара, като стандартно работи на 1 бар налягане, вие към това 1.4 да не смятате и атмосферното налягане, тоест да надува на 0.4 бара?

souze
07-08-2010, 23:11
Сменяй дебитомера, струва около 200 лв. с 1 година гаранция на Бош, щом с откачен върви повече, значи проблема е от него. Но не успях да разбера как така надува 1.4 бара, като стандартно работи на 1 бар налягане, вие към това 1.4 да не смятате и атмосферното налягане, тоест да надува на 0.4 бара?


Може да е пик, колега....

Mixi
08-08-2010, 17:09
кокато един автомобил започне да пуши бяло значи битрябвало да губи антифриз или има конденз. Казваш че си сменил турбината . А с променлива геометрия ли е? Също казваш че си оставил копуса а карантията еднаквали е? Провери интеркулера да не спукан.

Bobo
08-08-2010, 17:22
Турбината идва от една много голяма Италянска фирма които предлагат турбини или инжектори за дизеловите коли.
--> http://www.dieselevante.com/

относно със topspeed.bg, няма никаква далавера :
1- по скъпо изилиза през БГ (400лв до 200лв по евтин през Италия)
2- те най вероятно (или по скоро да се надяваме че) от тази фирма във Италия ги купуват
3- лично имам по голямо доверие към тази Италиянска фирма отколкото магазин за авточасти във БГ
-> поне аз и Лемонсонг сме купували от Италия без проблем
4- Фирмата от Италия организират и транспор през DHL лии Fedex (т.е. със тракинг номер)
5- няма НИЩО сложно във процедурата за поръчка, толкова е просто че няма на каде - на разлика от тука те приемат сериозно поръчка от клиент...

Това беше от мене - правете си изводи сами.

Супер а сега ми кажи при положение че турбината се предлага с 1 година гаранция как ако на твоята се случи нещо ще си използваш гаранцията?

---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:17 ----------


кокато един автомобил започне да пуши бяло значи битрябвало да губи антифриз или има конденз. Казваш че си сменил турбината . А с променлива геометрия ли е? Също казваш че си оставил копуса а карантията еднаквали е? Провери интеркулера да не спукан.

Колега неизгорялата нафта също пуши бяло ;) Също така и маслото в някой случей пуши бяло ;)

---------- Post added at 14:20 ---------- Previous post was at 14:18 ----------


Турбината е втора ръка,но е здрава и няма луфтове,поне за това съм сигурен ,защото е карах да я проверяват.Два дена нямаше нищо карах я за да изчистя маслото от изпускателната система и я чух да просвирва,но не стържене(защото ако опират би трябвало да стърже може би )
Звука на турбината го чувам все едно е отворена и се чува ясно и след 2100 оборота се чува "мазно"(все едно е затворена)

Начална фаза на задирането е просвирване ;)

---------- Post added at 14:22 ---------- Previous post was at 14:20 ----------


Всичко е вече ОК.
Взех турбина от 156 136к.с.,само смениха корпуса защото е имало разлика някаква.
Но сега няма такава мощност както преди заради маслото което е горяла ,цялата изпускателна система е в масло и като я покарам взима да "пуши"(бял дим лютлив). Дали е нормално да не дърпа както преди заради това?

Хахахаааа няма да има мощност по простата причина че корпусите на двете турбини са различни съответно и перките им - мъкаааа мъкаа къде гледате бе хора :brickwall:

popaay
09-08-2010, 09:01
Белия дим от ауспуха беше от гърнетата пълни с масло,вече няма дим.
С откачен дебитомер не че е добре колата но е малко по "сприхава",но не както преди.
на старата турбина е чистена геометрия,а налягането го гледаха от компютъра не знам какво мери.
А днес сутринта забелязвам ,че колата като е студена малко по добре върви,а също така и турбото не просвирва силно(м/у 1500-2100 оборота)като е студена колата,но като загрее се чува това свирене даже и като отпусна педала.
Корпуса е взет от старата турбина защото изхода на нагнетения въздух при новата е бил леко на долу ,сочел към гредата където е радиатора и няма как да се сложи маркуча

Коки
11-08-2010, 11:47
...Корпуса е взет от старата турбина защото изхода на нагнетения въздух при новата е бил леко на долу ,сочел към гредата където е радиатора и няма как да се сложи маркуча

Това го разбрахме, ама откъде знаеш, че няма и други разлики?

trustworthy
11-08-2010, 13:50
Това го разбрахме, ама откъде знаеш, че няма и други разлики?

Той може и да не е знаел, но Бобо му го е казал много ясно по-горе. Щом корпусите и роторите са различни, пак е интересно, че вади надув този сбирщайн :)

Коки
11-08-2010, 13:52
Той може и да не е знаел, но Бобо му го е казал много ясно по-горе...

И изглежда ли ти като да го е разбрал?

trustworthy
11-08-2010, 13:56
И изглежда ли ти като да го е разбрал?

Е ся...:grin:

То е интересно кой майстор се е решил да ашладиса така турбината.

Коки
11-08-2010, 14:09
Е ся...:grin:

То е интересно кой майстор се е решил да ашладиса така турбината.

Някой "майстор" :)

popaay
11-08-2010, 22:21
Точно така "майстори",аз ако бях наясно с всичко това нямаше да ходя по майстори,а сам щях да си го направя.
Ама всяко зло за добро!

Christweil
14-08-2010, 10:18
Супер а сега ми кажи при положение че турбината се предлага с 1 година гаранция как ако на твоята се случи нещо ще си използваш гаранцията?

Бобо, не разбирам защо се обаждаш точно за това още повече че дури не спомених за гаранцията - ясно ми е че освен ако е сложен от Алфа Ромео Италия най вероятно няма да преимат никакво връщане но това е така и за много авточасти и да не говорим тогава за тука че ще ми стане смешно.

Да добавям че от като я смених вече въртих почти 10хил. км и всичко е наред.

И също за коментар "ако на твоята се случи нещо" първо ти благодария за пожелание но също го избягам като ремонтите се правят при много (или най) кадърен майстор - които на разлика от други не се прави на тежък по форума а по скоро помага когато трябва.

alex09
15-08-2010, 16:26
кажи за Аимар разбирач. БОБО