PDA

View Full Version : Колата ми вероятно получи ВОДЕН УДАР



branny
26-07-2010, 22:52
Здравейте колеги, днес мойта количка май си отиде.... минах през една голяма локва-тип езеро и бях до там... Беше късно да спирам,минах по-бавно но май е засмукала през въздушния филтър....ще разбера утре на 100% какво е .... :heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry::heavy _cry::heavy_cry:

ReLeFNIQ
26-07-2010, 23:32
Е какви са симптомите? Значи не ти е изгаснала щом казваш че не си спирал?

trustworthy
26-07-2010, 23:59
Дано не е най-страшното.
Добре е човек да знае на каква височина му смучи въздух колата. 145/6 и 156 смучат от доста ниско по принцип...

546
27-07-2010, 00:25
И аз безмалко да се удавя,седях половин час на радиозавода на влизане във Варна, при воден удар обикновенно се трошат биели, по рядко бутала, ако не е угаснала едва ли е това

Jivko7777
27-07-2010, 00:26
Здравейте колеги, днес мойта количка май си отиде.... минах през една голяма локва-тип езеро и бях до там... Беше късно да спирам,минах по-бавно но май е засмукала през въздушния филтър....ще разбера утре на 100% какво е .... :heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry::heavy _cry::heavy_cry:

Лошо...По-принцип сега ще трябва да се отвори мотора за да се видят пораженията...Дано не са сериозни!
Знам на мойто JTD че смуче въздух точно зад предна броня, вляво, което е на около 30-40см от земята...

rankovtsv
27-07-2010, 00:45
колата има ли кора под двигателя? ако не и това би помогнало се замислям да си сложа :)

Jivko7777
27-07-2010, 01:09
колата има ли кора под двигателя? ако не и това би помогнало се замислям да си сложа :)

Това дето каза, нещо не го разбрах...Само ще ти кажа че кората никаква роля не играе тук...

code
27-07-2010, 08:09
С моя кораб преди 1 седмица плувах до фаровете, обаче мина кучето му с куче:tooth: Беше много пляскана ситуация, нито да спреш, нито да продължиш, нито може да се върнеш - трагедия, само чаках да му светнат лампите:priest:

ФЕРАРИСТ
27-07-2010, 08:45
Аз така както гледам, до малко над фаровете мога да оцелея.....

Pepo
27-07-2010, 09:28
156-цата си гази достатъчно дълбоко, а и самата кутия на въздушния филтър е конструирана що-годе кадърно - извивка на всмукателя, дупки за отичане на вода по дъното, конуса. Друг е въпроса, ако човек иска да я прави на подводница. Съболезнования към колегата - дано не е нещо сериозно.
Така или иначе, сафари шнорхел му е майката :crazy:


http://img708.imageshack.us/img708/5032/safarisnorkel.jpg http://img18.imageshack.us/img18/1424/safarisnorkelfitment.jpg

RoMeO_156_GTA
27-07-2010, 10:18
С моя кораб преди 1 седмица плувах до фаровете, обаче мина кучето му с куче:tooth:

Ама то верно като кораб го ползваш :shock: Оправдават прякора си 166ците :tooth:

Колегата не знаем дали е със спортен филтър изнесен долу ... Преди време имаше един такъв случай с 156 , но колата още живее :th_up:

fiore
27-07-2010, 11:05
156-цата си гази достатъчно дълбоко, а и самата кутия на въздушния филтър е конструирана що-годе кадърно - извивка на всмукателя, дупки за отичане на вода по дъното, конуса. Друг е въпроса, ако човек иска да я прави на подводница. Съболезнования към колегата - дано не е нещо сериозно.
Така или иначе, сафари шнорхел му е майката :crazy:


http://img708.imageshack.us/img708/5032/safarisnorkel.jpg http://img18.imageshack.us/img18/1424/safarisnorkelfitment.jpg

Тоз шнорхел на бензинка......... Само със шнорхел няма да минеш. Нали ще намокриш кабеляци релета ЕКУ-та и прочие. Развалихме темата на колегата, ама той така или иначе нищо не пита а само се похвалва.

Pepo
27-07-2010, 13:12
Тоз шнорхел на бензинка......... Само със шнорхел няма да минеш. Нали ще намокриш кабеляци релета ЕКУ-та и прочие. Развалихме темата на колегата, ама той така или иначе нищо не пита а само се похвалва.
Така е, абсолютно си прав, но поне срещу "нагълтването" върши работа. Ако ще гази до предното стъкло е друга бира.

trustworthy
27-07-2010, 13:27
Сигурно е забавно отстрани, но предлагам да не разваляте темата на колегата.
Последиците от водния удар са строго индивидуални и много зависят от обстоятелствата покрай засмукването. Най-общо казано, ако засмуче вода и угасне, но след изсушаване успее да запали, държи разномерни обороти и не тресе, значи ще я бъде.
Има един трик при съмнения за воден удар - включваш на 4-та и колата се бута няколко метра напред, за да изплюе водата от цилиндрите. Не е никак препоръчително да се опитва да се пали преди това.

Pepo
27-07-2010, 13:53
Сигурно е забавно отстрани, но предлагам да не разваляте темата на колегата.




Последиците от водния удар са строго индивидуални и много зависят от обстоятелствата покрай засмукването. Най-общо казано, ако засмуче вода и угасне, но след изсушаване успее да запали, държи разномерни обороти и не тресе, значи ще я бъде.
Има един трик при съмнения за воден удар - включваш на 4-та и колата се бута няколко метра напред, за да изплюе водата от цилиндрите. Не е никак препоръчително да се опитва да се пали преди това.

Е, де - не се забавляваме, а още повече на гърба на колегата. Просто коментираме. А дали е имало воден удар или не, ще се разбере още щом разкачи маркуча на въздуховода горе при дебитомера - дано не е пълен с вода. Искрено се надявам да е наводнил само кутията долу и колата просто да се е 'задавила' и изгаснала. Чакаме да пише какво е станало и стискаме палци да се размине само с подсушаване.

branny
27-07-2010, 19:37
Колеги :bouncing_smiley::bouncing_smiley::bouncing_smiley ::bouncing_smiley: , няма да повярвате!Днес бях при най-големия пич Радо от Поморие,дръпнаха ме едни приятелчета които ми дойдоха на гости!Видя каквото можа да се види и почнаха да развиват:

Капака на мотора го махнах аз,както и пластмасовата тръба към въздушния филтър(кутията беше до половина пълна с вода),започна да капе водица от дебитомера и ми стана ясно че, "перлата" или както днес я прекръстихме -"АРИЕЛ" :D, е подпийнала водичка вчера....! Колегите махнаха по една свещ и като завъртях ключа започна да пръска като фонтан,после разкачиха дросела и там вече нещата започнаха да се стъжняват-текна вода и стана ясно,че май всичко е свършено!Започна дърпане на водата от двигателя(може би беше глътнала 2,3 литра) докато не я изсмукахме!Тогава,въпреки,че всички бяхме песимистично настроени,трябваше да врътна ключа за да видим все пак,ще живее ли или не...! АМИ ЖИВА Е! ЗАПАЛИ!НЯМАШЕ НИКАКВИ ЩЕТИ ПО ДВИГАТЕЛЯ,ПРОСТО Е ДРЪПНАЛА ВОДАТА И Е ИЗГАСНАЛА! Сменихме маслото,щото и то беше с водичка и беше..... и пак запалихме колата! Радо ме посъветва да не я ръчкам и днес отново си я карах с кеф,макар и с лек страх да не изгасне нещо! Утре отивам да си оправя климатика и с голям КЕФФФФФ ВИ КАЗВАМ,ЧЕ АЛФА СИ Е АЛФА,А МОЙТА "АРИЕЛ" Е THE BEST! :static::static::static::static::static::static: БЛАГОДАРЯ НА РАДО И КОМПАНИЯ ОТ СЕРВИЗА В ПОМОРИЕ ЗА ВСИЧКО :) !

gjulizar83
27-07-2010, 19:52
баси кефа жив и здрав да си колега да си е караш дълги години. супер се радвам че сичко е минало като по ВОДА :D

branny
27-07-2010, 19:53
МЕРСИ КОЛЕГА! :)

mirchozo
27-07-2010, 19:53
Браво колега, дано няма други щети.

branny
27-07-2010, 20:06
Браво колега, дано няма други щети.
ами колега,днес си я карах доста и просто няма признаци на проблеми,но си имам едно на ум,карам я по-полека,че ако има вода някаде вода,90-те градуса да ч разкарат :)

---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:03 ----------


ами колега,днес си я карах доста и просто няма признаци на проблеми,но си имам едно на ум,карам я по-полека,че ако има вода някаде вода,90-те градуса да ч разкарат :)
КОЛЕГИ,ОЩЕ НЕЩО!МИСЛЯ ЧЕ КУТИЯТА ЗА ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР Е МНОГО ЗЛЕ НАПРАВЕНА И ЗА ДА ИЗБЕГНЕТЕ ТАКИВА ПРОБЛЕМИ,АЗ ПОНЕ ЩЕ СИ ИНСТАЛНА СПОРТНОТО ФИЛТЪРЧЕ НАД ЛЕВИЯ КАЛНИК,ТА ХЕМ ДА ДЪРПА СТУДЕНО,ХЕМ ДА Е ИЗОЛИРАН МАКСИМАЛНО :)!
-----------------------------------------
Вярвам, че писането с главни букви е неволно, в състояние на еуфория гранде! Сега редактирам, следващият път ... Лека нощ

rankovtsv
27-07-2010, 22:35
дано всичко да е наред вече :) извадил си късмет

Ladjov
27-07-2010, 22:49
Честито и от мен !
Колеги аз поради тая причина по едно време бях се размислил не може ли да се напраи на дизела да зима въздух от друго място (че от сегащното бая ниско ми се вижда ) например от от сърцето и без това има решетка пък и е по-високо

barkas_06
27-07-2010, 23:12
Честито!Толкова си бил щастлив сигурно когато я купи! :super: Аз с моята веднъж карах след една джипка, гумите на която бяха изцяло във водата, ама последствия за щастие нямаше! Алфа... :respect:

branny
28-07-2010, 02:32
:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: НА ВСИЧКИ!

code
28-07-2010, 08:13
Браво колега, радваме се за теб,***************** :hvala:

cyberhill
28-07-2010, 09:03
Много е ниско пустия филтър... :(

А имахме в семейството едно A4 2.5 TDI, което в един мноого як гьол, умря тотално. Всички биели са били криви.... Събудиха го след солидна сума пари.
От тогава , много внимавам :)

fiore
28-07-2010, 09:59
КОЛЕГИ,ОЩЕ НЕЩО!МИСЛЯ ЧЕ КУТИЯТА ЗА ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР Е МНОГО ЗЛЕ НАПРАВЕНА И ЗА ДА ИЗБЕГНЕТЕ ТАКИВА ПРОБЛЕМИ,АЗ ПОНЕ ЩЕ СИ ИНСТАЛНА СПОРТНОТО ФИЛТЪРЧЕ НАД ЛЕВИЯ КАЛНИК,ТА ХЕМ ДА ДЪРПА СТУДЕНО,ХЕМ ДА Е ИЗОЛИРАН МАКСИМАЛНО !
Колега за да дърпа студено ще трябва да му осигуриш студен въздух обаче. Аз известно време карах с качен горе филтър, и се оказа че колата работи по добре с "риплейсмънт" в оригиналната кутия която е ниско долу и го свалих отново долу

branny
28-07-2010, 14:33
Колега за да дърпа студено ще трябва да му осигуриш студен въздух обаче. Аз известно време карах с качен горе филтър, и се оказа че колата работи по добре с "риплейсмънт" в оригиналната кутия която е ниско долу и го свалих отново долу
прав си,че там ще смуче повече студен върздух,но аз мисло да го закарам над левия калник (зад фара) има една пластмасова кора с два болта,ще я махна и ще пробвам там да видим как ще е :)

marian
28-07-2010, 14:36
прав си,че там ще смуче повече студен върздух,но аз мисло да го закарам над левия калник (зад фара) има една пластмасова кора с два болта,ще я махна и ще пробвам там да видим как ще е :)Там няма да се събере,или поне аз не успях:???:

branny
28-07-2010, 14:38
ще пробвам пък ако не е добре,ще измисля някое ново местенце :)

reptli
28-07-2010, 15:06
Радвам се,че всичко е ОК колега ;)
Имам само едно питане:нямаше ли някъква техника при нагазване в Огромни локви:roll: Мисля,че някъде съм гледал предавания за Офролд и там ги показваха тези техники...

Jivko7777
28-07-2010, 15:38
Добре е че се оправило всичко...Извадил си късмет ;)

546
30-07-2010, 08:17
Късметлия си голям,да има вода чак в картера и да не счупи мотора е направо като за реклама на фирмата, все пак това не е пералня.В сервиза са процедирали много внимателно щом пак движи нормално.Много ми е любопитно какви техники има за преминаване на големи локви на скорост съществуват,щото аз се бухвам като пингвин .

Galeano
30-07-2010, 14:15
Добре де тази драма с водния удар, не е ли типична за дизеловите автомобили. Защото при бензинките водата гаси двигателя. Поне аз не съм чул за ударила бензинка,предимно дизелаци го правят тоя номер. :) Може и да греша ....

trustworthy
30-07-2010, 14:27
Дизелаците сърбат по-яко, щото са с турбини ;) Турбобензините са същата работа, ама ги нямаме много във форума :). От друга страна на атмосферките пък им са по-хилави биелите и се кривят по-лесно.
Принципно най-малка е опасността, ако се преминава почти без газ през локвата и ако загасне, да не се правят опити да запали. Иначе засмукване на вода от големи локви при добре завъртян двигател не прощава нито на турбинираните, нито на атмосферките :disgust:

branny
30-07-2010, 15:06
Добре де тази драма с водния удар, не е ли типична за дизеловите автомобили. Защото при бензинките водата гаси двигателя. Поне аз не съм чул за ударила бензинка,предимно дизелаци го правят тоя номер. :) Може и да греша ....
колега,ето ти тук още един колега,на коЙто "водния удaр" не му е простил за разлика от мен,а ремонта на двигателя струва маЙка си и баща си ->

http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=25479&highlight=%C2%CE%C4%C5%CD+%D3%C4%C0%D0

oem
30-07-2010, 15:10
При дизела пък степента на сгъстяване е много по-голяма. При все иначе да те успокоя, че съм виждал едно GT как кацна в една река (буквално) и си го издърпаха, с вакум помпа източиха водата и маслото от мотора и запали. Не работи дълго обаче заради водата в купето която беше наводнила цялата инсталация, но тва после го правиха в сервиза. :)

Най-безболезнено е без газ да се влиза в локвите.

branny
30-07-2010, 15:26
При дизела пък степента на сгъстяване е много по-голяма. При все иначе да те успокоя, че съм виждал едно GT как кацна в една река (буквално) и си го издърпаха, с вакум помпа източиха водата и маслото от мотора и запали. Не работи дълго обаче заради водата в купето която беше наводнила цялата инсталация, но тва после го правиха в сервиза. :)

Най-безболезнено е без газ да се влиза в локвите.

:shocked:

dyni
03-08-2010, 16:54
Ами примерно ако изключиш двигателя докато преминаваш през нея, как ви се струва?

Pepo
03-08-2010, 17:03
Ами примерно ако изключиш двигателя докато преминаваш през нея, как ви се струва?
Опасно е! Кола в движение не се гаси никога! Губиш серво на волана, на спирачките - все предпоставки за ПТП.