PDA

View Full Version : Въпроси за климатроник и фреон за 155 8В



nick
27-07-2010, 16:41
Здравейте колеги,
не намерих подобна тема и затова пускам нова с въпрос.

Развали ми се компресора на климатроника. Засега дали ще пробвам някъде да го поправя или ще вземам втора употреба е малко висящо, но основния въпрос е:

1/ Лесно ли става промяната на системата за нов фреон (не помня номерата на стария и новия, май са R12 и R 324) - стария трудно се намира, а и май не е много законен. От едно място ми казаха , че само гумички и масло се сменяло и всичко е ОК. От друг сервиз за климатици ми казаха, че сменяло всичко и ми обадиха някаква цена от 500 кинта за ремонт и пълнене?!?
2/ Не знам какъв компресор да търся - като за нов или стар фреон.
2/ Кажете читав сервиз/майстор за климатици, където ще направят нещата и няма да свалят 3 кожи от гърба ми.

Мерси предварително!

mimouzunov
27-07-2010, 17:33
След наляти над 500лв за моя климатик се отказах...

Ако някъде ти кажат ,че трябва да се сменя каквото и да било за да заработи системата с новия фреон дирекно си пали колата и с повечко газ се измитаи от това място...
Системата си работи безпроблемно с новия фреон ,само щуцерите от които се пълни са различни ,но това нее проблем за тези които се занимават с пълненето...

Компресор... може и да се ремонтира ,но кои и къде може да го направи читаво нямам идея... единия мои го дадох да го правят и след 120 лв ремонт задържа фреон системата 15 часа само...
Компресор трябва да се търси от кола за части която има фреон в системата (като гарант някакъв че задържа налягане)

nick
27-07-2010, 20:00
Мерси колега!

Alexanderbb
28-07-2010, 09:51
не е задължително. щото го слагаш той дига налягане и уплътнението на капака избива. Но пък това е бял кахър.

nick
28-07-2010, 13:36
не е задължително. щото го слагаш той дига налягане и уплътнението на капака избива. Но пък това е бял кахър.

Извинявам се, ама това не го схванах?

Xman
28-07-2010, 20:01
Извинявам се, ама това не го схванах?

Колегата имаше предвид, че избива гуменото уплътнение на капака на компресора/тънка и рехава гумена гарнитурка/

Da_Fuse
31-07-2010, 23:06
Колега, преминаването от единия на другия фреон става чрез промивка на системата, и след това се налива и друг вид масло. Каквото и друго да ти казват не вярвай. Интервенцията не би трябвало да излезе повече от 150лв със фреона, промивката и пълненето. Колкото до компресора, търси си същият като твоят, за да нямаш проблеми. :)

chikago
31-07-2010, 23:36
колеги не заблуждавйте НИК ,че е толкова лесно.
1.Сменя се почти всичко по системата,маслото ако не се смени се пресича и компресора заминава,компресора за р134 е с различни захвати и т.н.
2.Сменят се всички маркучи иначе ще си наливаш фреон а той ще си изчезва(МОЛЕКУЛИТЕ на р134 са по малки от тези с които е направен маркуча за р12) както и уплатненията.
3.сменя се капилрярната тръбичка в някои случаи с ТРВ.
4.Прави се поне 1-2 промивки на системата с масло и фреон.
5. има и още някои тънкости но тях си ги знаят майсторите:)
Та моя съвет колега е ако имаш възможност ремонтирай или смени с друг дори 2-ра употреба стига да е читав.Та цената ще там някаде иначе ако тръгнеш да сменяш всичко.Ако някой ти каже ,че може да наливаш и караш с друг фреон значи просто иска да ти вземе парите или нищо не разбира(да прочете поне една книга по темата).Ако мога да ти помогна с нещо може да ми пишеш и на личната.Успех.

Xman
02-08-2010, 23:37
колеги не заблуждавйте НИК ,че е толкова лесно.
1.Сменя се почти всичко по системата,маслото ако не се смени се пресича и компресора заминава,компресора за р134 е с различни захвати и т.н.
2.Сменят се всички маркучи иначе ще си наливаш фреон а той ще си изчезва(МОЛЕКУЛИТЕ на р134 са по малки от тези с които е направен маркуча за р12) както и уплатненията.
3.сменя се капилрярната тръбичка в някои случаи с ТРВ.
4.Прави се поне 1-2 промивки на системата с масло и фреон.
5. има и още някои тънкости но тях си ги знаят майсторите:)
Та моя съвет колега е ако имаш възможност ремонтирай или смени с друг дори 2-ра употреба стига да е читав.Та цената ще там някаде иначе ако тръгнеш да сменяш всичко.Ако някой ти каже ,че може да наливаш и караш с друг фреон значи просто иска да ти вземе парите или нищо не разбира(да прочете поне една книга по темата).Ако мога да ти помогна с нещо може да ми пишеш и на личната.Успех.

Компресорът е R 134a и не е с различни захвати за верижните

chikago
03-08-2010, 09:27
за захвата съм съгласен.
но за останалото също трябва да се помисли иначе ще е като лейка.

pr_00f
03-08-2010, 12:38
Ми не знам ама на моята конверсията на фреона от 12 към 134а мина с изпразване и пълнене с новият газ и съответното количество масло.

После си работи едно лято и накрая нещо се прецака генерално и дори и след много опити и слагане на оцветител така и не се разбра от къде изтича газа , но теча си беше масивен - за 2 денонощия умираше всичко.
Диагнозата поставена накрая по метода на изключване беше изпарителя в купето - то само до него няма достъп.
Така и не го смених , въпреки че си го купих.
Продадох колата с неработещ климатик и изпарителя в багажника.

nick
03-08-2010, 14:48
Благодаря ви колеги.
Поизясниха ми се нещата. Явно ще се набутват доста пари, но мяй няма да е това лято. Лошото е, че говорих с някъв (уж майстор) и за промивка на системата и пълене със стария фреон след покупка на компресор - налагало се да се прави пълна промивка, щото като се е скапал компресора имало масло навсякъде в системата и трябвало да се промие, пак ми иска някъде към 350 лв.

И понеже засега няма толкова излишни кинти със съжаление ще остане за догодина.

Приятен и безавариен път на всички!

ksv55
09-08-2010, 15:16
При БМВ защото работя в такъв сервиз има комплект за обръщане които садържа само 1 датчик ,така нареченото трокенфлаше капко уловител и цицките.Претакане няколко пъти заради маслото и готово.

nick
09-08-2010, 16:45
С други думи не се налага нищо друго освен датчик, капкоуловител и накрайници? Това само за БМВ ли е или става и за моя случай?
Някаква ориентировъчна цена за тови комплект? И евентуално цена с пълнене и претакане? При вас може ли да се направи цялата операция? Може и на лично да пратите подробности и/или координати.

Благодаря.

Alexandrov70
15-08-2010, 22:12
Здравейте, колеги.
не ми се ще никой да ми се сърди , но имам какво да добавя към темата.
Ако климатика е работил до сега с хладилен агент R12 , то работата му с 134 ще е абсолютно безпроблемна откъм масло(трябва просто да е достатъчно),маркучи и прочие елементи.134 е създаден с екологично предназначение и е еквивалент на 12 , както на 22 е еквивалент 407. разликата е в количеството необходимо за машината и в това че алтернативните агенти(134,407,410А и т.н. )се зареждат задължително в течна фаза и системата не може да се допълва,т.е. при наличие на по-малко количество агент се налага да се изтегли този , който е вътре , да се провери системата за пропуски , да се вакуумира и да се зареди под кантар и във течна фаза(ако бутилката е с един кран се обръща с крана надолу, ако е с два се ползва червения)Като информация знам ,че на 155 8в климатика на 134 иска 980 грама агент.

chikago
18-08-2010, 09:30
колега Alexandrov70 имам питане?
колко климатика си заредил?
съгласен съм само за единия вид фреон,че не се дозарежда- другите могат:) но то е въпрос за домашните климатици.
с какво масло работи 134?
каква е молекулната маса на 134 и на 12?
с какви налягания работят и каква е изходната температура при изпарителя?
с ТРВ ли работи или с капилярна тръбичка?
Питам,че колегата НИК се видя в чудо вече какво да прави.

Alexandrov70
21-08-2010, 14:33
колега Alexandrov70 имам питане?
колко климатика си заредил?
съгласен съм само за единия вид фреон,че не се дозарежда- другите могат:) но то е въпрос за домашните климатици.
с какво масло работи 134?
каква е молекулната маса на 134 и на 12?
с какви налягания работят и каква е изходната температура при изпарителя?
с ТРВ ли работи или с капилярна тръбичка?
Питам,че колегата НИК се видя в чудо вече какво да прави.
Колега,задаваш въпроси,които за проблема са излишни.Аз лично не съм виждал автомобилен климатик със капилярка,всички ,които съм правил и зареждал са били с ТРВ.маслата са поносими за 12 и 134,но не бива да се добавя синтетично , когато се долива(ако е бил със 12 и минерално масло и се зареди на 134 маслото не се пипа или се долива пак минерално).При 134 се зарежда на запален мотор при 2000 об/м и се следи изпарението да е около 1.5-2 бара(има зависимост м-у външна температура, темп. в купето и скорост на вентилатора за купето(слага се на максимална скорост)и ако филтъра за купето не е нов е по-добре да се извади докато се зарежда.Трудно ми е да изброявам колко автомобилни климатици съм правил , защото не ги обичам-всичко е наръгано на тясно и неудобно, а иначе за битови не ме карай да броя - на ден ми минават поне 5-10 през ръцете(с това си вадя хляба :-) ).Просто намерете везна с точност до 5-10 гр.,зареждайте и по манометри настройте изпарението.Климатика няма да заработи ако в него няма фреон-има пресостат , който не разрешава задвижването на компресора при празна инсталация, включва и изключва външният вентилатор,така че първо вакуумирайте инсталацията,вкарайте малко агент(500-600 гр.)и след това дозаредете.
Успехи ако се затруднявате пишете , ще помагам.

chikago
21-08-2010, 19:32
колега,да не прозвучи като като заяждане но за това е форума.
питах защото аз се занимавам с автоклиматици и ми омръзна от блокирали компресори при неправилен ретрофит.80% от климатиците с р12 са с капилярки(не се виждат понеже са вградени някои от тях вътре в изпарителя),абсолютно е противопоказно да се смесват неправилен тип масло с фреон
пр.на 134 ако му сложиш минерално се пресича маслото и става лошо мазане и след време бегал компресор,на 12 ако сложиш синтетично се повишава вътрешата корозия и запушване на филтъра .затова 134 само със синтетика а 12 с минерално.то и за другите климатици всеки фреон си иска своето.а за маркучите на 12 ,че пропускат 134 като гъба е отделен въпрос.за вакумирането и оборотите съм съгласен.но скороста на вентилатора трябва да е минимална.за колите всяка си има по каталог колко събира ако нямаш такъв има инфо и в AUTODATA.при колите се зарежда точно до посоченото количество а не само по манометри и налягане,щото влиаят различни фактори.
та питах просто щото ще подведете колегата да си нахака системата със 134 и догодина ще реве:(
то става но не е лесно и още по малко евтино.

Alfa User
23-08-2010, 20:22
В спора се ражда истината, но се надявам да запазите добрия тон... И двамата пишете хубави неща, които са полезни за всички нас (на всеки се е случвало да му говорят врели-некипели по сервизите като видят че не разбираме), но не го обръщайте на личен спор :)

Alexandrov70
25-08-2010, 00:15
В спора се ражда истината, но се надявам да запазите добрия тон... И двамата пишете хубави неща, които са полезни за всички нас (на всеки се е случвало да му говорят врели-некипели по сервизите като видят че не разбираме), но не го обръщайте на личен спор :)
Аз поне не смятам че някой , някого е обидил и няма да нарушавам добрия тон.
Честна дума