View Full Version : Въпроси за климатроник и фреон за 155 8В
Здравейте колеги,
не намерих подобна тема и затова пускам нова с въпрос.
Развали ми се компресора на климатроника. Засега дали ще пробвам някъде да го поправя или ще вземам втора употреба е малко висящо, но основния въпрос е:
1/ Лесно ли става промяната на системата за нов фреон (не помня номерата на стария и новия, май са R12 и R 324) - стария трудно се намира, а и май не е много законен. От едно място ми казаха , че само гумички и масло се сменяло и всичко е ОК. От друг сервиз за климатици ми казаха, че сменяло всичко и ми обадиха някаква цена от 500 кинта за ремонт и пълнене?!?
2/ Не знам какъв компресор да търся - като за нов или стар фреон.
2/ Кажете читав сервиз/майстор за климатици, където ще направят нещата и няма да свалят 3 кожи от гърба ми.
Мерси предварително!
mimouzunov
27-07-2010, 17:33
След наляти над 500лв за моя климатик се отказах...
Ако някъде ти кажат ,че трябва да се сменя каквото и да било за да заработи системата с новия фреон дирекно си пали колата и с повечко газ се измитаи от това място...
Системата си работи безпроблемно с новия фреон ,само щуцерите от които се пълни са различни ,но това нее проблем за тези които се занимават с пълненето...
Компресор... може и да се ремонтира ,но кои и къде може да го направи читаво нямам идея... единия мои го дадох да го правят и след 120 лв ремонт задържа фреон системата 15 часа само...
Компресор трябва да се търси от кола за части която има фреон в системата (като гарант някакъв че задържа налягане)
Alexanderbb
28-07-2010, 09:51
не е задължително. щото го слагаш той дига налягане и уплътнението на капака избива. Но пък това е бял кахър.
не е задължително. щото го слагаш той дига налягане и уплътнението на капака избива. Но пък това е бял кахър.
Извинявам се, ама това не го схванах?
Извинявам се, ама това не го схванах?
Колегата имаше предвид, че избива гуменото уплътнение на капака на компресора/тънка и рехава гумена гарнитурка/
Колега, преминаването от единия на другия фреон става чрез промивка на системата, и след това се налива и друг вид масло. Каквото и друго да ти казват не вярвай. Интервенцията не би трябвало да излезе повече от 150лв със фреона, промивката и пълненето. Колкото до компресора, търси си същият като твоят, за да нямаш проблеми. :)
колеги не заблуждавйте НИК ,че е толкова лесно.
1.Сменя се почти всичко по системата,маслото ако не се смени се пресича и компресора заминава,компресора за р134 е с различни захвати и т.н.
2.Сменят се всички маркучи иначе ще си наливаш фреон а той ще си изчезва(МОЛЕКУЛИТЕ на р134 са по малки от тези с които е направен маркуча за р12) както и уплатненията.
3.сменя се капилрярната тръбичка в някои случаи с ТРВ.
4.Прави се поне 1-2 промивки на системата с масло и фреон.
5. има и още някои тънкости но тях си ги знаят майсторите:)
Та моя съвет колега е ако имаш възможност ремонтирай или смени с друг дори 2-ра употреба стига да е читав.Та цената ще там някаде иначе ако тръгнеш да сменяш всичко.Ако някой ти каже ,че може да наливаш и караш с друг фреон значи просто иска да ти вземе парите или нищо не разбира(да прочете поне една книга по темата).Ако мога да ти помогна с нещо може да ми пишеш и на личната.Успех.
колеги не заблуждавйте НИК ,че е толкова лесно.
1.Сменя се почти всичко по системата,маслото ако не се смени се пресича и компресора заминава,компресора за р134 е с различни захвати и т.н.
2.Сменят се всички маркучи иначе ще си наливаш фреон а той ще си изчезва(МОЛЕКУЛИТЕ на р134 са по малки от тези с които е направен маркуча за р12) както и уплатненията.
3.сменя се капилрярната тръбичка в някои случаи с ТРВ.
4.Прави се поне 1-2 промивки на системата с масло и фреон.
5. има и още някои тънкости но тях си ги знаят майсторите:)
Та моя съвет колега е ако имаш възможност ремонтирай или смени с друг дори 2-ра употреба стига да е читав.Та цената ще там някаде иначе ако тръгнеш да сменяш всичко.Ако някой ти каже ,че може да наливаш и караш с друг фреон значи просто иска да ти вземе парите или нищо не разбира(да прочете поне една книга по темата).Ако мога да ти помогна с нещо може да ми пишеш и на личната.Успех.
Компресорът е R 134a и не е с различни захвати за верижните
за захвата съм съгласен.
но за останалото също трябва да се помисли иначе ще е като лейка.
Ми не знам ама на моята конверсията на фреона от 12 към 134а мина с изпразване и пълнене с новият газ и съответното количество масло.
После си работи едно лято и накрая нещо се прецака генерално и дори и след много опити и слагане на оцветител така и не се разбра от къде изтича газа , но теча си беше масивен - за 2 денонощия умираше всичко.
Диагнозата поставена накрая по метода на изключване беше изпарителя в купето - то само до него няма достъп.
Така и не го смених , въпреки че си го купих.
Продадох колата с неработещ климатик и изпарителя в багажника.
Благодаря ви колеги.
Поизясниха ми се нещата. Явно ще се набутват доста пари, но мяй няма да е това лято. Лошото е, че говорих с някъв (уж майстор) и за промивка на системата и пълене със стария фреон след покупка на компресор - налагало се да се прави пълна промивка, щото като се е скапал компресора имало масло навсякъде в системата и трябвало да се промие, пак ми иска някъде към 350 лв.
И понеже засега няма толкова излишни кинти със съжаление ще остане за догодина.
Приятен и безавариен път на всички!
При БМВ защото работя в такъв сервиз има комплект за обръщане които садържа само 1 датчик ,така нареченото трокенфлаше капко уловител и цицките.Претакане няколко пъти заради маслото и готово.
С други думи не се налага нищо друго освен датчик, капкоуловител и накрайници? Това само за БМВ ли е или става и за моя случай?
Някаква ориентировъчна цена за тови комплект? И евентуално цена с пълнене и претакане? При вас може ли да се направи цялата операция? Може и на лично да пратите подробности и/или координати.
Благодаря.
Alexandrov70
15-08-2010, 22:12
Здравейте, колеги.
не ми се ще никой да ми се сърди , но имам какво да добавя към темата.
Ако климатика е работил до сега с хладилен агент R12 , то работата му с 134 ще е абсолютно безпроблемна откъм масло(трябва просто да е достатъчно),маркучи и прочие елементи.134 е създаден с екологично предназначение и е еквивалент на 12 , както на 22 е еквивалент 407. разликата е в количеството необходимо за машината и в това че алтернативните агенти(134,407,410А и т.н. )се зареждат задължително в течна фаза и системата не може да се допълва,т.е. при наличие на по-малко количество агент се налага да се изтегли този , който е вътре , да се провери системата за пропуски , да се вакуумира и да се зареди под кантар и във течна фаза(ако бутилката е с един кран се обръща с крана надолу, ако е с два се ползва червения)Като информация знам ,че на 155 8в климатика на 134 иска 980 грама агент.
колега Alexandrov70 имам питане?
колко климатика си заредил?
съгласен съм само за единия вид фреон,че не се дозарежда- другите могат:) но то е въпрос за домашните климатици.
с какво масло работи 134?
каква е молекулната маса на 134 и на 12?
с какви налягания работят и каква е изходната температура при изпарителя?
с ТРВ ли работи или с капилярна тръбичка?
Питам,че колегата НИК се видя в чудо вече какво да прави.
Alexandrov70
21-08-2010, 14:33
колега Alexandrov70 имам питане?
колко климатика си заредил?
съгласен съм само за единия вид фреон,че не се дозарежда- другите могат:) но то е въпрос за домашните климатици.
с какво масло работи 134?
каква е молекулната маса на 134 и на 12?
с какви налягания работят и каква е изходната температура при изпарителя?
с ТРВ ли работи или с капилярна тръбичка?
Питам,че колегата НИК се видя в чудо вече какво да прави.
Колега,задаваш въпроси,които за проблема са излишни.Аз лично не съм виждал автомобилен климатик със капилярка,всички ,които съм правил и зареждал са били с ТРВ.маслата са поносими за 12 и 134,но не бива да се добавя синтетично , когато се долива(ако е бил със 12 и минерално масло и се зареди на 134 маслото не се пипа или се долива пак минерално).При 134 се зарежда на запален мотор при 2000 об/м и се следи изпарението да е около 1.5-2 бара(има зависимост м-у външна температура, темп. в купето и скорост на вентилатора за купето(слага се на максимална скорост)и ако филтъра за купето не е нов е по-добре да се извади докато се зарежда.Трудно ми е да изброявам колко автомобилни климатици съм правил , защото не ги обичам-всичко е наръгано на тясно и неудобно, а иначе за битови не ме карай да броя - на ден ми минават поне 5-10 през ръцете(с това си вадя хляба :-) ).Просто намерете везна с точност до 5-10 гр.,зареждайте и по манометри настройте изпарението.Климатика няма да заработи ако в него няма фреон-има пресостат , който не разрешава задвижването на компресора при празна инсталация, включва и изключва външният вентилатор,така че първо вакуумирайте инсталацията,вкарайте малко агент(500-600 гр.)и след това дозаредете.
Успехи ако се затруднявате пишете , ще помагам.
колега,да не прозвучи като като заяждане но за това е форума.
питах защото аз се занимавам с автоклиматици и ми омръзна от блокирали компресори при неправилен ретрофит.80% от климатиците с р12 са с капилярки(не се виждат понеже са вградени някои от тях вътре в изпарителя),абсолютно е противопоказно да се смесват неправилен тип масло с фреон
пр.на 134 ако му сложиш минерално се пресича маслото и става лошо мазане и след време бегал компресор,на 12 ако сложиш синтетично се повишава вътрешата корозия и запушване на филтъра .затова 134 само със синтетика а 12 с минерално.то и за другите климатици всеки фреон си иска своето.а за маркучите на 12 ,че пропускат 134 като гъба е отделен въпрос.за вакумирането и оборотите съм съгласен.но скороста на вентилатора трябва да е минимална.за колите всяка си има по каталог колко събира ако нямаш такъв има инфо и в AUTODATA.при колите се зарежда точно до посоченото количество а не само по манометри и налягане,щото влиаят различни фактори.
та питах просто щото ще подведете колегата да си нахака системата със 134 и догодина ще реве:(
то става но не е лесно и още по малко евтино.
Alfa User
23-08-2010, 20:22
В спора се ражда истината, но се надявам да запазите добрия тон... И двамата пишете хубави неща, които са полезни за всички нас (на всеки се е случвало да му говорят врели-некипели по сервизите като видят че не разбираме), но не го обръщайте на личен спор :)
Alexandrov70
25-08-2010, 00:15
В спора се ражда истината, но се надявам да запазите добрия тон... И двамата пишете хубави неща, които са полезни за всички нас (на всеки се е случвало да му говорят врели-некипели по сервизите като видят че не разбираме), но не го обръщайте на личен спор :)
Аз поне не смятам че някой , някого е обидил и няма да нарушавам добрия тон.
Честна дума
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.