Log in

View Full Version : Въпросче за повдигачи 145 1.6 туин спрк



Turbon
28-07-2010, 14:24
Здравейте колеги.Значи предполагам че повечето са забелязали,че като запалиш туин спарка от начало започва да работи сякаш е дизел.Това нещо,най-вероятно се получава от повдигачите.Та въпроса ми е дали може да се пригодят такива повдигачи от друга кола или няма да стане.И колко струва един комплект.Ако имам някаква грешка ме извинете.Просто един човек ме помоли да питам и да му кажа ваще мнения по въпроса.
Благодаря :)

zdravio
28-07-2010, 14:36
Твърде вероятно е и да е вариатора. Сипете масло до макс и запалете на студено, ако не е хептен заминал няма да тропа :biggrin1:

alfozo
28-07-2010, 21:39
Вариаторът се обажда по-скоро,повдигачите цъкат до колкото съм запознат. Кажи му като дойде време за смяна на ангренажния комплект да смени и вариатора,щом работи като дизел :)

JORDI
28-07-2010, 21:49
Здравейте колеги.Значи предполагам че повечето са забелязали,че като запалиш туин спарка от начало започва да работи сякаш е дизел.Това нещо,най-вероятно се получава от повдигачите.Та въпроса ми е дали може да се пригодят такива повдигачи от друга кола или няма да стане.И колко струва един комплект.Ако имам някаква грешка ме извинете.Просто един човек ме помоли да питам и да му кажа ваще мнения по въпроса.
Благодаря :)
Наистина "шум от причукване", когато се запалва студен двигател TS, е от повдигачи! След като помпата вдигне масло по магистралите и това чукане притихва! Този шум е характерен и може да бъде намален с експеримент с малко по-гъсто масло/ не е проблем през лятото/. Но ако има причукване и при загрял двигател, може да се смята, че причината е във вариатора, което е болест вероятно на 90% от този модел. По-лош е варианта, ако чукането е от износени разпред.валове/ако е карана колата с недостатъчно масло/ Повдигачи от 1,4 стават на 1,6 безпроблемно, както и разпределителните валове!:???:

DeViLdelta
29-07-2010, 13:07
Колега, не съм съгласен за повдигачите. Тракането обикновенно е от вариатора, защото след подмяната му с нов (не ремонтен кит) тракането изчезва.
Може колата която ти си ремонтирал да е била със заминали повдигачи, но че това е фабричен дефект на всички двигатели... не съм съгласен :)

JORDI
29-07-2010, 14:50
Колега, не съм съгласен за повдигачите. Тракането обикновенно е от вариатора, защото след подмяната му с нов (не ремонтен кит) тракането изчезва.
Може колата която ти си ремонтирал да е била със заминали повдигачи, но че това е фабричен дефект на всички двигатели... не съм съгласен :)

Съгласен съм за подмяната на тракащ вариатор, но прочети за какво пита колегата в първи пост! При първоначално запалване , поради конструктивните особености на тези двигатели /горно разположение на разпр.валове, респективно повдигачи/ маслото между тях се е оцедило и докато маслената помпа дигне налягането /около 2-3 сек./, се чува леко причукване! Вече писах как съм експериментирал и ефекта е +. А иначе вариатора си трака постоянно/ до подмяната му/! :grandpa:

DeViLdelta
29-07-2010, 16:34
:yes:

oem
29-07-2010, 18:13
Вриатора чука като дизел. Повдигачите цъкат метално. Това е :) Недейте да гадаете. Човека да си прецени. Вариатор може и сутрин на студено да си трака. Не му пречи :)