PDA

View Full Version : Проблем с работата на двигателя на бензин



bocko
03-08-2010, 20:26
Колеги имам проблем с работата на бензин няколко дни.Появи се едно прекъсване и забиване на муцуната.Първо си помислих,че бензиновият филтър е запушен и го смених,но ефект никакъв.Паленето когато е студена става много трудно и след като запали работи около 10 сек. започва едно прекъсване и загася.След като загрее на място работи добре,но като тръгна и при едно вкарване в малко по големи обороти/3-4 хил./ бензина не достига и забива предницата,като карам с по малко гас върви.
На :gas: /метан/ няма никакви проблеми и при палене и при вървежа.
Въпроса е дали е бензиновата помпа,а това с вакумното регулиране какво е все пак от там минава горивото

hepo
03-08-2010, 20:45
И аз имам същия проблем ...
При първо палене сутрин винаги гасне. При пторо няма грижи.
Докато е студена се дави, гарми някъде около изгодните коелтори. Като загрее бива.
Аз бензинов филтър нямам - не е от там.
Почистване на дюзи ми реши проблема с прекъсването. Смених и дебитомер ама не мисля че е от там. На диагностика се вижда как работят дюзите. Сложиаха ми клапа до рейката с цел да не връща горивото през вечерта но сутришното палене не се оправи.
Ако караш дълги преходи на газ превключвай на бензин последните 10 км.
Тествал съм доста добавки за дюзи - не вършат никаква работа, работа не бензин му е майката колкото и да не ти се иска.

Как палиш на газ?

alfonco147GTA
03-08-2010, 20:53
Колеги имам проблем с работата на бензин няколко дни.Появи се едно прекъсване и забиване на муцуната.Първо си помислих,че бензиновият филтър е запушен и го смених,но ефект никакъв.Паленето когато е студена става много трудно и след като запали работи около 10 сек. започва едно прекъсване и загася.След като загрее на място работи добре,но като тръгна и при едно вкарване в малко по големи обороти/3-4 хил./ бензина не достига и забива предницата,като карам с по малко гас върви.
На :gas: /метан/ няма никакви проблеми и при палене и при вървежа.
Въпроса е дали е бензиновата помпа,а това с вакумното регулиране какво е все пак от там минава горивото


колега провери си свещите

bocko
03-08-2010, 21:49
Колега има ли проблем със свещите знай,че на гас/метан/ се усеща осезаемо/изпитал съм го/.То си почва едно прекъсване,гаснене,гърмежи,а аз нямам този проблем.
При не работеща дюза:при една има прекъсване,при две вече съм по склонен да гасне като е на място,но в движение да забива чак носа,при три ммммм него пожелавам на никой :surrender:

П.П към колегата hepo Метановата ми уредба не е инжекцион и при средно положение на копчето на прекъсвача когато е студена веднага пали от раз и обръщам веднага на метан,иначе ако реша да запаля когато е студена пак става но при малко по продължително въртене.Разбира се избягвам тия операции като е студен двигателя,но като не работи на бензин няма как.

hepo
03-08-2010, 21:59
Със сигурност не е от свещите след като работи на газ!
Почистване на дюзи пак да кажа ...

bocko
03-08-2010, 22:16
Почистване на дюзи пак да кажа ...

Е да де ама защо да почваме от най-сложната процедура.Чел съм от колегите във форума,че с един 100 октанов бензин и продължително вкарване в обороти на магистралата вършело същата работа при някой.

I40
03-08-2010, 23:23
Здравейте , аз от скоро карам 146, 1.6 и също се сблъсках с този проблем,когато е студена. Просто натискам газта и глъхне все едно ще угасне , изчаквам 5 мин. да се качи малко температурата и се оправя , ма зимата тия 5 мин. ще са 15-20мин. Явно е често срещан проблем и сигурно има нйкой сервиз кадето знаят как да се процедира.Аз иначе съм само на бензин. Препоръчайте сервисче :)

hepo
03-08-2010, 23:50
Ти ... си малко странен в смисъл 50лв струва почистване а ще изгориш бензин за повече :)

Perdaha
04-08-2010, 09:20
Здравей колега...псимтомите и тва което казваш са досущ като моите,когато аз взех моята също имаше метан...и въпреки че два три месеца след като я взех е карах само на бензин и то хубав почна така с глъхнене губене на мощност все едно не и стига бензина и накрая спря и неискаше да запали ......или помпа при мен беше и двете и дюзи,откачете реиката с дюзите и завъртете на стартер при мен припикваше само а от там трябва да се лее бензин,може да подложите отдолу картон за да видите колко пуска,но първо е хубаво да се измери и налягането на помпата....но щом си с метан най-вероятно са дюзи и тва с бензина не помага пробвано......от 1 година я карам само със 100 октана и сега пак нещо се позапуши,ще трява да я водя на профилактика взе да прави мизериите сутрин студена паля аха да изгасне пак качва оборотите и т....след 2 минута е супер ама......а като изчистих дюзите и смених помпата ги нямаше тея неща....
Успех!!!

kolev
04-08-2010, 11:18
колега, първо според мен си провери копчето на газта и релето което прекъсва инжекторите. иначе ако няма проблем там - мерене на налягането на бензиновата, чистене на инжектори и проверка на двата температурни датчика- на въздуха и на антифриза.а това което си снимал, регулира налягането на бензина в рейката в зависимост от вакума в колектора.понякога му се къса мембранката и почва да тече бензин през вакумния маркуч в колектора което кара колата да се дави и клати оборотите.

rankovtsv
05-08-2010, 09:45
Ти ... си малко странен в смисъл 50лв струва почистване а ще изгориш бензин за повече :)

той ще изгори ама като си ходене някъде що да не го изгори...

bocko
05-08-2010, 10:50
Kolev какво трябва да е налягането на помпата,а тоя вакумен регулатор на горивото как да се провери.При мен когато му изкарам маркуча с вакума няма разлика в работата на двигателя.Според мен този регулатор задържа горивото в рейката и като не държи си пада нивото на горивото.
При загрял двигател пали веднага,но като постои около 10мин. се почва едно въртене,а нали знаете че боксерите подкачват гориво само при въртене на стартера.Това как ще си го обясните?
Дюзите е ясно че ще се чистят.
Вчера сутринта до работа отидох на бензин/ 15 километра/ без много юркане и без проблеми,но днес като се връщах пак я изрязох и при изрязването пак същата работа.На 2-3 скорост при 3500-4000 и забива муцуната и ако си надолнище да се пусне на скорост пали след около 10 сек.Е това не мога да повярвам че е дюзи на чиста помпа намирисва.
Благодаря на всички отзовали се споделили проблемите си!!!

kolev
05-08-2010, 11:02
тоя регулатор се проверява лесно. при запален двигател, от вакумното му маркуче не трябва да сълзи или тече бензин. като мериш налягането на входа на рейката, трябва да е 2,5-3 бара - това значи че регулатора работи. а бензиновата мисля че качваше до 6 бара или нещо от сорта. друго като идея може да провериш да не ти смесва горивата, да няма изтичане на газ някъде, особено ако имаш мистериозно намаляне на газта.

bocko
05-08-2010, 11:10
тоя регулатор се проверява лесно. при запален двигател, от вакумното му маркуче не трябва да сълзи или тече бензин. като мериш налягането на входа на рейката, трябва да е 2,5-3 бара - това значи че регулатора работи. а бензиновата мисля че качваше до 6 бара или нещо от сорта. друго като идея може да провериш да не ти смесва горивата, да няма изтичане на газ някъде, особено ако имаш мистериозно намаляне на газта.

Смесване на горива няма.Проверил съм клапана държи,а всичко останало което каза предстои да се пробва и ще видим какво ще стане

mordohy
08-08-2010, 11:30
Ако са прекъснали с реле помпата, първо го поогледай, да няма нагорели контакти, а след това се захващай с помпата. На рейката има едно късо маркуче, скрито точно зад динамото. На мене ми я правеше тая простотия от него.Просто пропускаше бензин и нямаше налягане в рейката. Трудно е да се хване, защото е на такова място, че в купето не мирише на бензин.Точно от него, сутрин палеше от втория път.

serafim
09-08-2010, 10:12
Ако са прекъснали с реле помпата, първо го поогледай, да няма нагорели контакти, а след това се захващай с помпата. На рейката има едно късо маркуче, скрито точно зад динамото. На мене ми я правеше тая простотия от него.Просто пропускаше бензин и нямаше налягане в рейката. Трудно е да се хване, защото е на такова място, че в купето не мирише на бензин.Точно от него, сутрин палеше от втория път.
Извинявам се, че пиша в чужда тема, - за пръв път от седмици ровене срещам нещо по този проблем с решение. Би ли обяснил по-подробно за това с паленето от втория път - от около 2 месеца имам същия проблем - сутрин (или след по-дълъг престой ~ 6-8 часа) първия път пали, но след секунда губи обороти и гасне. При второто палене всичко е нормално, все едно че нищо не е било. Карах я при Лисан на диагностика, но според него всичко, което се контролира от компютъра, е ок, остава да се проверят нещата които не се регистрират в еку-то - свещи, помпа, мпх-дросел ... всяка допълнителна информация ще ми е от полза.

bemy
06-09-2010, 20:33
Вчера се прибрах от морето,натам и насам никакъв проблем.На връщане газта ми свърши на Ихтиман и се прибрах до Сф на бензин без никакви ядове.След 24 ч трябваше да пътувам из Сф,газ не съм зареждал.Паля от раз,тръгвам и след преход от ок 300 м колата отказа да върви.Добутах я до бензиностанция(добре,че не е далече),заредих газ за да си свърша работа,но на бензин не иска.На място работи прекъсвайки,над 2000 почва да гърми и гасне.На пропан-бутан е без грешка.Моля за помощ,т.е. за съвет и насочване към сервиз,предварително БЛАГОДАРЯ на всички !

serafim
07-09-2010, 21:29
А каква е газовата - инжекцион или обикновена. При мен проблема с паленето се оказа ... от газовия инжекцион. След диагностиката при Лисан и ... после малко умуване отидох при газаджията за пренастройка (уж за диагностика де, но той си направи пренастройка) и след това проблема се реши. А пробвай да откачиш акумулатора за известно време и като го закачиш, запали на бензин и виж какво ще стане... Това може да те ориентира къде да търсиш проблема.

bemy
07-09-2010, 22:54
Обикновена е газовата,нещото което ми е странно е,че проблема се появи абс внезапно,без постепенно развитие,т.е. влошаване.

kolev
08-09-2010, 10:17
май бензиновата ти е пътник.

bemy
08-09-2010, 21:05
Май си прав ...

bemy
11-09-2010, 17:30
Оказа се гофрираното маркуче от помпата до капака,скъсано,от какъв зор нямам си на идея.Дали се продава такова или трябва да слагам каквото имам под ръка?

kolev
13-09-2010, 10:44
отиваш в официалния магазин за части за лада с твоя маркуч и искаш маркуч за бензин със същия диаметър и да държи поне на 4-5 бара.

bocko
13-10-2010, 20:31
След почистване на дюзите и смяна на едната понеже се оказа не работеща/незнайно защо/ резултатът е идеално работещ двигател на празен и ход/дори и при форсиране до 5000 оборота/ и същите симптоми.Недостиг на гориво,направо си загасва и забива муцуната над 2500 оборота и трудно палене когато постои около 10-20 мин.
Сега съм вдигнал мерник на вакум-регулатора.Някой може ли да каже ако е прецакан дали е възможно да не пуска достатъчно гориво и да него задържа в рейките/откъдето може би е и трудното палене докато подкачи отново гориво/
Лошото е че нямам с какво да замеря налягането на помпата.

bocko
15-10-2010, 09:24
Никой ли не знае нищо за симптоните на вакум-регулатора ако е заминал и може ли да спъва двигателя?

kolev
15-10-2010, 10:41
ако е прецакан, по-скоро ще държи по-високо налягане. другата възможност е да му е скъсана мембраната и да хвърля бензин през вакумното маркуче в колектора- това се проверява лесно.

mordohy
17-10-2010, 20:20
Има един начин да хванеш проблемния вакуумен регулатор. Ако не държи добро налягане и пропуска, се вдигат много азотните окиси. Метода е индиректен и може високото ниво на тия окиси да е и от нещо друго, но първопричината е вакуумният регулатор.

ivan dimitrov
17-10-2010, 22:08
---.

bocko
18-10-2010, 04:00
Ванка добре напълно съм съгласен с теб,имаш ли манометър да замерим,че аз нямам.
Вчера при поредният експеримент колата си работи перфектно на бензин,но при спиране реша ли да тръгна 1-2 и до там загасва.Когато карам на гас и към 40-50км/ч на 3та обърна на бензин,проблеми няма дори и до 5000 оборота.
Решението си е ясно просто трябва да замеря налягането от помпата и след регулаторът на налягането на горивото

ivan dimitrov
18-10-2010, 05:10
---

durango84
27-10-2010, 10:04
Колеги имам проблем с работата на бензин няколко дни.Появи се едно прекъсване и забиване на муцуната.Първо си помислих,че бензиновият филтър е запушен и го смених,но ефект никакъв.Паленето когато е студена става много трудно и след като запали работи около 10 сек. започва едно прекъсване и загася.След като загрее на място работи добре,но като тръгна и при едно вкарване в малко по големи обороти/3-4 хил./ бензина не достига и забива предницата,като карам с по малко гас върви.
На :gas: /метан/ няма никакви проблеми и при палене и при вървежа.
Въпроса е дали е бензиновата помпа,а това с вакумното регулиране какво е все пак от там минава горивото
колега провери на самата помпа има едно маркуче през което минава бензина преди да поеме пътя си напред към двигателя. При мене го имаше този проблем - малка дупчица от която поне 60% от горивото си оставаше в резервоара. Симптомите баха същите - на празен ход перфектна, в ниските се държи добре, настъпиш ли - никакъв ефект, само започва да гъргори. Работа за 10 ми , а може да ти струва много ако някой супермайстор реши да те лъже !

bocko
27-10-2010, 21:10
колега провери на самата помпа има едно маркуче през което минава бензина преди да поеме пътя си напред към двигателя.

Я ми разясни малко:за да махна помпата резервоара ли трябва да сваля или отгоре има капак?

ivan dimitrov
27-10-2010, 23:51
---

bocko
01-11-2010, 10:53
Благодаря на всички отзовали се по темата.Проблема вече е решен и се оказа точно този маркуч който е от помпата до капака в резервоара
Ако някой беше споменал още в началото за това маркуче,щеше да ми спести доста главоболия:big_whoops:,но нищо резултатът е почистени дюзи,смяна на едната/незнайно защо не работеща,може от ултразвука да се е прецакала/ и в крайна сметка идеялно работещ двигател на бензин :th_up:

Polya
29-03-2011, 12:20
здравейте момчета, виждам, че жени не се включват във форума, но за съжаление сама се грижа за автомобила си .....
та да си дийдем на думата , и аз имам същия проблем когато е студена колата, после , като загрее и привкючи на газ- нямам грижи ... въпроса ми е къде да закарам колата и да ми я " прегледат "
за уточнение : аз съм от Варна :)))

С.Денчев
30-03-2011, 13:59
Колеги при мен се оправи с 100 октанов бензин и яка стъпка на магистралата и 150 лв. Акт :):):):):):):):)

Majed_146
01-04-2011, 23:22
Браво бе колега, къде ти писаха акта ?:sad:

С.Денчев
02-04-2011, 01:00
Около 20 км. след Казанлък посока Хаин Боаз, можеш ли да си представиш насред магистралата сложили ограничение 60км. хахах

mordohy
02-04-2011, 01:11
здравейте момчета, виждам, че жени не се включват във форума, но за съжаление сама се грижа за автомобила си .....
та да си дийдем на думата , и аз имам същия проблем когато е студена колата, после , като загрее и привкючи на газ- нямам грижи ... въпроса ми е къде да закарам колата и да ми я " прегледат "
за уточнение : аз съм от Варна :)))

Добре дошла, колежке!
Напиши си в профила каква е колата и с какъв двигател.Това е много важно, защото спестява много излишни въпроси.
По твоя въпрос бих те посъветвал да поразгледаш в "Срещи и мероприятия" темата на варненци.
Там има доста материял, а и телефоните на повечето от тях. Питай ги директно, защото са най-добре запознати.
Разбира се, може да споделиш и тука, но пак повтарям, кажи какъв е мотора на колата, каква е газовата и по-детайлно описание.
После ще си изкажем "ценните" съвети!
Успех във форума!

eXtAzY
12-04-2011, 22:19
по вапроса с прекъсването и гърменето сутрин на бензинова кола,като е стодена гарантирам на 90% че е от бобината или от кабелите

niko.lidsi
15-04-2011, 22:02
по вапроса с прекъсването и гърменето сутрин на бензинова кола,като е стодена гарантирам на 90% че е от бобината или от кабелите
ако беше бобина или нещо по тоците нямаше вобще да може да се кара на газ