PDA

View Full Version : Вапрос за дебитомер 164 2.0



Alecks
22-08-2010, 15:37
колеги колата ми е 164 2.0 ТС 90г,та да ви попитам как мога да разбера дали дебитомера ми работи?четох иаз форума че тези признаци които ги има моята(мноо сериозен разход кум 17 18 19 л/100км) мени адски мноо оборотите като везна са варират м/у 500 и 1800об./мин и постепенно
успокояват.дори и да взима от някъде въздух пак нетрябва
да ги мени толкова,на дебитомера на датчика кадето е има някаква стрелка нали и един маистор ми я пипа,дали може да е от това.Дайте някаква идея плсссс:cry::cry::cry:

Sunny
22-08-2010, 16:46
Е те там не се пипа тази въпросната стрелка ..
Въртял е променливото съпротивление вътре нали ?
Сега сменяш майстора и отиваш да ти го настроят - някъде където знаят как се прави .

Alecks
22-08-2010, 19:46
ше се ходи да,от това Пипане може ли да мени оборотите и да качи толкова разхода?

Sunny
22-08-2010, 20:57
Точно от това мени оборотите .
И от много пипане става като моя накрая . Сега търся да купувам от някъде .

Grigor
23-08-2010, 09:15
Ако дебитомера е здрав физически няма нужда от нов, а просто да се настрои...
Хубавото на тези дебитомери е, че почти всичко може да се оправи и да се избегне купуването на нов (който или го няма или е някакви безумни цифри...).

virusalfa
23-08-2010, 12:34
Иди при Сашо ,зад тотото,което е под заведението "Катрано".Нека ти направи една диагностика,сигурен съм,че ще се справи.Досега явно не си открил точния човек,който да я овправи.

Sunny
23-08-2010, 16:50
Ако дебитомера е здрав физически няма нужда от нов, а просто да се настрои...
Хубавото на тези дебитомери е, че почти всичко може да се оправи и да се избегне купуването на нов (който или го няма или е някакви безумни цифри...).

Така е . Но при мене вече си е тръглана графитната пътечка по контактува "стралката" (или както му е името) и контактува когато и където поиска . Отделно е разцентрован .

alex37
28-08-2010, 12:16
Ако дебитомера е здрав физически няма нужда от нов, а просто да се настрои...
Хубавото на тези дебитомери е, че почти всичко може да се оправи и да се избегне купуването на нов (който или го няма или е някакви безумни цифри...).

а другой о расходомере напорного типа Вентура (в простонародье "лопата" или "бабочка", измеряет количество воздуха по углу открытия подпружиненной заслонки, заслонка открывается за счет разности давлений воздуха и ее угловое положение измеряется потенциометром).
Расходомер напорного типа действительно можно настроить - если открыть верхнюю крышку расходомера (там где каталожные номера написаны) на корпусе воздушного фильтра. Увидишь там пружину, шестеренчатого вида регулировочку и пружинный фиксатор. При увеличении предварительного натяга пружины смесь обедняется (заслонка отклоняется на меньший угол при одинаковом расходе воздуха), при уменьшении преднатяга - смесь обогащается. Там же есть и байпасный канал для регулировки СО на хх. При регулировке расходомера канальчик лучше промыть и винт выставить в среднее положение. Регулировку проводить лучше на дороге (после примерной на стенде СО), методом последовательных заездов и сравнения характеристик автомобиля. При заездах газуешь капитально, крутишь мотор, а потом проверяешь цвет свечей и т.д. При разумном подходе проблем не бывает и эфект положительный обеспечен. Основная беда таких расходомеров - износ резистивных дорожек потенциометра, но это тоже лечится.

При регулировке пружины заслонки считай зубчики, куда и сколько передвинул, легче жить будет потом.

Sunny
28-08-2010, 17:25
Основная беда таких расходомеров - износ резистивных дорожек потенциометра, но это тоже лечится.


Е те тва му е проблема и на моя дебитомер .

alex37
28-08-2010, 18:21
Е те тва му е проблема и на моя дебитомер .


платката с 3 болта
се смества малко за да се сменят пистите