View Full Version : захранване на антенния усилвател...
установих,че нямам + към антенния усилвател,както и не свети и плафона в багажника....питането ми е откъде да взема +...??
mimouzunov
25-08-2010, 17:40
установих,че нямам + към антенния усилвател,както и не свети и плафона в багажника....питането ми е откъде да взема +...??
+са за антенния усилвател обикновенно идва от радиото...
Трябва да се види като е връзвано същото дали е пуснат + за антения усилвател....
За багажника.. провери кое липсва + или - ,управлението за това светило е в бравата на багажника... Може да е прекъснат кабел в гуфрирания маркуч м-у капака и купето...
И аз мислих, че това в багажника е антенен усилвател, а то се оказа активен филтър. Та с него или без него - все е тая.
Да се включа и аз, Мимо ми беше обещал да се мъчим някой ден да установим ,защо аджеба като си пусна фаровете/с ксенон съм/ радиото се смущава жестоко и ми бягат всички радио станиции.:brickwall:
Някой ,ако знае или предполага да сподели.:idea2:
И аз мислих, че това в багажника е антенен усилвател, а то се оказа активен филтър. Та с него или без него - все е тая.
не е вярно,дадох му + от светлините на номера и на село хвана 7-8 станции,без него само хоризонт..на ФМ
не е вярно,дадох му + от светлините на номера и на село хвана 7-8 станции,без него само хоризонт..на ФМ
+ 1
Мисля като колегата oitz69, защото моята нямаше нито антена на задното стъкло, нито на дясната колонка. Само и единствено въпросната кутийка над плафона и от нея си излиза антенния кабел. Няма логика да е филтър. Усилвател си е от всякъде.
TRENDi, твоето може и да е усилвател, това в моята кола е филтър. Понеже имам проблем с радиото, първото нещо което набедих, беше тая кутийка, която и аз мислех, че е усилвател. Последва демонтаж и разкапсуловане. Отвътре излезе обикновен активен филтър. Кондензатори, индуктивности и съпротивления. Никаква следа от усилвател. С него и без него при мен разликата е минимална, в полза на без него. Предполагам, че върши работа да чисти някакви евентуални шумове от алтернатора, релета, дюзи... кой знае.
Възможно е. Не съм на Ти с електрониката ;-). Просто разсъждавах по пътя на логиката. За да е филтър трябва да влиза нещо в него\в случая антената\ и след това да отива към радиото. Понеже съм виждал варианта на антената на дясната колонка и на горните 3 реотана на стъклото, си мислех, че от тях кабелите отиват в кутийката и от там в радиото. Обаче при мен нямаше нито антена на реотаните нито в дясната колонка. В кутийката влизат + и - само и излиза антенния кабел, който стига до таблото. А и 2 кабела към реотаните. Мойте бяха закачени на буксите в средата, а не както на останалите, които съм виждал, в 2-та долни ъгъла. Това е конкретно за моя случай. Може да е какво ли не при различните коли, като знаем, как Жабарини е слагал каквото има под ръка. :-)
На моята кола е точно както си го описал - влизат захранване, два кабела от реотаните и излиза изход към антенния вход на радиото. И вътре в кутийката има филтър. Те т'ва е. Откачваш захранването на кутийката и радиото си свирука точно както и със захранване. Откачваш антенния кабел от изхода на кутийката и го закачваш на една проста жица, висяща във въздуха и радиото пак свири.
На моята кола е точно както си го описал - влизат захранване, два кабела от реотаните и излиза изход към антенния вход на радиото. И вътре в кутийката има филтър. Те т'ва е. Откачваш захранването на кутийката и радиото си свирука точно както и със захранване. Откачваш антенния кабел от изхода на кутийката и го закачваш на една проста жица, висяща във въздуха и радиото пак свири.
съгласен съм,в града е точно така...но на 30 км е различно,лично го пробвах...с него-7-8 станции,без него-1(хоризонт)
don_pepone
27-08-2010, 18:33
Егати и схемите :) на моята пък двата най-долни реотана са се ползвали за антена, а останалите за подгрев..
готово..проблема е,че в снопа на кабелите за радиото има 1 сивочервен,който дава захранване когато пуснеш радиото,понеже радиото ми е старо,не открих такъв кабел и го вързах директно за кабела който захранва самото радио,но по принцип не трябва да е така,а като включиш радиото и то подава захранване към усилвателя....при мен разликата с него и без него е огромна....
И все пак някой друг отварял ли е тази кутийка? Има ли някой, който да е видял вътре усилвател?
И все пак някой друг отварял ли е тази кутийка? Има ли някой, който да е видял вътре усилвател?
абе колега..не знам какво има,със сигурност има и филтър,защото се променя и качеството на звука чувствително,но без тази джаджа не мога да хвана и 1/3 от станциите...
Питам по две причини. Със сигурност при мен е само филтър. Усилвател няма в тая кутийка. Разликата с него или без него е несъществена. Сигналът след него е с няколко децибела по-слаб от входния, но е малко по-изчистен. Обаче ако има подобно изпълнение със усилвател, то работата става съвсем друга и бих се разшетал да си намеря тая джаджа, щото мисля, че има смисъл.
Защо не сложите по една снимка да видим за какво говорите? Аз онзи ден си играх с такава джаджа при dani_ku4eto ,но така и не знам антенен усилвател ли беше или филтър.:biggrin1:
Защо не сложите по една снимка да видим за какво говорите? Аз онзи ден си играх с такава джаджа при dani_ku4eto ,но така и не знам антенен усилвател ли беше или филтър.:biggrin1:
отваряш багажника,махаш кората към тонколоните и той е там-влиза антената в него и ток...
отваряш багажника,махаш кората към тонколоните и той е там-влиза антената в него и ток...
На половината коли там няма нищо пич.:lupe:
На половината коли там няма нищо пич.:lupe:
на мойта има бре и си е усилвател !!!
мойта и с него и без него и с ток и без ток радиото и в софия е като на москвич а излежа ли от софия няма такова незнам кво е това
ма накрая ше си сложа едно обикновена антена и точка.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.