Log in

View Full Version : Климатик



blagun
24-06-2006, 19:59
Проблемът е следния, при пускане на климатика като се даде газ климатика изключва. Ходих по майстори и те казаха, че е някакво управление на климатика и трябва да го прави при доста високи обороти, но то го прави не 1500 оборота. Също така не прави добра температура, а го напълниха(незнам дали е до горе) и не изпуска отникъде. Казаха ми, че може да има пробит маркуч и да смуче от топля въздух и го смесва със студения - днес проверих колкото можах и няма пробив никъде. Вече незнам какво става :roll: Казаха ми, че не прави добра температура, защото трябва да се измият радиаторите-измих ги и нищо не се подобри! Някой да има идея, какво става?

Bobo
25-06-2006, 00:28
Климатика ти изключва от много високо налягане в системата :wink: А проблема може да бъде разни запушени маркучи или нещо от сорта трябва си сервиз за климатици :!:

blagun
26-06-2006, 18:32
Значи днес ходих до сервиза и ми казаха, че трябва да се свалят радиаторите и да се почистят, също така и филтъра на климатика; ако не може да се почисти - да си купя нов на цена - 90лв. :shock: Какво да правя? Да я оствям ли утре да ги правят тези процедури, за които ми искат 60лева или НЕ ? Вече нямам доверие на никого :!: Възможно ли е от тези неща да не ми прави добра температура, в момента духа като вентилатор :shock:

IXIBIT
26-06-2006, 19:22
Духа като вентилатор заради филтъра на купето 100% тие пълен с листа косми пръхоляк и други гадости.Ако не ти се дават пари за нов (като мен) можеш да направиш следната манипулация: сваляш го и го почистваш колкото може с прахосмукачка,както и около него,след това взимаш обезмаслител,пръскаш,изчакваш 2 мин и го изплакваш.Тая процедура я повтаряш докато спре да пуска 4ерно.Като изсъхне имаш почти нов филтът.
Успех :D

pinko
26-06-2006, 20:11
Духа като вентилатор заради филтъра на купето 100% тие пълен с листа косми пръхоляк и други гадости.Ако не ти се дават пари за нов (като мен) можеш да направиш следната манипулация: сваляш го и го почистваш колкото може с прахосмукачка,както и около него,след това взимаш обезмаслител,пръскаш,изчакваш 2 мин и го изплакваш.Тая процедура я повтаряш докато спре да пуска 4ерно.Като изсъхне имаш почти нов филтът.
Успех :D

Същия ефект - проверено многократно - е да го пуснеш в машината за миене на чинии на някоя дзверска програма( но без сушене, щото може да се стопи лепилото), за загорели тенджери например. После го оставяш на слънце да изсъхне едно хубаво и готово. Обезпрашаване, изпиране и обезмасляване с едно движение...

Става като нов поленовия филтър. Това го правех навремето, когато филтрите или ги нямаше, или бяха доста скъпи, сега са по 16-20 лева и просто не си струва занимавката.

blagun
27-06-2006, 12:42
Още онзи ден го изпрах и не се оправи. Днес ходих на сервиз и почистиха радиатора и филтъра на климатика и се оправи. Проблемът беше, че първите "майстори"(да им се пре**ебат техните климатици дано :evil: ) бяха напълнили яко масло в системата е се получава налягане и не духа хубаво. Днес като направих всички тези манипулаци климата си сработи добре :lol:

PS: За пореден път БОБО се оказа прав, че прави високо налягане!!! :wink: :wink: :wink:

50 cent
27-06-2006, 13:18
а колко парички ти взеха за тая процедурка?

blagun
27-06-2006, 18:21
50 лева, но нещо пак не прави много добра температура :frown: , но моят климатик е поставян допълнително в Италия, не е фабричен. Казаха ми, че не може да направи същата температура като оригиналния :shock: и за сега съм 100лв. назад и нямам нормален климатик :cry: Имам съмнения, че меша топлия въздух от парното със студения от климатика, но незнам какво да правя :!: играх си с жилата за парното, но все същото. Също така ми казаха че трябва да си сменя филтъра, но няма да се подобри много положението. Сега незнам колко са добри тези майстори, но ако няма друго решение на проблема няма да ползвам толкова климатика, повече за дълъг път - да може да охлади хубаво и тогава да има ефект. Ако някой се сеща за нещо да казва :wink:

Mury
27-06-2006, 20:10
Аз днес напълних моя и тръгна но се случи нещо мнооого странно :shock: :shock: Като тръгна през 2-3 секунди включваше и изключваше компресора :evil: :evil: :evil: но след известно време се оправи и сега е супер.Сигурно някое реле е било залепнало :evil: :evil: :evil: Сега всичко е наред само трябва да си сменя филтъра на купето и е ОК :wink: :wink: :wink:

BatVas
27-06-2006, 21:31
Аз да питам на моя нещо трябва ли да му се допълва или някаква профилактика - не съм правил нищо такова - освен смяна на филтъра , а вече второ лято.(па в Италия кога е пълнен е друг въпрос) Та не знам да го допълвам ли или май по добре да не го пипам щото си духа студено - даже доста студено и ако не го сложа на 23 градуса става доста хладно. :? :?

pinko
27-06-2006, 21:59
Аз да питам на моя нещо трябва ли да му се допълва или някаква профилактика - не съм правил нищо такова - освен смяна на филтъра , а вече второ лято.(па в Италия кога е пълнен е друг въпрос) Та не знам да го допълвам ли или май по добре да не го пипам щото си духа студено - даже доста студено и ако не го сложа на 23 градуса става доста хладно. :? :?

Направи си едни замервания както съм описал тук

http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_3201_15.html

и ще видиш на кво дередже е системата

IXIBIT
27-06-2006, 22:52
А как се чистят питите на 145/146 :?: че моята лъха на мухал......предполагам не е само моята :wink:

Dodo 155
27-06-2006, 22:52
Това ми се струва доста полезно :roll:
Сега ме вкара в приключение, ще ходя да го меря утре колко показва :lol: :lol: :lol:

IXIBIT
27-06-2006, 22:54
Ако някой предложи с препарат-не става.......пробвано е и резултата е добър,но най-много за 5-6 дена и после пак мирише.
А препарата струва към 20 лв :screwy:

pinko
27-06-2006, 23:34
А как се чистят питите на 145/146 :?: че моята лъха на мухал......предполагам не е само моята :wink:

Питите се чистят с пароструйка, ама по-отдалеч, че ще им изкривите пластинките.

Предната пита е кондензатор на климатика, задната е радиатор на двигателя, на нея при повечето италиански коли е закачена и перката. Каналчетата се набиват с боклуци и въздуха не може да преминава. Много мърсотия се натрупва между двете пити също. Много често се задръстват с листа, косми, насекоми и всякаква гнус и гад, и нито климатика може да изстудява, нито двигателя да се охлажда добре. Малко почистване върши чудеса.

При теб лъха на мухъл от изпарителя, той по принцип е постоянно влажен и е истински развъдник на микроби и гъбички.

Антибактериален спрей, от 6 до 20 лева, има ги в Метро Практикер, Хит и къде ли не. Тези, които се продават за автомобилни климатици, най-вече по бензиностанциите, са 2 до 3 пъти по-скъпи от тези за битови климатици, а вършат същата работа.

Аз предпочитам битовите атнибактериални, щото са с по-готин аромат :shock:

Важно е да имат дълго маркуче(нонякога е хванато с ластиче за балона, понякога е навито под капачката), имайте предвид че често се откача и изпада по рафтовете на магазините и после няма как да напръскате изпарителя и въздуходовите отвътре.

pinko
27-06-2006, 23:39
Ако някой предложи с препарат-не става.......пробвано е и резултата е добър,но най-много за 5-6 дена и после пак мирише.
А препарата струва към 20 лв :screwy:

За да не се размирисва бързо, е добре малко преди да угасиш колата, да натиснеш ЕКОН на климатроника или А/С или както там при теб се гаси компресора.

Пускаш за известно време вентилатора на макс., изпарителя се подсушава и няма как да се развъждат гадинките. Те виреят само на влажно.

Възможно и да ти е запушен дренажа с листа и боклуци и да се задържа вода в кутията на изпарителя. С една дълга еластична тел бъркаш отдолу и ще се оправи.

50 cent
28-06-2006, 10:45
много съм зле с тия климатици...иска ми се да почистя изпарителя защото и на мен ми понамирисва от време на време ама не го знам къде се намира и как се чисти :oops: :oops: някой може ли да обясни така че и идиот да го разбере? :lol: :lol: :lol: :lol:

IXIBIT
28-06-2006, 21:13
Pinko,добре си го обяснил,само ако можеш и да кажеш каде точно се намира дренажа,че нещо не мога да го намеря....под колата ли трябва да вляза за да го видя :?:

Delian
28-06-2006, 22:04
Сори, ако офлудвам малко темата, но някой може ли да ми каже дали се регулира духането на вентилатора под предните седалки (към задните места), защото при мен под тази на шофьора духа, а под другата не.

Dodo 155
28-06-2006, 22:19
Сори, ако офлудвам малко темата, но някой може ли да ми каже дали се регулира духането на вентилатора под предните седалки (към задните места), защото при мен под тази на шофьора духа, а под другата не.
Може да е откачен въздуховода :idea:

NIKSANA86
01-09-2009, 20:41
Питите се чистят с пароструйка, ама по-отдалеч, че ще им изкривите пластинките.

Предната пита е кондензатор на климатика, задната е радиатор на двигателя, на нея при повечето италиански коли е закачена и перката. Каналчетата се набиват с боклуци и въздуха не може да преминава. Много мърсотия се натрупва между двете пити също. Много често се задръстват с листа, косми, насекоми и всякаква гнус и гад, и нито климатика може да изстудява, нито двигателя да се охлажда добре. Малко почистване върши чудеса.

При теб лъха на мухъл от изпарителя, той по принцип е постоянно влажен и е истински развъдник на микроби и гъбички.

Антибактериален спрей, от 6 до 20 лева, има ги в Метро Практикер, Хит и къде ли не. Тези, които се продават за автомобилни климатици, най-вече по бензиностанциите, са 2 до 3 пъти по-скъпи от тези за битови климатици, а вършат същата работа.

Аз предпочитам битовите атнибактериални, щото са с по-готин аромат :shock:

Важно е да имат дълго маркуче(нонякога е хванато с ластиче за балона, понякога е навито под капачката), имайте предвид че често се откача и изпада по рафтовете на магазините и после няма как да напръскате изпарителя и въздуходовите отвътре.

Колега много добре си обяснил сега ако кажеш и къде се намира да си погледна филтъра и евентуално да го сменя или почистя....

kolev
02-09-2009, 10:20
развиваш рамената на чистачките и ги вадиш. развиваш и вадиш черната пластмаса под тях. тя е на 2 части. отдолу чистиш всичките насъбрани листа. филтъра е в дясната част на колата .махаш го и пръскаш радиатора със спрей.слагаш нов филтър и пускаш климатика на макс и си готов.

NIKSANA86
02-09-2009, 11:06
Благодаря ;-)