Log in

View Full Version : Не иска да пали на жега



danito__77
03-09-2010, 15:59
Здравейте Алфетката е 1.6 16V проблема и е,че сутрин като я е напекло слънце не иска да пали.Запалва с много въртене,и като реши да запали започва да прекъсва и припуква все едно става детонация.Има нови свещи,това го прави само като напече слънце,сутрин веднъж като запали през деня няма проблем.Та въпроса ми е може ли е да е топлинен датчик и къде стои той

mimouzunov
03-09-2010, 16:13
Здравейте Алфетката е 1.6 16V проблема и е,че сутрин като я е напекло слънце не иска да пали.Запалва с много въртене,и като реши да запали започва да прекъсва и припуква все едно става детонация.Има нови свещи,това го прави само като напече слънце,сутрин веднъж като запали през деня няма проблем.Та въпроса ми е може ли е да е топлинен датчик и къде стои той

Според мен нее температурен датчик...

danito__77
03-09-2010, 16:19
А какво може да е,само да не е ламбда сонда

thecleaner
03-09-2010, 16:19
Здравейте Алфетката е 1.6 16V проблема и е,че сутрин като я е напекло слънце не иска да пали.Запалва с много въртене,и като реши да запали започва да прекъсва и припуква все едно става детонация.Има нови свещи,това го прави само като напече слънце,сутрин веднъж като запали през деня няма проблем.Та въпроса ми е може ли е да е топлинен датчик и къде стои той

Може би имаш проблем с един датчик които седи точно преди дебитомера ;) Откачи го и тествай на напечено дали ще запали лесно.

danito__77
03-09-2010, 16:27
Утре ще пробвам,но този датчик за какво е.Да не за темп на въздуха

Odin
08-09-2010, 17:16
А свети ли ти лампата на таблото - тази за инжекциона?
Аз не мисля че ще запали с изключен темп. датчик.

Grim
08-09-2010, 19:44
.. датчика на коляновия вал....

danito__77
08-09-2010, 20:07
Като си дам на контакт свети лампата за инж.и като запаля гасне.Когато не искаше да пали лампата светеше,този датчик го изкл. и пак си палеше,но лампата светеше постоянно.Ходих на диагностика казаха,че има 4 грешки тестваха всеки един датчик и работи,изчистиха грешките и ми казаха след една седмица да отида,ако пак има грешки значи било ламбдата,защото като се вдигне температурата почва да се ебава

Furious 155
08-09-2010, 22:39
.. датчика на коляновия вал....незнам защо ама това трябва да е проблема. Това със сондата нещо ич не мъ кефи :spell:

cobra_11
08-09-2010, 22:51
Taкова чудо от ламбда сонда да не пали кола , не бях чувал и виждал.Тя колата не пали ,защото няма искра , гориво или и двете . Сега въпроса е да рзбереш какво липсва като не пали колата . До като не разбереш какво липсва не се навивай да сменяш нищо , щото не се знае къде ще му излезе края.
Късмет и успех .

endeavour
08-09-2010, 23:54
Значи 16 кл ТС нормално се пали когато му изгасне лампата на инжекциона,т.е. няма авария в инжекциона.Затова ми е чудно как палиш и лампата изгасва.В случая с трудното палене на слънце обикновено тая лампа не гасне и паленето е много трудно,да не кажа невъзможно.За мен по-скоро обаче проблема е софтуерен,понеже е свързан с темп. датчик на термостата,но не се оправя с подмяната му. Решава се съвсем лесно по български - просто се лъже компа в такава ситуация с друга стойност на съпротивлението на тоя датчик.Начините да се направи това са най-различни и зависят най-вече от електричарските умения на водача.

Furious 155
09-09-2010, 00:43
Значи 16 кл ТС нормално се пали когато му изгасне лампата на инжекциона,т.е. няма авария в инжекциона.Затова ми е чудно как палиш и лампата изгасва.В случая с трудното палене на слънце обикновено тая лампа не гасне и паленето е много трудно,да не кажа невъзможно.За мен по-скоро обаче проблема е софтуерен,понеже е свързан с темп. датчик на термостата,но не се оправя с подмяната му. Решава се съвсем лесно по български - просто се лъже компа в такава ситуация с друга стойност на съпротивлението на тоя датчик.Начините да се направи това са най-различни и зависят най-вече от електричарските умения на водача.
тия бози с лъгане на компютъра не са за предпочитане хич. За тест може би да, но за каране постоянно - забрави!
Просто трябва да се открие кой датчик не е в норма като колата я напече слънцето!

cobra_11
09-09-2010, 03:02
Не е изклю4ено релето което захранва Еку-то да мизерства . Имах такъв слу4ай с една Брава 1,9 тд , там ми из4езваха ел.стъклата след престой на слънце.

п.п пиша с "4" -повреди се клавиатурата

endeavour
09-09-2010, 17:02
тия бози с лъгане на компютъра не са за предпочитане хич. За тест може би да, но за каране постоянно - забрави!
Просто трябва да се открие кой датчик не е в норма като колата я напече слънцето!

Бозата,която предлагам,колега, реално може да помогне на човека,пуснал темата да не обикаля колата си като голям камък и да чака да се скрие слънцето или да търси въже,с което още повече да издигне и без това
високото реноме на любимата ни марка.Много хора,що-годе запознати с 16 кл ТС и най-вече 1,6 с Мотроник 2.10.4 знаят, че няма стенд и диагностик,който да открие датчик дето да не е в нормата в посочения случай. Аз съм се опитвал как ли не да открия проблема на 2 бр. 1,6 16в около пет години и затова си позволявам да споделя реален опит. Това което предлагаш ти е да оставяш колата да нощува пред сервиза, да се молиш на другия ден да е слънчево за да се прояви дефекта, да наливаш всеки път по 35 лв за диагностика,да ти чистят някакви грешки,да ти сменят някакви неща,които също си плащаш и т.н. Въпрос на личен избор.

mimouzunov
09-09-2010, 17:31
Бозата,която предлагам,колега, реално може да помогне на човека,пуснал темата да не обикаля колата си като голям камък и да чака да се скрие слънцето или да търси въже,с което още повече да издигне и без това
високото реноме на любимата ни марка.Много хора,що-годе запознати с 16 кл ТС и най-вече 1,6 с Мотроник 2.10.4 знаят, че няма стенд и диагностик,който да открие датчик дето да не е в нормата в посочения случай. Аз съм се опитвал как ли не да открия проблема на 2 бр. 1,6 16в около пет години и затова си позволявам да споделя реален опит. Това което предлагаш ти е да оставяш колата да нощува пред сервиза, да се молиш на другия ден да е слънчево за да се прояви дефекта, да наливаш всеки път по 35 лв за диагностика,да ти чистят някакви грешки,да ти сменят някакви неща,които също си плащаш и т.н. Въпрос на личен избор.

Добре де...
Съгласен съм ,че може да има проблем които може да се залъже с някакъв резистор и тн...
Немога да се съглася обаче ,че по този начин колата ще е на 100% изправна и реално ще е поправена!!!
Явно проблема се крие някъде в някоя хлабава връзка която е температурно зависима (всички знаем как реагират металите когато се загряват и изтиват)
Ако има студена споика в самиа "компютър" примерно ,как ще се диагностицира това?!Нито грешка ще записва нито нищо...
Пиша си в момента еи така без да мисля много :balloon:
А за ландата... няма начин от нея да не иска да пали...

Furious 155
09-09-2010, 17:39
Добре де...
Съгласен съм ,че може да има проблем които може да се залъже с някакъв резистор и тн...
Немога да се съглася обаче ,че по този начин колата ще е на 100% изправна и реално ще е поправена!!!
Точно това имах предвид и аз!
Идеята е че и датчик колянов вал и датчик положение разпределителен вал след години стават чувствителни на термпературата и може оттам да не пали мотора. Това има отношение към искрата на свещите.
Отделно датчик температура входен въздух и датчик температура антифриз пък са за смесообразуването.

danito__77
09-09-2010, 18:27
endeavour значи като дам на контакт лампата на инж.свети и след 7-8 сек.гасне,иначе аз я палех без да е изгаснала :unsure: грешка ли е.
cobra_11 ако е от това реле,значи би трябвали да ми направи този проблем и без слънце,ще видим вече няма толкова пек и надявам се да се разбере.

endeavour
09-09-2010, 18:43
Ами съгласно техническата инструкция на автомобила двигателят се стартира след изгасването на лампата,което показва,че не е открита грешка в системите на инжекциона . Случаят,който аз описах е когато след престой на колата на слънце и даване на контакт тази лампа изобщо не изгасва,а само примигва и остава светеща. При положение че лампата изгасва, причината трябва да се търси другаде.

mimouzunov
09-09-2010, 23:07
Ами съгласно техническата инструкция на автомобила двигателят се стартира след изгасването на лампата,което показва,че не е открита грешка в системите на инжекциона . Случаят,който аз описах е когато след престой на колата на слънце и даване на контакт тази лампа изобщо не изгасва,а само примигва и остава светеща. При положение че лампата изгасва, причината трябва да се търси другаде.

Щом лампата гасне ,следва да се търси проблема в нещо което електрониката неможе да диагностицира...

danito__77
10-09-2010, 00:17
Ясно ама какво,може ли да има връзка бензиновата помпа

cobra_11
10-09-2010, 19:40
Може разбира се . Само ,че трябва някой да ти докаже че е от нея . Тук чрез писане едва ли ще оправим алфа-та , търси човек който е на ТИ с токовете .

rubig
10-09-2010, 22:22
Четете мнението на ,,Тhe Cleaner,, и се учете без да се заяждате един друг кой какво предлага.Но може и да бъркам ,знае ли човек

rubig
10-09-2010, 23:02
Фуриозоооооо както винаги е прав в предпазването от по големи ядове

toki4a
10-09-2010, 23:05
залагам на датчика на коляновия вал:Tease:

---------- Post added at 20:05 ---------- Previous post was at 20:03 ----------

или лош контакт на бушона, или релето за бенз. помпа

danito__77
11-09-2010, 00:34
или лош контакт на бушона, или релето за бенз. помпа
Еми добре аз въртя 5 мин и като запали в началото е като задавена и после няма никакви ядове.Ако е от бушон или реле щом като я напече не пали значи,че като загрее пак ще прави проблем,но тя си пали.За сега няма проблеми,но не я е пекло така.Да не би като напече в купето самият компютър да се ебава

Flame
11-09-2010, 01:22
Не четеш,преди какво е писано....

danito__77
11-09-2010, 01:55
Е нали съм жена,ми трябва повечко време,като не пише мъжът така ще е(ще има глупави въпроси) Извинявам се :unsure:

endeavour
11-09-2010, 16:40
Само искам да припомня на колегите с верижните машини,които преобладават с мнения в темата, че за добро или за лошо 16-клапановите мотори имат сериозни различия от вашите,така че не изпускайте това из предвид като давате съвети и диагнози. А на колежката - успех!

cobra_11
11-09-2010, 18:47
Правилно колега , 8 клапановия мотор е по-истински :)
Сега по темата .Според мен след престой на слънце , Еку-то не получава захранване от кл.15 /+ след конт.ключ/ , та тоз "+" трябва да идва от реле . Нека колегата го провери , за по достоверно го замени с друго .

п.п. С написаното не задъжвам никой , все пак това е форум и тук може само да се гадае какъв е проблема .

razal
21-09-2010, 09:44
Колежке:flowers:, имам абсолютно същия проблем - само сутрин и само на слънце..., добре, че идва зима:)... и все пак, май най-умното е да се остави колата пред компютърджията и към 11ч. примерно право вътре на тест...

Furious 155
21-09-2010, 10:16
Само искам да припомня на колегите с верижните машини,които преобладават с мнения в темата, че за добро или за лошо 16-клапановите мотори имат сериозни различия от вашите,така че не изпускайте това из предвид като давате съвети и диагнози. А на колежката - успех!Да така е, но ние като пишем имаме предвид 16 клапановите мотори, защото все пак сме виждали доста и от тях! ;)

Някакво раздвижване по проблема?

danito__77
21-09-2010, 11:39
Ходих в Extreme при Боби направи една диагностика и се видя,че е от темп.датчик този на термостата(то и термостата е заминал :dance:).Та сега я оставих там за смяна.

Odin
21-09-2010, 14:13
Това означава ли, че в момента когато колата не пали ако се извади този датчик ще запали?

danito__77
21-09-2010, 15:46
Не знам,само знам,че показва над 10 градуса отклонение

Mury
21-09-2010, 16:54
Проблема е фабричен дефект,даже средата на 90-те години на миналия век,Алфа са прибрали доста коли с този проблем.Има много писано по въпроса в чуждите форуми,само някой трябва да го прочете :hehe::hehe::hehe::hehe::hehe:

П.С.Аз знам как се оправя,или по-точно побългарява/даже доста хора в Англия така си оправят колите/,но няма да кажа за да не ме нападнат някои хора:unsure::unsure::unsure::unsure:

Furious 155
21-09-2010, 17:45
П.С.Аз знам как се оправя,или по-точно побългарява/даже доста хора в Англия така си оправят колите/,но няма да кажа за да не ме нападнат някои хора:unsure::unsure::unsure::unsure:
ти го напиши, те да си лаят :cheers:

Mury
21-09-2010, 18:11
ти го напиши, те да си лаят :cheers:

ще изчакам да видя развитието:arrow:

Alfa User
21-09-2010, 18:37
И аз държа да кажеш, без значение какво ще си лаят ... Все пак форума е за взаимопомощ - или поне в 155 раздела така го приемаме :handshake:

danito__77
21-09-2010, 19:17
Да кажи,искам да науча

LeoVin4i
21-09-2010, 21:30
Да кажи,искам да науча
И аз и аз :notify: И ний понякога не палим като ни напече слънцето :)

danito__77
22-09-2010, 00:20
Взехме си алфонси от Бобо надявам се всичко да е ок,и да е било само от тоя датчик

MUROMAN
22-09-2010, 00:37
Мурджев вече спокойно можеш да ни споделиш.:idea2:

Mury
22-09-2010, 10:58
Мурджев вече спокойно можеш да ни споделиш.:idea2:

С две думи казано,проблема е така наречения Епром.От Алфа са признали за проблема и са прибрали доста коли за оправяне на проблема,който според мен не е оправен докрай обаче/но затова малко по натам ще ви разкажа/.Проблема е че,когато слънцето напече колата,датчика за темп.на входящия въздух е много близо до капака,и естествено не показва реалните данни,а този на антифриза показва доста по-малко.Реално се получава примерно-температура въздух-40 гр.,температура антифриз 18-20 гр.,тази разлика ошашква компа,той решава че датчика за антифриза е сдал багажа и затова го записва него като грешка,и ЕКУ-то започва да налива повече гориво,затова колата не пали,но реално проблема е в другия датчик.Общото между тях е че са с общо захранване от компа.
Сега да ви разкажа за развитието според мен,на мойта бивша кола 146 2.0 тс,имах подобен проблем,зашписваше постоянна грешка в датчика за въздуха,НО колата никога не е спирала да пали,явно проблема се е доразвил при Мотроник 2.10.4.С Бобо сме се борили с този проблем,но не стигнахме до резултат поне с мойта кола.Един ден при мен имаше такава кола с този проблем,и аз реших да се разровя яко,и стигнах до верния отговор,след което стигнах и до решение-което обаче няма да споделя,защото някои хора може да сметнат че не е правилен.

---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:39 ----------

Ето темата от Алфа оунър,който иска да чете

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-155/62179-starting-problem-in-hot-weather.html

danito__77
22-09-2010, 12:11
Колега моят английски е като Христо Стойчков.Много бих искала да ми кажеш как става,ако искаш пиши на лична.Ако се притесняваш,че някой ще започне да философства.Нали все пак форума е за това всеки да дава някакви идеи ;-)

bass
22-09-2010, 12:26
Не че имам подобен проблем, но ми стана любопитно:
Хората казват, че дори след смяна на епрома с такъв от тунинг-фирма проблемът остава. Значи ли това, че компютърът ползва и някаква друга логика освен ваденето на стойности от картите според показанията на датчиците? Или просто в случая със сериозните температурни разминавания резултатните стойности са дотолкова откачени, че излизат дори извън рамките на, да го наречем, сервизния режим?

Mury
22-09-2010, 13:15
Не че имам подобен проблем, но ми стана любопитно:
Хората казват, че дори след смяна на епрома с такъв от тунинг-фирма проблемът остава. Значи ли това, че компютърът ползва и някаква друга логика освен ваденето на стойности от картите според показанията на датчиците? Или просто в случая със сериозните температурни разминавания резултатните стойности са дотолкова откачени, че излизат дори извън рамките на, да го наречем, сервизния режим?

Нямам представа Ники,но да така е,дори с чипове на Скуадра тунинг,колите остават със същия проблем,явно при тунинга не се пипа там къде е нужно за този дефект.Преполоагам че хората които се занимават с ремап и чипове в БГ,могат да се справят с този проблем,и знаят къде да пипнат,аз немога и не искам,затова съм измислил алтернативен начин за оправяне на бъга:busted_cop::busted_cop::busted_cop:

---------- Post added at 13:15 ---------- Previous post was at 13:14 ----------


Колега моят английски е като Христо Стойчков.Много бих искала да ми кажеш как става,ако искаш пиши на лична.Ако се притесняваш,че някой ще започне да философства.Нали все пак форума е за това всеки да дава някакви идеи ;-)

ще изчакам да видя дали има резултат с твойта кола:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

danito__77
22-09-2010, 13:49
Добре надявам се да има :)

Furious 155
29-09-2010, 16:25
Как са нещата?
Работи ли сега колата и в какво беше разковничето на проблема?

danito__77
29-09-2010, 21:44
Всичко за сега е ок,еми темпертурния датчик на термостата кадето е

endeavour
30-09-2010, 19:25
Всичко за сега е ок,еми темпертурния датчик на термостата кадето е

По принцип за 16-клапановите с тоя дефект отсега докъм края на май всичко си е ок. Дали проблема е отстранен се разбира обикновено през лятото и то по закона за височайшата подлост - точно когато колата ти трябва най-много или адски бързаш! Пожелавам ти в случая наистина да е ОК!