View Full Version : Ами велосипедиста?!
detelazurno
09-09-2010, 12:17
Провокиран от поредната трагична случка (http://vbox7.com/play:d6d4de41#) реших да питам какво е вашето мнение относно велосипедистите на пътя. Част от движението ли са според вас? Имат ли място на пътя? Какво трябва да се направи, за да може да се кара колело спокойно и приятно? Каква е отговорността на шофьора и на велосипедиста един спрямо друг когато и двамата се намират на пътя?
Аз лично карам колело много. Предпочитам планината, но навъртам доволно много километри и в града. Нагледал съм се на какви ли не ситуации и са ми се случли поне още толкова. Всичките нелепи на пръв поглед, но достатъчни, за да стане белята. Най-често се мисли, че велосипедиста не е част от движението и бива жестоко освиркван, псуван и засичан. Втората най-груба грешка е, че всеки шоьор решава, че може да мине преди колелото просто защото е по-бърз. Практиката обаче показва, че не винаги е така!
Винаги карам с каска! Много хора са ми се чудили защо го правя. Все пак това е колело и не се движиш много бързо с него. Първо нагледал съм се на достатъчно строшени глави и последствия от иначе толкова безопасните и бавни колела. Второ кеф ми е да се пусна в някой подлез по стълбите или пък да подскоча тук таме в парка. Обичам екстремните изпълнения с колело. Но най-вече го правя защото искам да си запазя главата. Или поне да направя каквото мога от моя страна това да се случи! Въпреки това всеки път когато стъпя на пътя имам едно на ум защото не съм убеден, че другите участници в движението мислят как да направят каквото зависи от тях, че да ме опазят! Придвижването от точка А до точка Б, независимо от превозното средство, е нещо много повече от движение по заучен маршрут. Изисква взимане на решения, в много случаи в есктремно кратко време, и не на последно място съсредоточеност и внимателно оглеждане на ситуацията!
Пазете велосипедиста!
Всъщност е добре да карат по тротоарите, пътната обстановка в милата ни столица не позволява безопасното им съществуване другаде. И както може да се спомене културата на шофьорите, така може да се забележи поведението стил камикадзе на 90% от велосипедистите. М..а му стара, ма поне да се оглеждаха...
голямата риба
09-09-2010, 12:39
винаги ми е било интересно популисткото писане в този форум
... Второ кеф ми е да се пусна в някой подлез по стълбите ...
ами ако там изскочи едно 4 годишно хлапе изтръгнало се от ръката на майка си
иначе пазя велосипедиста имам достатъчно причини
Велосипедиста, скейтъра, бледъра и други такива "ъри" нямат място на пътното платно! Друг е въпросът, че не е помислено за тях. Не можеш да опазиш този, които сам не се пази!
detelazurno
09-09-2010, 12:51
Всъщност е добре да карат по тротоарите, пътната обстановка в милата ни столица не позволява безопасното им съществуване другаде. .........
Честно казано ги предпочитам, но повярвай ми в много случаи се оказват неподходящи и не на последно място непроходими!
винаги ми е било интересно популисткото писане в този форум
ами ако там изскочи едно 4 годишно хлапе изтръгнало се от ръката на майка си
......
За популисткото писане....нещо не ти разбрах идеята.
Иначе си знаех, че ако го напиша това ще се намери някой да ми скочи на веждите, но пък няма какво да си кривя душата. Така карам и това е! Въпросът е обаче, че подбирам местата, на които може да се направи! Но когато се запътиш на някъде не винаги имаш възможност да си подбереш пътя тъй като е само един и той често се пресича с пътя на колите, пешеходците, на малките деца играещи там и т.н.
Велосипедиста, скейтъра, бледъра и други такива "ъри" нямат място на пътното платно! Друг е въпросът, че не е помислено за тях. ......
Защо? Иначе ако трябва да се помисли за тях, така че да се отделят от всички такива препятствия това означава да се изгради цяла пътна мрежа за немоторни превозни средства. Нещо не го виждам това да се осъществи дори в най-напредналите страни.
Ramsezsh
09-09-2010, 12:54
Най-добре би било да се кара по места, които са създадени за тази цел, но за съжаление нямаме много велосипедни алеи. Честно казано карането на велосипед то тротоарите също не е много удачно - карането в стил камиказде става опасно за хората, които се движат по тротоара. Аз самия също обичам да карам велосипед, и кагато го правя в София предпочитам да е по платното, възможно най-близо до тротоара - така е по-малка вероятността да връхлетя я на накое дете изкачащо от някой вход, я на някой бесен пенсионер, който освен себе си не вижда не вижда нищо друго (не че и на платното не може да се случи). Това е причината и аз да предпочитам да си правя кефа някъде по планината.
Така според мен е най-правилно. Колкото до културата и на велосипедисти и на шофьори, че и на пешеходци това е друг въпрос. Вчера на Стамболийски малко преди светофара на Света Неделя станах свидетел на следната ситуация. Отстрани по платното (както и аз карам) се движи велосипедист. Отпред има кола, която е спряла на светофара. Точно в момента, в който велосипедиста мина покрай колата, се отвори вратата и човека щеше да се пребие. Просто жената отвътре не беше и направила и опит да се огледа преди да отвори вратата. Стана някакъв скандал, койно няма смисъл да коментирам. Проблема е, че хората в такива ситуации трябва да се научат да се оглеждат когато са на пътя. Не за друго, просто не са сами там. До голяма степен това е така и защото хората не свикнали с интензивното дижение на велосипедисти и мотористи. В страни, в които този транспорт е по застъпен хората са свикнали да се оглеждат.
Satanism
09-09-2010, 12:54
Велосипедистите в България нямат никаква култура на каране.По закон има специално облекло (жилетки, фарчета, светлоотразители, каски и т.н боклучки), което нито един досега не съм видял да носи.Да не говорим, че трябва да подават сигнали за посоката си на движение с ръце, което АБСОЛЮТНО никой не спазва.
Мотористите са същите малоумници в 99.9999% от случаите.Само дето мрат по-лесно
Не съм длъжен да пазя нечий живот повече, отколкото той самия го прави...
Не може да искаш всички да се съобразяват с теб, а ти да се държиш все едно си в пустинята...просто не става...
Аз преди време също карах много колело.За мене това си беше голяма мания.Правил съм,струвал съм,отделял съм му много време на ден.Не съм бил от тези,който да се показват какво могат и какво не могат да правят с колело.Карал съм си съвсем нормално,като винаги съм гледал да не създавам никакво напрежение на другите участници в движението.Винаги съм гледал там където има тротуар да се кача на него.С течение на времето разбрах,че в София колело не може да се кара,тъй като това граници с лудост.Предполагам,че не е нормално да получаваш рогатни и убиди,въпреки че нямаш никаква вина в случая.Само факта че има една вело алея дълга не повече от 3-4 км в центъра,показва каква би могла да бъде алтернативата на превозното средство с 4 и повече колела.Манталитета на българина не го позволява.Но май и няма как хем да караш колело,хем да караш кола,хем нещо друго.Просто не може в град за 1.500 000 да има 2 пъти повече маймуни и да се съобразяваш с всеки.Аз вече гледам да карам колело само извън града и там където трафика е по-малък,избора не е малък.Някой път ако искате,може да си направиме едно походче извън града.
Велосипедистите в България нямат никаква култура на каране.По закон има специално облекло (жилетки, фарчета, светлоотразители, каски и т.н боклучки), което нито един досега не съм видял да носи.Да не говорим, че трябва да подават сигнали за посоката си на движение с ръце, което АБСОЛЮТНО никой не спазва.
Мотористите са същите малоумници в 99.9999% от случаите.Само дето мрат по-лесно
Не съм длъжен да пазя нечий живот повече, отколкото той самия го прави...
Не може да искаш всички да се съобразяват с теб, а ти да се държиш все едно си в пустинята...просто не става...
Е къде пък дори 1 не видя с жилетка,щот аз виждам нон стоп,преди да почна да карам кола и аз карах много колело,и сега пазя и мотористи и колоездачи,най-малкото като си колело няма как да караш само по тротоари или по велоалеи,когато примерно трябва да ходиш от Гео Милев до Попа,всички на пътя и на тротоара са участници в движението и за да не стават тъпотии просто понякога трябва да се съобразяваш с другите.
Велосипедиста няма място на тротоара!!!
Може да кара по пътното платно придържайки се до един метър от тротоара или по спец алеи.
В града карам колкото да изляза в гората за да покарам на спокойствие в планината.
Обожавам да карам колело и го правя при всяка възможност.
Обаче съм се заклел, че следващия келеш, който видя да кара между хората по централните алеи или да се засилва срещу надолу по някакви стълби, ще го сваля от колелото и ще му увия вилката като вратовръзка.
Stoyan Georgiev
09-09-2010, 13:20
пазя ги... ама то има такива дето май не искат да ги пази никой :Topic-is-closed-bg:
гледам да пазя всякакви по пътя
но не ми се нравят тези, които карат на шосето, когато до тях има алея или може да се мине през парка (цариградско вместо борисова градина, край евлоги има алея, край бул. българия има алея, край сребърна има парк и т.н.) това са самоубийци
не ми се нравят и пешеходците, блеещи по асвалта по диагонал, когато под краката им има подлез (например на българия и петко тодоров, където много бързо забравиха че неотдавна убиха такова камикадзе)
случвало ми се е много пъти да свалям джама и да им се развикам на подобни, а на среща един овчи поглед и "ти ли ще ми кажеш ма"
софия е мега кофти град за колело, за това и забравих да карам
а като направят алеи съм сигурна, че много бързо ще станат на паркинги или транзитни ленти, даже повече от тротоарите
Е това вече са друг тип идиоти.
Велосипедистите в България нямат никаква култура на каране.По закон има специално облекло (жилетки, фарчета, светлоотразители, каски и т.н боклучки), което нито един досега не съм видял да носи.Да не говорим, че трябва да подават сигнали за посоката си на движение с ръце, което АБСОЛЮТНО никой не спазва.
Мотористите са същите малоумници в 99.9999% от случаите.Само дето мрат по-лесно
Не съм длъжен да пазя нечий живот повече, отколкото той самия го прави...
Не може да искаш всички да се съобразяват с теб, а ти да се държиш все едно си в пустинята...просто не става...И аз съм на същото мнение относно двуколесните келеши, но като се замисля, че ако блъсна някой такъв тъпанар после трябва да си провалям живота, преглъщам безобразията, които вършат и гледам да ги пазя колкото мога!:angry: Сега да си кажа най-голямата болка! Значи оставяме малоумниците с моторите и колелета....те рискуват само своя живот в повечето случаи, понеже ние в колите сме по-добре защитени. Това, което ме вълнува най-много се отнася до майките с бебешките колички!! Може би съвсем случайно през последната седмица ми се случва почти всеки ден да ми изскачат откъде ли не забързани майки с колички без изобщо да се съобразяват с движението:
1. Някаква млада натокана майка си минава е така на червено на Витошка и Патриарха в якото движение, 7 часа следобеда без да и дреме от никой...
2. В Овча Купел възмутена майка ми се кара защо и правя забележка, че си разхожда бебето на средата на улицата с още 2 приятелки, при положение, че има широк тротоар на 1м от нея, както и над 4-5 декара паркче на 2м от нея...
3. Пак една от тия изхвъча пред рейс 102 пак в овча купел, едвам шофьора успя да я избегне (освободих му лентата с цената на доста рязко спиране)
Тааа....че нямат акъл в главата ясно, ама няма ли какво да се направи, все пак возят МАЛКИ ДЕЦА в тия колички!!!
old alfist
09-09-2010, 13:44
Почни ежедневно влизам и в трите роли - пешеходец, велосипедист и водач на МПС.
Карането на велосипед си е отговорно действие - както за околните, така и за самият велосипедист спрямо себе си.
Забелязъл съм, че напоследък като че ли започна да се променя отношението към добро на водачите на МПС спрямо велосипедистите, но като цяло преобладава пренебрежението.
За съжаление в нашата държава няма условия и се налага да се кара колело или на платното или на тротоара.
Карането на колело по тротоара е еднакво неприятно и опасно и за двете страни, защото по принцип пешеходеща не очаква движещите се средства, особено ако са в гръб. Опасно е дори по пешеходните алеи, защото ходещият пеш няма културата да върви в дясната страна.
При движението на велосипеда по платното се разчита на преценките, културата и спазването на общите правилата за движение на ПС.
И трите страни - пешеходец, велосипедист и водач трябва до положат малко усилия и уважение към останалите участници.
В културните държави, каквато ние не сме, както се вижда и от някои мнения тука, велосипедистите са най толерирани от всички други участници на пътя.Защо-ами защото велосипеда не заема много място, не прави задръствания и не отделя газове.Идете в една Виена примерно и разгледайте как е там.
Това че има и идиоти велосипедисти е вярно също, но са малко.Много хора носят и жилетки и правят знак с ръка накъде да завият, други не.
Но като цяло те рядко пораждат проблеми.Опасно е вечер, когато, ако те не нямат отражатели или правят рисковани маневри.Но и над педалите и зад волана вседят все хора, тоест ние, така че, какъвто си зад автомобила, такъв ще си и пеша да ходиш.
В Европа, ако си с кола в града, си "последна дупка на кавала". Правилата са винаги в полза на пешеходеца и велосипедиста. Те НЕ СЕ пазят, шофьорите ги пазят!
Трябва и тук да стане така- строги санкции на шофьорите.
У нас, всеки като се качи на колата е недосегаем и безсмъртен, все той е прав и всички му пречат. Държим се агресивно, прецакваме се, не се поставяме на мястото на другия, ама така ще е до време...
Ще пораснем един ден, сигурен съм!
Пък, току виж повече от нас оставят колата и се качат на колелото.
А тези с колите ще ни пазят...ех,мечти...
old alfist
09-09-2010, 13:53
В културните държави, каквато ние не сме, както се вижда и от някои мнения тука, велосипедистите са най толерирани от всички други участници на пътя.Защо-ами защото велосипеда не заема много място, не прави задръствания и не отделя газове.Идете в една Виена примерно и разгледайте как е там.
Това че има и идиоти велосипедисти е вярно също, но са малко.Много хора носят и жилетки и правят знак с ръка накъде да завият, други не.
Но като цяло те рядко пораждат проблеми.Опасно е вечер, когато, ако те не нямат отражатели или правят рисковани маневри.Но и над педалите и зад волана вседят все хора, тоест ние, така че, какъвто си зад автомобила, такъв ще си и пеша да ходиш.
Наистина е много опасно при намалена видимост велосипеди да се движат без предно и задно принудително осветление - има вероятност дори някой пешеходец да връхлети срещу колелото.
Изобщо оборудването на велосипеда си е отговорна работа, не по-малка от управлението - на мен ми се налага като велосипедист да използвам повече спирачки заради пешеходци, отколкото на платното, затова съм с дискови и отпред, и отзад.
В Европа, ако си с кола в града, си "последна дупка на кавала". Правилата са винаги в полза на пешеходеца и велосипедиста. Те НЕ СЕ пазят, шофьорите ги пазят!
Трябва и тук да стане така- строги санкции на шофьорите.
У нас, всеки като се качи на колата е недосегаем и безсмъртен, все той е прав и всички му пречат. Държим се агресивно, прецакваме се, не се поставяме на мястото на другия, ама така ще е до време...
Ще пораснем един ден, сигурен съм!
Пък, току виж повече от нас оставят колата и се качат на колелото.
А тези с колите ще ни пазят...ех,мечти...
Тъй де, но самите велосипедисти не спазват правилата за движение - факт. Как се пази камикадзе ?:drive:
detelazurno
09-09-2010, 14:05
Вижте сега. По света има какви ли не чудеса и правила, но е факт, че ние караме в такива условия. Идиоти има както пешеходци така и велосипедисти и шофьори. Независимо от коя страна седите винаги е изключително неприятно когато се създават такива опасни ситуации породени поради нечия гъзария. Все си мисля обаче, че не е толкова трудно да съжителстваме в мир на палтното за движение.
От гледна точна на велосипедист съм се примирил с факта, че трябва да се надишам с прилично количество газове докто отида до отсрещния парк, но не съм тръгнал да овивам ауспуси около вратовете на четириколесните келеши! Каквото и да правим, откъдето и да минем пътищата ни все някъде ще се пресекат и ако в тази пресечна точка има нетърпимост и незачитане става много лошо! Подобни геройства са излишни! Преценявайте кое, как, къде и какво можете да направите. Задължително се оглеждайте. И никога не предприемайте нещо, в което не сте сигурни!
Наистина е много опасно при намалена видимост велосипеди да се движат без предно и задно принудително осветление - има вероятност дори някой пешеходец да връхлети срещу колелото.
Изобщо оборудването на велосипеда си е отговорна работа, не по-малка от управлението - на мен ми се налага като велосипедист да използвам повече спирачки заради пешеходци, отколкото на платното, затова съм с дискови и отпред, и отзад.
Да, осветленитето е важно, ако се кара вечер, ама и ти с тия дискови, трябва да си като Фитипалди :))По принцип и обикновените вършат работа, а преди години спирачки имаше една главно, контрата, сеге вече го няма това устройство
detelazurno
09-09-2010, 16:23
Тъй де, но самите велосипедисти не спазват правилата за движение - факт. Как се пази камикадзе ?:drive:
Факт, но не забравай, че нещата винаги имат две стрни. Или с други думи аз колкото и да съм внимателен как да се опазя от кола която така или иначе е решила да ме блъсне? Какво правим ако камикадзето се окаже не на колелото ами зад волана на автомобила?
Да, осветленитето е важно, ако се кара вечер, ама и ти с тия дискови, трябва да си като Фитипалди :))По принцип и обикновените вършат работа, а преди години спирачки имаше една главно, контрата, сеге вече го няма това устройство
В последно време нещата във всяка една сфера се разграничиха по класове и предназначение. Същото е и при колелата. Ето ти пример от гледна точка на окомплектовката - колело за downhill няма никакви светоотразители било то отпред, отзад, на педалите или пък на спиците. В същото време подобно колело нищо не ти пречи да го караш в града. Аз например на моето ги държа тия джаджи просто защото го карам и в града иначе ме дразнят много ама.... Та мисълта ми беше, че не всички могат да си позволят да поддържат едно колело за планината и едно за града. Вярно, че реално погледнато на хубавото и скъпо колело за планината можеш да му добавиш светоотразители за жълти стотинки ама... Та в тоя ред на мисли и за дисковите спирачки. Не е нужно да ги свързваш с високи скорости. Те са просто част от окоплектовката на колелото която е съобразена с терена за който е предназначено.
old alfist
09-09-2010, 16:35
Та в тоя ред на мисли и за дисковите спирачки. Не е нужно да ги свързваш с високи скорости. Те са просто част от окоплектовката на колелото която е съобразена с терена за който е предназначено.
Така си е - например изведнъж се отваря пред теб врата на спрял автомобил или се появява малко дете в изневиделица, особенно тези с колеленцата дето не можеш да им предвидиш траекторията.
Всичко опира до култура и манталитет, а нашите са трагични независимо дали зад волана или на педалите.
Ежедневно го виждам... мен са ми отваряли врата на сред шосето докато приближавам с колата - какво остава за велосипед... но и са ми минавали отдясно с велосипед докато правя десен завой с мигач от отделна лента.
И да не продължавам... че всеки е наясно.
Пазете се, пазете и другите, колкото е възможно... все от някъде трябва да почнем да си променяме манталитета.
sa6o_roman
09-09-2010, 20:01
Аз карам в града когато ми скимне. Карането в София, за разлика от другите европейски градове е екстремно, на ммоменти доставя доста адреналин. Мразя да карам по тротоара, правя го само когато ми се налага и дори да няма никакви пешеходци не може да се развият повече от 10км/ч. Ако има пешеходци се налага да карам с тяхната скорост, няма как иначе - те са непредвидими, точно като кокошки пресичащи пътя. Винаги карам със слушалки, без каска, без жилетка, имам само светлини. Веднъж един побъркан катаджия ме видя, че карам в насрещното платно и супер възмутено ми кимна да се кача на 25 сантиметровия тротоар. Родителите ми се впрягат много като карам през нощта по тоя начин, ама който си го може, си го може. Ако някой дръзне да ми каже, че съм безотговорен, ще у кажа да си регулира фаровете, да си напомпа гумите, да си оправи стоповете и да не кара като на писта!
Браво бре, ти си светъл лъч в нашата подредена общност от колоездачи - с музика, без каска... пърфект. Пък тези дето го могат, половината ги няма.
old alfist
09-09-2010, 22:52
Всичко опира до култура и манталитет, а нашите са трагични независимо дали зад волана или на педалите.
Напълно съм съгласен, но и пешеходците са големи овце - като вървят блеят, та ми иде някой път да сляза от колелото и да им зажуля някой шамар.
Напълно съм съгласен, но и пешеходците са големи овце - като вървят блеят, та ми иде някой път да сляза от колелото и да им зажуля някой шамар.
И като пешеходци сме си същите говеда... пропуснал съм да го добавя :prescription:
Емиии какво да кажа...Сутрин ходя с колело на работа(6км.) иии работя в магазин за велосипеди...продавам байкове ... Вечер излизам с колата...И двете страни са ми добре познати...
Аз лично 60% от движението ми(до работа) е на пътното платно...Купил съм си хубав байк за да мога да карам и офроуд по тротоарите и градинките,уж за да не преча на колите, ама то пък рядко има такива екстри като тротоари...
На пътното платно карам ВИНАГИ в насрещното...Така мога да видя водачите на автомобилите, как карат, на къде карат, виждат ли ме, или да реагирам ако някой тръгне да се блъска в мен..((имам случка в която един се блъсна зад мен и за малко да ме отнесе, заради това вече карам в насрещното))...
Ако някой иска хубав байк да свирка:biggrin1::biggrin1:
sa6o_roman
10-09-2010, 00:33
Браво бре, ти си светъл лъч в нашата подредена общност от колоездачи - с музика, без каска... пърфект. Пък тези дето го могат, половината ги няма.
Май че съм ти отговорил предварително :)
И в колите си караме с музика и без каска. Ако мислиш, че не карам безопасно, те каня да направим една обиколка по моя район на каране.
VFTI, прав си за движението в насрещното, но има трябва да се внимава за две неща:
1. Трябва да се внимава с коли идващи от пресечките на главната улица, по която яздиш.
2. Често се случва шофьорите да не се разминават с теб на разстояние "един паднал велосипедист", а на по-близко.
Не се съмнявам, че ги знаеш, но да поясня преди някой да се е развайкал.
detelazurno
10-09-2010, 01:02
Венцииии, аз искам хубав байк. Като си говорихме с теб ти казах какво търся ама се чудя....дали ги даваш без пари или поне да се размина с едно черпене само? :grin:
.......
И в колите си караме с музика и без каска. ........
........
Въпросът е, че когато си в колата има какво да поеме голяма част от удара докато стигне до теб докато при колелото цялата сила на удара е директно върху тялото ти. Относно музиката.....в колата не караш със слушалки. Не е като да не можеш да я надънш и да изравниш нещата, но все пак.
sa6o_roman
10-09-2010, 01:22
С колелото е възможно въобще да не се стигне до удар. Имаш 360 градусов обзор на две височинни нива, имаш избор да минеш по тротоара, през парка, през подлези и т.н. Убедил съм се, че слухът ми ще е от полза докато карам, само ако срещна гърмяща змия :grin:. Иначе докато слушам музика клаксоните, сирените и рацерите се чуват, колкото и да съм надул мп3-ката. Големите слушалки спират аеродинамичните шумове в ушите, които са по-опасни за здравето ;)
Ако си купиш неподходяща каска, ще ти седи наглавата само за украса, няма да ти помогне дори и при удар с муха.
С колелото е възможно въобще да не се стигне до удар. Имаш 360 градусов обзор на две височинни нива, имаш избор да минеш по тротоара, през парка, през подлези и т.н. Убедил съм се, че слухът ми ще е от полза докато карам, само ако срещна гърмяща змия :grin:. Иначе докато слушам музика клаксоните, сирените и рацерите се чуват, колкото и да съм надул мп3-ката. Големите слушалки спират аеродинамичните шумове в ушите, които са по-опасни за здравето ;)
Ако си купиш неподходяща каска, ще ти седи наглавата само за украса, няма да ти помогне дори и при удар с муха.
Имаш никаква видимост, с притъпени сетива си и :lupe:си тотално незащитен. Друго какво да ти кажа, освен - карай си, слушай си музика - другите са тъпанари, че ходят с каски и се озъртат като обрани.
Аз карам колело много,просто самия спорт ми харесва и през лятото се придвижвам само с колело и ще ви кажа как седят нещата от страна на колоездачите.Значи като цяло има 2-3 велоалей едната на НДК една от Руски до пазара на Красно село и една от Подуене до НДК сами разбирате че са напълно не достатъчни разбира се когато минавам през тези маршрути карам на тях и ми е по скокойно но и при тях пак е лошо защото понеже колите са спряли на тротоара,всички хора ходат по тях :D По пътното платно карам най в дясно което също е гадно оглеждам се назад да не мине някой през мен отделно всички канали на който някой е решил че не им трябва капак се избягват на см от колата която те минава и канала (разбира се при невъзможно спиране) има някой шофьори който те пазят има някой обаче при който ако не гледам постояно назад с периферията и не съм се дръпнал по най-бързия начин на някъде минават през мен немога да разбера как мислят имам случай в който дори съм си забивал гумите в тротоара и с огледалото ми лизва волана нищо че има още една свободна лента до него,а по тротоара няма начин да се кара адски са разбити само подскачаш много хора който не знаят на къде ходат и паркирали коли който за да заобиколиш пак трябва да слезнеш на пътя.Така че и на колоезачите не им лесно напоследък гледам стана нещо като мода и се появиха много колездачи за мен решението е да се направят велоалей иначе нещата няма да се оправят!
Ramsezsh
10-09-2010, 10:56
Да, велоалеите са решението. За съжаление все още можем само да си мечтаем за това.
Да,аз мисля че в БГ никога няма да има велоалей навсякъде.
old alfist
10-09-2010, 11:08
Велоалеите са си лукс за нашите условия и органицазия на движението. Виждам създадени на времето алеи как са прецакани с времето - променени регулационни планове, които ги елиминират тотално.
Да има и такива готова развалена работа,забравих да спомена че като караш на пътя шофьорите се сърдят като караш на тротоара пешеходците се сърдят :D и накрая всики те псуват :D
Да има и такива готова развалена работа,забравих да спомена че като караш на пътя шофьорите се сърдят като караш на тротоара пешеходците се сърдят :D и накрая всики те псуват :D
Затва отиваш в Южния или Западния Парк и се разбиваш от каране по пътечките между дърветата, където няма никой освен други твои себеподобни и си тръгваш щастлив и кален:grin:
Положението тука няма да се оправи. Тука всеки е гангстер и е прав, повечето с коли не спират на пешоходни пътеки, не пускат колелета и като цяло не са толерантни защото всички им пречат а пък те се чувстват недосегаеми, нали са си дали всички пари за някоя барака. Същото е и от отсрешната страна, мотористите са психопати и това че карат с по 140 в града е съвсем нормално и тъпаци са тия с колите че не ги виждат, а пък пешоходците пресичат навсякъде и все колите им виновни. Последна мода сред велосипедистите е да трошат коли, като някой не ги пусне или пък засече, бам по огледалото и ходи го търси после. Абе всеки гледа себе си. В същото време аз съм карал колело в Холандия - в Амстердам 3 дена та там е обратното, всеки мисли за другите колелата са навсякъде и по улицата и по велоалейте и по тротоарите, но колелото там е с предимство пред останалите, не видях някъде пешоходец да напсува някой или кола да не спре. Масово се карат и моторчета които минават отвсякъде откъдето и колелетата. Мене чесно ме поизнервяше като съм пешоходец а пък ако бях с кола сигурно щях да полудея, но с колело е перфектно. Хората са свикнали да са толерантни, живеят си спокойно и щастливо. А да а градския им транспорт и влаковете са просто прекрасни.
А защо няма да се оправиме - накратко карам си вчера от околовръсното и завивам по Борис към Перник и естествино един оригинален голф РК с кристални стопове се направи на тарикат и от насрешното на околовръсното се опита да предреди всички и да завие е да де ама не му стигна сила и първия от колоната си завиваше а аз бях втори съответно не го пуснах и взе островчето та вместо 20 коли минаха 4 и тариката си изкриви гоуфу. Километър нагоре пак класика гоуф с РК и познайте кристални стопове отваря му се задния джам и оп опаковка от сладолед почти на моя джам, като гледам дете на около 10г е кажете ми къв да стане тоя. Натам се нагледах на още 5 простотии и чесно хич неща да хода към оня край поне няколко дена.
Виждам че накои от вас бъркат "двата щата".
Велосипедът предимно е транспортно (превозно) средство, а след това средство за спорт. И като такова, мястото му е на улицата! Просто трябва правилата за движение да се спазват, нищо повече.
п.п. Гиги, Холандия наистина е "рай" за колоездачите. Не само в Амстердам е така, а навсякъде. И не случайно е така, само си представи всички тия хора с колелетата, ако се качат на колите си какво ще стане :) !
Попринцип в повечето случай и аз така правя (когато ми е само за каране само дето на в Южния а на Камбаните),но нали ти казвам че през лятото се придвижвам само с колело (даже и до магазина :D) стига да не вали а и аз живея в ГеоМилев от тук докато стигна до Южния парк пак трябва да карам до там а до преди 1- 2 години живех в Младост демек още по-далеч :D така че както и да се мисли все е гадно ама пусто ме е хванала манията и немога без него :D
---------- Post added at 09:48 ---------- Previous post was at 09:39 ----------
Найстина е жалко защото колелото е уникално хем спорт хем работа вършиш,но никога няма да може да се кара спокойно,но аз откакто се помня карам колело и вече почти не ми прави впечетление където мога се прибирам в локални или някой по широк тротоар иначе си карам по пътя и се пазя сам,в БГ ако разчиташ на шофьорите да те упазат няма да караш дълго:D
sa6o_roman
10-09-2010, 21:15
Имаш никаква видимост, с притъпени сетива си и :lupe:си тотално незащитен. Друго какво да ти кажа, освен - карай си, слушай си музика - другите са тъпанари, че ходят с каски и се озъртат като обрани.
За кво ли ти се обяснявам като ти знаеш по-добре как карам колело? Озъртали се другите, нали ти разправям, че зрението е най-важно и на това разчитам? Тъпанари са не тия дето карат с каска, а тия дето си мислят че с нея са си вързали гащите. Знам, че съм напълно съм незащитен, да не твърдиш че с каска на главата става обратното? Ти защо не караш колата си с каска? Щото не го пише в закона за движението, нали? Ама ако го пишеше щеше да проповядваш нали?
detelazurno
11-09-2010, 10:33
За кво ли ти се обяснявам като ти знаеш по-добре как карам колело? Озъртали се другите, нали ти разправям, че зрението е най-важно и на това разчитам? Тъпанари са не тия дето карат с каска, а тия дето си мислят че с нея са си вързали гащите. Знам, че съм напълно съм незащитен, да не твърдиш че с каска на главата става обратното? Ти защо не караш колата си с каска? Щото не го пише в закона за движението, нали? Ама ако го пишеше щеше да проповядваш нали?
Виж сега. Няма нужда да нападаш другите защото си изказват мнението. В интерес на истината в товите постове има известна доза лекомислие и безсмъртност. Дай обаче да не се обиждаме когато някой каже какво мисли.
Пожелавам на всички ентусиасти да придобият подобни умения:
http://www.youtube.com/watch?v=Z19zFlPah-o
http://www.youtube.com/watch?v=J-jjmLuhW2g
old alfist
11-09-2010, 10:57
Пожелавам на всички ентусиасти да придобият подобни умения:
http://www.youtube.com/watch?v=Z19zFlPah-o
http://www.youtube.com/watch?v=J-jjmLuhW2g
Тези момчета направо се подиграват с гравитацията - ще трябва да си сменя накладките и да се пробвам и аз, но ме е страх, че може да се разглобя някъде.
detelazurno
11-09-2010, 11:04
Тези момчета направо се подиграват с гравитацията - ще трябва да си сменя накладките и да се пробвам и аз, но ме е страх, че може да се разглобя някъде.
Абе аз страха си от разглабяне що годе съм го преодолял. Е, ако тръгна да скачам от моста или от покрива на сградата както в първото клипче ще ми се върне много бързо страха :)
Иначе то не е до накладки. Байковете за подобни изъплнения разполагат с по една спирачка. Я предна, я задна. В зависимост от препочитанията на каращия. А не рядко са без никакви спирачки.
И един съвет. Не знам как караш, но ако пробваш тия трикове си смъкни седалката възможно най-ниско :)
sa6o_roman
11-09-2010, 15:16
detelazurno, нещо ми стана :( а за лекомислието, ако го имаше докато карам, нямаше да ме има вече. Опитвам се да обясня, че не каската предпазва човека, а главата му. Т.е. ако откача и реша да пробвам планинско спускане, вече каската ще ми е нужна.
pastora, извинявай.
old alfist, такива трикове се правят само с колелета за trial
http://www.trial.ricany.cz/images/newz/2006-02/zoo-pitbull06bike.jpg
http://www.comparestoreprices.co.uk/images/sa/saracen-mad-2-sixhydra-2006-bike.jpg
Те не стават за нормално каране, а колелетата, които стават - не стават за подобни трикове.
Ей тия са за скокове:
http://www.evanscycles.com/product_image/image/180/fb9/465/33051/product_page/cannondale-chase-1-2009-dirt-jump-bike.jpg?1227135511
Огромна амортесьорна вилка, ниска задница... с това по-можеш да се движиш, но с много ниска скорост.
Ако просто искаш да скачаш от/на бордюри можеш с всякакво колело (и да му смъкнеш седалката както препоръчаха вече)
detelazurno
11-09-2010, 15:29
detelazurno, нещо ми стана :( а за лекомислието, ако го имаше докато карам, нямаше да ме има вече. Опитвам се да обясня, че не каската предпазва човека, а главата му. Т.е. ако откача и реша да пробвам планинско спускане, вече каската ще ми е нужна.
pastora, извинявай.
old alfist, такива трикове се правят само с колелета за trial
http://www.trial.ricany.cz/images/newz/2006-02/zoo-pitbull06bike.jpg
http://www.comparestoreprices.co.uk/images/sa/saracen-mad-2-sixhydra-2006-bike.jpg
Те не стават за нормално каране, а колелетата, които стават - не стават за подобни трикове.
Ей тия са за скокове:
http://www.evanscycles.com/product_image/image/180/fb9/465/33051/product_page/cannondale-chase-1-2009-dirt-jump-bike.jpg?1227135511
Огромна амортесьорна вилка, ниска задница... с това по-можеш да се движиш, но с много ниска скорост.
Ако просто искаш да скачаш от/на бордюри можеш с всякакво колело (и да му смъкнеш седалката както препоръчаха вече)
Не съм съгласен за амортисьорната вилка. Огромна амортисьорна вилка ще ти трябва ако искаш да газиш яко. А това има смисъл само за downhill и от част за XC. За trial ти трябва ниската задница от това което си описал. Рядко се среща някой който да предпочита амортисьорна вилка за изълнениа тип bunny hop. Просто окачването изяжда много голяма доза от енергиятя която влагаш за да се изтласкаш.
old alfist
11-09-2010, 16:10
Момчета, аз ще се задоволя със скачане от тротоари - и без това го правя и сега. Много специален и опасен е този спорт - пък и две деца деца на мен разчитат.
sa6o_roman
11-09-2010, 18:05
Не съм съгласен за амортисьорната вилка. Огромна амортисьорна вилка ще ти трябва ако искаш да газиш яко. А това има смисъл само за downhill и от част за XC. За trial ти трябва ниската задница от това което си описал. Рядко се среща някой който да предпочита амортисьорна вилка за изълнениа тип bunny hop. Просто окачването изяжда много голяма доза от енергиятя която влагаш за да се изтласкаш.
имам предвид скокове (от рампа)(dirt jump), а не трикове (trial). Постнах го за да се види, че за подобни щуротии колелото трябва да е с ниска задница.
И с Х-ове може да караш дърт:yes:
А защо велосипедистите не се научат малко сами да се пазят ? Как може в час пик да си карам аз и някакви 12-13 годишни да ми карат на 1 гума на сантиметри от мен.Такива как да ги опазя ? Пресен случай от миналата седмица.Часът е 20:30,а времето дъждовно.Аз си карам бавно с 40 по път с две плътна.Е какъв беше тоя глупав велосипедист дето пресече с колелото си без да носи нито някаква жилетка по-специална,нито имаше някакви светлини-нищо ! Набих спирачки и колата се пързулна по мокрия асвалт и се разминах на сантиметри от задната му гума,а пича си продължи спокойно и дори не се обърна :ranting: Ами ако карах с 60 вместо 40 ? Дали нямаше да го блъсна ... :x
sa6o_roman
14-09-2010, 00:57
И с Х-ове може да караш дърт:yes:
Да и за трайъл също.
Най-голямата заблуда е, че велосипедът е превозно средство с нулеви емисии. Все пак и ние издишаме въглероден диоксид, дори да стоим на едно място. А пък кравите замърсяват повече, отделяйки метан, при един друг физиологичен процес.
Ramsezsh
14-09-2010, 01:17
Да и за трайъл също.
Най-голямата заблуда е, че велосипедът е превозно средство с нулеви емисии. Все пак и ние издишаме въглероден диоксид, дори да стоим на едно място. А пък кравите замърсяват повече, отделяйки метан, при един друг физиологичен процес.
Човече, значи и обувките ти са с доста сериозни емисисии!:whistle:
sa6o_roman
14-09-2010, 04:18
Е тва за издишането на въглеродния диоксид е майтап, ама кравите наистина замърсяват :)
Някой може ли да даде точен списък на велоалеите в София?
old alfist
18-09-2010, 16:15
А, бе то имало колелета със сензори за светлина - бахти колелетата.
Сноши както си караме с едно друго колело и изведнъж му се включиха светлините - грейна целия отпред и отзад.
sa6o_roman
19-09-2010, 04:46
Абе щом има мотоцииклети с климатик, значи и бебешки колички с парктроник ще измислят :)
чудя се колко ли струват тия светлини със сензор...
old alfist
19-09-2010, 09:22
Абе щом има мотоцииклети с климатик, значи и бебешки колички с парктроник ще измислят :)
чудя се колко ли струват тия светлини със сензор...
Колелото е BMV и струва 1950лв.,а динамото се намира в оста на предлата капла, която е с гуми Континентал Контакт.
detelazurno
19-09-2010, 09:37
Колелото е BMV и струва 1950лв.,а динамото се намира в оста на предлата капла, която е с гуми Континентал Контакт.
Гумите не ме изненадват никак. И Michelin имат гуми за колело. Това със сензорните светлини обаче е интересна екстра и не я бях виждал, нито чувал. Между другото подобна цена за колело с тази марка ми се еижда доста малко. Явно единствената му екстра са сензорните светлини. Я хвърли малко светлина за туй возило :party:
old alfist
19-09-2010, 09:44
Гумите не ме изненадват никак. И Michelin имат гуми за колело. Това със сензорните светлини обаче е интересна екстра и не я бях виждал, нито чувал. Между другото подобна цена за колело с тази марка ми се еижда доста малко. Явно единствената му екстра са сензорните светлини. Я хвърли малко светлина за туй возило :party:
А, ми може да са му го продали по-евтино, защого той им е редовен клиент - и колата, и джипа му са BMV. Иначе колелото изглежда едно пенсионерско с калници и багажник, но той човека си е на 61г. и такова си му харесва. Прилича на това : http://www.bmw.bg/bg/bg/insights/bmw_bikes/touring_bike.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.