View Full Version : Диодно осветление в купето
Смених крушките на плафоните в купето с крушки със същия вид цокъл но със диоди.Като цяло осветеноста се подобри и не изглежда лошо но тази вечер в тъмното забелязах че се получава леко светене на лампите при затворени врати,нещо като отечка.Предполагам че се дължи на по различното съпротивление на диодните спрямо крушките с нажежаема жичка.Някой да има някакви идеи за това?
аз го направих тоя номер преди 4-5 дена стама много добре ама моите са неонови
качете някакви снимки да видиме как е и аз искам ама нз дали няма да ми свети чека на таблото а тои мн ме дразни вади ми очите направо
А как отвори задните плафони? Аз се мъчих, но имам чуството, че ще го счупя.
mirchozo
10-09-2010, 11:10
А как отвори задните плафони? Аз се мъчих, но имам чуството, че ще го счупя.
Задните плафони се отварят като подпъхнеш нещо от едната страна, ако не поддава пробай от другата, но не напъвай защото само от едната страна става, отдругата е буксата с кабела. По някакъв спомен, тази част която се натиска е от към буксата, значи напъни другата (откъм тази която изпъква).
пп Баси обяснението дето вкарах, но ако има нещо ще дообяснявам.
georgievd
10-09-2010, 14:24
...моите са неонови...
Ако не е тайна, от къде ги взе тия неоновите?
От цялото ровене в гугъл намерих някакъв сервиз в Люлин дето правят диодни, 12лв май беше бройката.
Аз си сложих отзад на мястото на 5 ватошите, 10 ватоши крушки, Ден е направо отзад :)
С диоди трудно може да стане толкова осветено.
mirchozo
10-09-2010, 18:15
Аз си сложих отзад на мястото на 5 ватошите, 10 ватоши крушки, Ден е направо отзад :)
С диоди трудно може да стане толкова осветено.
Това далеч не е за предпочитане, освен че леко можеш да стопиш самите плафони тъй като крушката си топли доста, не е добре и за блока дето ги следи и след време ги изгася ако си забелязал. Пък и отзад не е шивашки цех.
Ако не е тайна, от къде ги взе тия неоновите?
От цялото ровене в гугъл намерих някакъв сервиз в Люлин дето правят диодни, 12лв май беше бройката.
Взех диодите от един магазин кадето продават тонколони и там имаше всякави видове диоди.Те са на платка с сапротивления и т.н 2 платки с по 3 диода на платка 3лв всичко:cheers:
Това далеч не е за предпочитане, освен че леко можеш да стопиш самите плафони тъй като крушката си топли доста, не е добре и за блока дето ги следи и след време ги изгася ако си забелязал. Пък и отзад не е шивашки цех.
Нищо им няма. Като се скапат-скапат, ще се купят нови.
И какво сега намери ли се оправия за отечките,снимки на диодите с платките ще се качат ли и колегата с неоновите крушки ще каже ли къде се намират такива и как е в купето с тях или само ще се чешат езици??????:ranting:
И какво сега намери ли се оправия за отечките,снимки на диодите с платките ще се качат ли и колегата с неоновите крушки ще каже ли къде се намират такива и как е в купето с тях или само ще се чешат езици??????:ranting:
направил сам снимки само да ми варнат кабела за тел. и ги качвам......по горе съм писал от каде ги взех:prescription:
b_angelov
11-09-2010, 13:33
Ще си позволя да споделя моя опит с диодното осветление тук, макар, че на GTV плафона е коренно различен, а и няма такива отзад.
И аз като вас бях много надъхан на времето да си слагам диодно осветление в купето. Главната (интериорната) крушка в плафона ми е 5W пура (забравих и точния модел сега) като тази:
http://www.rmeuropean.com/Images/products/large/63217160805_OSR_2439488A.jpg
А тази на навигатора е пак 5W с цокъл, нещо такова:
http://www.bermick.co.uk/images/T/R469.jpg
Изпробвах много от светодиодните крушки, които се продават на пазара. Вярно, светят бяло, но вечер е пълна скръб. Не се виждаше почти нищо в купето, от мъждукащата слаба светлина на китайските светодиодни крушки. Тогава реших да импровизирам, и след малко сметки и обикаляне по магазините намерих светодиоди с повишено излъчване - 5000mCd. Та хванах поялника и сътворих това:
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199322_lkec9718_P1350830.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199346_fwoz9211_P1350831.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199370_nxoq4541_P1350832.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199396_yvuv0500_P1350834.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199456_aaxo5979_P1350836.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199484_bsjc0105_P1350838.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199513_pakg9209_P1350839.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199538_fyzs9337_P1350840.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199248_yevd6270_P1350828.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199279_qxzi6254_P1350829.JPG
А невъзможната за намиране крушка с цокъл, за подсветка на бутоните замених с 5мм светодиод с повишено излъчване, с подходящо подбран резистор:
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199437_shny7598_P1350835.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199573_ekun7247_P1350841.JPG
http://photo-zona.net/images/user43385/album24524/preview/1284199623_oyse1609_P1350843.JPG
Крушките които аз купих са от този вид:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Interior-Dome-6-LED-Festoon-Bulb-Light-Lamp-Car-Auto-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c157a0be2QQitemZ12061 9404258QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries
Аз ги взех по 3 лв бройката.Проблема с отечката не съм го решил.То отечка явно си е имало но на диодите им трябва по малък ток за да светнат от крушките и сега го виждам този проблем.До момента само разбрах че не е от модула за централното заключване който е оригиналния.Къде се намират включвателите на вратите?Мисля Че могат да се позачистят и да е в тях проблема от някоя слаба маса.
mirchozo
11-09-2010, 21:20
По принцип няма как да е от включвателите на вратите, тъй като те са на отделна верига и дават инфо на модула, той пък казва на онова дето е между километражите коя врата е отворена и също и светва плафоните в купето или багажника. Но все пак ако ти се занимава с включвателите, намират се в самата ключалка заедно с моторчето за централното, общо взето няма как да ги почистиш дори и да разглобиш ключалката.
А би ли обяснил как точно мериш отечката, щото тока минава през доста елементи в модула и е възможно да има някакъв минимален такъв който да задейства диодите.
georgievd
11-09-2010, 22:27
Аз да вмъкна един коментар по тия отечки - като пусна мигач и светва забележимо плафона, но по слабо от баш светнато. Без мигачи не съм се заглеждал дали свети, а и да го прави, не е забележимо и не ми пречи.
Сложих червени. Циганиика си е ама...като отворя вратата и като светне тва червеното + цялото табло... :go: :twisted:
Аз не бих се занимавал да търся причината, ако светенето не е дразнещо.
А би ли обяснил как точно мериш отечката, щото тока минава през доста елементи в модула и е възможно да има някакъв минимален такъв който да задейства диодите.
Напълно съм съгласен с мнението на колегата.Проблема не е в диодните крушки.Просто си имаш отечка и тя може да се дължи на много причини.Колегите по горе в темата казаха някой причини.За пример ще дам два намокрени кабела които са в обща шлауфка.Между тях протича индуктивно напрежение заради влагата.Това че светят диодите не е проблем,имал си го и преди това и щом не е падал акумулатора зимата значи всичко е ОК.Като се има в предвид,че консумацията на обикновената сулфидна лампа е много по-голяма от тази на диодната.Това че не е светела не значи,че не е минавал ток през нея.
Идеята на b_angelov много ми допадна!
п.п Замери си общата консумация с амперметър последователно свързан на клемата и акумулатора за да нямаш ядове зимъска!!!
1мин. преди мен си пуснал друго мнение.Като за начало свържи един диод последователно на плюса.
Диод не светодиод!
А би ли обяснил как точно мериш отечката, щото тока минава през доста елементи в модула и е възможно да има някакъв минимален такъв който да задейства диодите.
Не съм правил опити да замервам нищо.Просто я видях чрез светенето на диодите.Модула на централното го изключих от буксата му но отечката си я има.Иначе зимата не ми е падал акумулатора,но то и няма как да падне защото колата я карам всеки ден
mirchozo
11-09-2010, 23:04
Можеш да пробваш с махане на бушончетата едно по едно докато изчезне отечката и съответно да видиш въпросния бушон за какво е, така малко по-лесно ще откриеш проблема. Но както казва колегата по-горе, ако е по индукция няма хващане, щото са такава плетеница тия жици че просто...
georgievd
11-09-2010, 23:07
Offtopic:
...но то и няма как да падне защото колата я карам всеки ден
Има има :-)
Ама да не дава господ да се разваля алтернатора.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.