PDA

View Full Version : Проблем обороти !



d1lian
15-09-2010, 00:15
Значи проблема е следния, колата пали от раз всичко си е както трябва пали на 1500 оборота и като загрее до 90 градуса ги сваля до към 1100 като пусна фаровете до 1000. Другия проблем е че по инерция няма значение с каква скорост се движа като изключа от скорост държи оборотите към 1900-2000. Някакви идеи от какво може да бъде ?

code
15-09-2010, 09:04
Човъркане му е майката, имате си коли - барникайте си ги.:lol:
Е .. с мярка разбира се, ще те насоча малко - барникане около дросела на некои болтченца (запомни как е било) почукване по моторчето за празен ход, ослушване (като глухо прасе в царевица) за някакви подобрения и т.н. Не е за висшисти, ама ако се почувстваш по някое време обезверен, потърси помощ.:innocent:

пп напукани въздуховоди ?!

DeViL145
15-09-2010, 11:10
Също така потенциални проблемни олбасти:
- сонда ламбда
- дебитомер
- Моторчето за празният ход
....

Най-лесното е да отидеш на една диагностика (струва около 30 лв.) да видиш как са ти датчиците пък после да почваш със скъсани маркучи, рестартиране на компютри и какво ли не.

Всяка втора алфа го има този проблем честно казано. Това ми е 2рата 145ца (друг двигател) и пак едно и също. :not-fair:

d1lian
15-09-2010, 12:02
Попринцип всичко съм сменил без сондата, онзи ден бърничках по маркучите около дросела и т.н, но ефекта е нулев.

DeViL145
15-09-2010, 12:45
Всъщност празният ход се определя от Сондата. на предишната 145ца със нова сонда ковеше празният ход (след като направиха и обучение на дросела). Лошото беше, че харчеше масълце и пак прееба сондата са има няма 10 хил. километра.

А имаш ли все още катализатор ? Че и там има една мазня...

d1lian
15-09-2010, 12:54
Нямам, така си я взех без. Искаш да кажеш че може от там да е проблема така ли ?

Kamen Ivanov
15-09-2010, 21:15
Колега, до преди един месец имах същият проблем, с тази разликата, че по инерция оборотите се вдигаха масксимум до около 1300. Реших проблема с почистване на дроселовата клапа - маха се маркуча между въздушният филтър и дросела, ако последния е зацапан се вижда. Чисти се с парцал напоен с бензин или друг разтворител, но внимателно да не останат конци. За да ми е по-удобно слагах една тухла на педала на газта - за да държи клапата отворена. След почистването НЕ пали колата, а 90 сек. дръж на контакт, след това 90 сек. в изключено положение, след това без да пипаш газта палиш и оставяш да работи на празен ход 10 минути. След тази процедура (повторих я 2 пъти, защото бутнах газта по невнимание) оборотите се стабилизираха и нямах проблеми с тях. След диагностика при Лисан, смених и ламбда сондата и разхода ми падна от около 7,5 до 6,6л./100 км. (София-Созопол и обратно с климатик). Дано съм ти бил полезен. Успех!

DeViL145
15-09-2010, 23:16
Ами всъщност това за което говори колегата е точно обучение на дроселовата клапа.

Единият вариант е точно както казва колегата по-добре а другият е през OBD порта да ти ресетнат ECU-то и пак става.

Но доколкото си спомням на старата бричка празния ход се определяше от работата на сондата и дебитомера. Ако и двете са сменени трябва да се ресетне на всяка цена адаптацията на дросела и верно пада разхода бая и същевременно цепи 1000 оборота на свободен ход.

А за катализатора - когато е махнат отдавна нямаш грижи. Странното е ако си го махнал наскоро че сонда ламбда показва много странни стойности и се получава едно люлеене на оборотите на празен ход, докато ресетнеш настройките ;)

d1lian
16-09-2010, 02:03
Ами като начало ще започна с почистване на клапата, ще отвия още болтчето което е там до дросела защото ми се струва че е много навито и не връща достатъчно, някой ако знае на какво положение трябва да бъде може да сподели. Утре може да снимам да ви покажа за кое болтче става въпрос ако не сте се сетили, вече и тогава ако не се оправи ще търся помощ на диагностика макар че много се съмнявам да излезне нещо..мерси за помоща ще пиша за да кажа какви са резултатите :prescription:

пп. От всичко само сондата не съм сменял (дано не се и налага).

d1lian
16-09-2010, 11:22
Ето за това болтче става въпрос http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2298/3736172446058963221284625172CbTQLb6TmLAQv6X4Tkb7.J PG

oem
16-09-2010, 15:23
Недей да буташ болтчето ако не знаеш как да настрой клапата.

Клапата се настройва на 0 градуса когато моторчето е свалено от нея. После когато всичко е сглобено без въздуховода, се гледа на диагностиката колко гр. показва. И пак се мери дали наистина е на толкова отворена. Ако има разминаване се коригира все от болтчето.

Разминаване в градусите на клапата може да има поради изместена ос на самата клапа и тя да не може да затвори до край. Тогава и да се чисти и да не се е все тая.

Дроселовата клапа трябва да се настрой мн. прецизно. Само с 1 гр. да се заврти болтчето от ей така за проба и няма оправия после освен по описания по-горе начин.

d1lian
16-09-2010, 21:36
Ми значи аз може да съм я разтройл, защото си спомням че преди време го завива един майстор за да вдигне оборотите и после уш си го върна на предишното положение, но дали го е върнал или не никой не знае, все повече се обеждавам че проблема идва оттам,а ама все още не намирам време да го зачистя :big_whoops:

d1lian
04-11-2010, 10:42
Евала колеги, почистих дросела и сега всичко е 6 !