PDA

View Full Version : Чипосването и рисковете след това !?



devenskia
18-09-2010, 20:53
Здравейте,колеги ! От известно време много се колебая дали да си сложа чип или не...Пациентката е 156 1.9 ЖТД 2001г. Не,че не ми харесва как върви,но ме блазни за още :plane: Та имам някои въпроси преди да предпиема каквото и да било...Четох някъде,че моторът заминавал доста бързо,а това ме притеснява най-много!Какви други сериозни рискове има,освен този?!?Общо взето не съм много запознат и ще съм признателен ако някой с опит ме просветли какво да правя...Благодаря!
ПС:Мисля операцията да се извърши при добре познатият ни Lisan Service! :)

Jivko7777
18-09-2010, 23:27
Така мотора дето ти заминава много по бързо са пълни глупости :coolio: или на кратко казано това е най-малкия ти проблем...нещата които си "заминават" по-бързо защото просто са по натоварени са турбината и съединителя, но при нормално каране на колата, с хубаво масло няма да имаш никакви проблеми ако колата ти е читава, вече помисли точно къде да ти го направят ремапа, това може би е най-важното от цялата работа за да нямаш никакви проблеми!

stefoo
18-09-2010, 23:35
а при безнинките как стоят нещата с чипа кое е + и кое -турбо нямам кое ще се прецака първо?

AR147
18-09-2010, 23:49
Не си трошете парите за глупости ,има достатъчно неща за които да наливаме пари по тези автомобили.

Alamo
19-09-2010, 11:32
Така мотора дето ти заминава много по бързо са пълни глупости :coolio: или на кратко казано това е най-малкия ти проблем...нещата които си "заминават" по-бързо защото просто са по натоварени са турбината и съединителя, но при нормално каране на колата, с хубаво масло няма да имаш никакви проблеми ако колата ти е читава, вече помисли точно къде да ти го направят ремапа, това може би е най-важното от цялата работа за да нямаш никакви проблеми!

Колегата пита за "чипосване" до колкото разбрах. Без съмнение "ремапване" е по-добрият вариант. Дори ако се кара колата нормално смъква разхода (при дизела).
Иначе един съвет от мен: ако това ти е единствена кола и не получаваш поне 2000лв месечно не се занимавай. Чиповете са пълна глупост.

R_O_K_O
19-09-2010, 12:12
Не си трошете парите за глупости ,има достатъчно неща за които да наливаме пари по тези автомобили.

И аз ще се съглася с колегата ако двигателя си е наред значи е време да си видиш предницата. Все нещо ще има да чука, трака или хлопа :)

dimi bs
19-09-2010, 14:58
И аз ще се съглася с колегата ако двигателя си е наред значи е време да си видиш предницата. Все нещо ще има да чука, трака или хлопа :)
:thumbup:

Dodo 155
19-09-2010, 15:33
Пунто-то ми (JTD 80 к.с.) е с чип вече 3 години и половина. За това време съм рециклирал само предни носачи, а съединител смених при покупката на колата, месец преди да направя ремапа ;) До момента има навъртяни над 30 000 км.
Алфа-та (JTD 150 к.с.) е с чип вече близо 2 години. За това време съм сменил тампони на стаб. щанга и биалетки - 2 пъти, но май не е от чипа :-D До момента са навъртяни с ремапа около 20 000 км.
Колите се карат само с хубави масла, въпреки че АИ бяха сложили някакъв лайнян КАСТРОЛ докато Алфа-та беше в гаранция, но вече е с правилните смазочни материали.
Само да поясня - ремапът и на двете коли не е най-агресивният и имат много по-добра динамика и по-нисък разход с около 1л./100км. Дори тъща ми пада под 4/100 когато го кара, ама там е друга бира ;)
Дали съм си избил парите ... :gives[1]:
Важното е, че съм доволен от динамиката и другите показатели :-D

gjulizar83
19-09-2010, 15:51
който няма чип той не знае къф е кефа. принципно един път чипнеш ли е, повече назад няма да се върнеш :) най големия проблем след чипването можеби е че ще се хабят по бързо гумите :D

Jivko7777
19-09-2010, 17:23
Колегата пита за "чипосване" до колкото разбрах. Без съмнение "ремапване" е по-добрият вариант. Дори ако се кара колата нормално смъква разхода (при дизела).
Иначе един съвет от мен: ако това ти е единствена кола и не получаваш поне 2000лв месечно не се занимавай. Чиповете са пълна глупост.

Чип и ремап при този кола и не само е едно също ;) ама както и да е ;)

Novachev
20-09-2010, 08:10
Той колегата написа съединител и турбина зависи и колко е "надут чипа" предлагат се няколко сетъпа. На мотора няма какво да му стане това JTD е много кораво желязо и няма какво да му се случи освен случаите на запушен маслоприемник на маслената помпа, е и другото е "пикаещи" дючзи но това от чип няма как да стане.

plamen petkov
20-09-2010, 11:18
Какво ми каза Келеша за чипосването на 156 2,0 тс
конете ще се вдигнат с 5 максимум 10 кс ,двигателя едва ли ще се развали но най малкото ще се вдигне разхода ,не е проблем да ми вземе 300 лв но едва ли ще усетя нещо кой знае какво ,и се отказах
Ето скоро имаше замерване на разход на гориво с репласмент филтър на JR и се оказа че вдига разхода с около 1 литър
А какво ли ще е с чип ?

thecleaner
20-09-2010, 11:22
Какво ми каза Келеша за чипосването на 156 2,0 тс
конете ще се вдигнат с 5 максимум 10 кс ,двигателя едва ли ще се развали но най малкото ще се вдигне разхода ,не е проблем да ми вземе 300 лв но едва ли ще усетя нещо кой знае какво ,и се отказах
Ето скоро имаше замерване на разход на гориво с репласмент филтър на JR и се оказа че вдига разхода с около 1 литър
А какво ли ще е с чип ?

Искренно ме забавляваш понякога.

Novachev
20-09-2010, 12:40
Какво ми каза Келеша за чипосването на 156 2,0 тс
конете ще се вдигнат с 5 максимум 10 кс ,двигателя едва ли ще се развали но най малкото ще се вдигне разхода ,не е проблем да ми вземе 300 лв но едва ли ще усетя нещо кой знае какво ,и се отказах
Ето скоро имаше замерване на разход на гориво с репласмент филтър на JR и се оказа че вдига разхода с около 1 литър
А какво ли ще е с чип ?
Замера определено може да го повториш няколко пъти защото няма как да е такъв резултата.
А относно чипосването единственото което е необходимо е автомобила след чипосване да се кара с високооктанов бензин и заради преместения прекъсвач с по добри масла определено ако сложиш чип разхода извън града ще ПАДНЕ .А във вървенето разлика има.
99% от колегите които са сложили чип наблюдават осезаемо по добро вървене в ниските обороти (във високите разликата е по малка) и по нисък разход на гориво. НАй просто ще ти го обясня че при пуснат климатик разликата в усещането е че караш по не с 10 к.с. сили по слаба така може да направишразлика във вървенето ако не намираш разлика във вървенето при пуснат и спрян климатик не слагай чип. След чипа при пуснат климатик ще върви както си сега без пуснат климатик най образно казано.

cyberhill
20-09-2010, 13:19
Това ако е така.... слагам веднага....

plamen petkov
20-09-2010, 13:23
Това ми го каза утвърден човек в тази област /повечето са чували за него/ шапка му свалям защото не тръгна да ме лъже /ама как колата щяла да литне и ще падне разхода/ ,аз лично търсех от кои тунинг елементи ще има някаква полза
И се оказа че наистина има някакви малки плюсове от различните тунинги по двигателя НО се получават и едни големи минуси за колата при ежедневно каране
Заводските настройки са най добри за ежедневието и всяко изказване че от завода производител не слагат най добрите части и софтуер / не е вярно/ просто това са рекламни трикове от рода на /те инжинерите на алфа не разбират от коли ,ако разбираха нямаше да сложат по 2 свещи на цилиндър !!!

oem
20-09-2010, 13:36
Това ако е така.... слагам веднага....

Така е.

---------- Post added at 13:36 ---------- Previous post was at 13:31 ----------


Това ми го каза утвърден човек в тази област /повечето са чували за него/ шапка му свалям защото не тръгна да ме лъже /ама как колата щяла да литне и ще падне разхода/ ,аз лично търсех от кои тунинг елементи ще има някаква полза
И се оказа че наистина има някакви малки плюсове от различните тунинги по двигателя НО се получават и едни големи минуси за колата при ежедневно каране
Заводските настройки са най добри за ежедневието и всяко изказване че от завода производител не слагат най добрите части и софтуер / не е вярно/ просто това са рекламни трикове от рода на /те инжинерите на алфа не разбират от коли ,ако разбираха нямаше да сложат по 2 свещи на цилиндър !!!

Най-добрите настройки (заводски) не винаги означават най-добрите по пърформънс. По-скоро означават най-добрите като най-дуракоустойчивите. Това са най-сигурните, но не и най-производителните.

На пръсти се броят автомобилите които излизат от завода още с надпис на капачката на резервоара "RON 98 or high"

INTEGRALE
20-09-2010, 17:39
Какво ми каза Келеша за чипосването на 156 2,0 тс
конете ще се вдигнат с 5 максимум 10 кс ,двигателя едва ли ще се развали но най малкото ще се вдигне разхода ,не е проблем да ми вземе 300 лв но едва ли ще усетя нещо кой знае какво ,и се отказах
Ето скоро имаше замерване на разход на гориво с репласмент филтър на JR и се оказа че вдига разхода с около 1 литър
А какво ли ще е с чип ?
Това за конските сили до някаква степан важи за атмосферни бензинови двигатели, но колегата пита за jtd. Там нещата са коренно различни. Отиди с jtd при Келеша и виж дали пак ще ти каже същото.

mik mik
20-09-2010, 17:58
Какво ми каза Келеша за чипосването на 156 2,0 тс
конете ще се вдигнат с 5 максимум 10 кс ,двигателя едва ли ще се развали но най малкото ще се вдигне разхода ,не е проблем да ми вземе 300 лв но едва ли ще усетя нещо кой знае какво ,и се отказах
Ето скоро имаше замерване на разход на гориво с репласмент филтър на JR и се оказа че вдига разхода с около 1 литър
А какво ли ще е с чип ?

Конете на атмосферен двигател се вдигат кажи речи с толкова, но при турбо дизелите разликата е доста по-голяма.
Аз като човек който от 2 години и нещо е с чип мога да ти кажа разлика в динамиката огромна няма, но определено колата е доста по пъргава в ниските обороти, разхода (ако знаеш как да си караш колата) пада с литър-литър и нещо градско и извънградско иначе ако ти тежи кракът естествено че ще се вдигне.
Чак толкова големи проблеми които могат да възникнат няма, а пък и те ще си дойдат рано или късно ако са започнали. ;)
Заводско колите не излизат с най-добрия софтуер от гледна точна на пърформънс, защото там както каза оем се гонят издържливост еко норми и прочее... ;)

devenskia
21-09-2010, 00:31
Честно казано почти на 99% съм се навил...Колата си я карам всеки ден,в ниските обороти ми е тромава(даже доста)след 2к даже 2.5к турбото си казва думата,но до тогава каквато и газ да давам все и е тая :) 1л разход +/- не е проблем...Предницата вече я правих миналата седмица цялостно от до,с нови дискове и накладки съм,маслото е 10в40(Селения Турбо Дизел) на няма и 500км...При краен резултат ще пиша пак какви са ми впечатленията,все пак имам още 1% колебание !
! ! ! Колеги,много благодаря за бързите отговори ! ! !:respect:

Jivko7777
21-09-2010, 01:08
Честно казано почти на 99% съм се навил...Колата си я карам всеки ден,в ниските обороти ми е тромава(даже доста)след 2к даже 2.5к турбото си казва думата,но до тогава каквато и газ да давам все и е тая :) 1л разход +/- не е проблем...Предницата вече я правих миналата седмица цялостно от до,с нови дискове и накладки съм,маслото е 10в40(Селения Турбо Дизел) на няма и 500км...При краен резултат ще пиша пак какви са ми впечатленията,все пак имам още 1% колебание !
! ! ! Колеги,много благодаря за бързите отговори ! ! !:respect:

Щом си до такъв процент, направо отивай да я мапнат, пак казвам по важното е къде ще ти я направят!