View Full Version : Лизинг или кредит за автомобил
Това е една статия написана за списанието АвтоМобил.
Позволявам си да я постна тук - преди да ме смъмрите за авторско право - аз съм я писал преди 6 месеца. Ще ми бъдат интересни коментарите Ви , а също така мислит ли че и ние скоро ще вземаме коли на лизинг - моля да споделите и опит от чужбина.
Стремил съм се да направя статията разбираема(без да давам всички аспекти) и същевременно не много дълга и да е разбираема и за хора работещи в различни области.
Лизинг или кредит при покупка на автомобил в България –как да избираме?
Лизинга на автомобил в България – предимства , недостатъци и вземане на най-изгодното решение. Какво значи 0% оскъпяване и „отстъпка” при еднократно заплащане.
]1.Определение за лизинг[/size]
Лизингът е реална алтернатива на потребителския банков заем, а до известна степен и на инвестиционно кредитиране. При някои конкретни ситуации е по-изгоден за клиента, отколкото тегленето на кредит от банка, с цел да се закупи определена стока, а при други условия да е по неизгоден от банковия кредит.
Лизингът е договорно споразумение, при което собственик на актив (лизингодател) предоставя правото за ползването му на друго лице (лизингополучател) при определени условия, срок и схема за плащане. След изпълнението на условията лизингополучателят обикновено става собственик на актива. (финансов лизинг)
При финансовия лизинг собствеността преминава от лизингодателя в ръцете на клиента в момента на изплащането на договорените вноски. Имуществото се застрахова за срока на лизинга.
При лизинга вместо клиентът да заплати цената директно на доставчика и да закупи автомобила, който желае, лизингодателят го придобива и му го предоставя за ползване. Ролята на лизингодателя в тази схема е чисто финансова. Той не се намесва при избора на стоката. Не диктува нейния вид, параметри и характеристики. Няма и ангажименти дали би била функционална. Лизингополучателя избира автомобила и лизингодателя става негов собственик, а Вие получавате правото да го ползвате срещу заплащане на лизинговата вноска.
. Задължение на изингополучателя е да застрахова оборудването, предвид факта, че при финансовия лизинг рискът от повреждане на автомобила е за негова сметка.
Неизпълнението, на което и да е от договорените задължения, води до санкция. Неизпълнението от страна на лизингополучателя да заплаща лизингови вноски на падежа, посочен в лизинговия договор, води най-често до неустойка в размер, договорен от страните, която се начислява за всеки ден на забавено изпълнение на задължението за плащане. Неизпълнението на задълженията, на която и да е от страните, дава възможност на насрещната изправна страна да иска разваляне на договора за лизинг и да търси обезщетение за вредите от неизпълнението на договора.
Възможността на лизингополучателя за предсрочно издължаване на задълженията и съответно за придобиване на собствеността върху оборудването не бива да са ограничени в договорите за лизинг. Единствените изисквания са клиентът да плати на лизингодателя остатъка от сумата, която последният е заплатил, за да придобие стоката плюс компенсаторна такса, ако обаче не е в неизпълнение на другите си задължения по договора. Преимуществата за лизингополучателя са, че той става собственик на оборудването и може да се разпорежда с него или да го използва като обезпечение. Спира да плаща лихвите, които иначе би дължал при едно обичайно изпълнение на договора за лизинг.
2.Сравнение между лизинг и банков заем
В много случаи лизингът може да се окаже изгодна алтернатива на банковия заем. Пример може да се даде чрез сравнения на различни схеми за покупката на автомобил (например с цена от 20 000 Евро.). Сметките показват, че при схема с разсрочено плащане за 3 години клиентът би платил 243,88 Евро по-малко, отколкото ако ползва 3-годишен банков заем, отпуснат при условия зазакупуване на автомобил. В случая разликата е малка, но е възможно от недоглеждане на някоя малка подробност разликата да е много по-голяма. Везната може да натежи и в полза на заема. При вземане на решение, трябва да изискате крайната цена на лизинга със всички комисионни и съпътстващи разходи и да съпоставите с крайната цена на кредита или на друг лизингодател
Лизинг в Евро Кредит за Автомобил в Евро
Стойност на автомобила 20000 20000
първонач вноска 2000 2000
Стоиност на лизинга(кредита) 18000 18000
Лихвен процент 7,90% 7,50%
Месечна внска 560,89 568,22
Общо вноски 20192,04 20455,92
Общо патени лихви 2192 2455,92
Комисионна 200 180
Крайна стойност 22392,04 22635,92
*Сравнението е между лизингова схема на Прелииз и кредит за Автомобил от ТБ Алианц България
Пазарът на нови автомобили има потенциал. Специализираният банков кредит за покупка на автомобил най-често покрива 80-90% от необходимата сума. Автомобилът се залага като обезпечение по заема. В конкуренцията с лизинговите къщи банките бяха принудени да се включат на пазара на автомобили по-агресивно отпреди.. При лизинга най-често е необходимо минимум 5% първоначална вноска.
От специализиран банков кредит за покупка на автомобил могат да се ползват както граждани, така и фирми. Конкуренцията е и при предлагането на максимално опростена процедура по получаването му. В много случаи от клиента вече се изисква единствено служебна бележка за доказване на доходите му.
При рашението за покупка трябва да се вземе впредвид и данъчното облагане при юридическите лица и да се прецени кое е по изгодно, като се вземе впредвид отчитането с данъчни цели.
3. Маркетингови заблуди и реалност. Вземане на правилното решение.
В България много търговци на автомобили предлагат лизинг „без оскъпяване”. Умишлено израза е поставен в кавички, тъй като оскъпяването е предварително включено в цената, която е обявил търговеца и впоследствие обявил – това дефакто е крайната цена и когато се заинтересувате от пазарната цена на същия автомобил при еднократно заплащане Ви обяваяват много по-ниска цена или самия търговец обяваява така наречената „отстъпка” при еднократно заплащане – това представлява пазарната цена на автомобила.
Ако можем да си послужим с цената на автомобила от горния пример 20 000 Евро.На вас Ви се обявява цена от 22 500 Евро на лизинг с 0% оскъпяване за 3 години и разберете, че при еднократно заплащане Ви се прави отстъпка от 2 500 Евро- това е лихвата която заплащате и офертата е същата като сравнените в горната таблица.
Това е разпространена маркетингова стратегия – веднъж Ви се казва че оскъпяването е 0% при ползване на лизингова схема, а в случаи, че решите да платите еднократно се заблуждавате че Ви се прави отстъпка. Просто това звучи много по добре отколкото да Ви кажат че цената е 20 000 и ако вземете автомобила на лизинг се оскъпява с 2500 Евро, а при еднократно заплащане не се чувствате спечелил от „отстъпката”.
Така че никога не се заблуждавайте от наглед по малките проценти или от даваните Ви отстъпки – винаги търсете крайната цена с включени всички такси и комисионни и изберете офертата на най-изгодното лизингово дружество или Банка.
Когато търговеца на дадена марка Ви каже че работи само с определено лизингово дружество имаите впредвид че не сте длъжен, при усложие, че цената не е най-изгодна да ползвате този лизингодател. Може спокоино да изберете най-изгодния за Вас лизингодател. Той закупува избрания от вас автомобил и Ви го предоставя на лизинг.
4. Бъдещи тенденции и очаквания за лизинга на автомобили.
В България ръста на продажбите на нови автомобили е забележителен за полседните две години- което може само да ни радва. Този ръст води до все по голяма конкуренция между търговците и лизинговите компании, това разбира се може да доведе до много положително развитие от гледна точка на потребителите.
В момента в България преобладава финансовия лизинг – при който в договора за лизинг, след заплащане на последната вноска автомобила става наша собственост, да се надяваме че ще се развие и оперативния лизинг- когато автомобила никога няма да става наша собственост. Просто ще се заплаща лизинговата вноска за правото на ползване на автомобила през определен период и впоследствие ще можем да върнем автомобила на лизингодателя и да го заменим за нов автомобил от същия лизингодател и ще продължим да плащаме лизингова вноска – това е практика в повечето развити държави. Там виждаме голяма прилика между този лизинг и наема – един вид лизинговата вноска е наема за ползването на даден автомобил, който не става наша собственост след изтичане на определен период (освен ако ние не желаеме разбира се) а просто го заменяме за нов и продължаваме да плащаме лизингови вноски.
Да се надяваме че силната конкуренция между автомобилните концерни, ще накара някои от тях да предоставят чрез собствени компании автомобили с реално 0% оскъпяване и реални отстъпки, чиято цел ще е завземане на пазарен дял и привличане на по голям кръг от потребители към собствената марка.
:wink: :D :D
П.П. Табличката не я постнах както трябва - първата цифра е за лизинг - втората е за кредит
156 m-jet
03-07-2006, 01:09
Ам, тук положението е следното
Има ЛиЗинг , който е например За Фирми и лиЗинговата вноска се приспада от данаците. За Фирмите който купуват КАКВОТО и да е МПС се въЗстановява ДДСто почти веднага...
В 99 процента например Клас S , БМВ 7 , и Ауди А 8 са лиЗингови
Обикновенно лиЗинга е За 3 години
Има Финансиране За покупка на кола. Там собственника си си ти , но оставяш в Залог на Банката документа За собственност на колата, За да не можеш да е продадеш например преди да си я платил.
Офертите са супер иЗгодни. Наример Фиат АД ти дават колата беЗ да внесеш и ЕДНА стотинка като първоначална вноска и почваш ЧАК след 1 година да внасяш вноските, при 0 процента лихва :shock:
Така са и ОПЕЛ,Рено,Форд,МаЗда,Пежо,Цитроен,Тоиота,Фолксваге н.....Ауди винаги искат 20 процента предплата и 1,9 проц. лихва, както и БМВ 3,9 проц. лихва и Мерцедес 4,9 проц. лихва
Освен това дори въпреки,че вЗимаш колата на финансиране, можеш да искаш 10 процента отстъпка от цената
Има и така нареченото / три пътно финансиране/
Там плащаш 10 процента предварително, плащаш 36 месеца няква символична сума според Зависи от колата от 99 еуро на месец, и после им я връщаш или плащаш остатачната стойност на колата ,или и нея после можеш да е финансираш. Километрите са ограничени почти винаги на 65000 За целия срок...
В Германия по официялни данни 80 процента от колите над 20.000 еуро са финансирани или на ЛиЗинг
На година тук се продават около 2.500.000 нови лични МПС, отделно камиони,бусове и т.н.
Средната въЗраст на автопарка е 6 години
По спомени мисля, че има около 40.000.000 рег. лични МПС
.
Значи там е развит и оперативния лизинг - освен финансовия, и там колата е залог при кредит за автомобил. Само дето конкуренцията се е развила така ,че се конкурират фирмите с реални намаления и реално лизинг с 0% - тук още няма реално 0% лизинг и реална отстъпка. Ама натам би трябвало да вървим - дано :? :wink:
Васе, тогава, как става така, че мойта кола, при цена с 5% отстъпка, е с ~1500 Евро по-евтина от колкото в Германия, например :?: :!:
Искаш да кажеш, че тези "отстъпки" са включени в цената :?: :!:
На мен ми е ясно, че те имат много повече от 5% печалба и могат да си позволят такава отстъпка за всеки, обаче да е заложено предварително в цената на колата - не ми се вярва :roll:
Просто могат да намалят цената с 5-10% и да убият конкуренцията с ниската цена, вместо да правят измислени промоций :idea:
Другото което ми е интересно да попитам е, коя банка предлага по-изгодни условия от лизинговите къщи за нови автомобили :?: :roll:
Ако разликата е само 243.88 Евро, то това е някакво много сериозно изключение с много условности, но дори да е така, пак не виждам как може да се догони лихвения процент на лизнговите къщи за нов автомобил - 3,8% :idea: в моя случай, само с 10% първоначална вноска :!:
От личния ми опит (до колкото имам такъв, с две нови коли на лизинг зад гърба си) мога категорично да заявя, че към момента, в България, най-изгодния начин за закупуване на автомобил е лизинг директно от вносителя, заради преференциалните условия които са договорени с лизингови къщи, без значение дали са независими финансови институций или банкови лизинги, НО задължително през вносителя на автомобилите :idea:
Освен това, ако трябва да теглите кредит от банка, си правите всичко сами и ходите до банката по 100 пъти, докато с лизинга от вносителя тези разходи на време са сведени до минимум :wink:
Просто могат да намалят цената с 5-10% и да убият конкуренцията с ниската цена, вместо да правят измислени
По принцип е така, но мисля, че в сегашният момент за нашият пазар на автомобили не е толкова просто. Най-лесно е вносител да свали цените, но какво ще се получи ? Ще генерира голям брой клиенти и ще започнат проблемите. Просто фирмите тепърва си изграждат базите - шоурумове, сервизи и не могат да поемат много клиенти колкото и да им се иска. За да го направят, трябва да изградят съответният брой сервизни центрове, а затова трябват пари. Ако "переш" е лесно, но ако трябва да ги изкараш ? Тогава няма как да си щедър с отстъпките, поне в началото. Общо взето нещата са навързани ... Мисля, че тези фирми след 2007 ще усетят наистина конкуренцията и заплахата на мощните европейски дилъри. Защото покупката на кола е сериозна инвестиция и ще има хора, които ще предпочетат да отидат да Германия напр. за да си купят там с по-голяма отстъпка. И тогава нашите ще трябва да предложат наистина много по-добри условия от досегашните. За да не се разкарвам до Германия :)
По принцип е така, но мисля, че в сегашният момент за нашият пазар на автомобили не е толкова просто. Най-лесно е вносител да свали цените, но какво ще се получи ? Ще генерира голям брой клиенти и ще започнат проблемите. Просто фирмите тепърва си изграждат базите - шоурумове, сервизи и не могат да поемат много клиенти колкото и да им се иска. За да го направят, трябва да изградят съответният брой сервизни центрове, а затова трябват пари. Ако "переш" е лесно, но ако трябва да ги изкараш ? Тогава няма как да си щедър с отстъпките, поне в началото. Общо взето нещата са навързани ... Мисля, че тези фирми след 2007 ще усетят наистина конкуренцията и заплахата на мощните европейски дилъри. Защото покупката на кола е сериозна инвестиция и ще има хора, които ще предпочетат да отидат да Германия напр. за да си купят там с по-голяма отстъпка. И тогава нашите ще трябва да предложат наистина много по-добри условия от досегашните. За да не се разкарвам до Германия :)
"София Франс Ауто", "Автомотор" или "Мото-Пфое", например, имат доста сериозна дилърска и сервизна мрежа из цялата страна и продават коли на територията на България от миналия век :P
Не вярвам при тях това да е причината :roll:
А и привличайки нови клиенти, тези въпросни фирми ще реализират по-големи печалби с които ще развиват базите си, за да могат да обслужват още повече клиенти, от които да печелят още повече и да развиват още повече шоурумове и сервизи, и т.н... а привличането на тези клиенти става с ниска цена, не с измислени промоций :roll: според мен :!:
голямата риба
03-07-2006, 13:34
..."София Франс Ауто"...
както съм казвал и преди това за мен е фирмата която трябва да се сочи като пример за начина на привличане на клиенти
незнам дали някой знае но в момента Пежо е единствената марка която се продава с 1 година гарнация в България
обаче това не им пречи да продават като луди, дори и модел като 307 който се води за технически неуспешен
тайната на успеха на София франс ауто се дължи на поддръжката и стокова наличност, при това и за доста стари модели
а не като аутоиталия да ти заявят, че те такива модели не са продавали, и за това не подържат стокова наличност за тях
дори цените на предлаганите в България оригинални резервни части от тях бяха(сега незнам как е) по ниски от цените по шваке
Мисля, че вече СФА започна да губи позиции. Скоро четох във Пежо форума отзиви за обслужването там - меко казано, бяха доста отрицателни. Причината - продадоха повече коли, отколкото могат да обслужат качествено и започна ефекта на негативната реклама. Сега наваксват с нови сервизни центрове ... Иначе да - бяха лидери дълго време с ниски цени и добър лизинг.
santo_traficante
03-07-2006, 14:05
? ???? ?????? ???? ?????? ?? ?????? ??? ???? ???? ???? ?????...????????? ???? ?? ??????? ?? ?? ??????:)? ? ??? ????? ?????? ?? ????? ?? ?????? ??:)? ??????? ?????? ???????? ?????:)?? ??????? ??? ????? ????? ????? ?? ?????? ? ?? ????:)???? ??????? ???? ??? ???? ????? ???? ?????? ???? ???????? ?????? ??? ?? ?????? ?? ???? ?? ??? ???????? ?? ??? :roll:
________
Verve Concepts (http://www.ford-wiki.com/wiki/Ford_Verve_concepts)
... Иначе да - бяха лидери дълго време с ниски цени и добър лизинг.
Това е начина :idea:
Aз съм съгласен че на Кики цената може да е по ниска отколкото в Германия - обаче все пак нализа това са тези офицялни вносители - дават им се по-ниски цени съобразени с пазара в Бг - ама точно така като ти кажат даваме ти 5 % отстъпка при плащане е брой, а лизинга ни е с 0% лихва - имайте впредвид че просто цената си е такава без тези 5%, а после лизинга за първата година не е без лихва - тя просто е предварително калкулирана в цената.
Ценовите стратегии винаги вървят ръка за ръка с маркетинга - просто с примера от статията обръщам внимание на хората да помислят и да преценят кое е най-изгодно за тях - взависимост от средствата с които разполагат и възможностите им в момента.
Все пак съм говорил с колеги от лизингови компании (не български компании дори) има и още тънкости - лизинговата компания сама ти избира застрахователя (то де факто колата е нейна) та може да ти даде отстъпка и после скрито да я платиш с застрахователните вноски - щото лизинговата компания има и регистриран брокер - където печели процент от застраховките (където могат да договорят доста добри отстъпки - ама те остават за тях - това също съм проверил) Не съм се ровил чак толкова надълбоко за горната статия - защото трябваше да е кратка иначе има много аспекти които не са засегнати - както и много различия при различни дилъри и т.н.т -просто това е в общия случай на пазара и ток към началото на годината (сега може нещо да се е променило - макар и малко) надявам се да вървим на добре и след 2007 конкуренцията да доведе до възможно най-добрите условия за клиентите. :wink:
santo_traficante
03-07-2006, 14:12
... ????? ?? - ???? ?????? ????? ????? ? ????? ???? ? ????? ??????.
???? ? ?????? :idea:????? ???? ?? ? ????:)?? ?? ? ???? ??? ???? ????? ???? ??? ????? ???? ?????? ??? ?????? ???? ?????? ?? ?????? ?? ??????????? ??????? ?? ????? ???? ???????????? ?? ????? ? ?????? ?? ????? ????? ?? ?? ?????? ????:)?? ?? ??? ?????? ????? ?? ???? ?? ????? ?? ???? ???? ?? ?? ?? ?? ???? ? ??????? ???? ????????? ?? :D ??? ???? ????? ??? ??????? ???? ???? ???????:)?? ????????? ? ????????? ?? ????? ?? ?????:)? ??????? ?? ???? ??? ????? ?????? ? ?????? ?4 ??????? ? ?? ?? ?? ?? ????:)?????? ? ?? ?? ????? ? ?????? ? ?????? ??????? ?? ??????? ?? ??????? :oops:?????? ?? ?? ?? ?????? ???.....??? ???? ??????? ? ????? ?????? :D
________
UPLANDER (http://www.chevy-wiki.com/wiki/Chevrolet_Uplander)
... Иначе да - бяха лидери дълго време с ниски цени и добър лизинг.
Това е начина :idea:...не ми е ясно как един пълен жмел без фирма като хората без доходи като хората му дадоха на лизинг??при условие че преди това кандидатства за кинти и никъде от никоя банка не му дадоха пари....
То в Пежо се кандидатства с лична карта :roll: :lol:
Точно тази сутрин, на една среща по повод каско, си говорихме как Пежо дават лизинги само с документ за самоличност :!:
Така са решили, за тях е важно да пипнат парата :roll: :?
santo_traficante
03-07-2006, 14:21
... ????? ?? - ???? ?????? ????? ????? ? ????? ???? ? ????? ??????.
???? ? ?????? :idea:...?? ?? ? ???? ??? ???? ????? ???? ??? ????? ???? ?????? ??? ?????? ???? ?????? ?? ?????? ?? ??????????? ??????? ?? ????? ???? ???????????? ?? ????? ? ?????? ?? ????? ????? ?? ?? ?????? ????....
?? ? ???? ?? ???????????? ? ????? ????? :roll: :lol:
????? ???? ??????, ?? ???? ????? ?? ????? ?????, ?? ????????? ??? ???? ????? ??????? ???? ? ???????? ?? ??????????? :!:
???? ?? ??????, ?? ??? ? ????? ?? ?????? ?????? :roll: :?
??? ?? ? ??? ??????? ?? ???? ?/? ?? ?? ?? ???? ??? ?? ?? ?? ??????? ?????? ?? ?? ??????:)? ?? ? ???? ????? ?? ????? ???? ????? ?? ?? ?? ?????????????:)???????? ?? ???? ??? ?? ?? ????? ??? :D :D ?????? ???? ?????????? ????? :D :D
________
Make a vaporizer (http://howtomakeavaporizer.info/)
...изрева като хималайска мечка :D :D
Тия вият много :lol:
Santo ....Много ясно че е по-лесно с лизинга - те като пипнат парата от първата вноска - ти после ако не си платиш дори една вноска - направо си вземат колицата (тя нали си е тяхна когато е на лизинг - не е на твое има и многолесно си я прибират - виж ако е заложена пред банката за заем по трудно я прибират (бавно) и затова търсят доход. При лизинга нямат такива грижи. А все пак процента на неплатените лизинг вноски е много малък - така че е оправдано да се правят големи обеми продажби с такъв лизинг (без серьозно приучване на клиента) Е когато става въпрос за по големи суми (особенно за камиони) тогава проучването на фирмата е серьозно (имат си отдел за проучване платежоспособност на лизингополучателя)
При лизинг към лизингова къща на вносителя има един месец гратис, в който само те уведомяват, че дължиш пари и ще ти бъде начислена допълнителна/наказателна лихва за последната вноска, на втория месец те уведомяват, че ще ти приберат колата, ако не си платиш вноските + допълнителни/наказателни лихви за двата месеца и изтекат ли те, т.е. навлезеш в трети месец с неплатена вноска - взимат колата :(
При банките е малко по-различно - на никой не му трябва твойта кола - те си търсят парите :!:
При лизинг към лизингова къща на вносителя има един месец гратис, в който само те уведомяват, че дължиш пари и ще ти бъде начислена допълнителна/наказателна лихва за последната вноска, на втория месец те уведомяват, че ще ти приберат колата, ако не си платиш вноските + допълнителни/наказателни лихви за двата месеца и изтекат ли те, т.е. навлезеш в трети месец с неплатена вноска - взимат колата :(
При банките е малко по-различно - на никой не му трябва твойта кола - те си търсят парите :!:
Така е :!:
П.П. Някои вече се подготвят за конкуренцията:
:wink:
„Порше БГ” влага над 15 млн. лв. в комплекс на “Фолксваген” в София
3 Юли 2006
Автоцентър за продажби и сервиз на “Фолксваген” за над 15 млн. лв. строи официалният вносител на немската марка автомобили у нас – “Порше БГ”. Комплексът, който ще е най-големият и най-представителен на фирмата в България, ще е готов до края на годината, съобщиха от “Порше БГ” в понеделник.
Той ще е разположен на столичния бул. „Околовръстен път” No 360, преди изхода за автомагистрала „Тракия”. Общата му площ е 38 дка, а застроената - 5 300 кв. м. Комплексът е проектиран е според корпоративния дизайн на “Фолксваген” и най-високите стандарти за топло-, водо- и шумоизолация.
За изложбените автомобили са предвидени 14 места в шоурума, който архитектурно е проектиран като в античността кръгъл пазар. В търговския комплекс ще се предлагат и употребявани автомобили, за които е предвидена специална зона с 60 места. На обособени външни изложбени площи клиентите ще се запознават с автомобилите от лекотоварната гама на “Фолксваген”.
Магазин за резервни части, както и бутик за сувенири “Фолксваген” ще допълват гамата услуги на автоцентъра. В кафе-бара всеки ще може да наблюдава обслужването на автомобила си.
Автосервизът разполага с 27 работни места за общи, каросерийни и бояджийски ремонти. Всички съоръжения за диагностика и измерване на функционалните показатели на автомобилите, както и високотехнологичното оборудване на сервиза са доставени от сертифицирани от Фолксваген доставчици като Beissbarth, Nussbaum, Wolf, WashTec, Kдrcher, Pressol.
--------------------------------------------------------------------------------
Да, един такъв център струва много пари. Голям дилър като Порше или Камор могат да си го позволят, те нямат проблем с парите. Малките български фирми обаче не могат да строят такива центрове и да продават тънко ... Колкото и да им се иска да продават повече бройки :)
santo_traficante
03-07-2006, 15:34
?????:)????? ???? ?????? ?? ?????? ????? ? ???????:)?? ????? ?? ????? ????? ? ?? ?????? ? ????? ?? ?????? ?????? ?? ??? :?
________
Free themes (http://themesfree.org)
..."София Франс Ауто"...
както съм казвал и преди това за мен е фирмата която трябва да се сочи като пример за начина на привличане на клиенти
незнам дали някой знае но в момента Пежо е единствената марка която се продава с 1 година гарнация в България
обаче това не им пречи да продават като луди, дори и модел като 307 който се води за технически неуспешен
тайната на успеха на София франс ауто се дължи на поддръжката и стокова наличност, при това и за доста стари модели
а не като аутоиталия да ти заявят, че те такива модели не са продавали, и за това не подържат стокова наличност за тях
дори цените на предлаганите в България оригинални резервни части от тях бяха(сега незнам как е) по ниски от цените по шваке
Колега, тук сериозно си се объркал на няколко пъти - първо гаранцията вече от 2 години е 2 годишна. Изказването за 307 няма нищо общо истината - кой води 307 за неуспешен модел??. А това за старите модели на склад направо ме съсипа!
Казвам това, защото от 5 години вече продавам тези автомобили и доста успешно при това...
Еньо явно е имал предвид резервни части за по-старите модели ...
156 m-jet
03-07-2006, 18:18
Пежо 307 се пали от самосебе си , ей така както си седи паркирано, тука поне 100 такива барутника иЗгоряха като Факли
Супер скандал стана
Единственото свестно Пежо е Боксер , то се прави от Фиат в Италия
Alfamaniak
03-07-2006, 19:10
307 е технически неуспешен модел :idea: а не неуспешно продаван, това имаше на предвит бат ти Еньо, с което съм напълно съгласен
Тъй или иначе очевидно не карам такава дори не и Пежо. В интерес на истината обаче, модела доста се промени през последните две години, но това е друга тема.
А иначе по въпроса за лизинга или кредита и кой вариант е по изгоден е добре да се анализира крайната цена за точно определен период имайки предвид всички допълнителни разходи, включая застраховките, процента на първоначална вноска или самоучастите и условията при което се получава съответното финансиране. Според мен за момента лизинга е по-изгоден, но нищо чудно утре да се обърнат нещата-те затова банките масово създадоха лизингови компании и се опитват да ни конкурират силно в ролята ни на лизингодател.
На 307 съединителя отива за 40 000км, а двигателя на 100 000км :lol: само дизела им е по успешен ама всичко друго е фира, след фейслифта са доста по здрави, но пък отпред ми се види бая грозно :? :? Абе късмет :roll:
голямата риба
04-07-2006, 11:05
..."София Франс Ауто"...
...
Колега, тук сериозно си се объркал на няколко пъти - първо гаранцията вече от 2 години е 2 годишна. ...
за гаранцията си признавам, че говорих наизуст, но съм го чул от човек с фирма който си купи 2 307-ци комби с най-най-високата степен на оборудване
той ми се оплака, че гаранцията била само 1 година, и след като му е изтекла и колата е била на 20 000км е сменял лагери на предни главини
относно "несупешен модел", колегите са ме разбрали правилно, модела е технически не успешен, иначе за продажбите ви правя евала
а и за резервните части не си ме разбрал правилно, похвалих ви, че подържате складова наличност в големи количества и то за модели които са се произвеждали още преди да съществува софия франс ауто
Какво е това животно лизингова къща.Лизингът не ли договор за отдаване под наем. Тук в САщ е както в Германиая когато взимаш на лизинг ползваш колата определен период и след това я вращаш или доплащаш остатачната и стойност и си я взимаш за себе си. Когато я вземаш на изплащане се казва финансиране и получаваш кредит от банката , която работи с дилъра или друга банка, зависи кое ти е по изгодно. До колкото знам в БГ всъщност си вземаш кола на изплащане но му казват лизинг за да може фирмите да си взимат ДДС.
Обикновено лизинговите къщи са "отдел" на някоя банка, но има и лизингови къщи регистрирани като самостоятелни финансови институций, които нищо чудно пак да работят с някоя банка, но поне не е явно :roll:
Другият вариант е собствен лизинг на дилъра :!:
Значи в БГ нямя такъв вариянт да ползваш колата определен период и да я върнеш след това.[/list]
[quote=Kuku]..."София Франс Ауто"...
...
Колега, тук сериозно си се объркал на няколко пъти - първо гаранцията вече от 2 години е 2 годишна. ...
за гаранцията си признавам, че говорих наизуст, но съм го чул от човек с фирма който си купи 2 307-ци комби с най-най-високата степен на оборудване
той ми се оплака, че гаранцията била само 1 година, и след като му е изтекла и колата е била на 20 000км е сменял лагери на предни главини
относно "несупешен модел", колегите са ме разбрали правилно, модела е технически не успешен, иначе за продажбите ви правя евала
а и за резервните части не си ме разбрал правилно, похвалих ви, че подържате складова наличност в големи количества и то за модели които са се произвеждали още преди да съществува софия франс ауто[/quote:2xlcch7g]
Мдам, прав си за резервните части, грешката е моя. Не е в темата, пак го казвам, но не мога да се въздържа-не ти ли се вижда леко нелогично-хем технически неуспешен модел, хем се продава много добре? Това просто не е вярно. 307 имаше проблеми при излизането си като повечето нови модели на масовите марки-нито повече нито по-малко и те вече отдавна са отстранени. Някой горе бе написал, че изкарвали по 100 хил.км., което е смешно, а за съединителя и 40-те хил. беше вярно, но само за такъв на двигател 2.0HDI/110, който съединител бе сменен по кампания на почти всички, а причината бе конструктивна грешка на денфера, отдавна отстранена. А пример за неупешен модел и поради това спрян е например Vel Satis на Renault, такъв ще бъде най-вероятно и 1007. И понеже имам доста приятели в конкуренцията, а и доста клиенти, които карат какви ли не други марки, смея да кажа, че имам поглед върху бизнеса и той е следният: в последните години световното автомобилостроене се промени доста: никой вече не прави "вечни" коли, всичко е ширпотреба, предвидено да издържи опредeлен пробег и хайде следващия модел след това... Имам десетки примери с клиенти ревящи от какви ли не марки включително МВ, БМВ, Ауди и нашата разбира се:) E, oт нашата има относително повече-и то е защото САФ има продажби в пъти повече от останалите. А от новите Алфи, например, почти няма оплаквания, щото милите те нищо не са и продали, а не защото са най-качествените.
156 m-jet
04-07-2006, 21:36
Е, има коли дето иЗкарват доста дълго. Например W 215 на Мерцедес, от него досега никъде не съм чул или чел някой да се е оплакал.....
Ся проблема е , че е малко по скъп от другите Мерцедеси, ама така е качествените коли, няма как да са евтини...
Е колега Алфа никога не е била масова марка. Ама в Европа нашата "Фиат" май продава в доста добри обеми Гранде Пунто, а и понеже си в бизнеса може да провериш ръста на Фиат, Алфа и Ланча от началото на годината , за сметка спад при други марки. Най продаваната кола е Гранде Пунто.
Отделен е въпроса защо в Бг не е така. :!: :?: :!:
santo_traficante
05-07-2006, 09:26
бил съм няколко пъти неволен свидетел на това за каква гаранция идват във фият за Алфите иде реч:)запотени мигачи:)направо стана скандал:) на спот вагон дойде един пич с няколко така поне каза:)чистачката му се бие в колконката на колата и му скъцаше единия прозорец при сваляне и качване:)ама поне от двг нямат оплакване хората:)
Е, има коли дето иЗкарват доста дълго. Например W 215 на Мерцедес, от него досега никъде не съм чул или чел някой да се е оплакал.....
Ся проблема е , че е малко по скъп от другите Мерцедеси, ама така е качествените коли, няма как да са евтини...
Високата цена никога не може да бъде гаранция - на мои приятели от Ст.Загора баща им си купи чисто ново BMW 745i от "ДаруКар" за над 200'000лв. и три пъти чупи скорости по начин, по който директно се сменят с нови, защото няма вариант за ремонт :? :shock: :frown:
голямата риба
05-07-2006, 13:28
...
може би си прав, че многото оплаквания идват от много продадени коли
...по въпроса за лизинга или кредита и кой вариант е по изгоден е добре да се анализира крайната цена за точно определен период имайки предвид всички допълнителни разходи, включая застраховките, процента на първоначална вноска или самоучастите и условията при което се получава съответното финансиране. Според мен за момента лизинга е по-изгоден, но нищо чудно утре да се обърнат нещата-те ...
Въпросът не е кой-вариант е по-изгоден, а кой вариант е възможен. Банките дават потребителски кредити без ипотеки и други усложнения до 10-15 000 лв. За тези пари трудно ще намериш по-висок клас автомобил на по-малко от 5 години. Лизинговите компании финансират по-нови автомобили и обвързват срока на лизинга с възрастта на колата. Даже се изненадах, че Евролийз приемат до 7 годишни в края на лизинга. За нов автомобил е ясно, че схемата е лизинг, но има хора, които търсят нещо за до 10 000, а то обикновено е над 5 г. и не може да се вземе на лизинг. Освен това, потребителският кредит е с по-дълъг срок (вече много банки дават до 10 г.), което ти прави месечната вноска много по-малка. Въпрос на възможности. И на цел - за 300 лв на месец можеш да си вземеш Дачия Логан, но който чете този форум едва ли ще се заинтригува от такава оферта :)
Лизинг в Евро Кредит за Автомобил в Евро
Стойност на автомобила 20000 20000
първонач вноска 2000 2000
Стоиност на лизинга(кредита) 18000 18000
Лихвен процент 7,90% 7,50%
Месечна внска 560,89 568,22
Общо вноски 20192,04 20455,92
Общо патени лихви 2192 2455,92
Комисионна 200 180
Крайна стойност 22392,04 22635,92
П.П. Табличката не я постнах както трябва - първата цифра е за лизинг - втората е за кредит
Тука нещо не ми е ясно, защо при втората колона, банковия, след като всичко е еднакво, а лихвата на кредита е по-ниска, комисионната тоже- вноската и крайната стойност пак на кредита са по високи, тоест нещо липсва или е объркано?
А лизнига ще става по масов, това е ясно.Но за да има силно развитие трябва да има реален ръст на доходите, което пък може да бъде вследствие най-вече на по-ускорен икономически растеж.За целта трябва да има приток на инвестиции /чуждестранни/.
А за това пък трябва да има добре правосъдна систетема /обективна, бърза и гарантираща защита на личността и собствеността/, добре развита полиция и да няма масова корупцция и накрая - силна и независима журалистика.Ми то от това кажи речи нищо няма в момента.
:knock: :shock: :shock: Та затова и лизинга ни е слаб.
Едно е ясно!...и лизинга и кредита оскапяват автомобила....въпроса е кое ти е по изгодно!....пет години се мъчих преди доста време да си я изплатя :roll: ...накрая късмет....инфлацията ми доиде много доббре...по Виденово време :D
Лизинг .
а СФА вече отдавна не са на първо място по продажби :wink:
и Пежата са менте , тва е положението
Може и пристрастно да ви звучи но в момента номер едно при по масовите коли като съотношение цена/качество е Toyota . ( не че една C или S class примерно не си струват парите )
Сфинкс, а какво точно означава "лизинг", според теб :?:
Лизинг .
а СФА вече отдавна не са на първо място по продажби :wink:
и Пежата са менте , тва е положението
Може и пристрастно да ви звучи но в момента номер едно при по масовите коли като съотношение цена/качество е Toyota . ( не че една C или S class примерно не си струват парите )
Що Тойота :roll:
1. тая тема е адски стара ... и подновена 2 год по-късно ...
но все пак я попрочетох цялата...
2. бачкам в най-голямата лизингова компания в Бг и така кат зачетох бая глупости са написани ...
отдавам го на непопулярността на лизинговата услуга през 2006та ...
колиото до тойотите и цена/качество ... може и така да е, но са пълни кенефи. за пежото просто не искам да коментирам - антикола.
Сега, като каза за глупостите и аз си препрочетох постовете и си се посмях сам на някои тъпизми :lol:
Моооля те, обясни, за да няма подобни глупости в бъдеще :wink:
отсното глупостта "СФА предлагала хубав лизинг" ...
СФА, както и която и да е фирма вносител на нови автомобили НЕ предлагат лизинг. Те просто продават на лизингова компания, която от своя страна отдава автомобила на лизинг на крайния потребител.
Кога все пак "предлага хубав лизинг"? Когато даде солидна комисионна на лизинговата компания, която от своя страна "подобрява" условията (лихва, промоционални периоди и уж подарък гуми). Т.е. подобрените условия са включени в комисионните, а подаръците в цената!
От какво се печели?
СФА си зима парите веднага и е доволна, че е минала поредния клиент с страхотна оферта за лизинг.
Лизинговата компания печели предимно от комисионната и съвсем малко да не кажа почти нищо от лихва ... (лизинговата компания зема кредит на 5% от банка и дава кредит на 7%, 2% едвам покриват оперативните разходи), като тоталното оскъпяване на един автомобил за 4 годишен лизинг реално е не повече от 3.75-4%.
Някой в тая тема беше открил водата с повишена температура, че видиш ли лизинговите компании са "дъщерни фирма на банките". Не са дъщерна - собственост са. И са най-добрите клиенти на банките - 5% лихва и 0% риск.
Защо все пак е по-удобно да се лизингова, а не да се тегли кредит за кола?
Лизинговането най-малкото включва самата услуга по доставка, регистрация, застраховка, маркировка, пътни данъци и изобщо всичките досадни бюрократични дейности. Лизинговата компания би ти помагала при спорове с застрахователи (да не кажа, че спорове няма). Лизинговата компания би ти влезла в положението ако имаш затруднения с вноски (отлагане на плащания по главницата, плащаш само лихва). Лизинговата компания би ти помогнала при реализация на автомобила, ако по ред причини искаш да го разкараш.
Банката работи с пари, дава пари и си иска парите. Банката ще ти вземе не само колата ако остатъчната и стойност е по-малка от дължимата сума, а това винаги е така (колите се обезценяват с доста по-голям % от този на лихвата).
Значи там е развит и оперативния лизинг - освен финансовия, и там колата е залог при кредит за автомобил. Само дето конкуренцията се е развила така ,че се конкурират фирмите с реални намаления и реално лизинг с 0% - тук още няма реално 0% лизинг и реална отстъпка. Ама натам би трябвало да вървим - дано :? :wink:
така продължавам...
Оперативен лизинг е ... финансов лизинг без придобиване в края на периода на лизинговане. За коли се нарича Рент-а-Кар. Оперативния лизинг за автомобил струва: обезценаването на колата + малко печалба + пакет от услуги (например: смяна на гуми, смяна на масла и т.н., миене 1 седмично и т.н.). Къде е предимството:
1. Фирмите получават данъчна фактура за услуга и ползват ДДС-то и за автомобили 4+1, 2+2 например (не само 1+1, 6+1 и т.н.)
2. След 4 години получаваш новия модел и не ти пука за старата багния.
3. Лизинговата компания се грижи за колата - не ти. Т.е. една фирма няма да има нужда от 10 души за обслужване на автопарка си.
Минуса е: цената
0% лихва - тва е финансова услуга, пълна глупост е да си мисли някой , че има лихва 0% - тя е включена все някъде (в цената, в комисионната, където пожелаете)
То в Пежо се кандидатства с лична карта :roll: :lol:
Точно тази сутрин, на една среща по повод каско, си говорихме как Пежо дават лизинги само с документ за самоличност :!:
Така са решили, за тях е важно да пипнат парата :roll: :?
ми навсякъде е така... лизинговата компания си има методи за прибиране на вземанията. крайния метод включва едни много убедителни момчета с вратове кат 114 годишен дъб. и най-хубавото е, че цената за услугата на тези момчета се поема от ... клиента. стигне ли се до тях - много си се преебал (3к само щото са те потърсили, звучи добре а?)
Обикновено лизинговите къщи са "отдел" на някоя банка, но има и лизингови къщи регистрирани като самостоятелни финансови институций, които нищо чудно пак да работят с някоя банка, но поне не е явно :roll:
Другият вариант е собствен лизинг на дилъра :!:
така за отделите се разбрахме ...
собствен лизинг на дилъра - има го това. Реално се нарича сублизинг. Лизингова се в лизинговата компания и с малък марж се прелизингова на клиента ... За обеми лизинговата дава малко по-добри условия на дилъра и той си припечелва без реално много да набутва клиента. Лизинговата компания пък печели от липсата на обслужване на въпросния клиент.
има - оперативен лизинг....това е нещо, като кола под наем!...никога не е твоя!.....но за фирми и хора с много пари си заслужава :roll:
vladeto_
01-02-2011, 20:35
а я да питам и аз за линзинга за кола на 5-6 години от автокъща примерно как стоят нещата,като давам моята все едно първоначална вноска
а я да питам и аз за линзинга за кола на 5-6 години от автокъща примерно как стоят нещата,като давам моята все едно първоначална вноска
Тя автокъщата 100% пак ще работи с лизингова компания,там условията са различни,при някои/моите например/има някои капани,като например те задължават при определен застраховател да си правиш каското/за да могат ако стане нещо да си вземат лесно парите/.Обаче има и хубави клаузи,като например след 13-ия месец на лизинга,можеш да си платиш остатъка без наказателна лихва.Общо взето при всички е различно,но е вариант няма как без тях.Аз от моите лизингодатели/Пролииз/съм доволен:th_up::th_up::th_up::th_up:
badmadafaka
04-02-2011, 15:04
@Mury: какъв "капан" като колата докато не я изплатиш си е тяхна... Където си искат там ще я застраховат (с твоите пари) :)
Не, сериозно - то ако стане нещо, парите си мисля, че ти ще ги вземеш (освен ако не са ти развалили договора преди това поради друга причина) и ще продължиш да си плащаш вноската, така, че това за което говориш е по-скоро услуга за теб, защото със сигурност те имат доста по-добри договорености с въпросния застраховател отколкото ако отидеш и си сключиш застраховката сам... Това е според мен де.
По другия въпрос, кола на 5-6 години, освен ако не е някоя, собственост на самото лизингово дружество (примерно иззета от клиент или нещо такова), не мисля, че някой ще се навие да ти я лизингова (предполагам знаеш каква е амортизационната норма на една кола). Така, че цялата "схема" с даването на твоята кола като първоначална вноска и т.н. може да се реализира само от самата автокъща, а пък те "зад кадър" какво правят с някоя лизингова компания си е тяхна работа... Или пък е възможно да се навият на 5-6 годишна кола ако хванеш някоя измислена лизингова компания с невероятно слаб риск отдел... Това пак според мен. :tooth:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.