PDA

View Full Version : Проблем със спирачките.



hunter1989
26-09-2010, 16:24
Колеги здравейте. Снощи реших да правя ръчната като мислих че не е стегнато жилото , защото едното колело спира а другото изобщо. Та в последствие разбрах че механизма на апарата ( за ръчната ) е блокирал. Разглобих апарата ,но не можах да оправя нищо ,даже едва го сглобих после . Та сега спирачките не са като хората. Снощи обезвъздушихме проблемното колело , но сега като карам ,колата не е същата . Гумите влачат , ако натисна педала с два крака и като натисна последователно педала някоко пъти и той става твърд. Ако някой може да ме насочи какво да правя да казва че ме е страх да я карам така колата.

cakow_im
26-09-2010, 18:40
Преди около месец и аз имах проблеми със задно ляво колело(Диск, не барабан). Оказа се че ми е повредено (ръждясало) жилото. Смених ги и двете и всичко се оправи. Видях зор с прибирането на цилиндърчето, но все пак успях-за да се прибере използвах клещи с тънки човки и въртях по посока на часовниковата стрелка.

trustworthy
26-09-2010, 22:34
От поста ти не става много ясно, но сякаш си открил проблема, но не си го отстранил :calc:
Напиши за всеки случай коя година и двигател е колата, както и дали са дискови или барабанни спирачките.
Аз бих те посъветвал да свалиш и сервизираш основно и двете задни спирачки - спирачни апарати, маркучета и прочие. Не струва никак скъпо.

Това с натискането на педала с двата крака не го разбрах, но щом ти се втърдява педалът след последователни натискания, значи имаш въздух по системата.

Ако не ти е ясно какво точно правиш, най-добре отиди при квалифициран майстор. Това са спирачки, не е шега работа.

hunter1989
26-09-2010, 23:58
От поста ти не става много ясно, но сякаш си открил проблема, но не си го отстранил :calc:
Напиши за всеки случай коя година и двигател е колата, както и дали са дискови или барабанни спирачките.
Аз бих те посъветвал да свалиш и сервизираш основно и двете задни спирачки - спирачни апарати, маркучета и прочие. Не струва никак скъпо.

Това с натискането на педала с двата крака не го разбрах, но щом ти се втърдява педалът след последователни натискания, значи имаш въздух по системата.

Ако не ти е ясно какво точно правиш, най-добре отиди при квалифициран майстор. Това са спирачки, не е шега работа.

Майче малко поикономисах от информацията. Значи колата е 145 1.7 16в боксер 94' година ( дискови спирачки ABS - неработещ). Проблема беше че като дръпна ръчната, колелото не държи изобщо , при натискане на педала колелото спира . И видях че механизма при апарата не работи и в опита си да го оправя , така оправих нещата че сега е малко неппиятно карането. Има спирачки , но не са както преди . Тия дни ще ходя да оправям апарата , и после ще пиша какъв е бил проблема.

hunter1989
27-09-2010, 07:31
Колеги да попитам , каква е последователността за обезвъздушаване. От кое колело се почва, че не помня вече .

kolev
27-09-2010, 11:57
няма значение от кое ще почнеш. другото е че ръчната спирачка се регулира само при смяна на задните накладки, да не си я въртял нещо.

hunter1989
27-09-2010, 13:26
няма значение от кое ще почнеш. другото е че ръчната спирачка се регулира само при смяна на задните накладки, да не си я въртял нещо.

Колата е със сменени дискове и накладки (всичките) освен при смяната да са направили нещо и апарата да е дефектирал. Трябва си сервиз сам мога само да обезвъздуша и на заплата да отида до майстора.

kolev
27-09-2010, 14:33
при смяна на задни накладки, ръчната винаги се настройва наново. разхлабваш и винта и я вдигаш на 3-ти зъб. помпиш педала на спирачката няколко пъти и стягаш винта на ръчната докато ти блокират колелата и после проверяваш дали се въртят свободно,това е. ето тук на 24-та страница пише. може да видиш и как да си оправиш механизма

http://gg-bg.org/tmp/alfa/Alfa%20145%20books/volume%201/Brakes/brakes.pdf

hunter1989
27-09-2010, 15:55
при смяна на задни накладки, ръчната винаги се настройва наново. разхлабваш и винта и я вдигаш на 3-ти зъб. помпиш педала на спирачката няколко пъти и стягаш винта на ръчната докато ти блокират колелата и после проверяваш дали се въртят свободно,това е. ето тук на 24-та страница пише. може да видиш и как да си оправиш механизма

http://gg-bg.org/tmp/alfa/Alfa%20145%20books/volume%201/Brakes/brakes.pdf

Благодаря за информациатя колега .

p_yanev
28-09-2010, 20:15
Колеги, да не отварям нова тема, тъй като и моя проблем е в спирачките. Автомобила е 145 1.9ТД, 1995г. Проблема е: педала на спирачката има доста голям луфт през който нищо не става. После изведнъж се втърдява, се едно съм стъпил на желязо. Няма почти никакъв ход за регулиране на спирачното усилие - празен ход и изведнъж твърд. Автомобила спира, но е доста неприятно и неистествено.
Някакви идеи?

ogi100
28-09-2010, 21:07
Колеги, да не отварям нова тема, тъй като и моя проблем е в спирачките. Автомобила е 145 1.9ТД, 1995г. Проблема е: педала на спирачката има доста голям луфт през който нищо не става. После изведнъж се втърдява, се едно съм стъпил на желязо. Няма почти никакъв ход за регулиране на спирачното усилие - празен ход и изведнъж твърд. Автомобила спира, но е доста неприятно и неистествено.
Някакви идеи?
Вероятно има въздух в системата. И аз имах подобен "празен ход" на педала. След смяна на спирачната течност и обезвъздушаване нещата се коригираха

p_yanev
02-10-2010, 19:51
И аз на това се надявам и тази седмица ще го свърша. Дано само не е повреда в самия спирачен апарат.

bios_rage
03-10-2010, 19:37
И аз да не отварям нова тема да попитам, карам си аз колата и като натисна рязко педала или след няколко завойчета с по-голяма скорост (а наляво, а надясно) и педала ми всякаш прескача и не спира.... ?!

gogo79
03-10-2010, 22:18
И аз да не отварям нова тема да попитам, карам си аз колата и като натисна рязко педала или след няколко завойчета с по-голяма скорост (а наляво, а надясно) и педала ми всякаш прескача и не спира.... ?!
Виж спирачните дисковете,може да са криви:grandpa:

bios_rage
04-10-2010, 18:40
ем да видя колко да видя :), ще видя :D

reptli
05-10-2010, 10:55
...

http://gg-bg.org/tmp/alfa/Alfa%20145%20books/volume%201/Brakes/brakes.pdf

искам само да попитам за какво служат нещата от страница 2и3 :) благодаря

kolev
05-10-2010, 14:14
кое по-точно колега.

reptli
06-10-2010, 00:49
кое по-точно колега.

от страница 3-регулатора.Преди седмица сменях барабани,накладки и тази джаджа установих,че е за ръчната.Прав ли съм бил?

от страница2-това което е с прожина и се намира на задния мост :)

kolev
06-10-2010, 10:43
на 3-та страница регулатора служи при износването на накладките да ги избутва автоматично така че да си запазят разстоянието до барабана.
на 2-ра страница е така наречения кантар. той служи да променя силата на задните спирачки в зависимост от теглото на задницата. колкото повече багаж - толкова по-силно спира задницата и обратно.

reptli
06-10-2010, 11:12
на 3-та страница регулатора служи при износването на накладките да ги избутва автоматично така че да си запазят разстоянието до барабана.
на 2-ра страница е така наречения кантар. той служи да променя силата на задните спирачки в зависимост от теглото на задницата. колкото повече багаж - толкова по-силно спира задницата и обратно.

Благодаря ти за инфото ;) този кантар,дали има вариант да се разбере дали работи коректно?

kolev
06-10-2010, 11:39
по принцип има. проверява се здрава ли е пружинката, дали рамото което натиска буталото не е клеясало и механизма се настройва както е по упътване. иначе и аз имам подозрения за моето кантарче ,че не е в час.

reptli
08-10-2010, 10:46
по принцип има. проверява се здрава ли е пружинката, дали рамото което натиска буталото не е клеясало и механизма се настройва както е по упътване. иначе и аз имам подозрения за моето кантарче ,че не е в час.

аз съм го мърдал но прожинката е толкова ръждясала,че....
Мерси ;) може би като мине зимата ще му обърна внимание :)

Митко145
29-11-2010, 11:23
Здравейте!За да не отварям друга тема ще попитам тук.Проблемът е в това че при натискане на спирачка задните колела спират повече от предните.Колата е 145 1.4 т.с.97г.По предните спирачки всичко е ново:дискове,накладки,маркучи.По задните всичко е ок.всичко функционира,няма ръжда нито клеасали прожини.Ръчната е перфектна.Днес погледнах и кантара и установих че прожината е отхлабена до крайно полужение.Махнах гуменото оплатнение но въре всичко си беше лъскаво и смазано.Опитах с настройване на прожината на 2-3 места но няма ефект.Та въпросът е:
Какво може да му има на този кантар.
Дали трябва да се смени с нов.
Или трябва да се отвори.
Каква е цената на това чудо.
Благодаря предварително.