Log in

View Full Version : Колеги, спрете да бъдете опасни за себе си и за околните!



badmadafaka
29-09-2010, 09:43
...

Max
29-09-2010, 10:35
Ако прегледите бяха истински нямаше да има такива недоразумения.
В някои страни при технически преглед спират колата от движение примерно ако ДОТ-а на гумите е по-стар от 3 години, ако капе масло от някъде и т.н.
У нас масово се кара с гуми шеста употреба защото "имат грайфер", като тече масло се долива... въпрос на самосъзнание. Лошото е, че освен собствениците на автомобили и редица "майстори" си вършат работата през куп за грош и допускат такива нередности...

Иначе хубаво си написал, че хората трябва да се замислят за другите около себе си, изцяло подкрепям, жалкото е че с годините нашето общество все повече се овълчва и все по-малко отделният индивид мисли за цялото и така само си оставаме с приказките за гражданско общество...

-Bobby-
29-09-2010, 10:40
Как ще е излишна и ще я трият? То ако това не е важна тема и дискусия, то кое е?

На въпроса - когато си сменях радиатора на парното на Реното в сервиза на мои приятели, докато те ръчкаха каквото имаха като коли, и ме гледаха, чат-пат удряйки по едно рамо, в един момент само казаха "ако всички поддържаха колите си като теб, и искаха нещата да са ок както при теб, бизнеса ни ще процъфти...".
Е, да, ама не. Българинът, респ. балканеца, е дзифтар. При него всичко е с движещата цел нещата да прецакват системата, за да си легне спокоен, че не е той прекарания, а някой друг. Отива, купува си кола от Англия с десен волан, щото е по-евтина. Не прави сметка, че поддръжката й е 1:1, също толкова скъпа. Ама се успокоява, че си е надскочил масрафа, купувайки си по-висок клас кола - по-тънко. Ама това, че с нея на двупосочен път не може да се изпреварва и нищо не мож' видя от насрещното - кво му дреме? Нали е минал тънко и пак са се получили нещата с f*ck the system. А това, че като нещо се счупи - трябва да го смени? Ми отваря обявите за части втора употреба и купува един амортисьор, една гума или нещо от вида, по тоя начин. Измисля всякакви начини да оправи проблема по български. Щото нали е гъзар-киселяк, кара по-висок клас кола, ама не може да я поддържа...

Аз самият, с кола на части не съм се занимавал (дано не ми се и налага), но пък какви ли не култови дивотии съм виждал от сиромашия. Перлата в короната беше Ауди А8 куатро (първите А8 ), с 4.2-литрово говедо V8, на което... му слагаха газ. Два изпарителя, 4+4 инжектора, 80-литров бойлер в багажника. Щото обезателно трябва да е натокано Ауди А8 и трябва да се гъзарее с него, ама разхода ни горчи...
Кво ли не още мога да изпиша по темата, ама... тъжна и жалка история...

Abar7h
29-09-2010, 13:24
Много хора се "изхвърлят" с коли, които не могат да си позволят да поддържат а само да купят (цената им е ниска при продажба, може би точно заради отказали се от поддръжката бивши собственици)... за съжаление повечето от алфите са точно такива коли;
Не искам да намесвам местата за технически прегледи - както навсякъде има такива, които не си гледат работата, но има и сериозни хора, които отказват да дадат преглед при нещо неизправно... тогава обикновено собстеника на колата ги оплюва и те стават "тия пък за к'ви се мислят" и т.н. и става вероятно да изгубят много от клиентите си...
За гумите, не казвам, че трябва всеки да си купува чисто нови, но пък и примерно простата сметка е, че ако колата ти е с 13-ки (разбирайте малък, евтин за поддръжка автомобил), една чисто нова гума ти струва на цена около 1/3 от тази на еквивалентната 16-ка... така, че пак има вариант... ама в повечето случаи за собственика на колата е важно "да има кожа и клима, баце" и за парите които дава при покупката да купи възможно най-големия и наблъскан с екстри кораб, а това, че с цялата си месечна заплата не може да и купи две гуми на тая кола е съвсем малък проблем...

Казах го и в първия пост, ясно е, че е криза, ясно е, че и да нямаше, качествената поддръжка си е скъпа, без значение дали колата излиза от магазина или е на 10+ години... просто според мен трябва да имаш съзнанието за някакъв адекватен минимум с който да не застрашаваш околните а не за 20-30-40 лева отгоре да рискуваш да убиеш някого... или да си се возиш на автобуса!...който автобус в някои случаи се оказва още по-опасен и от бангията на селския гъзар с 4 различни гуми и няколко вида амортисьора :D

pikli4ka
29-09-2010, 13:43
темата много добра... а това съм го разбрала отдавана, даже в подписа си съм го написала.
И аз се чудя кое по-напред да си купя (парите никога не стигат) и да си стегна белисимата, ама лека по лека и това става.
Много се дразня някой като каже тази или онази кола много се чупи или много се разваля.... ми приятелю ти като си купиш кола на старо очакваш кво? - 5 г. да не пипнеш нищо по нея ли?!
Трябва да се поддържат колите...:grandpa:

AttilaSL
29-09-2010, 18:10
Незнам да ли си имате понятие що е минаване на технически преглед в Англия,но в буквалния смисъл се оглежда всяко сантиметърче от колата,като се започне от клаксона, вредни емисии,окачване,светлини(всички видове) и т.н.В някои сервизи имат стенд на който се качва колата и стендът почва да се клати вертикално и хоризонтално едновременно,а през това време проверяващият се оглежда за необичайни шумове от окачването.Аз самият треперих миналата седмица дали ще го мина без проблемно,разминах се само със смяна на долен носач,добре че всичко останало си беше наред.На колегата му казаха да си смени лампата на предния ляв мигач(защото беше по избеляла)и тогава да се върне пак.

hunter1989
29-09-2010, 19:11
Колеги прави сте че трябва една кола да се поддържа както трябва . НО ! Как да стане това ? Чисто нов носач за 155 слагаме го и тропа . Нова гума на 400 км се разцепва от малка по големина дупка . Накладки , дискове , ремъци и всевъзможни боклуци си слагаме по колите . Много ясно че за 30 лв ще си взема гума карана 1 сезон в Германия , ще си пълня носачите и шарнирите за по 25 лв с тефлон или там с каквото ги правят. Всеки си прави сметка , парите не стигат на никой . Въпроса е дали въобще на човека му пука за колата или по лошото дали му пука за него самия , камоли за околните. Ако хората гледаха състоянието на колите си и ги поддържат , макар и с не най-качстените части , но да има поддръжка ситуацията ще е различна . На мен ми е чудно как една кола зад която караш не виждаш пътя от сажди , или не можеш да познаеш марката от ръжда се движи по пътя. Дано след време имаме възможност да се качим на читави коли , да караме с хубави горива по хубав път. Това све пак е мое мнение. Поздрави

ФЕРАРИСТ
29-09-2010, 20:05
Подарявал съм свалени ремъци и ролки, дискове, един даже взе напукато спирачно маркуче.......всеки сам си носи кръста.....

Max
29-09-2010, 20:08
Подарявал съм свалени ремъци и ролки, дискове, един даже взе напукато спирачно маркуче.......всеки сам си носи кръста.....

Лошото е, че такъв с напукан спирачен маркуч покрай себе си може още сума народ да отнесе...

mirchozo
29-09-2010, 20:19
Добра инициатива но както се казваше в един стар лаф, "да е х...й да му го набиеш", така че всеки сам решава съдбата си както и тази на другите с които е свързан по един или друг начин. Наистина е глупаво да се правят някой неща, аз лично не бих ги направил дори и да си продавам колата (да закърпя положението както казват джамбазите).

speеdddddd
29-09-2010, 21:17
България ! ако беше друга държава нямаше да е така
тука се кара докато колелото не спре да се върти или се откачи докато се обзалагаш дали е твойто или на някой друг джадай ....
Ако прегледите ни бяха прегледи нямаше да е такава ситуацията , ако не можеш да си подържаш колата , просто ще си принуден да вземеш друга по нисък клас ...

Следващата снимка е гумата на служебната ми кола
гумата е с дот 2009 януари , просто няма да е коментирам на колко десетки хиляди е да не кажа стотици .... за съжаление не зависи от мен ....
Най фрапиращото е ,че с такива гуми минах на преглед :shocked:

верно сега е с нови гуми до след някой и друг месец ...
Имам доста широк поглед и опит по отношение на подръжката на служебни автомобили и в 80% от фирмите се чака да почне повече да тропа и да се преебе още нещо та да се прави .... това са поне 25 -30 % от колите да не кажа и повече

mirchozo
29-09-2010, 21:41
Ем тая гума кво я чакаш, тя ше гърми вече. Някой вечер мини и тегли една "чекия" и ..., то няма да стане иначе, или отиваш на някой необитам паркинг и газ докато гръмне.
Не че при нас е много по-различно де, макар и държавна работа ман-та-ли-те-та (както каза БиБи че уж трябвало да променим) си е все същия.

Nimi
29-09-2010, 22:41
Няма калпави автомобили... има лошо поддържани такива!

Ramsezsh
30-09-2010, 00:54
Най фрапиращото е ,че с такива гуми минах на преглед :shocked:



Е, че какво чудно има. Фирмите, които организират ГТП гледат на минаващите преглед като на клиенти, които ако не са доволни повече няма да дойдат. За това трябва да има по-строг контрол върху пунктовете за ГТП. Иначе ако се остави всичко на добрата воля и съвест на хората, нещата отиват на зле.
Аз преди два месеца ходих на преглед и пред мен една жена с една корса си мина като стой та гледай, при положение че отзат не й светеше почти нищо!!! А "преглеждащия" дори не си и направи труда да погледне някой стоп евентуално дале свети. Най-тъпото, е че държавата комай единствено за данъците ги преследва и те това гледат. Очевидно не е важно колата да е изрядна, а данъка да е платен.

mdterziev
30-09-2010, 08:16
Колеги, за съжаление всеки един от вас е прав. Според мен проблемите ни като нация идват от народопсихологията, манталитета, възпитанието или както искате другояче го наречете. Просто То е вътре в нас и не са много хората, които са го осъзнали и от по - ранна възраст са започнали да се променят. Другите просто тънат в някаква "възвишена" реалност и това е.

pinkmousy
30-09-2010, 12:27
Лошото е, че всички тези бедни идиоти, които пестят от важните неща и не ги е грижа дали им светят стоповете, не пропускат да си сложат ксенон, с който да вадят очите на насрещно каращите до степен на пълно заслепяване. И не знам кога ще се сетят които трябва да сложат някакви норми за светлините, защото само за година - година и половина очите ми станаха на нищо от нощно каране заради такива "колеги".
А такива с несветещи задници по магистралата е много забавно да ги настигнеш в тъмното и да видиш на 10м пред теб кола...

fred
30-09-2010, 13:16
.... Не съм се ровил в статистиката, но съм почти убеден, че голяма част от катастрофите се причинява от технически неизправни коли...
....

Но в крайна сметка катастрофите, вследствие на техническа неизправност са под 1%. По данни на КАТ, чел съм го някъде, ако трябва ще го изровя пак /беше с комисар Алексий СТратиев/.
А основните причини /за смъртоносни катастрофи/ са превишена скорост, несъобразена скорост с пътните условия, алокохол, управляване на автомобила от лица без свидетелства и т.н, та това са опасните действия.
Естествено, недобрите ни пътища също са фактор за това.
Но основната причина е безототговорността на човека, изразена основно в надценяване на възможностите си и безхаберие.

http://news.ibox.bg/news/id_398384514

Тука има и описани тежки катастрофи у нас, вкл. и тази на Гунди

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=103637

Тук има данни и графики

http://bezopasnost.bg/page.php?category=14

pinkmousy
30-09-2010, 13:20
Да, но качеството на гумите например има много пряка връзка с 'несъобразена скорост с пътните условия'. А изтърканите гуми са вид техническа неизправност. Да не говорим зимата какво става при няколко см сняг... Нека не броим само смъртоносните катастрофи. Смятам за меко казано нечестно някой скръндза, който е решил да си купи гъзарски обувки примерно вместо нови гуми, да ми потроши колата, в която съм наляла маса пари да я поддържам в изправност, да ми скъса нервите и т.н. Дори и физически нищо да ми няма при такъв удар, моралните щети са неоценими.

fred
30-09-2010, 14:07
Ами така е, но това е следствие на безхаберието ни като общество, съответно пренесено и в разните органи.То същото би станало, ако и някоя мутра те нацели /може и не мутра :)/, защото си говори по телефона примерно или дрифтьор, друг който се е залепил зад теб, защото смята, че кара като Фитипалди и т.н..Тия са доста по чести в крайна сметка.

koolio
30-09-2010, 15:43
Но в крайна сметка катастрофите, вследствие на техническа неизправност са под 1%. По данни на КАТ, чел съм го някъде, ако трябва ще го изровя пак /беше с комисар Алексий СТратиев/.
А основните причини /за смъртоносни катастрофи/ са превишена скорост, несъобразена скорост с пътните условия, алокохол, управляване на автомобила от лица без свидетелства и т.н, та това са опасните действия.
Естествено, недобрите ни пътища също са фактор за това.
Но основната причина е безототговорността на човека, изразена основно в надценяване на възможностите си и безхаберие.

http://news.ibox.bg/news/id_398384514

Тука има и описани тежки катастрофи у нас, вкл. и тази на Гунди

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=103637

Тук има данни и графики

http://bezopasnost.bg/page.php?category=14

Нали се сещаш, че тези статистики са на база "компетентните" констатации на КАТ, които и метеорит да те удари отгоре пишат "несъобразена скорост".:pain:

fred
30-09-2010, 17:13
Нали се сещаш, че тези статистики са на база "компетентните" констатации на КАТ, които и метеорит да те удари отгоре пишат "несъобразена скорост".:pain:
А, естествено, че го има и това.Но съм убеден, че основното е анархията в поведението на пътя и подценяване на опасностите.
А това което казва колегата badmadafaka e ярък пример на това.
Много ясно, че като е мокро и си знаеш какви са ти гумите например да си караш с нормална скорост за тия гуми, а не както си се носил на сухо.Въбоще всяка ситуация на пътя трябва да се преценява.Сега разбира се, не казвам, карайте с галоши и не си правете колите, ама пресилено е.
Много фаталните катастрофи има с нови автомобили, като причината е кретенизма.Сигурно сте забелязали, че бая народ с разни мощни МПС та от всякакъв калибър, нови, с гуми и какво ли не, карат без мигачи, изпреварват откъде ли не и т.н.
Та на въпроса-да, един шофьор трябва да си усеща спирачния път и поведението на колата.Аз съм карал кола и с галоши, ама не съм бутал никой, нито съм катастрофирал, не е на алфата, на друга-да уточня.

Abar7h
30-09-2010, 17:17
Лошото е, че всички тези бедни идиоти, които пестят от важните неща и не ги е грижа дали им светят стоповете, не пропускат да си сложат ксенон, с който да вадят очите на насрещно каращите до степен на пълно заслепяване. И не знам кога ще се сетят които трябва да сложат някакви норми за светлините, защото само за година - година и половина очите ми станаха на нищо от нощно каране заради такива "колеги".
А такива с несветещи задници по магистралата е много забавно да ги настигнеш в тъмното и да видиш на 10м пред теб кола...
В някои страни, например Гърция е забранено да имаш ксенон, ако нямаш лупи на фаровете - според мен е крайно време да го направят и тук, понеже вече става масова практика секи втори гоуф 2-ка да е с ксенон, нищо че фаровете му са абсолютно негодни за него!:sayjin:

fred
30-09-2010, 20:03
Преди малко, тук в квартала, жена ми тъкмо минава с малката дъщеря, а след нея върви друг човек също с дъщеря си и покупки.
На ъглова пряка един със спортна лъскава кола влиза в уличката, явно я е объркал и с бясен ход назад, естествено с въртене на гуми /без да гледа навярно/удря човека с малкото момиче, всъщонст бащата засяга.Колата го събаря, но за щастие без нищо.Е извинили са му се и т.н, - това е случката.
А после викайте какви са му гумите и дали му свети еди какво си....
Жената туко що се прибра и ми я разказаха.Това е масовият случай у нас.Утре тоя ще изправари в завой с новите си скъпи гуми, щото не може да чака и се молете да не е пред вас.
Та спрете да бъдете опасни за околните и се съобразявайте с обстановката, като взимате предвид всичко това е моето послание.Гаранция няма, но така всички ще имаме по-малко ядове.

morfius
30-09-2010, 21:44
Докато колата у нас не е просто средство за придвижване, емоция, хоби или част от реален имидж, а е главно инструмент за удължаване на пишката (надуване на бюста)... ще е така. :moon:
Едни скачат на коли които не могат да поддържат, други карат като на Кармагедон, трети избиват комплекси на едро и т.н.
Аз защо повтарям честичко, пазете и себе си и околните... защото глупости в горните стилове гледам ежедневно.
Аз Лада карах, пък можеше да мине преглед и в нормална държава (ако не гледат външен вид и признаят нивата на изгорели газове като за модела де - те и Алфите са ми на същото дередже).
Не, че съм идеален зад волана... но гледам да не преча и застрашавам.

hunter1989
30-09-2010, 23:30
Друг е проблема , че когато човек знае състоянието на колата си кара без да се съобразява с това . Признавам си и аз съм го правил , но в последно време олегнах като шофиор , макар и от 3 години зад волана , мога да кажа че се справям много по добре от някой с по голям стаж от мен. Тук вече идва инстинкта за самосъхранение , идва колегиалността на пътя отговорността и най-вече страста от това да караш . Та колеги прави сте , не колите са виновни а собствениците.

DerMeister
23-01-2011, 15:58
Вдигни темата отново след 20 години, тогава ще има надежда за подобрение. Даже и това ми се струва кратко време. Хората са прости и всичко около тях е простотия. Както беше написал в предните мнения, че преглеждащия казал, какво като не му светят стопоете, то си било за него!?!?! Нали утре жена ти ще се размаже в него бе вдлъбнат мухъл...

ves_v8
23-01-2011, 22:06
пичове...търся си една кола..... Мерцедес S500 от модела дето е около 2002 г. или BMW 735i Е38 (най-красивата и истинска седмица според мен)
ровя редовничко в интернет в сайтовете за продаване на коли...еми не искам да ви казвам на какво се нагледах. Мерцедеси с 4 бр. изпуснали амортесиори, скапано тропащо окачване, необслужвани...трагедия!
Да не говорим, че за S500 от 19 обяви, 14 коли бяха с газови уредби:smackbum:
"Може да съм си от село и да съм с матаронките на adiBas, ама мерцедес да имам..." Май на този принцип са купувани колите от този вид!:nono:

fred
23-01-2011, 22:09
С гуми, стопове или каквото и да е, основна причина за катастрофите стават у нас е безотговорно каране, което включва превишена и несъобразена скорост, самонадяност, алкохол и т.н.
Това поведение е повсеместно - и извън пътя цари простотия, арогатност, и наглост в обществения ни живот.
Ей сега слушам по ТВ /23,01,11 г./, как някакъв неспрял на полицейска проверка, следва гонитба и катастрофа-е
гумите и мигачите ли му са причина или не?Друго явлени е шофьорите на разни баничарки и служебни коли които сноват по цял ден, карат се без да им дреме много от шофьорите им.
На такива, колкото по нова и обезопасена кола им дадеш, толкова е по голям шанс да убият някой, ей това трябва да се спре.В Холандия четох как са конфискували Бугати наскоро на родителите някакъв пубер, защото е карал с много висока скорост-това трябва да се прилага и у нас, особено за пияните и тези, които карат като напълно луди.

http://www.tuning.bg/avto-novini/v-holandiya-konfiskuvaha-bugatti-veyron-za-previshena-skorost-19567

fred
23-01-2011, 23:08
Сигурно има и такива разбира се, естествено, че човек трябва да е отговорен към МПС-то си. Идеята ми, е че ако човек е отговорен и знае, че има нещо, което не е в ред, ще се съобрази с това и няма да допусне да стане произшествие. При възможност ще го острани, а ако не е отговорен, то тази безотговорност ще се прояви в много други прояви и ще се стигне до по лоши последствия-което и става в крайна сметка.

lordliness
24-01-2011, 08:58
Не смятате ли че гумите втора употреба трябва да се забранят(поне официално),в голямата си част са негодни, а и сигурне ли сте ,че не купувате нещо което е крадено .Колите ни контактуват с пътя единствено с гумите.Наскоро се движех по непопознат път по време на дъжд карах със съобразена скорост и попаднах в огромна локва ,колата просто все едно мина под вода ,ако не бяха добрите ми гуми-аквапланинг с всички последсвия. Ужасните пътища,липса на маркировка -затова също умират хора.А камери се слагат не да на места ,които да ни пазят, а на места откъдето може да паднат повече глоби.

lordliness
24-01-2011, 09:57
A kak ще коментирате това -сутринта някакъв кретен се зесегна, че го изпреварвам и зави рязко волана наляво и това при насрещно движение??!! Ако нямах добри спирачки и гуми сега щях да съм в новините с една камара други невинни хора.Да не забравяме и лошото обучение на шофьорските курсове -аз се научих да карам на собствената си кола (след курса разбира се),вероятно и мнозина от вас.

morfius
24-01-2011, 10:52
Какво да му коментирам, идиоти всякакви...
Лично аз за пореден път се убеждавам, че да спреш на пешеходна пътека у нас е предизвикателство за всички кретени наоколо да си покажат идиотията.
Може ли на такова време да изпреварваш през насрещното (при налични коли отсреща) кола спираща на пешеходна пътека се чудя?!?
Как не отнесе пешеходците говедото просто не знам... и познайте какво, след 2 преки спря и паркира.

soldier
24-01-2011, 10:55
Какво да му коментирам, идиоти всякакви...
Лично аз за пореден път се убеждавам, че да спреш на пешеходна пътека у нас е предизвикателство за всички кретени наоколо да си покажат идиотията.
Може ли на такова време да изпреварваш през насрещното (при налични коли отсреща) кола спираща на пешеходна пътека се чудя?!?
Как не отнесе пешеходците говедото просто не знам... и познайте какво, след 2 преки спря и паркира.

Това с пешеходните пътеки е много гадно. Спираш уж да мине пешеходецът и тоя в съседната лента газ да те изпревари, без грам да се замисли. И ако стане белята с пешеходеца?? На мен лично ще ми е гадно, ако съм направил път на някой и го ударят в съседната лента

lordliness
24-01-2011, 11:08
Това с пешаходните пътеки е много гадно. Спираш уж да мине пешаходеца и тоя в съседната лента газ да те изпревари, без грам да се замисли. И ако стане белята с пешаходеца?? На лично ще ми е гадно, ако съм направил път на някой и го ударят в съседната лента
Пред мен на пловдиски булевард блъснаха така човек и може би го убиха -двете ленти бяха спрели да пропуснат пешеходеца- шофьорът от третата лента буквално го помете с висока скорост и без спирачен път ,не знам за какво си е мислел ,че другите са спрели на пешеходна пътека .Всеки път когато спирам на пешеходна пътека очаквам задната кола да ме блъсне.В Германия беше достатъчно да се обърна с лице към пътеката и хората спираха независимо колко скъпа кола караха.

ves_v8
24-01-2011, 11:26
Колеги, незнам дали ви се е случвало, но на мен вече няколко пъти ми се случи като спра на пешеходнаха пътека и хората ме гледат едни такива плахи, плахи....сякаш се чустват несигурни да минат, а аз съм спрял на пешеходната и им правя знак с ръката да минат....:unsure:
От това си правя извода всъщност колко малко водачи правят път на пешеходните пътеки:???:

А това което колегата казва за изтрите гуми на по 4-5 години, които се купуват и се слагат по колите....еми това според мен е като да си купиш масло втора употреба...ще запали двигателя, ама не е ясно кога точно ще стане на лютеница...та така и с гумите, върви колата, ама незнаеш точно в кой момент може да пометеш някоя спирка...недай си Боже и децка площадка:ranting:

lordliness
24-01-2011, 11:33
Да така е, когато спра на пешеходна и понеже колата е готина :) пешеходците само където не падат на колене да ми благодарят ,че съм спрял -вероятно са чакали поне 10 мин някой да им спре -старая се винаги да спирам на пътеките.И същевременно се терзая дали, като спирам не им застрашавам живота ,сещайки се за горния описан от мен случай.

soldier
24-01-2011, 11:51
Колеги, незнам дали ви се е случвало, но на мен вече няколко пъти ми се случи като спра на пешеходнаха пътека и хората ме гледат едни такива плахи, плахи....сякаш се чустват несигурни да минат, а аз съм спрял на пешеходната и им правя знак с ръката да минат....:unsure:
От това си правя извода всъщност колко малко водачи правят път на пешеходните пътеки:???:



Точно това е истината. На мен ми се случва да спра и човека да ми махне да мина. Даже като съм спрял ги е страх да пресичат. Чакат да няма абсолютно никакви коли и чак тогава минават.

MUROMAN
24-01-2011, 11:59
Точно това е истината. На мен ми се случва да спра и човека да ми махне да мина. Даже като съм спрял ги е страх да пресичат. Чакат да няма абсолютно никакви коли и чак тогава минават.

Това не се случва само на теб , а на всички ни постоянно,а е много жалко. :???:
Аз като съм пешеходец също ме е доста страх да пресичам. :unsure:

ves_v8
24-01-2011, 12:06
Супер много ми дожалява, когато вида отсрани на пешеходната да чакат сумати време възрастни хора, майки с дечурлига или майки с децка количка и никой да не го е еня и никой да не спре на пешеходната, а същевременно като застане нЕкоя наточена кака с късата пола и голямото деколте и всички да се избиват кой първи да спре и после кой да й подсвирне :???:
Не ме разбирайте погрешно, аз също харесвам наточените жени, но това не значи че трябва да има дискриминация.

Flame
24-01-2011, 13:20
Това не се случва само на теб , а на всички ни постоянно,а е много жалко. :???:
Аз като съм пешеходец също ме е доста страх да пресичам. :unsure:
Това при теб е че ти си червен пешеходец,затова.А иначе това с пешеходните пътеки ми се случва нон стоп,просто се чудят дали да пресекат.Понякога ми се е случвало да тръгне и да спре,аз тръгвам и той тръгва към мен,и аз пак на спирачката,абе ужас:???:

Derry
24-01-2011, 15:15
Та на въпроса-да, един шофьор трябва да си усеща спирачния път и поведението на колата.Аз съм карал кола и с галоши, ама не съм бутал никой, нито съм катастрофирал, не е на алфата, на друга-да уточня.

Има едно упражнение, слагаш на пътя клонче, празна пластмасова бутилка или нещо лекичко, след това се засилваш с 90 км/ч към обекта. Целта е да спреш максимално близко.

fred
24-01-2011, 18:42
Има едно упражнение, слагаш на пътя клонче, празна пластмасова бутилка или нещо лекичко, след това се засилваш с 90 км/ч към обекта. Целта е да спреш максимално близко.

Още по добро упражнение е просто да следиш цялостната пътната обстановка, къде и как караш, като и да познаваш състоянието на колата-за 30 години шофьорски стаж това никога не ме е подвело, а съм карал пълни тарялсници по соц време и близките години след това.Таралясник, но без дефекти, виж гуми с грайфер, но на 20 години, да,
Карал съм и чисто нови возила, разлика в това поведение не трябва да има, разликите се усещат с акъл, който го няма е друг въпрос.И с мазерати няма да му дойде
Eстествено, не призовавам да карате с криви гуми, различни амтортисьори, пукнати спирачни маркучи или без накладки, дискове, и т.н. дажа наабарот-требе да са у норма

morfius
24-01-2011, 20:59
И понеже открих деня с кретен, да завърша с друг... с типичното возило Голф 1.
Пред мен една маршрутка наби аварийки и спря както само те си могат, избягах леко в ляво но в лентата си, а селяндура с гоуфа който уж беше на дистанция зад мен се опита да ме прескочи през насрещното и се изнерви, че не се набутах в маршрутката само и само да му освободя пътя.
3 преки след това шари наляво надясно зад мен, чудейки се как да ме изпревари и да ми докаже, че е по по най... и накрая го направи по най-малоумния начин, срещу колите в насрещното, едва не направи челен удар изпреварвайки мен и колата пред мен.
Човечеца пред мен изтръпна от голфаджийския устрем и скочи на спирачките, при което говедото доволно от себе си и незабелязващо светкавиците на колата която щеше да удари се намести в колоната пред нас.
Само за да спре 20 метра по-надолу и да паркира...
Нямам думи просто :online2long:

koolio
24-01-2011, 21:20
И понеже открих деня с кретен, да завърша с друг... с типичното возило Голф 1.
Пред мен една маршрутка наби аварийки и спря както само те си могат, избягах леко в ляво но в лентата си, а селяндура с гоуфа който уж беше на дистанция зад мен се опита да ме прескочи през насрещното и се изнерви, че не се набутах в маршрутката само и само да му освободя пътя.
3 преки след това шари наляво надясно зад мен, чудейки се как да ме изпревари и да ми докаже, че е по по най... и накрая го направи по най-малоумния начин, срещу колите в насрещното, едва не направи челен удар изпреварвайки мен и колата пред мен.
Човечеца пред мен изтръпна от голфаджийския устрем и скочи на спирачките, при което говедото доволно от себе си и незабелязващо светкавиците на колата която щеше да удари се намести в колоната пред нас.
Само за да спре 20 метра по-надолу и да паркира...
Нямам думи просто :online2long:

В такива случаи малко саморазправа не е излишна. Поне месец ще му държи влага, а и ти ще избиеш малко отрицателна енергия.:choice:

ves_v8
25-01-2011, 12:19
В такива случаи малко саморазправа не е излишна. Поне месец ще му държи влага, а и ти ще избиеш малко отрицателна енергия.:choice:
Е то това е все едно да включиш телевизора и да спориш с него и да го убеждаваш в твоето! С голфаджии съм се отказал да споря и дори да си губя времето и силите да се саморазправям.....след като последният път един удари на брат ми Зафирата отзад и ние такива слизаме от колата и двамата и ония се провиква от Голфа: "абе ти що мъ удари бе, ся шъ слеза дъ тъ набия":shutup:
При положение, че ние сме двама лонгури по 2 метра, а ония сигурно беше 1.60...
Според мен най-правилното беше това което направихме по нататък...а именно да си тръгнем. Гоуфаджия и акъл....съвместимост точно колкото кекс и кисели краставички

dilian alfa gtv
25-01-2011, 20:34
Истината според мен е в годишните технически прегледи,но от горчивия ми опит в тази област мога съвсем отговорно да заявя ,че 80% от автомобилите тогава ще бъдат спрени от движение.

голямата риба
18-02-2011, 19:21
Иво може би имаш предвид нещо такова:

Та да споделя и аз малко "челен" опит в борбата със шибаната щанга и още по такованите тампони.

След поредната смяна и разтропване за по-малко от 10 000 км, ама тропане... мислех си че цялата ходова част е заминала по дяволите, а се оказа само тампони на предната щанга.
Та бях му казал на моя майстор ( Румен - клубния на Алфа форума) че ми е писнало до немай къде и му викам слагай подложки от ангренажен ремък - бях чел за подобен номер в тази тема.

Та .....вика , споко - не се прави така, и сътвори следното решение.
Свали скобите на тампоните и завари дебела около 1 мм метална планка. ( с червено на картинката)
Цялото решение изглежда като на картинката ( ще ме прощавате за некадърното рисуване с пеинт-а)

Монтира отново всичко със старите и разбити тампони... и не е мръднало от 4к км , че и нагоре.


за жалост и другите марки ги налазиха разни полит коректни личности