PDA

View Full Version : Алтернатор от алфа 145/146 боксер на алфа 33



terfenliata
03-10-2010, 23:34
Здравейте колеги,поради проблемите които създава фабричния алтернатор на алфа 33 реших по съвета на някой колеги да си монтирам алтернатор от алфа 145/146 боксер на моята кола алфа 33 1.7 IE 8 клапана.
Пиша тази тема за да знаят други колеги които ще слагат такъв алтернатор какви пречки ще имат при поставянето му.
1. Първата пречка са ушите на алтернатора на 145. На една от снимките съм снимал фабричния алтернатор на алфа 33, при него едното ухо е широко а другото тясно, при 145 и двете са широки. Вземате флекса и изрязвате ухото на алтернатора от 145 за да стане като това от алфа 33. Операцията е много лесна, особенно като се разглоби алтернатора.
2. Втората пречка е шайба за ремъка. Свалих шайбата от алтернатора на 33 и я монтирах на този от 145. Пасва си идеално. Монтирах алтернатора и тук ми започнаха мъките. След като сложих ремъка видях че ремъка на хидравличната помпа и този на алтернатора се допират.
Трябваха ми два милиметра за да ги раздалеча. Реших да изпиля широкото ухо на алтернатора с два милиметра за да преместя алтернатора назат. Това ми решение пропадна като забелязах че алтернатора е опрял във всмукателните колектори. Единственното решение беше да намеря шайба на коята задната част да е вдлъбната.
Сервиза в който си подържам колата е сервиз за алтернатори и стартери и имах голям избор от шайби.
След дълго търсене намерих шайба която да пасне идеално.
3. Третата пречка е ремъка на алтернатора.
Фабричния алтернатор на 33 е по къс от този на 145 и затова като реших да обтегна ремъка, алтернатора отново упря във всмукателните колектори. Алтернатора имаше много малък ход зз обтягане. Трябваше да сложа по къс ремък. Размера на този от хидравличната помпа пасна идеално.
4. Четвъртото и последно е отстраняване на буксата на фабричния алтернатор и запояване на кабелни обувки тип уши /така ги нарече майстора/
След всички тези премеждия алтернатора от 145 беше монтиран на колата.
Като запалих колата, първото нещо което забелязах е че, лампата на акумулатора изгастна в момента в които двигатела запали, не се налагаше да подавам газ. Майстора замери при включени фарове и парно акумулатора и стойностите бяха 14.2 , думите му бяха перфектно.
Не знам как е при карбураторните и 16V версии но при 8V IE всмукателните колектори пречат.
Това бяха моите премеждия при поставянето на алтернатор от 145 на 33.
Ако някой знае по лесен начин на тази операция нека сподели.

Bobi_33
04-10-2010, 00:12
Темата я правя "Важна" , ако някой има какво да допълни да пише, но без спам!!!

Kris
04-10-2010, 00:37
Липсата на лопатките отпред може ли да създаде някакви проблеми?

Bobi_33
04-10-2010, 00:53
Липсата на лопатките отпред може ли да създаде някакви проблеми?

Не. В алтернатора на 145/6 вътре на ротора има перка за охлаждане.

valentino
04-10-2010, 10:04
При 33ките/първа серия/ монтажа е по-лесен поради липсата на хидравличната помпа ушите не съм ги пипал ремъка ми доиде малко къс но го замених кабелните обувки си паснаха точно това е не знам при мен така по лесно стана и аз самия не очаквах че ще се получи!

mordohy
04-10-2010, 11:21
По тая тема съм писал преди година и нещо, ама кой да чете. Ще напиша пак, как става, без да се усуква ремъка и да го сменявате на всеки 1000 км.
Първо сваляте шайбата и изпилвате ребрата и част от опорната стена на лагера.Най-добре на струг, но ако се внимава, става и с малък флекс.Идеята е да спечелиме около 5-6 милиметра, шайбата да влезе по-навътре.Без тая операция, старата шайба няма да легне на оста добре.
Минаваме на основата за основния болт. Изпилваме я в задната част около 2-3 мм. Това предполага шайба със същата дебелина, която подлагаме между стоманената планка и динамото. Идеята е динамото да мине още по-назад.
С тези две операции си гарантираме, че шайбата ще е в идеална позиция, спрямо другите две шайби.
Обтегача аз го смених с такъв от голф. Малко се модифицира с чук и наковалня. Освен това се премества на следващия болт. Изобщо с обтегача вариантите са много и е въпрос на възможности и лични решения.
Ремъка е 850.Това е важно, защото със стандартния ще берете ядове.
Като направите всичко това, ще установите, че динамото опира в колектора. По-точно единия извод за едната фаза и извода за оборотомер.
На 1.4 мотора, просто изрязах пластмасата на капака в участъка и свих връзката. Извода W го изрязах, защото не ми трябва.
На 1.7 вместо да се занимавам с излишни простотии, изрязах от гумена лента 20 мм подложки и повдигнах колектора. Сега пасва идеално и има 4-5 мм разстояние.
Това с гумената лента е само за проба и не го правете. Тя не държи на бензинови пари и...
Тия дни, ще си изрежа от гетинакс или нещо подобно нови подложки.
Това за хевиметъла, а сега за окабеляването.
Не се занимавайте със старите кабели, а си сложете тия от новия генератор.Силовия е по-дебел и тока не се губи. Възбудителния е все тая, как ще го направите.Дали на стария ще му сложите нова кабелна обувка или на новия при връзката при стартера.

TishO
05-10-2010, 18:44
Това със алтернатора смятам да го направя тези дни но имам някои друг въпроси.
От какъв двигател трябва да е има ли разлика дали ще е от 1.3 1.6 или 1.7 16в.??
и за планката ако нямам от голф моита няма ли да стане за първо време???
И за коя пластмаса става дума че трябва да се изреже тази в задната част на алтернатора ли????

На старата ми 33-ка беше направен по този начин

57694

57695

mordohy
05-10-2010, 22:19
Моя е от 1.6 боксер и ми е създавал посочените проблеми. Възможно е при други модификации на други мотори, да е по-лесно. Все пак описаните от мене неща са верни и ако някъде не се налага интервенция- още по-добре.
При мене, отклонението от диаметъра е само 15 градуса и това наложи преправяне на обтегача.
Накратко: гледате ремъка да е в една плоскост с шайбите.
Сега слагам друг , още по-мощен генератор, заради усилвателя, но това е вече друга бира.

terfenliata
06-10-2010, 15:58
Колега RealSeX, можеш да си ползваш твоя оптегач, но трябва да си намериш шайба със същия размер./като тази на снимките от 1до 5/.Вътрешния диаметър на шайбата, този на който ляга ремъка трябва да е същия като на твоята шайба или малко по малък.Ако е по голям алтернатора ще зарежда само при по високи оборотити на двигатела кое то не е желателно.
На снимките от 6 до 9 ми е фабричната шайба. С нея става по описания от колегата mordohy начин.
Отвора на шайбата за оста на ротора е еднакъв на почти всички алтернатори от леки коли.

TishO
07-10-2010, 17:08
Мерси колега това за шаибите го разбрах!!!!!!!!!
Имам друг въпрос алтернатора от 155 2.0 142к.с. става ли защото като ги гледам външно си приличат но съвместим ли е с боксера. Или нямат нищо общо.???
Понеже имам един такъв под ръка и се чудя да си изпиля ли шаибата и после да се окаже че не става и да остана с празни ръце :hmm:

terfenliata
07-10-2010, 19:34
Става, стига да намериш начин да го монтираш.

TishO
07-10-2010, 21:44
Е не е ли същия като на боксерите????

TishO
10-10-2010, 12:06
Днеска направихме една реставрация на старото динамо и тока ми се качи на 14.00 :strong: това добре ли е или още доста иска:?:!!!!!!!!

Bobi_33
10-10-2010, 12:14
Днеска направихме една реставрация на старото динамо и тока ми се качи на 14.00 :strong: това добре ли е или още доста иска:?:!!!!!!!!

14 Волта е много добре, но 14 кога? идеята е да се мери при включени всички мощни консуматори. Включваш парното на 4, отопление на задно стъкло, фарове (те цяла зима са задължителни), чистачки, музика и тогава мериш. С тези включени консуматори, дори и 13.5 волта да държи е перфектно.

TishO
10-10-2010, 16:51
ами с парното на макс и фаровете ми показа 13.84 нещо такова ще пробвам + чистачки и подгрева на задното стакло да видим до колко ще падне

Stoian_wolf
16-10-2010, 10:19
ехееее колеги много ви благодаря за тази информация, и аз смятам да го сменя защото ме дразни много това дето не угасва с паленето на мотора.обещавам и аз да напиша за премеждията.
моята е 1.4 и.е:afro:

morrty
27-10-2010, 11:56
Днес загледах един генератор от опел кадетт А , не дели по нищо от моя на 33ката 1 към 1,дали е възможно и тои да има тези проблеми с зареждането както 33то.До сега не съм виждал Опел да не зарежда.

mordohy
27-10-2010, 21:46
Тия опели са с Магнет Марели, а те нямат тия проблеми.
Пак казвам, че всичките проблеми идват от диодите. Без да го пробвате не го слагайте, ако е бошов.

Bobi_33
13-12-2010, 00:43
Братя скрапери, имам едно алтернаторче Марели (даааа, на 1-ва серия 33 слагат и Марели) дето го бях забравил в мазето с изгоряло реле. Ако на някой му трябва му го подарявам. Само дето не знам има ли релета за тия алтернатори по магазините и колко струват. Но като цяло моите наблюдения върху Марели алтернаторите сочат, че те държат много по-стабилно и по-високо напрежение от лайняния немски Бош.

Та ако на някой му се занимава да проверява и издирва реле за Марели, да идва и да го отнася.

mordohy
14-12-2010, 21:45
Пу за мене!!!
После пак някой закъсал ще го отмъкне, ама ей така за спортна злоба ще го оправя!
Тури го в сервиза!

Bobi_33
14-12-2010, 22:18
Пу за мене!!!
После пак някой закъсал ще го отмъкне, ама ей така за спортна злоба ще го оправя!
Тури го в сервиза!

Готово! Кога ще ми дойдеш на гости? Черпим с хубаво кафе.

morrty
19-12-2010, 11:38
Мордихи ти Бошовете моешли да ги лекуваш,или са безнадежно болни още от конвеира в Германията.

mordohy
19-12-2010, 20:17
Те са доста болни, но не и безнадежно!
Лекувам ги разбира се, но нали разбираш, че само за пртиятели!
При тия интервенции, дето им правя, няма гаранция за нищо, преди да минат 2-3 часа.
Освен това, забрави за естетиката!

kolev
29-12-2010, 16:09
колеги, то се е видяло че няма да пусна снимки на модификацията на таблото с резистор и затова ще ползвам такива от алфаоунър. маха се само козирката на таблото и на червената букса между зеления и розовия кабел - т.е. между 4-тия и 6-тия от ляво на дясно се поставя мощния резистор който байпасва лампата за таблото. в случая колегата е ползвал втора лампа, което върши същата работа. ето какво съм писал защо се прави това.


при 33 проблемите са няколко
-крушката в таблото играе много важна роля за добрата работа на алтернатора
-лоши връзки по дебелите кабели
-най-вероятно смотана схема на регулатора на алтернатора

на брата на 33-ката след пълна ревизия на алтернатора-смяна диоден блок, смяна регулатор и нови четки - ефект нямаше. чак когато сменихме крушката с резистор, алтернатора почна да работи с тръгването на двигателя и да дава що-годе добри напрежения. скоро не сме го мерили, ма не се е оплаквал.
следващия път ако има проблеми, ще пробваме експериментално с външен електронен регулатор за лада, че ми се подмята един.


през тая лампа ротора на алтернатора първоначално получава захранване за да може самия алтернатор да почне да генерира електричество.
много е важен тока към ротора, който зависи от съпротивлението на лампата. това съпротивление нараства значително когато лампата свети, от стареене на жичката на лампата също има покачване на това съпротивление. към това се прибавя също съпротивлението от старата ел. инсталация. колкото по-голямо е съпротивлението, толкова по-малък е тока през крушката и толкова по-бавно реагира алтернатора.
проблема се решава като се замени крушката с резистор с еквивалентно съпротивление и мощност 10вата. стойността я смятахме. за индикация се ползва червен светодиод с последователно свързано резисторче 680 до 820 ома и двете свързани успоредно на големия резистор.


1. индикация
2. първоначално захранване на ротора
3. ограничаване на тока през ротора
по точки 2 и 3 тя не се справя особено добре, затова се заменя с резистор, а индикацията се прави със светодиод и токоограничаващо резисторче за светодиода, както е направено при 145.

ще питаш що му трябва ток на тоя алернатор.
при динамото имаш статор изграден от постоянен магнит и ротор който произвежда електричество . при него влиянието на оборотите на въртене е изключително важно за това какво ще се получи на изхода.
при алтернатора статора е от намотки и той е този който произвежда електричество. за тази цел му трябва въртящ се магнит. тази роля играе ротора който е ел. магнит. регулатора регулира тока през ел. магнита като по този начин алтернатора е много по-устойчив на промяната на оборотите. примерно при намаляне на оборотите , регулатора повишава тока в ротора и изхода се запазва равен.
понеже ротора е ел. магнит , в началото трябва да го захраним. е , това става през крушката на таблото.


ние свалихме таблото и сменихме всички крушки със светодиоди. ползват се резистори 0,125вата. за бял или син светодиод се ползват съпротивления 680ома или 750ома. за червен,оранжев,зелен 820ома или 750ома. издърпва се крушката от пластмасовото цокълче , запоява се последователно на светодиода едно съпротивление, така че то да може да влезе в цокъла. става все едно е крушка. ползват се 5мм високояркостни светодиоди с широк ъгъл. има значение на къде е светодиода.
мощния резистор за алтернатора се запоява за букса която е централно отзад на таблото. между буксата и капака на таблото има достатъчно място. трябва да се види по схемата коя е буксата и да се проследят кабелите.единия край на резистора се запоява на плюс от контакт, другия-на кабела от алтернатора за лампата.
по принцип можеш да не сваляш таблото, да оставиш крушката и да добавиш мощния резистор. сваляш капака на таблото, откачаш буксата и запояваш резистора.


така момчета, крушката на алтернатора май е била 2 вата, мощния резистор който сме сложили е със стойност 68ома 5вата - ей такъв
http://eshop.bg/eshop3/index.php?url...&get_keys=myid
може и 56ома да се сложи-ще минава малко повече ток,което може да компенсира по-лоша инсталация. ако има място за 10ватов, още по-добре.
замерихме напрежението и сега след като са се напаснали четките и резултата на празен ход е 14,41 , абсолютно всичко включено - 13,56 -това всичкото е на празен ход. изглежда това е максимума на който е способен тоя алтернатор с тоя регулатор. направи ми впечатление че регулатора не реагира достатъчно бързо на мигачите , което говори лошо за схемата му, но като цяло мисля че е перфе.

ето я самата тема в алфаоунър по същия проблем
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/217685-alternator-problems-5.html#post3689370

а ето как се сваля таблото
http://www.alfa-restoration.co.uk/diallights/index.htm

kolev
17-04-2012, 11:17
момчета, сложихме бърз дигитален волтметър на 146-цата. първо да кажа че всичко по инсталацията е ток и жица.с недозареден акумулатор на празен ход - 14,4 . с включени - габарити+къси+стопове+вентилатора в купето на макс+ чистачките на макс+подгрев на прозорците падна под 13,5 , а с аварийките напрежението почна да се клати и до 12 и нещо в такт с тях.
ревизирания оригинален алтернатор с ревизирана инсталация на брата на 33 съвсем уверено ви казвам че работи по абсолютно същия начин и от замяната на бош с друг бош няма никакъв смисъл. който не вярва, да мери.

Bobi_33
17-04-2012, 16:32
Това е на празен ход или и в обороти? Щото ако е само на празен ход има и тогава решение - по-малка шайба на алтернатора и готово.

kolev
17-04-2012, 16:51
да, това е на празен ход. на 146 всичко работи както е било предвидено. тоест няма проблеми никакви.
искам да кажа че алтернаторите бош на 33 3-та серия и 146 боксер се държат по идентичен начин и поставянето на алтернатор от 146 на 33 е безсмислено.
в обороти също са мерени, там е малко относително с измерванията ама двата пак идентично се държат.
причината да се държи кофти алтернатора на 33 е в крушката за заряд на таблото.

becksalfa
17-04-2012, 21:12
много полезна тема поне за мен,защото имам проблеми със зареждането и смятам да пробвам това с резистора.

mordohy
17-04-2012, 21:53
А проблема не е в крушката , а в маломощните диодчета, дето захранват реле-регулатора.
За това, още 1 ампер помощ от резистора или лампата не им е излишен.

MrX
12-08-2012, 09:31
Такаааам, реших и аз да се избавя от светещата лампа на таблото и едва зареждащия алтернатор. Сдобих се с алтернатор от 145 1.7 16V (благодарности на колегата Събев) и се започна четене, сравняване. На пръв поглед "новият" алтернатор е малко по-голям на размери, едното ухо малко стряскащо, ремъчната шайба за друг тип ремък. Поставих ги един до друг с фабричния на 33, щракнах няколко снимки и седнах да умувам как да се получи. Прочетох тази тема и се постреснах, стругари, други шайби, специални болтове, стойки от голф ........ И реших да си действам от по-лесно към по-сложно. Като за начало едното ухо беше редуцирано до съпоставимо с оригиналния алтернатор, смених ремъчната шайба с теази от оригиналния и сложих шайба 5 мм за да не опира, намерих някакъв по-къс ремък и в коша. И оооо чудо, алтернатора заспа на мястото си с едно изключение, малко бягаше съосието( ремъчната шайба идваше една много малка идея по-напред от другите две). Махнах подложната шайба 5мм и сложих по-тънка, нещата заспаха. След малко завиване на болтове и гайки всичко беше готово за момента на истината. Ключ, контакт, запалване и изненадааа, лампата угасна заедно с другите. Опнах жиците на мултицета и останах доста доволен - 14.32 на празен ход без консуматори, 14.05 с всичко включено. И най-големия кеф - "новият" алтернатор не опира в паяка и няма нужда от модификациЙ.

Kris
13-08-2012, 15:22
Отзаде има ли голяма игра с буксата

mordohy
13-08-2012, 16:43
Отзаде има ли голяма игра с буксата
Няма.
Слагаш на силовия 8 мм кабелна обувка, а на другия 5мм и си готов.
Най-добре е да си вземеш алтернатора с кабела от 154/6. Тогава няма такива упражнения.

MrX
13-08-2012, 21:33
Отзаде има ли голяма игра с буксата

Нов силов кабел с уши от двете страни и слагане на накрайник с ухо на тънкия кабел.

Bobi_33
13-08-2012, 21:44
Нов силов кабел с уши от двете страни и слагане на накрайник с ухо на тънкия кабел.


Мдааа, и аз си сложих нов, по-дебел, все пак е по-мощен алтернатора, добре е и кабела да е по-якичък.

mordohy
13-08-2012, 21:56
Мдааа, и аз си сложих нов, по-дебел, все пак е по-мощен алтернатора, добре е и кабела да е по-якичък.

Такъв е оригиналният кабел на това динамо. Силовата клема също е подсилена.

Bobi_33
13-08-2012, 22:20
Такъв е оригиналният кабел на това динамо. Силовата клема също е подсилена.

Именно. Аз даже и кабела от стартера до акумулатора съм го сменил с по-дебел. За по-сигурно. ти в мен съмняваш ли се? :paddle::-P

Kris
07-09-2012, 22:00
Колеги, колко кабела имате на старата букса? Аз имам зелен (тънкия) и два еднакво дебели предполагам силови ?

mordohy
07-09-2012, 22:39
Колеги, колко кабела имате на старата букса? Аз имам зелен (тънкия) и два еднакво дебели предполагам силови ?
Тия двата дебелите са силовите. Два са, защото старите имат по две кабелни обувки.
Или на тях слагаш една 8 мм или си намери оригиналния

kolev
08-09-2012, 08:01
двата червени отбелязани В+ са заедно и от алтернатора отиват на стартера и от там на акумулатора.
всъщност силовата линия е акумулатор-стартер-алтернатор.
третото кабелче отива на лампата за зареждане на таблото и служи и за първоначално възбуждане на ротора на алтернатора.
освен това на 33-ковия има още една букса отделно където се закача кондензатор.
на стартера (по точно на соленоида му) имаш пак 3 връзки. на едната е закачена шина която се вижда как влиза от соленоида към четките на стартера. на другата е всичко де що е + и 3-тата е + от контактния ключ за задействане на стартера.

becksalfa
17-09-2012, 11:52
колата ми зарежда 13,7в. на празен ход. сложих един резистор 56 ома 5 вата,както писаха в предните постове.сега динамото зарежда 13,9 на празен ход и 13,6 с включени светлени.Въпроса ми е трябва ли да сменя крушката с диод и резисторче или да я оставя така.

kolev
17-09-2012, 12:14
не е нужно!

ПП
сега гасне ли лампата на таблото за зареждането веднага.

becksalfa
17-09-2012, 14:06
да веднага гасне.преди трябваше да и подам повече газ.

kolev
17-09-2012, 14:56
като покараш няколко дена да ти се дозареди акумулатора пак измери. вероятно ще видиш 14,4 на празен ход ;)

Kris
17-09-2012, 23:41
пфф... Колев, по-лесно да сложа един резистор отколкото да сменят динамото?

mordohy
18-09-2012, 04:37
пфф... Колев, по-лесно да сложа един резистор отколкото да сменят динамото?
Maй още не разбираш защо ги сменяваме.

kolev
18-09-2012, 10:33
пфф... Колев, по-лесно да сложа един резистор отколкото да сменят динамото?

и питаш. направи си извода сам

замяна с алтернатор от 145/146
+гасне лампата веднага-алтернатора тръгва без форсиране
+по-добра работа на алтернатора при ниски обороти
+по-голяма мощност... ама имаш ли нужда от нея в 33 изобщо
-твърде сложен монтаж
-промяна по инсталацията
-проблеми с ремъци,ролки,обтягане,колектор

оригинален + резистор
+гасне лампата веднага-алтернатора тръгва без форсиране
+по-добра работа на алтернатора при ниски обороти
+елементарен и евтин монтаж
+всичко се запазва както си е оригинално
+/- оригиналния алтернатор може да отдаде 65А ток което е ~900 вата, а този от 145 - 85А което е ~1100-1200 вата
при ниски обороти обаче двата алтернатора са на кантар...

на мен ми е ясно защо се хвърляте на замяната на алтернатори - вижда ви се сложно и по като да върши работа :D
лично аз от измерванията на двата алтернатора съм си направил извода че замяната е безсмислена.

ПП
при 145 индикацията в таблото е със светодиод, а възбуждането на ротора на алтернатора е през резистор успоредно на индикацията -тоест резистора който се поставя в таблото на 33 прави точно това.


Maй още не разбираш защо ги сменяваме.
щото имате излишни части от 145 и много свободно време :D

mordohy
19-09-2012, 12:43
и питаш. направи си извода сам

замяна с алтернатор от 145/146
+гасне лампата веднага-алтернатора тръгва без форсиране
+по-добра работа на алтернатора при ниски обороти
+по-голяма мощност... ама имаш ли нужда от нея в 33 изобщо
-твърде сложен монтаж
-промяна по инсталацията
-проблеми с ремъци,ролки,обтягане,колектор

оригинален + резистор
+гасне лампата веднага-алтернатора тръгва без форсиране
+по-добра работа на алтернатора при ниски обороти
+елементарен и евтин монтаж
+всичко се запазва както си е оригинално
+/- оригиналния алтернатор може да отдаде 65А ток което е ~900 вата, а този от 145 - 85А което е ~1100-1200 вата
при ниски обороти обаче двата алтернатора са на кантар...

на мен ми е ясно защо се хвърляте на замяната на алтернатори - вижда ви се сложно и по като да върши работа :D
лично аз от измерванията на двата алтернатора съм си направил извода че замяната е безсмислена.

ПП
при 145 индикацията в таблото е със светодиод, а възбуждането на ротора на алтернатора е през резистор успоредно на индикацията -тоест резистора който се поставя в таблото на 33 прави точно това.


щото имате излишни части от 145 и много свободно време :D
Свободно време не, но ако имаш Тарантула в багажника за усилвател, ще ти трябва твърдия генератор на 145/6.:Tease:

kolev
19-09-2012, 13:40
е тогава ще ти трябва и втори акумулатор + тапи за уши и визитка на стъклар в джоба :D :D :D

MrX
20-09-2012, 18:15
и питаш. направи си извода сам

замяна с алтернатор от 145/146
+гасне лампата веднага-алтернатора тръгва без форсиране
+по-добра работа на алтернатора при ниски обороти
+по-голяма мощност... ама имаш ли нужда от нея в 33 изобщо
-твърде сложен монтаж
-промяна по инсталацията
-проблеми с ремъци,ролки,обтягане,колектор

оригинален + резистор
+гасне лампата веднага-алтернатора тръгва без форсиране
+по-добра работа на алтернатора при ниски обороти
+елементарен и евтин монтаж
+всичко се запазва както си е оригинално
+/- оригиналния алтернатор може да отдаде 65А ток което е ~900 вата, а този от 145 - 85А което е ~1100-1200 вата
при ниски обороти обаче двата алтернатора са на кантар...

на мен ми е ясно защо се хвърляте на замяната на алтернатори - вижда ви се сложно и по като да върши работа :D
лично аз от измерванията на двата алтернатора съм си направил извода че замяната е безсмислена.

ПП
при 145 индикацията в таблото е със светодиод, а възбуждането на ротора на алтернатора е през резистор успоредно на индикацията -тоест резистора който се поставя в таблото на 33 прави точно това.


щото имате излишни части от 145 и много свободно време :D

-твърде сложен монтаж -Не
-промяна по инсталацията - Мининални
-проблеми с ремъци,ролки,обтягане,колектор - Никакви

Това е положението при 1.7 16V. Да, занимание е за 2-3 часа когато налучкваш, но ако информацията я имаш преди начинанието за по-малко от час си готов. Това не означава, че омаловажавам метода с резистора.

mordohy
20-09-2012, 20:09
Метода с резистора е съвсем друга бира. По точка едно и две се има в предвид не 1.7 16 в, а останалите кочини. Там нямаш това разточително разстояние.
По принцип не знаеш ли и не питаш, става мазало!:grandpa:

Bobi_33
20-09-2012, 20:22
Ми аз моя алтернатор от 145 го монтирах преди 3 години и тогава май друг не го беше правил, демек нямах жокери, ма за 1 час го сложих на колата. Няма нищо сложно и некаква философия.

mordohy
20-09-2012, 20:32
Ми аз моя алтернатор от 145 го монтирах преди 3 години и тогава май друг не го беше правил, демек нямах жокери, ма за 1 час го сложих на колата. Няма нищо сложно и некаква философия.

Не се дуй, защото ти си си един добре угоен от всякъде жокер.
Боби , пишем за тия , на които им е трудно, но продължават да ръчкат:choice:

firedragon
07-11-2014, 17:54
Да взема да напиша и аз някой ред тук макар и не точно за 33. В 155 системата за зареждане е почти същата като в 33 (да не кажа същата,само алтернатора е различен). Реших вчера да си измеря напрежението на празен ход с предположението,че ще е под 13.8 и въоръжен с резистор 68 ома 5 вата ще си реша проблема. Да ама не,закачам и гледам с ужас 14.7 на празен ход, с всичко което е електрическо по колата включено 14.5 .Псувам си и се подготвям психически да си взимам нов регулатор. И така днес след 4 часа дърпане,бутане,псуване, сложих новия регулатор и вече всичко е ток и жица. На празен ход 14.5, с всичко включено 13.8. Няма нужда вече да се подаде газ, за да изгасне лампата и когато са включени мигачите вече не ми премигват всички други крушки. Едно нещо ми направи впечатление на новия регулатор. Между една от четките и маса имаше съпротивление 180 ома,което на стария оригинален бошовски регулатор го няма. Та въпроса ми е това правилно ли си мисля е товарно съпротивление с цел по-бързо възбуждане или е някаква друга шашма?

mordohy
07-11-2014, 20:27
Съпротивлението е шунтово. Служи да шунтира тока на самоиндукция, когато се получават искри от четките. На старите кочини е без особено значение, но на по-новата електроника може да изиграят лоша шега. Сега, на по-новите динама има и на изхода на динамото не само кондензатор, но и диод. Понякога напреженията достигат до 60-70 волта. Импулси с малка мощност като ток, но с повишено напрежение.
Поне аз това виждам и си фантазирам по картинка!