Log in

View Full Version : проблем с акумулатора



kotkatapz
06-10-2010, 17:40
а бе от Пазарджик сам и ми отиде акумулатора можете ли да ме насочите от къде да си купя за 146 1.6 twin spark

endeavour
06-10-2010, 18:04
а бе от Пазарджик сам и ми отиде акумулатора можете ли да ме насочите от къде да си купя за 146 1.6 twin spark
Аз всичките си коли досега съм карал и продължавам да карам само с акумулатори на" Елхим-искра" - Пазарджик и просто съм доволен . Зависи какво търсиш .

kotkatapz
06-10-2010, 18:16
emi 146 ts 1.6v се води и искам да разбера по подробно за тая кола че я имам от 1 година и почна да дава дефекти

Колега, пиши на КИРИЛИЦА!
tonov

pe60
06-10-2010, 20:16
а бе от Пазарджик сам и ми отиде акумулатора можете ли да ме насочите от къде да си купя за 146 1.6 twin spark Колега,щом си от Пазарджик вземи си ЕЛХИМ от заводския магазин.Там са винаги пресни,което е много важно и цените са заводски. Магазинчето се намира на паркинга пред самия завод. Вземи си 55 ампера,бяха около 100лв.

kotkatapz
06-10-2010, 23:35
Мерси много за информацията ще ида да си взема :bowdown::bowdown:

reptli
08-10-2010, 10:43
Ако може да използвам темата на колегата и да задам един въпрос :roll: Подлежи ли на допълване или на зареждане сухият акумулатор и колко време да го зареждам?Благодаря! :)

kolev
08-10-2010, 11:48
вероятно питаш за необслужваем акумулатор. ако наистина е такъв - нищо не му се прави. ако е псевдо и са му скрити капачките на клетките под пластмаса- долива се дестилирана вода. ако не знаеш как се прави, рискуваш да се изгориш или ослепиш, по-добре го занеси в магазин за акумулатори да ти го обслужат. иначе за зареждането, зависи колко е разреден и какво ти е зарядното. ако е от най-простите, елементарната сметка е - капацитета на акумулатора делен на тока на зарядното = на времето.
примерно 60амперчаса делено на 5 ампера ток на зарядното = 12 часа , това при напълно разреден акумулатор.
акумулатора се зарежда на проветриво място с развити капачки.

reptli
09-10-2010, 00:41
вероятно питаш за необслужваем акумулатор. ако наистина е такъв - нищо не му се прави. ако е псевдо и са му скрити капачките на клетките под пластмаса- долива се дестилирана вода. ако не знаеш как се прави, рискуваш да се изгориш или ослепиш, по-добре го занеси в магазин за акумулатори да ти го обслужат. иначе за зареждането, зависи колко е разреден и какво ти е зарядното. ако е от най-простите, елементарната сметка е - капацитета на акумулатора делен на тока на зарядното = на времето.
примерно 60амперчаса делено на 5 ампера ток на зарядното = 12 часа , това при напълно разреден акумулатор.
акумулатора се зарежда на проветриво място с развити капачки.

Тази формулка не я знаех:th_up: Още онзи ден проверих дали капачките не са под пластмаса но не са..явно е необсужваем.Вероятно е за смяна.
Става въпрос за колата на една девойка,която ми обяснява,че след като е карала с пуснати фарове,музкика,парно и тн.,изгася колата и след две мин. няма сили да завърти.След 30 мин. най-вероятно акумулатора се "възбужда" и си пали
Проверих дали алтернатора зарежда,всичко е ок.

ScuderiaAlfaCorse
09-10-2010, 19:06
Искам да ползвам темата на колегата , за да ви попитам следното...значи тая сутрин усетих , че запалих малко по - трудно от нормалното , но запалих !
А след работа едвам едвам завъртя и след третия опит запалих... Днес ходих да го замерят и казаха, че е ок динамото също зарежда...
Слизам преди 1 час и пак същия филм не може и да завърти !
Ако може да помогнете с нещо ще съм ви благодарен !
Колата е 146 1.9 jtd 99г.
Акумулатората е Старт 75 Аh закупен от предния собственик преди 4 месеца уж....
В момента го сложих да се зарежда и утре сутрин ще пробвам пак.

spe4elist
09-10-2010, 19:10
...
Проверих дали алтернатора зарежда,всичко е ок.

Тези симптоми са на недобре работещ алтернатор. Та, като провери - какво отчете?

Zarini
09-10-2010, 19:19
Искам да ползвам темата на колегата , за да ви попитам следното...значи тая сутрин усетих , че запалих малко по - трудно от нормалното , но запалих !
А след работа едвам едвам завъртя и след третия опит запалих... Днес ходих да го замерят и казаха, че е ок динамото също зарежда...
Слизам преди 1 час и пак същия филм не може и да завърти !
Ако може да помогнете с нещо ще съм ви благодарен !
Колата е 146 1.9 jtd 99г.
Акумулатората е Старт 75 Аh закупен от предния собственик преди 4 месеца уж....
В момента го сложих да се зарежда и утре сутрин ще пробвам пак.

Тоя филм се получава и при здрав акумулатор, но окислени клеми и кабелни обувки - следва едно хубаво изстъргване до блестящ метал, цапване с техн. вазелин или грес и добро притягане ... ама този, който ти го е замерил и ти е казал, че е ОК, би трябвало да е пределно наясно с това "проблемче" и да го е отстранил!

ScuderiaAlfaCorse
09-10-2010, 19:46
Клемите не са окислени и бяха затегнати добре колега.
Подозирам , че някъде имам утечка ама не мога да разбера къде , но странното е , че досега палих без никакви проблеми и сега като застудя се появи този проблем.А човекът дето ми замери акумулатора днес само ми провери колко волта ток държи и дали зарежда динамото...

reptli
10-10-2010, 00:38
Тези симптоми са на недобре работещ алтернатор. Та, като провери - какво отчете?

като запали колата отчете 14волта и малко,пусна консуматори и спадна на 13+.Като подаваше газ мисля,че не променяше волтажа :roll:

spe4elist
10-10-2010, 21:53
като запали колата отчете 14волта и малко,пусна консуматори и спадна на 13+.Като подаваше газ мисля,че не променяше волтажа :roll:

Ако приемем, че алтернатора зарежда добре, другата причина е утечка в купето. Не трябва да е повече от 50 mA.

reptli
11-10-2010, 00:49
Ако приемем, че алтернатора зарежда добре, другата причина е утечка в купето. Не трябва да е повече от 50 mA.

Как мога да я проверя?Акумулатора не е ли вариант според теб :roll:

Walker
11-10-2010, 01:46
Как мога да я проверя?Акумулатора не е ли вариант според теб :roll:


Откачаш минусовата клема и с ампермер хващаш клемата на акумулатора и кабелната обувка. Изчакваш да изгаснат лампите в купето, естествено всички консуматори трябва да са изключени.

Ток до 50 mA е добре. Ако е повече, трабва да се търси.
Първо се почва от консуматорите, които са слагани допълнително - музики, усилватели, антирадари и всичко подобно (незаводско) за което се сетиш...
:coolio:

spe4elist
11-10-2010, 04:20
Как мога да я проверя?Акумулатора не е ли вариант според теб :roll:

Откачаш минусовата клема на акумулатора. С мултицет, на положение за измерване на ток, закачаш единия край на мултицета на минуса на акумулатора, а другия край - минусовата клема на колата (затваряш веригата) и изчакваш около половин минута, за да изгаснат лампите в купето. Показанието не трябва да е повече от 50 mA. Ако и това показание е добре, отиваш в акумулаторен сервиз, да ти измерят акумулатора с товарна вилка (предполагам, че си нямаш такава в килера)...

ScuderiaAlfaCorse
11-10-2010, 18:09
Колеги при мен филма продължава...
Преди няколко дена имах проблем с паленето сутрин...и то изведнъж , преди това нямах ядове.Заредих акумулатора и колата запали... дотук добре , но след няколко опита за стартиране нямах ток стартера върти а няма никой...даже ми се занули километража и стрелките по таблото се завъртяха и върнаха пак в начално положение.Днес сутринта пак запалих , но на обяд пак не можах...
Смених акумулатра от пасата на баща ми 74А е неговия и запали.След около един час пак пробвах и не запали отново...а при последния си опит пак занули километража и стартера остана зацепен и не се върна...
Някой ако може да помогне с нещо да сподели.
Вариантите са два според мен или нов акумулатор или стартера е за ремонт.

---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:04 ----------

забравих да кажа колата е Алфа 146 1.9 jtd

endeavour
11-10-2010, 18:20
стартера остана зацепен и не се върна...
Колега,мисля че оттук трябва да започнеш... Всички майстори ми отписваха акумулатора, после генератора не беше наред... докато не си оправих стартера.

kolev
12-10-2010, 10:56
Колеги при мен филма продължава...
Преди няколко дена имах проблем с паленето сутрин...и то изведнъж , преди това нямах ядове.Заредих акумулатора и колата запали... дотук добре , но след няколко опита за стартиране нямах ток стартера върти а няма никой...даже ми се занули километража и стрелките по таблото се завъртяха и върнаха пак в начално положение.Днес сутринта пак запалих , но на обяд пак не можах...
Смених акумулатра от пасата на баща ми 74А е неговия и запали.След около един час пак пробвах и не запали отново...а при последния си опит пак занули километража и стартера остана зацепен и не се върна...
Някой ако може да помогне с нещо да сподели.
Вариантите са два според мен или нов акумулатор или стартера е за ремонт.

---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:04 ----------

забравих да кажа колата е Алфа 146 1.9 jtd

колега, ти като въртиш, чакаш ли да ти изключи подгрева на нафтата преди това. иначе както ти казаха, върви да премерят имаш ли утечка.

reptli
12-10-2010, 11:05
Откачаш минусовата клема на акумулатора. С мултицет, на положение за измерване на ток, закачаш единия край на мултицета на минуса на акумулатора, а другия край - минусовата клема на колата (затваряш веригата) и изчакваш около половин минута, за да изгаснат лампите в купето. Показанието не трябва да е повече от 50 mA. Ако и това показание е добре, отиваш в акумулаторен сервиз, да ти измерят акумулатора с товарна вилка (предполагам, че си нямаш такава в килера)...

Мерси,тези дни ще проверя за отечка ;)

ScuderiaAlfaCorse
12-10-2010, 18:24
колега, ти като въртиш, чакаш ли да ти изключи подгрева на нафтата преди това. иначе както ти казаха, върви да премерят имаш ли утечка.
Разбира се че чакам да изключи подгрева.Проблема е в стартера днес го свалиха пък да видим...

salih84
12-10-2010, 22:03
Здравейте,и аз да се включа в темата,дано колегата не се обиди,че и аз ще се включа.Днес имах подобен проблем не бях палил колата три дена и следобед като опитах завартя стартера, но много слабо и не запали от три опита,явно беше поослабнал акумулатора(така да се каже).Забравих да спомена колата е 1.9 тд.Миналата зима я оставях по 4-5 дена без да я паля в най-големия студ и си палеше от раз а сега е още топло.Заредих акумулатора и я запалих малко трудно и я закарах на при един приятел,който има малко сервизче и замерихме зареждането ,беше перфектно 14 волта.Обаче на него му направи впечатление, че като паля колата стартера нещо стърже и ми каза, че е много вероятно той да ми изяжда тока от акумулатора възможно ли е това?
Предварително благодаря за съветите!!!

spe4elist
12-10-2010, 22:06
Възможно е.

ScuderiaAlfaCorse
12-10-2010, 22:40
Напълно възможно е и в моя случай е точно такъв проблема , стартера ми дава на късо и става мазало...

cyberhill
03-01-2011, 19:23
Ще използвам темата за един въпрос :)

Акумулатора е чисто нов Fiamm, ли там както беше... 55 ампера.

Та пада нещо... днес сутринта ми започна чудно :dance:
Меря го с мултимера, на празен ход - 14,2v , с фарове и парно 13,8v, като включа и реотаните на задното стъкло... пада на 13,2v, което едва ли е нормално. Мерих и за утечка... показва 0.02 ампера, което също мисля е добре...

Дайте насока ? Алтернатор , кабели? 1 оборот не можа да направи, а не съм карал колата 3 дни...

cyberhill
08-01-2011, 18:26
Та ако някой го интересува, да дам и решението на въпроса.
Утечката не е била 0.02 а 2 ампера, след като взех да махам бушон по бушон, открих проблемната верига, а именно на реотаните на задното стъкло.
Реших да почна от подгряването на страничните огледала и проблема се оказа точно там. Окъсявало е там. Изолирах всичко и сега консумацията с вкл. аларма ми е 0.25 при мултиметър на положение 20м.

След това на празен ход зарежда 14.2V, с фарове и парно на 4-та степен 14.1V, с всичко което можах да включа- къси,дълги,реотани,парно на макс, халогени - 13.95V.

Та явно и зареждането се е прецаквало от окъсяването на буксата на огледалото.