View Full Version : Пътна помощ - статистика
Както може би повечето знаят имам фирма за пътна помощ. При Румен в клубния сервиз се разговорихме с някои момчета, че водя статистика и решихме, че тази информация ще бъде интересна за всички.
Статистиката я водя по три показателя:
Общ брой повиквания за пътна помощ
Повиквания за аварирали МПС
Повиквания за катастрофирали МПС
В общия брой повиквания влизат и такива за спукани гуми, подаване на ток, обект на кражба или опит за такава и др.
Статистиката я правя на база марка МПС, независимо от модела и типа, т.е. VW Polo, Passat, Touareg, Transporter (имам данни и по модели, но не са обработвани).
Данни за периода 01.11.2008г. - 30.11.2008г.
Статистика за аварирали автомобили:
1. Опел
2. Мерцедес, Рено, Тойота, Фолксваген
3. БМВ
4. Форд
5. Мицубиши
6. Ауди
7. Хюндай
8. Алфа ромео
9. Ситроен
10. Деу
1.12.2008 г. - 31.12.2008 г.
Аварирали автомобили:
1. Рено, Опел
2. Ауди, БМВ, Мерцедес
3. Пежо, Лада
4. Фиат, Фолксваген, Шевролет
5. Шкода, Тойота
6. Форд, Сузуки, Крайслер
7. Мицубиши
8. Ситроен
9. Киа
10. Роувър
1.01.2009 г. - 30.06.2009 г.
Аварирали автомобили:
1 Рено
2 Ситроен, Фиат
3 Форд
4 Опел, Ауди, VW, Роувър
5 БМВ, Мерцедес, Алфа Ромео
6 Шевролет
7 Хюндай, Волво, Шкода, Нисан, Порше
8 Сузуки
9 Тойота, Хонда
10 Киа, Сааб
Ако можеш и да определиш колко е представителна извадката ти, данните ти ще бъдат още по-точни.
Като се има предвид че си член на клуба ,и форума се очаква че броя на италиански коли и най вече алфи да има стойност леко завишена спрямо другите коли :)
Радо, ако извадиш тези със спуканите гуми и други подобни проблеми ще е малко по-информативна статистиката ;).
Освен това да се има предвид обстоятелството, че голямата част от собствениците на Опел и ФВ чакат нещата да станат за пътна помощ, а повечето алфисти тичат в сервиза при първия подозрителен шум. ;)
Това е информация само за автомобили използвали моите услуги поради техническа неизправност. Катастрофиралите, спуканите гуми, подаването на ток и др. не влизат в тези данни.
Наистина имайки предвид, че съм от клуба и факта, че Лисан и най-вече Румен ми пращат доста алфи спокойно можете да ги свалите с една, две позиции надолу, тъй като повечето алфи стигат до мен по тази линия.
Иначе при търсене в гугъл по ключови думи пътна помощ, денонощна пътна помощ, репатриране и пътна помощ София моята фирма излиза между първа и трета позиция. Изводите можете да си направите сами.
batececo
08-10-2010, 23:51
Каква е тази извадка за 1 месец и Алфите не са толкова масови...
Според мен на Първо място по дефектни и аварирали трябва да е Алфа, после са Фиат и Ланча, след това Рено, Пежо и Ситроен (ще направят черен твоя ден - карам Рено 2 години, още не мога да повярвам, че кривнах от пътя на немските коли, на път не ме е оставял рендака, но ме дразни евтиния френски миниван, от близо година карам с масло в антфриза, следващата ще е 100% немска или японска). След това надолу Опел - карах такъв гнилоч 2 години, повече няма да се опелирам, освен ако служебна или подарък, но ако е подарък продавам и вземам друга... Форда и той е на ниво на Опела, следват по-здрави VW, Audi, след това още по-здраво BMW, после Mercedes (кола Мерцедес и всички останали марки), после най-здравото - японките, като най-здравата японка е Субару!
Сега ще започнат храчките, знам, но това е самата истина, а тя понякога боли (зависи от коя страна си).
Поздрави и наздраве! :)
Сега ще започнат храчките, знам, но това е самата истина, а тя понякога боли (зависи от коя страна си).
Поздрави и наздраве! :)
Това е самата истина която някой ти е набил в главата и нищо повече......
Мерцедес и БМВ били здрави
Митове и легенди,ама хайде някой да изтрие моето и горното мнение,че ще почне да се цвъка.....
Ramsezsh
09-10-2010, 00:01
Каква е тази извадка за 1 месец и Алфите не са толкова масови...
Според мен на Първо място по дефектни и аварирали трябва да е Алфа, после са Фиат и Ланча, след това Рено, Пежо и Ситроен (ще направят черен твоя ден - карам Рено 2 години, още не мога да повярвам, че кривнах от пътя на немските коли, на път не ме е оставял рендака, но ме дразни евтиния френски миниван, от близо година карам с масло в антфриза, следващата ще е 100% немска или японска). След това надолу Опел - карах такъв гнилоч 2 години, повече няма да се опелирам, освен ако служебна или подарък, но ако е подарък продавам и вземам друга... Форда и той е на ниво на Опела, следват по-здрави VW, Audi, след това още по-здраво BMW, после Mercedes (кола Мерцедес и всички останали марки), после най-здравото - японките, като най-здравата японка е Субару!
Сега ще започнат храчките, знам, но това е самата истина, а тя понякога боли (зависи от коя страна си).
Поздрави и наздраве! :)
Само не разбрах колко италиански коли си карал? Или повече на комплексарщина го караме.
batececo
09-10-2010, 00:20
Сложили БМВ, Мерцедес и .... (внимание) Алфа на един ред (това автора на темата) ХАХАХАХАХА Но забрява, че масовката от немските марки от извадката му са на по 20 ++ години, а алфичките са млади млади, че като минат 10-15 години и са за У коша и естествено няма да ги има в извадка по дефектирали автомобили, те просто няма да присъстват :) :) :) Докато мерцовете и баварките на по 20 и кусур години ще са по-коли и ще са по-здрави. Иначе казано, най-вероятно е събирал 124-ки (вечната кола милионник) и от този набор, които като бройка са повече от 10-годишните алфички...
nightroller
09-10-2010, 01:07
Сложили БМВ, Мерцедес и .... (внимание) Алфа на един ред (това автора на темата) ХАХАХАХАХА Но забрява, че масовката от немските марки от извадката му са на по 20 ++ години, а алфичките са млади млади, че като минат 10-15 години и са за У коша и естествено няма да ги има в извадка по дефектирали автомобили, те просто няма да присъстват :) :) :) Докато мерцовете и баварките на по 20 и кусур години ще са по-коли и ще са по-здрави. Иначе казано, най-вероятно е събирал 124-ки (вечната кола милионник) и от този набор, които като бройка са повече от 10-годишните алфички...
дрън-дрън :) тва пък как логично го извади :)
@Gligan, за Рено съм повече от сигурен че е на първо место :):)
Сложили БМВ, Мерцедес и .... (внимание) Алфа на един ред (това автора на темата) ХАХАХАХАХА Но забрява, че масовката от немските марки от извадката му са на по 20 ++ години, а алфичките са млади млади, че като минат 10-15 години и са за У коша и естествено няма да ги има в извадка по дефектирали автомобили, те просто няма да присъстват :) :) :) Докато мерцовете и баварките на по 20 и кусур години ще са по-коли и ще са по-здрави. Иначе казано, най-вероятно е събирал 124-ки (вечната кола милионник) и от този набор, които като бройка са повече от 10-годишните алфички... Ми що си купи Алфа тогава ?!?
В интерес на истината, това са само едни първични данни които трябва да се обработят статистически за да изведе някаква закономерност.
thecleaner
09-10-2010, 02:38
Сложили БМВ, Мерцедес и .... (внимание) Алфа на един ред (това автора на темата) ХАХАХАХАХА Но забрява, че масовката от немските марки от извадката му са на по 20 ++ години, а алфичките са млади млади, че като минат 10-15 години и са за У коша и естествено няма да ги има в извадка по дефектирали автомобили, те просто няма да присъстват :) :) :) Докато мерцовете и баварките на по 20 и кусур години ще са по-коли и ще са по-здрави. Иначе казано, най-вероятно е събирал 124-ки (вечната кола милионник) и от този набор, които като бройка са повече от 10-годишните алфички...
В интерес на истината новите Мерцедеси и БМВ та са в пъти по репатрираните от 124ките например. И говорим за найстина новите под 5 години които са ;)
Каква е тази извадка за 1 месец и Алфите не са толкова масови...
Има и за 6 месеца, бе бате Цецо :th_up:
sa6o_roman
09-10-2010, 14:43
Само не разбрах колко италиански коли си карал? Или повече на комплексарщина го караме.
Недей така, колега. Комплексарщината е също и в подържащите противоположното мнение на това на батецецо, които също не казват какви неиталиански коли са карали. Относно статистиката, няма как да ни даде ясна информация. Подобно нещо правят ADAC, там стойностите са в проценти, дейността им е с огромен мащаб, но нали са немци и не им се вярва по итал-бг форумите.
Ramsezsh
09-10-2010, 14:47
Недей така, колега. Комплексарщината е също и в подържащите противоположното мнение на това на батецецо, които също не казват какви неиталиански коли са карали. Относно статистиката, няма как да ни даде ясна информация. Подобно нещо правят ADAC, там стойностите са в проценти, дейността им е с огромен мащаб, но нали са немци и не им се вярва по итал-бг форумите.
Колега, за да твърдиш нещо трябва да си се сблъсквал с него . Нали! Защото, точно хората, които никога не са се качвали в италианска кола говорят какви кенефи са - или може би се лъжа?
В интерес на истината, това са само едни първични данни които трябва да се обработят статистически за да изведе някаква закономерност.
Много е прав Павлински, така поднесени данните не могат да ни кажат много.
Тези данни не са свързани с това колко често се срещат по пътищата определени марки, а това е по-важното :)
Рено и Опел са от най-разпространените марки, нормално е те да попадат повече на репатрака :) А при нашите марки пък е обратното, това, че не са много разпространени е добре за статистиката с репатрирането :)
sa6o_roman
09-10-2010, 18:06
Колега, за да твърдиш нещо трябва да си се сблъсквал с него . Нали! Защото, точно хората, които никога не са се качвали в италианска кола говорят какви кенефи са - или може би се лъжа?
Същото може да се каже и за оплюващите немските и японските возила. Всички тези приказки са мит, с някакъв процент истина. Има такива, които не са се качвали в италианска кола и ги плюят, има и такива, които са се качвали. Тъпо е, че съществува подобно плюене между различните маркаджии, но поне всеки може да си направи сам избора. Не е като да се продава само един вид кола...
п.п. има разлика между плюене, изказване на мнение и посочване на недостатъците. Тъпото е, че някои хора като чуят последните две и го приемат като първото.
п.п. открай време тук гледам как разни хора се опитват да изопачават кви кенефи били другите коли, само защото техни собственици нарекли така италианските.
Ramsezsh
09-10-2010, 18:11
Същото може да се каже и за оплюващите немските и японските возила..
Абсолютно вярно. Само дето тука никой не видях да оплюва нито немските, нито японските, нито руските возила.
п.п. В писанията на батесашо не видях посочване на недостатъци, а просто плюене! Или се лъжа?
Satanism
09-10-2010, 18:30
Всичко хубаво, но статистиката не взема предвид колко масова е дадена марка..
Ако има 40000 счупени алфи от 400,000 тва си е 10%, а ако има 1 счупено Ултимейт Аеро от 1 си е 100%, ама на тая статистика ще излезнат в двата й края.... :prescription:
Ramsezsh
09-10-2010, 18:34
Да, Павлин е прав, че това е само първична информация.
sa6o_roman
09-10-2010, 19:00
Абсолютно вярно. Само дето тука никой не видях да оплюва нито немските, нито японските, нито руските возила.
п.п. В писанията на батесашо не видях посочване на недостатъци, а просто плюене! Или се лъжа?
Еми ако не благоволи да даде повече информация за собствените си проучвания си просто плюене, да.
Подобно нещо правят ADAC, там стойностите са в проценти, дейността им е с огромен мащаб, но нали са немци и не им се вярва по итал-бг форумите.
Само че пак няма да е достоверна за българските условия предвид разликата в средната възраст на возилата в двете страни.
sa6o_roman
11-10-2010, 01:06
Само че пак няма да е достоверна за българските условия предвид разликата в средната възраст на возилата в двете страни.
Е, да, но поне могат да се направят някакви изводи. Даже така виждаме в бъдещето - автопарка на България след десетилетие :)
Е, да, но поне могат да се направят някакви изводи. Даже така виждаме в бъдещето - автопарка на България след десетилетие :)
Има логика! Само, че трябва да се обърнем към статистиката на италианските служби за пътна помощ, че колите оттам идват по-йофтинко за бай ви Ганя :bouncing_smiley:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.