PDA

View Full Version : комутатор БОШ на 164 тспарк 2.0



azlk20101981
10-10-2010, 16:32
здравеите колеги , нужна ми е информация за изводите \1-2-3-4\ на комутатор БОШ от 164 тспарк 2.0 .Това нещо ще го монтирам на москвич 2140 1.5 със делко с датчик на хол от голф . темата не е базик просто имам тези части и се опитвам да си направя москвича с безконтактно без разходи но не знам изводите кой за какво е.Благодаря на всеки който се отзове

Boby
11-10-2010, 21:28
Виж тукhttp://www.alfa164.info/files/index.php?path=Alfa+Romeo+%2F164/ Някъде имаше схема на инжекциона. Ако няма в Аутодата-та има. С трудна задача си се захванал, но все пак УСПЕХ! :-)

azlk20101981
12-10-2010, 00:01
мерси, дано да яоткрия и разчета

kolev
12-10-2010, 11:21
няма да стане с тоя комутатор. тука може да видиш защо
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=51615
като сложиш голфов или ладов, ми се струва че и бобината ще трябва да смениш.

azlk20101981
12-10-2010, 16:14
като сложиш голфов или ладов, ми се струва че и бобината ще трябва да смениш.
бобината е едно към едно но явно комутатора ще е ладов \български\20-25лв но важното е че по-трудната част със натъпкването на гоуфовите карантий в москвичовото делко приключи благополучно, благодаря за инфото че иначе штеше да има едни проби едни замервания.

kolev
12-10-2010, 16:44
абе май май ще ти трябва и нискоомна бобина от нива или самара примерно.

azlk20101981
12-10-2010, 17:22
защо боша с какви параметри е

kolev
13-10-2010, 10:50
ако питаш за бобината на туинспарка, тя е уейстед спарк и не ти върши работа. безконтактното запалване при теб е - датчик на хол > комутатор > бобина > от там искрата в дистрибуторната капачка > палеца разпределя на коя свещ да скача искрата . изпълни схемата на ладата от линка и си готов.
ако искаш безконтактно бездистрибуторно запалване, най-елементарния начин е EDIS от форд. там обаче трябва да насадиш датчик на коляновия вал от там сигнала в едис-а , той управлява 2 бобини уейстед спарк с 4 изхода за свещите. едис-а трябва да е от 4 цилиндров двигател и без допълнителна електроника ще работи на фиксиран аванс.

azlk20101981
13-10-2010, 23:35
може грешно да са ме информирали точно какъв се води мотора на тази алфа от която смъкнах бобините знам със сигурност че е 164 мотора е с датчик на коляновия вал , с два дистрибутора само с капачка и палец, две бобини \мокри \ бош и два комутатора\027111000 9/c2\ мисля си че бобините за които ми говориш са сухи -разпределителни бобини а тези не са такива .Междо другото изкам да се похваля , ел. седалките ,ел. машинки на стъклата отвъпросната 164-ка виче са инсталирани във москвича и работят перфектно а предстоят да бъдат монтирани и ел огледалата , водния радиатор+ел.перката и най-накрая заедно с една допотопна аларма ще доиде ред и на машинките за централно зоключване от ;КОРАБА; така са казвали на този невероятен автомобил АР164 преди да замине за скраб за съжаление

kolev
14-10-2010, 11:05
тука ме хвърли у тъча
уейстед спарк бобината е с 2 високоволтови изхода. до колкото знам единственото дистрибуторно запалване при двигател на 164 е с една обикновена бобина и една дистрибуторна капачка с 6 изхода на в6 мотора.

didod
14-10-2010, 11:42
И старите Т. спарк с 2 дистрибутора

NEDKO
14-10-2010, 13:41
може грешно да са ме информирали точно какъв се води мотора на тази алфа от която смъкнах бобините знам със сигурност че е 164 мотора е с датчик на коляновия вал , с два дистрибутора само с капачка и палец, две бобини \мокри \ бош и два комутатора\027111000 9/c2\ мисля си че бобините за които ми говориш са сухи -разпределителни бобини а тези не са такива .Междо другото изкам да се похваля , ел. седалките ,ел. машинки на стъклата отвъпросната 164-ка виче са инсталирани във москвича и работят перфектно а предстоят да бъдат монтирани и ел огледалата , водния радиатор+ел.перката и най-накрая заедно с една допотопна аларма ще доиде ред и на машинките за централно зоключване от ;КОРАБА; така са казвали на този невероятен автомобил АР164 преди да замине за скраб за съжаление

Колега къде в Пловдив е тази 164-ка,4е ми трябва дръжка за шофьорската врата.Може на ли4ни да ми пратиш тел.

azlk20101981
14-10-2010, 22:02
тука ме хвърли у тъча
уейстед спарк бобината е с 2 високоволтови изхода. до колкото знам единственото дистрибуторно запалване при двигател на 164 е с една обикновена бобина и една дистрибуторна капачка с 6 изхода на в6 мотора.тази беше с две бобини с един високо волтов изход и две делка само с палец капачките са с по 1 вход и 4 изхода даже мисля че и едното делко е при мен.просто мотора беше с 8 свещи по 2 на цилиндър

---------- Post added at 22:02 ---------- Previous post was at 21:59 ----------


Колега къде в Пловдив е тази 164-ка,4е ми трябва дръжка за шофьорската врата.Може на ли4ни да ми пратиш тел. съжалявам колега но вече е направена на вилици или консервени кутии

kolev
15-10-2010, 10:37
значи ще стане в тоя случай.

azlk20101981
16-10-2010, 21:59
значи ще стане в тоя случай. бобината ясно а в този случай дали и комутатора няма да ми свърши работа ако му се знаят изводите освен тези за бобината които си излизат отделно от 4-те пина

kolev
18-10-2010, 10:40
комутатора трябва да е предвиден да работи с датчик на хол.

azlk20101981
18-10-2010, 21:40
комутатора трябва да е предвиден да работи с датчик на хол.
а датчика на коляновия вал не е ли дотчик на ХОЛ мисля че така съм го срещал по разни схеми.И все пак ако има някаде схема на това запалване от въпросната 164-ка няма да е лошо да погледна

kolev
19-10-2010, 11:00
не е, индуктивен е. просто си купи от магазина лададжийски комутатор за 20-30 лева и си готов.
при теб датчика на хол играе ролята на електронно чукче най-елементарно казано. аванса на запалването се определя механично обикновено от центробежните сили + вакум корекция. датчика чете сигнала от магнитите и подава импулс към комутатора, който е изпълнен от няколко модула- 1-вия усилва сигнала, 2-рия задържа захранването за известно време нужно да се зареди бобината и 3-тия е крайното стъпало което комутира самата бобина.
при индуктивния датчик имаш метално назъбено колело. чрез тоя датчик компютъра чете точното положение на коляновия вал, пресмята нужния аванс и подава сигнала към комутатора който е само крайно стъпало. това най-просто обяснено.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_sensor
http://rockledge.home.comcast.net/~rockledge/RangerPictureGallery/DIS_EDIS.htm
придържай се към схемата на лада самара /нива/

azlk20101981
19-10-2010, 16:26
благодаря за консултациите почти съм готов като трътне системата ще пиша за ефекта