View Full Version : Студена гърми и прекъсва V6
don_pepone
16-12-2011, 16:43
Снощи направих една лека процедура пак по моят дебитомер :) . Отворих пак кутийката и започнах едно въртене на пружинта,докато я докарам до един белег който беше за уж заводското и положение. След това нагласих стрелата да отчита 0.96 волта ( както каза БОБО) и работата на мотора стана като котенце :) . Колата взе да работи доста по-спокойно и отзад не мирише вече на бензин,сутрин пали по-лесно и нямам никакво заглъхване при подаване на газ:dance::roll2::dance: :bouncing_smiley: . Остана да отида за една диагностика за да видя все пак какви смеси прави и дали са на 100% коректни
don_pepone
16-09-2012, 14:40
Пичове,намерих си маркуч който е от термостата към радиатора. Намирането бе проблемно,понеже е извит по особен начин и е с два различни размера в краищата.След усилено търсене и звънене на телефони,се оказа,че има само в ФИАТ за скромната цена от 93лв,за има няма 30см маркуч. Понеже няма как да дам толкова пари,свалих си маркуча и тръгнах по магазините да търся и намерих за 10 лв :) от опел аскона/кадет 1.3 от 82 до 88 година,пасна си перфектно,само леко скъсих в единият край след извивката. Надявам се да съм бил полезен и на някой друг,макар и да няма много В6 155-ци , е добре да се знае какви са вариантите за тези неща.
don_pepone
20-10-2012, 22:26
Колеги,някой да знае колко волта трябва да подава дебитомера при пълно натоварване ( пълна газ ) че нали се захранват на 5волта и съм чувал че при пълна газ трябва да отива на 4,7-4.8, ако всичко е наред. Моят го меря и при празен ход и при 3000об си дава точните стойности,като по ауто дата. Но там не пише при пъно натоварване колко трябва да е,а той си дава макс 4,2-4,25 , което ми се вижда малко,а като мръдна стрелката или запчатката- много обогатява сместа при празен ход( от 0.94 което трябва да е на 1-1.1) а при 3000 об. отива на 2.2-2.3 а трябва да е 2-2.02волта
Мръдни пружината и отвий байпасния шестограм колкото трябва за да получиш стойностите. :)
don_pepone
21-10-2012, 11:48
Ейся стана интересно :) , кое трябва да е байпасният шестограм :) , че ако е винтчето на черната кутийка,от което сеправят някви допълнителни настройки,без да се отваря кутийката ( в едно кръгло "гърло" такова ) на моят дебитомер там е запушено и не се настройва. Отваря се кутийката и се бара само пружината или зъбното колело.
Аз си отворих и дебитомера,махнах и черната пластмаса , изчистих със спирт графитната скала и стрелката,почистих и темп. сензор за въздуха да видим като е студена как щее ,иначе назагряло си дава стойностите :)
Ето и снимка на това за което си мисля че ми казваш
don_pepone
23-10-2012, 21:41
Определено стигам до извода ,че ми беднее сметта в високите обороти,понеже при пълна газ на един и същи баир нагоре на бенз ми спира да ускорява на 6к оборота,а на газ като е колата си продължава да набира,макар и бавно ( предвид че говоря за скорост от 180км по нагорнище на края на 4-та или около 5к на 5-та скорост).
За 5-та е нормално да не набира нагоре баир ( който си е стръмничък) ,но на 4-та при 6 хил.об да спира да набира,а на Газ да продължава,някак си нее нормално :(
Та се питам,какво трябва да направя за да не ми беднее сместта в високите обороти. Като работи на място на загрял мотор си дава 0.94волта ( колкото трябва да е), при 3000 об си дава около 2.1 волта което пак е в норма,но при пълно натоварване не стига над 4.2-4.3 волта,което според мен си е бедна смес.
Ами не е това, което си оградил. Би трябвало да е.... едитнах, защото ми е много трудно да го обясня, сега ще покайа една снимка че е по лесно... Хммм... сега разгледах снимки в нет-а и не виждам от страната от която е по принцип дупка за 6-тограм... Виж на снимката която си дал вдясно от ограденото една овална "дупка" в алуминиевия корпус... странна работа... Иначе принципа е такъв, ако имаш шестограм разбирасе. Шестограма се явява регулиращ байпасния канал, който заобикаля клапата. Когато го развиеш дефакто на празен ход си регулираш количеството бензин, което ти позволява да отхлабиш пружината без да удавиш колата на празен ход. По този начин ще имаш повисоки показания във високите и съответно повече гориво. В този ред на мисли, защо не опиташ с ръка да отвориш клапата докрай и да видиш какви показания ще даде, защото може да е проблема някаде в потенциометрите или електрониката, въпреки че ме съмнява...
Определено стигам до извода ,че ми беднее сметта в високите обороти,понеже при пълна газ на един и същи баир нагоре на бенз ми спира да ускорява на 6к оборота,а на газ като е колата си продължава да набира,макар и бавно ( предвид че говоря за скорост от 180км по нагорнище на края на 4-та или около 5к на 5-та скорост).
За 5-та е нормално да не набира нагоре баир ( който си е стръмничък) ,но на 4-та при 6 хил.об да спира да набира,а на Газ да продължава,някак си нее нормално :(
Та се питам,какво трябва да направя за да не ми беднее сместта в високите обороти. Като работи на място на загрял мотор си дава 0.94волта ( колкото трябва да е), при 3000 об си дава около 2.1 волта което пак е в норма,но при пълно натоварване не стига над 4.2-4.3 волта,което според мен си е бедна смес.
Не може по максималната стойност на дебитомера да определиш сместта всичко става с мерене ;) За мен на тоя мотор му стигат тия стойности на дебитомера ;) На всичкото отгоре имаш ремап, ако всичко е наред няма как колата да е бедна, замисли се малко, ремапва се за да е правилна сместта, са вече ако не е си е друга бира;)
Тя си му беше добре сместа тука. Имаше някакви драми с дебитомера тогава. Веднъж върви на 12.5 при следващо натискане отива до 11. И така следващия пък пак си държи 12.5...
Братле... не знам защо се занимаваш с този дебитомер още? Както ти каза Бобо по напрежение не можеш да си сигурен каква е сместа първо защото не е сигурно дали въобще измерва вярно и това напрежение дали отговаря на истината.
Трябва пак да се закачи сондата, да се мери и да се настройва с нея.
Нормално е да показва 11 смеси като даваш газ 2-3 път и после пак да се връща на 12.5, просто влиза в други карти ;)
don_pepone
24-10-2012, 16:22
аАз дебитомер си намерих друг със същият номер,но явно беше пипан и той понеже ми ми давеше колата с гориво та чак играеха оборотите(даваше 1.15-1.2волта на празен ход, а при 3к оборота 2.5-2.6 волта) . На ръка като дам докрай клапата ми дава 4.6, а при максимална газ отива макс на 4.2,при положение че си дава правилните стойности на празен ход и на 3к оборота.
Най-странното е защо на газ си върви по добре във високите
Защото така ти е настроена газовата. Нагласи бензиновите времена на газ във високите да са еднакви както на бензин така и на газ и ще видиш, че разлика няма да има.
---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:51 ----------
Нормално е да показва 11 смеси като даваш газ 2-3 път и после пак да се връща на 12.5, просто влиза в други карти ;)
Принципно има енричмънт при вторичен тротлинг както и обогатявания в други ситуаци, но множителя им е малък за да ходи до 11 че и под 11 даже (10 и нещо). Това не е турбо кола, за да има толкова голям енричмънт.
Този дебитомер беше въртян, ние тука го въртяхме пак след като първия път смесите не излязоха както трябваше да са по картите. След проверка на празен ход също не беше добре. След което и на празен ход си дойдоха смесите и при фулл тротъл и при частичен товар...
don_pepone: След настройките колата вървеше перфектно. Нали така? Какво стана после?
Единствения вариант така от разстояние да разберем ние както и ти, какво става със смесите е да проследиш как се движи напрежението на ламбдата по време на пълно натоварване.
don_pepone
24-10-2012, 18:25
След настройката колата наистина си вървеше добре,спор няма. Просто на скоро забелязах това явление,понеже често минавам по един и същи маршрут с един сравнително стръмен баир нагоре ,дълъг около700-800 метра и си пробвах как се държи колата. Като я зсиля преди това набира яко и като дойде баира в края на 4-та при 6000об и спира,ама напълно спира- никакво ускорение,слагам 5-та пада на 5000об и си седи там. Обърнах колата и минах пак,но на газ и колата не спираше да ускорява ( макар и доста бавно,но не спираше) .
Същотоо явление ми направи впеатление и на магистралта,само че на 5-та,стига си 6000 об и почти спира да ускорява и то не нагоре по баир. А съм, я пробвал и преди и си отиваше до прекъсвач на 5-та.
П.С. Колата на газ я карам на така нареченият икономичен режим,който уж подава малко по малко газ от нормалното ( уж за икономия на дълъг път)
Трябва да се измери пак сместа... виж закачи се мултимер на ламбдата и гледай напрежението при пълно натоварване в тези условия които са проблемни и си запиши какво е на бензин и какво на газ.
Другия вариант е с диагнсотика в движение да гледаш ламбдата.
don_pepone
24-10-2012, 20:46
С мултицет мога да я измеря ,ама диагностика дето да е за лаптоп за моята кола няма,то тая ВИЗА вече отживява :) и в Добрич не знам някой да има възможност да мери в движение.
Иначе на празен ход сондата си чертае динамично и при подаване на рязка газ и си вдига до към 900м.волта,но това на празен ход. скоро ще я меря и в движение :) и ще видя как щее.
Furious 155
25-10-2012, 09:09
А бензиновото филтърче на колко км/години е ?
При мен неговата замяна има доста приличен ефект във високите обороти. :)
don_pepone
25-10-2012, 11:21
Ами на около 25к км е,но над 15 от тях са минати на газ
П.с. Колата я карам само с 98 и 100 октана
mimouzunov
25-10-2012, 12:05
С мултицет мога да я измеря ,ама диагностика дето да е за лаптоп за моята кола няма,то тая ВИЗА вече отживява :) и в Добрич не знам някой да има възможност да мери в движение.
Иначе на празен ход сондата си чертае динамично и при подаване на рязка газ и си вдига до към 900м.волта,но това на празен ход. скоро ще я меря и в движение :) и ще видя как щее.
Замира ама нее ептем умряла Визата :spiteful:
Някои ден ако се засечем някъде по сбирки и тн ще може и в движение да се гледа...
don_pepone
25-10-2012, 18:13
Еваларка за това Мимо,видях какво си направил още миналата седмица и се изкефих,само дето в нашию малак град няма такива ентусиасти :(
Колега, виж какво намерих по твоя въпрос, а и изобщо по въпроса с дебитомерите на по-старите версии на 155-цата:
http://www.splitsec.com/spike/Alfa_Romeo_Milano/spikeAlfaRomeo.html
Пичовете продават риплейсмент на стария тип дебитомери с клапата (Air Flow Meter). Тяхното е MAF сензор, доколкото разбирам, който май е plug and play, но ти ще прочетеш по-подробно. Давал по-добър тротъл респонс и подобрения в мощността и въртящия момент.
don_pepone
27-10-2012, 21:38
Мерси колега,интересни неща пише,ама и цената си я бива за тоя кит за моята е към :
MAF 3.5 Kit - A ARC2-A, ARM1, MAF3.5, MAFH
$799
Иначе си е оферта да се замени старият дебитомер с новият тип,ама... леко скъпо удоволствие.
П.С. Все пак благодаря за инфото.. всяка информация е от полза
Абе и аз това гледах, но то това май е в комплект с някаква джаджа за настройка на сместа. Само дебитомера май е към 250 долара. Но може и да греша де.
don_pepone
27-10-2012, 22:10
Така е ,но той тоя дебитомер,без джаджата за настройка е все едно да се сложи какъвто и да е дебитомер ,то в същност ми трябва джаджата за настройка повече,аз дебитомер ще си намеря.
П.С. Ако знаех само точно ква е схемата на това нещо,щях да си напрая едно ,ама някак си е почти невъзможно някой да качи безплатно такава схема :)
Май си прав да, трябва да се инсталира целия комплект. Но иначе е интересна темата за конверсия от стария към новия тип дебитомер. Чел съм, че стария тип дебитомери с клапата имат доста недостатъци-клапата оказва съпротивление на въздуха и др. Не знам дали има смисъл обаче от толкова скъпа конверсия. От друга страна обаче като гледам съвременните коли какъв разход имат благодарение само на по-съвършената електроника. Вчера четох за новия двигател за Корвет-ми че те при обем 4.4 и близо 500 коня му даваха среден разход 10/100 или някъде там.
don_pepone
27-10-2012, 22:37
Така си е :) Аз ако се докопам само до някви схеми на тая джаджа ,макар и по-повърхностни или поне да се разбере тея потенциометри ( на версията с ръчно регулиране) какво точно керигират,по натаъка може да се мисли за вариант :)
Май си прав да, трябва да се инсталира целия комплект. Но иначе е интересна темата за конверсия от стария към новия тип дебитомер. Чел съм, че стария тип дебитомери с клапата имат доста недостатъци-клапата оказва съпротивление на въздуха и др. Не знам дали има смисъл обаче от толкова скъпа конверсия. От друга страна обаче като гледам съвременните коли какъв разход имат благодарение само на по-съвършената електроника. Вчера четох за новия двигател за Корвет-ми че те при обем 4.4 и близо 500 коня му даваха среден разход 10/100 или някъде там.
Ти тези писания, че 500 коня пък било от какъвто и да е обем харчат 10/100 ги остави в сферата на научната фантастика... Такава тежка кола със американски 8-мак с комресор да харчи 10 може само по нанадолнище и попътен вятър... :Yoda:
П.П. Съжалявам за изказването не по темата...
don_pepone
28-10-2012, 15:56
Хахха,те новите че харчат малко е вярно,но това за американските V8 може данните да са в галони :)
Te го смятат в мили за галон което ако е 10 значи oколо 25/100 може и така да е
Ти тези писания, че 500 коня пък било от какъвто и да е обем харчат 10/100 ги остави в сферата на научната фантастика... Такава тежка кола със американски 8-мак с комресор да харчи 10 може само по нанадолнище и попътен вятър... :Yoda:
П.П. Съжалявам за изказването не по темата...
Съгласен съм напълно с тебе, това го бяха писали, че е благодарение на някаква система, която изключва половината цилиндри, когато няма нужда от голяма мощност, тъй че дефакто става дума за двигател с два пъти по-малък обем ;) Но като цяло мисля, че е вярно, че новите двигатели са по-ефективни, благодарение на по-добра електроника ;)
Furious 155
28-10-2012, 20:57
Сновите двигатели са по-ефективни, благодарение на по-добра електроника ;)не само - елетркониката и механиката са мноооого по-прецизни и по-ефективни и това позволява много от процесите да стават на няколко фази и т.н.
По темата за дебитомерите:
Определено този AFM е доста приличен рестриктор и намиране на начин да се премахне, определено ще има положителен ефект в посока представяне на двигателя!
Така си е :) Аз ако се докопам само до някви схеми на тая джаджа ,макар и по-повърхностни или поне да се разбере тея потенциометри ( на версията с ръчно регулиране) какво точно керигират,по натаъка може да се мисли за вариант :)
164 V6 24v e с новия дебитомер - само жокерче ;)
don_pepone
30-10-2012, 21:45
Интересно.. интересно,аз знам че знаеш още ,ама си траеш :)
Аз съм го мислил това,но се чудех дали става замяната предвид разликата в типа на отчитане при двата вида...
Интересно.. интересно,аз знам че знаеш още ,ама си траеш :)
Аз съм го мислил това,но се чудех дали става замяната предвид разликата в типа на отчитане при двата вида...
Колега, не съм специалист, но какво значение има типа на отчитане? Не е ли по-важно отчитането да е правилно? След отчитането ЕКУ-то приема ел.сигналите и си наглася смеси, заплавнания, етц.
Конкретно за твоя проблем смятам, че ще стане с адаптиране(чип/мап) на картите спрямо другия дебитомер, за да е правилно смесообразуването. Примерно единитя дебитомер отчита Х количест въздух и подава 3V към ЕКУ-то, а другият за количеството Х подава 3.5V; иначе казано за 3V при втория дебитомер количеството е Y, което бърка всичко.
Надявам се да съм се изразил достатъчно ясно, за да бъда полезен.
don_pepone
30-10-2012, 23:54
:) принципно си прав,точно разликата в подаденото напрежение при еднакво количество въздух е проблема.
Не знам само дали са праволинейни нарастванията в показанията и на двата или не,или по-точно на старият тип с клапата мисля че не са праволинейни,но на новите незнам как е.
Иначе това е вариант с ремап-а след поставяне на нов деебитомер :)
Принципно няма проблем това да се направи. Взема се дебитомера от другата алфа, но трябва да е ясно с кой софтуер е тя и да го има наличен и се преписва линеаризацията на МАФ-а в твоето ЕКУ. :)
don_pepone
19-11-2012, 22:50
Някой да има данни за температурният сензор на входящият въздух. По-точно ме интересува какво съпротивление трябва да два при различните температури,че в Ауто-дата пише само при контакт на студено и при работа на място на загрял мотор какво напрежение дава.
Също така ме интересува и за дебитомера дали някой има подобна таблица в различните обороти какви стойности трябва да дава,че тая Аутодата е много бедна откъм инфо-пише само при работа на място и при 3хил.об колко е,но си мисля че може да дава отклонение в по-високите обороти.
Някой да има данни за температурният сензор на входящият въздух. По-точно ме интересува какво съпротивление трябва да два при различните температури,че в Ауто-дата пише само при контакт на студено и при работа на място на загрял мотор какво напрежение дава.
Също така ме интересува и за дебитомера дали някой има подобна таблица в различните обороти какви стойности трябва да дава,че тая Аутодата е много бедна откъм инфо-пише само при работа на място и при 3хил.об колко е,но си мисля че може да дава отклонение в по-високите обороти.
Здравей!
Преди време и аз се бърниках с дебитомерите и от тогава ми е останало някакво инфо за температурния датчик.
- при 20 градуса = 2.3 - 2.7 килоома
Относно стойностите на дебитомера, ми се върти нещо като 4.2-4.3 волта при максимални обороти, но това е по спомен и може да те подведа с тези данни.
Най-добре е да вземеш за малко един работещ дебитомер, като твоя и да видиш как ще работи колата.
Мисля, че същите дебитомери ги слагат и на Опел.
Дано съм бил полезен!
Успех!
don_pepone
20-11-2012, 12:48
Слагат го на Фронтера и Омега 2.4 125коня мотора,но. Такъв неотварян няма. А си взех преди месец от една Ланчия Тема ,сус същият сер. Номер. Колата върви ама е баран дебитомера и дава толкова богата смес,че клати оборотите и пропушва черно.
Странното е чев момента в който застудя времео и пак ми почна старият проблем. Докато температуритебяха над 17-18 градуса нямах ядове,а сега пак пукане в колектора.... А иначе дебитомера си давасупер стойности на загряла коладори са с една одея по високи( по богата смес),а сутрин кют пат,няма хал да тръгне първите2 мин след запалването
Тогава провери температурния датчик и на охлаждащата течност (антифриза), който е боднат на термостата.
По спомен, температурните датчици на водата и въздуха трябва да дават еднакви стойности на съпротивлението при еднакви температури.
Мисля, че ЕКУ'то се съобразява и със стойността на температурния датчик за водата при управлението на смесите.
Поздрави!
don_pepone
20-11-2012, 17:39
Той е проверен и сменен отдавна. Още миналата година като правеше така колата го проверих и се бе ОК ,но пак го смених,ала файда никаква.
Сега в събота ще я карам на O.E.M да видим от кво страда,че само на студено го прай иначе като си загрее е пушка :)
don_pepone
25-11-2012, 18:17
:notworthy: Великата загадка с моят проблем е разгадана...
O.E.M удари едно рамо ;) и се изясниха нещата.
А именно проблема идва от газовата. На газ е много обогатена сместа особено на празен ход и адаптацията по ламбда се шашка и записва грешка,докато се опитва да обедни смета. И така при палене сутрин адаптацията си помни само че сместа е богата и иска да я обедни,ама колата е на бенз и не и трябва обедняване ( особеноо сутрин) и не и стига бенза,а при подаване на по рязко газ се тресе и пука в колектора.
mimouzunov
25-11-2012, 19:30
:notworthy: Великата загадка с моят проблем е разгадана...
O.E.M удари едно рамо ;) и се изясниха нещата.
А именно проблема идва от газовата. На газ е много обогатена сместа особено на празен ход и адаптацията по ламбда се шашка и записва грешка,докато се опитва да обедни смета. И така при палене сутрин адаптацията си помни само че сместа е богата и иска да я обедни,ама колата е на бенз и не и трябва обедняване ( особеноо сутрин) и не и стига бенза,а при подаване на по рязко газ се тресе и пука в колектора.
Добре де а като иска да обеднява сместа какво става с показанията на ланда сондата (или както се казва тоя елемент)?! Нали уш тои следи какво става в грънците....
Докато е била на газ хубаво, сместа нее наред и в резултат на това и сондата подава сигнал за боогата смес от там електрониката се опитва да я нагоди и като неможе пише грешки и тн... Ако обаче колата си е на бензин и в грънците всичко си е наред, следва и сондата да си отчита всичко както си е и би следвало да си работи цялата система нормално! Ти правил ли си опит да я покараш само на бензин за да видиш на следващия ден как ще се държи!?
:notworthy: Великата загадка с моят проблем е разгадана...
O.E.M удари едно рамо ;) и се изясниха нещата.
А именно проблема идва от газовата. На газ е много обогатена сместа особено на празен ход и адаптацията по ламбда се шашка и записва грешка,докато се опитва да обедни смета. И така при палене сутрин адаптацията си помни само че сместа е богата и иска да я обедни,ама колата е на бенз и не и трябва обедняване ( особеноо сутрин) и не и стига бенза,а при подаване на по рязко газ се тресе и пука в колектора.
Еми хашни и едно реле да рестартира адаптацията и готово, макар че мене ме съмнява че тва архивно еку може да промени сместта в такива граници че чак да гъхне колата ;)
don_pepone
25-11-2012, 20:28
Добре де а като иска да обеднява сместа какво става с показанията на ланда сондата (или както се казва тоя елемент)?! Нали уш тои следи какво става в грънците....
Докато е била на газ хубаво, сместа нее наред и в резултат на това и сондата подава сигнал за боогата смес от там електрониката се опитва да я нагоди и като неможе пише грешки и тн... Ако обаче колата си е на бензин и в грънците всичко си е наред, следва и сондата да си отчита всичко както си е и би следвало да си работи цялата система нормално! Ти правил ли си опит да я покараш само на бензин за да видиш на следващия ден как ще се държи!?
Ами карах на бенз и на др ден си бе ОК,ама преди това откачих акумолатора за да се ресетне адаптацията.
Ама на газ намаляме почти на минимум времената на инжекторите на празен ход и Ламдата отчита пак Преобогатена смес и като поработи колата малко повече на газ и дава грешка на Ламда адаптациятаи спира даадаптира,ама спира и запечатва момента на преобогатена смес. На сутринта паля и колата си седи в "забилото" положение на богата смес и се опитва да я обедни и идва проблема,подавам газ пука тресе,а като е много студено даже гасне един два пъти перди да успее да държи обороти.
don_pepone
25-11-2012, 21:08
Еми хашни и едно реле да рестартира адаптацията и готово, макар че мене ме съмнява че тва архивно еку може да промени сместта в такива граници че чак да гъхне колата ;)
То хубаво ама нее ли проблем ако постоянно се ресетва адаптацията. И кое точно ще прекъсва това реле... + към компа ли ( захранването му) ?
mimouzunov
25-11-2012, 22:00
Ами карах на бенз и на др ден си бе ОК,ама преди това откачих акумолатора за да се ресетне адаптацията.
Ама на газ намаляме почти на минимум времената на инжекторите на празен ход и Ламдата отчита пак Преобогатена смес и като поработи колата малко повече на газ и дава грешка на Ламда адаптациятаи спира даадаптира,ама спира и запечатва момента на преобогатена смес. На сутринта паля и колата си седи в "забилото" положение на богата смес и се опитва да я обедни и идва проблема,подавам газ пука тресе,а като е много студено даже гасне един два пъти перди да успее да държи обороти.
Това с преобогатяването на газ го имаше и при мен и с първия и с втория редуктор! Въртиш времената на минимум и пак зле... Изхода беше само един, рязане на пружината в редуктора (защото врътката за налягането е на минимум софтуерно е на "минимум" и пак е зле) !!! След като премахнах 1-2 витки всичко си е супер!
Извънградско по първокласен път от вчера и днес засичано разход 7.7... :choice: :drive:
Това с адаптацията при теб малко ми е странно незнам защо! Нали ако записва грешка и тн би трябвало да влиза в сервизен режим уш и да се подкарва с някакви усреднени стоиности а не да беднее... И все пак сме със стари "компютри" та незнам мисля си ,че Бобо е прав някак...
А за прекъсването на захранването, да и аз имам инсталирано такова копче което спира на ецу-то напрежението + още една верига ама несъм се заравял да гледам какво е...
don_pepone
25-11-2012, 23:42
То ок ,но след такова намаляне на налягането като и дадеш повечко газ ,няма ли недостиг на гориво(газ),че механически моят изпарител нее на минимум,а като и дам газ рязко и до долу,веднага обръща на бенз сама
mimouzunov
26-11-2012, 00:10
То ок ,но след такова намаляне на налягането като и дадеш повечко газ ,няма ли недостиг на гориво(газ),че механически моят изпарител нее на минимум,а като и дам газ рязко и до долу,веднага обръща на бенз сама
Нямам проблем с газовата, върви си (гоня 90000)!
:choice:
don_pepone
26-11-2012, 00:14
Хммм интересно. Аз утре ще поговоря с газаджията и ще му обясня ситуациятаи ако не се измисли решение от негова страна или ако не се навие на това което му кажа аз,май ще си слагам симулатор за ламбдата,колкото и да не ми се иска...
mimouzunov
26-11-2012, 00:22
Хммм интересно. Аз утре ще поговоря с газаджията и ще му обясня ситуациятаи ако не се измисли решение от негова страна или ако не се навие на това което му кажа аз,май ще си слагам симулатор за ламбдата,колкото и да не ми се иска...
Излиза ,че редуктора ти неможе да захранва мотора...
Ако през софтуера времето на газовите дюзи е на минимум и сместа е богата а в следващия момент при рязка газ обръща на бензин.... Все едно няма дебит
don_pepone
26-11-2012, 00:31
Или няма дебит или се ебаа датчика за налягането,че го смених веднъж
Хммм интересно. Аз утре ще поговоря с газаджията и ще му обясня ситуациятаи ако не се измисли решение от негова страна или ако не се навие на това което му кажа аз,май ще си слагам симулатор за ламбдата,колкото и да не ми се иска...
ако си с газов инжекцион значи проблема е в настройката му и не можеш да сложиш ламбда симулатор!
ако си с обикновена, тогава се слага симулатор.
Проблема на колегата е малко комплексен. След ресет на адаптацията на бензин ЕКУ-то прави корекции в + на празен ход (доста големи корекции според мен). В движение адаптацията за частично натоварване пак е в + но в съвсем малки и според мен нормални граници. И колата си пали перфектно без да гърми и трещи и всичко е на ред.
На колегата вчера му показах какво се случва още с обръщането на газ. Ламбда интегратора му още 2 секунди след обръщане на газ отива на -20 (което е и лимита на еку-то) и набива грешка. В същото време му показах на ГИ-то как при множител 1.0 мс сместа пак е богата на газ при празен ход. Или дюзите му не затварят плътно, или редуктора му връща газ през вакума или дюзите му са големи. Всъщност си има драма с газовото и това е главния проблем.
Относно корекцията и обедняването на ЕКУ-то. По мои сметки това ЕКУ може да коригира с +/- 2.0:1 AFR което е достатъчно е на празен ход на студен мотор да създава проблеми. За справка и по-новите мотроници имат същата граница. M2.10.3/4, М1.5.5 например сa със същия лимит на корекция и при подобни условия проблемите са същите.
Според мен всяко ресетване на адаптацията след връщане на контактния ключ е проблем. На нулева адаптация колата пак не пали много добре и за мотор на незнайно колко км. това донякъде е нормално. Прекъсване на ламбда сигнала при обръщане на газ по-скоро може да реши проблема до някъде, но и с това ще спре корекцията на сместа когато ще има нужда от такава някой ден.
Правилно решение на проблема е и правилната настройка на газовото, но такава софтуерно не може да бъде направена. Газаджията трябва да се намеси компетенто и да реши проблема.
П.С. На колегата колата беше тестово муле няколко дни при мен и с Яни успяхме да направим новата версия на Мултиекускан да поддържа Мотроник 1.7. В следващия ъпдейт ще бъде добавено, както и някои други нови екстри които му загатнах, като например 16x16 3D карта на ЕКУ-то по избор на диагностика която се попълва по време на шофиране. Разбира се това още е в процес на тестове, защото все още не работи съвсем точно. Диагностиката на Мотроник 1.7 иначе работи перфектно :)
don_pepone
11-12-2012, 22:13
Открих много ефикасен метод с който почти елиминирам прекъсването сутрин.
А именно,след каране на газ,преди да я огася вечер карам поне километър на бенз и после я оставям да поработи 1 мин и тогава гася. Така сутрин има савсем леко прекъсване и се търпи ;)
mimouzunov
11-12-2012, 22:37
Открих много ефикасен метод с който почти елиминирам прекъсването сутрин.
А именно,след каране на газ,преди да я огася вечер карам поне километър на бенз и после я оставям да поработи 1 мин и тогава гася. Така сутрин има савсем леко прекъсване и се търпи ;)
Може да пробваш и нещо за всеки случаи...
Караш до последно на газ, гасиш я и развиваш маркуча които отива към газовите дюзи за да изфиряса газта от там!! На другия ден виж дали ще има разлика...
При мен със старите дюзи които не затваряха добре така ги хванах...
don_pepone
12-12-2012, 14:02
Ба,то ако им има нещо ще си изнасиля газаджията,че преди месец ми ревизира дюзите и каза че вече са Ок
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.