View Full Version : Демпферен маховик
ihalachev
14-10-2010, 22:37
Колеги появи ми се едно прецикване при палене и особенно при гасена на колат /2,4 ЖТД/ и някак гасне доста тешко.Ходих на няколко сервиза и в един момчето ме стесна че е заминал демферния маховик.От него било това прецикване.Такъв ли е симптома на заминал маховик и колко стува такъв.
Тази шайба(демпферната) я смених преди 3 месеца и мога да ти кажа че това дето го описваш си остана.имаше го и при старата има го и при новата демпферна шайба.Стигам до извода че този звук при гасене не е от шайбата а от някой тампон,но за сега не съм изолирал причината.Имам пдозрение че може да е и от прословутата тракаща верига на маслената помпа.Логиката идва от там че на студено мотора гасне и пали без никакви звуци и "прецикването" се чува само при загрял двигател както тогава се чува и дрънченето на въпросната верига.
ihalachev
14-10-2010, 23:06
Тази шайба(демпферната) я смених преди 3 месеца и мога да ти кажа че това дето го описваш си остана.имаше го и при старата има го и при новата демпферна шайба.Стигам до извода че този звук при гасене не е от шайбата а от някой тампон,но за сега не съм изолирал причината.Имам пдозрение че може да е и от прословутата тракаща верига на маслената помпа.Логиката идва от там че на студено мотора гасне и пали без никакви звуци и "прецикването" се чува само при загрял двигател както тогава се чува и дрънченето на въпросната верига.
Колега не съм запознат ама денферна шайча и денф. маховик не са ли различни части.
Колеги появи ми се едно прецикване при палене и особенно при гасена на колат /2,4 ЖТД/ и някак гасне доста тешко.Ходих на няколко сервиза и в един момчето ме стесна че е заминал демферния маховик.От него било това прецикване.Такъв ли е симптома на заминал маховик и колко стува такъв.
Ако маховикът е тръгнал,ще има яки вибрации при потегляне,тъй че споко.Търси проблемът другаде.
Колега не съм запознат ама денферна шайча и денф. маховик не са ли различни части.
Да,различни неща са и стоят от противоположните страни на коляновия вал.
thecleaner
14-10-2010, 23:27
Колеги появи ми се едно прецикване при палене и особенно при гасена на колат /2,4 ЖТД/ и някак гасне доста тешко.Ходих на няколко сервиза и в един момчето ме стесна че е заминал демферния маховик.От него било това прецикване.Такъв ли е симптома на заминал маховик и колко стува такъв.
С кои мотор си колега.
Демпферната шайба е от към групата на пистовия ремък,задвижва генератора,компресора на климатика и хидравличната помпа.Моята имаше много малко спукване на гумта 3-4 см но се оказа че е достатъчно.
ihalachev
14-10-2010, 23:45
Ако маховикът е тръгнал,ще има яки вибрации при потегляне,тъй че споко.Търси проблемът другаде.
Да,различни неща са и стоят от противоположните страни на коляновия вал.
Вибрации няма ама при гаснене вке едно от един път си ме спрял тока така тежко гасне и изциква.Просто не знам как да опиша проблема по точно.Не гасне като нормална кола ами някак странно и характерно е прецикването.Момчето в сервиза я вдигна на подемник и ме кара да паля и гаса като той слухтеше отдоло и ми каза че този шум е идва от маховика.Иначе е 150 к.с
thecleaner
14-10-2010, 23:47
Вибрации няма ама при гаснене вке едно от един път си ме спрял тока така тежко гасне и изциква.Просто не знам как да опиша проблема по точно.Не гасне като нормална кола ами някак странно и характерно е прецикването.Момчето в сервиза я вдигна на подемник и ме кара да паля и гаса като той слухтеше отдоло и ми каза че този шум е идва от маховика.Иначе е 150 к.с
Провери си всички вакумчета преди да почнеш да даваш цифри пари ;)
ihalachev
14-10-2010, 23:55
Провери си всички вакумчета преди да почнеш да даваш цифри пари ;)
Кои вакуми.Насочи ме по точно че тук във Велинград където и да отида все гадаят.Ако мога сам за го хвана проблема ще е най добре.
thecleaner
15-10-2010, 00:00
Кои вакуми.Насочи ме по точно че тук във Велинград където и да отида все гадаят.Ако мога сам за го хвана проблема ще е най добре.
Малко на изуст говоря но дросела при гасене му помага вакум за да гасне колата от веднъж образно казано. Хващаш вакума които влиза в дросела и гледаш дали го има. Ако не почваш да ровиш назад да видиш да няма спукано някое маркуче.
trustworthy
15-10-2010, 07:43
Маховикът за 1.9 жтд струва към 700-800 лв, ако не се лъжа. За 2.4 ще е пак там някъде. Трагедията е, че като свалиш скоростната кутия за смяна, много често се оказва, че и съединителчето не е първа младост, а то е 300-400 лв...
Ако това 'прецикване' е от типа 'метал-в-метал', може да си провериш вакуумите за собствено успокоение само и да видиш цените на маховиците :roll:
Разни паразитни звуци се появяват при повреди в бендикса на стартера.Ако е блокирал и не може да се върне в изходно положение,не се зецепва правилно с венеца на маховика и ще го подбие,а и лагера на бендикса ще даде фира.
Относно гасненето,иди да погледне колата,човек дето е виждал common rail мотори,щото проблема може да е от различни причини(електрическа,механична и т.н.).
Kолега проверете ролката на алтернатора дали не е блокирала.
vnimavai
15-10-2010, 12:47
Цената я има някъде във форума - малко над 900 лв е, а при заминал или заминаващ махових, има прехлопване в началото на набиране както и при връщане на газта, получаващо се заради получилия се луфт.
Малко на изуст говоря но дросела при гасене му помага вакум за да гасне колата от веднъж образно казано. Хващаш вакума които влиза в дросела и гледаш дали го има. Ако не почваш да ровиш назад да видиш да няма спукано някое маркуче.
Ше го хване ма друг път! Вакума там се появява само в момента на гасненето през останалото време го няма! Не е ли по-лесно просто да види като гаси колата дали се движи дросела;) Макар че дори да не се движи колата пак ще си гасне ок;)
---------- Post added at 10:30 ---------- Previous post was at 10:27 ----------
Маховикът за 1.9 жтд струва към 700-800 лв, ако не се лъжа. За 2.4 ще е пак там някъде. Трагедията е, че като свалиш скоростната кутия за смяна, много често се оказва, че и съединителчето не е първа младост, а то е 300-400 лв...
Ако това 'прецикване' е от типа 'метал-в-метал', може да си провериш вакуумите за собствено успокоение само и да видиш цените на маховиците :roll:
На 2.4 150кс е малко по скъп съединителя - или поне тоя дето издържа, а не тоя за 1.9 ;)
ihalachev
15-10-2010, 14:04
Прецикването за което споменах е нещо подобна на цикане на ремък.Аз помислих че е от него но и при свален такъв пак цика.
Колеги моята при по сериозно ускорени пуска някакви глухи вибрации на всичките скорости. Може ли това да е от демпферният маховик или от тампон на двигателя или нещо друго :dunno:. Това се получава между 2200 2600 оборота. Съединителят е сменен преди 5000км но и със старият и с новият си е все така. Вибрациите ги определям като от крив кардан но при нас тази част липсва.
Колега беше споменал по напред за шайбата на генератора. Ако тя е тръгнала е напълно възможно да скърца, защото когато двигателя спре, ротора на генератора остава да се върти в много от случаите.
За пробата сваляш пистовият ремък и палиш/гасиш без него да видиш/чуеш дали има проблем.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.