Log in

View Full Version : Демпферен маховик



ihalachev
14-10-2010, 22:37
Колеги появи ми се едно прецикване при палене и особенно при гасена на колат /2,4 ЖТД/ и някак гасне доста тешко.Ходих на няколко сервиза и в един момчето ме стесна че е заминал демферния маховик.От него било това прецикване.Такъв ли е симптома на заминал маховик и колко стува такъв.

balev64
14-10-2010, 23:02
Тази шайба(демпферната) я смених преди 3 месеца и мога да ти кажа че това дето го описваш си остана.имаше го и при старата има го и при новата демпферна шайба.Стигам до извода че този звук при гасене не е от шайбата а от някой тампон,но за сега не съм изолирал причината.Имам пдозрение че може да е и от прословутата тракаща верига на маслената помпа.Логиката идва от там че на студено мотора гасне и пали без никакви звуци и "прецикването" се чува само при загрял двигател както тогава се чува и дрънченето на въпросната верига.

ihalachev
14-10-2010, 23:06
Тази шайба(демпферната) я смених преди 3 месеца и мога да ти кажа че това дето го описваш си остана.имаше го и при старата има го и при новата демпферна шайба.Стигам до извода че този звук при гасене не е от шайбата а от някой тампон,но за сега не съм изолирал причината.Имам пдозрение че може да е и от прословутата тракаща верига на маслената помпа.Логиката идва от там че на студено мотора гасне и пали без никакви звуци и "прецикването" се чува само при загрял двигател както тогава се чува и дрънченето на въпросната верига.
Колега не съм запознат ама денферна шайча и денф. маховик не са ли различни части.

myato
14-10-2010, 23:12
Колеги появи ми се едно прецикване при палене и особенно при гасена на колат /2,4 ЖТД/ и някак гасне доста тешко.Ходих на няколко сервиза и в един момчето ме стесна че е заминал демферния маховик.От него било това прецикване.Такъв ли е симптома на заминал маховик и колко стува такъв.

Ако маховикът е тръгнал,ще има яки вибрации при потегляне,тъй че споко.Търси проблемът другаде.


Колега не съм запознат ама денферна шайча и денф. маховик не са ли различни части.

Да,различни неща са и стоят от противоположните страни на коляновия вал.

thecleaner
14-10-2010, 23:27
Колеги появи ми се едно прецикване при палене и особенно при гасена на колат /2,4 ЖТД/ и някак гасне доста тешко.Ходих на няколко сервиза и в един момчето ме стесна че е заминал демферния маховик.От него било това прецикване.Такъв ли е симптома на заминал маховик и колко стува такъв.

С кои мотор си колега.

balev64
14-10-2010, 23:28
Демпферната шайба е от към групата на пистовия ремък,задвижва генератора,компресора на климатика и хидравличната помпа.Моята имаше много малко спукване на гумта 3-4 см но се оказа че е достатъчно.

ihalachev
14-10-2010, 23:45
Ако маховикът е тръгнал,ще има яки вибрации при потегляне,тъй че споко.Търси проблемът другаде.



Да,различни неща са и стоят от противоположните страни на коляновия вал.
Вибрации няма ама при гаснене вке едно от един път си ме спрял тока така тежко гасне и изциква.Просто не знам как да опиша проблема по точно.Не гасне като нормална кола ами някак странно и характерно е прецикването.Момчето в сервиза я вдигна на подемник и ме кара да паля и гаса като той слухтеше отдоло и ми каза че този шум е идва от маховика.Иначе е 150 к.с

thecleaner
14-10-2010, 23:47
Вибрации няма ама при гаснене вке едно от един път си ме спрял тока така тежко гасне и изциква.Просто не знам как да опиша проблема по точно.Не гасне като нормална кола ами някак странно и характерно е прецикването.Момчето в сервиза я вдигна на подемник и ме кара да паля и гаса като той слухтеше отдоло и ми каза че този шум е идва от маховика.Иначе е 150 к.с

Провери си всички вакумчета преди да почнеш да даваш цифри пари ;)

ihalachev
14-10-2010, 23:55
Провери си всички вакумчета преди да почнеш да даваш цифри пари ;)
Кои вакуми.Насочи ме по точно че тук във Велинград където и да отида все гадаят.Ако мога сам за го хвана проблема ще е най добре.

thecleaner
15-10-2010, 00:00
Кои вакуми.Насочи ме по точно че тук във Велинград където и да отида все гадаят.Ако мога сам за го хвана проблема ще е най добре.

Малко на изуст говоря но дросела при гасене му помага вакум за да гасне колата от веднъж образно казано. Хващаш вакума които влиза в дросела и гледаш дали го има. Ако не почваш да ровиш назад да видиш да няма спукано някое маркуче.

trustworthy
15-10-2010, 07:43
Маховикът за 1.9 жтд струва към 700-800 лв, ако не се лъжа. За 2.4 ще е пак там някъде. Трагедията е, че като свалиш скоростната кутия за смяна, много често се оказва, че и съединителчето не е първа младост, а то е 300-400 лв...
Ако това 'прецикване' е от типа 'метал-в-метал', може да си провериш вакуумите за собствено успокоение само и да видиш цените на маховиците :roll:

myato
15-10-2010, 09:31
Разни паразитни звуци се появяват при повреди в бендикса на стартера.Ако е блокирал и не може да се върне в изходно положение,не се зецепва правилно с венеца на маховика и ще го подбие,а и лагера на бендикса ще даде фира.
Относно гасненето,иди да погледне колата,човек дето е виждал common rail мотори,щото проблема може да е от различни причини(електрическа,механична и т.н.).

sti6o
15-10-2010, 09:50
Kолега проверете ролката на алтернатора дали не е блокирала.

vnimavai
15-10-2010, 12:47
Цената я има някъде във форума - малко над 900 лв е, а при заминал или заминаващ махових, има прехлопване в началото на набиране както и при връщане на газта, получаващо се заради получилия се луфт.

Bobo
15-10-2010, 13:30
Малко на изуст говоря но дросела при гасене му помага вакум за да гасне колата от веднъж образно казано. Хващаш вакума които влиза в дросела и гледаш дали го има. Ако не почваш да ровиш назад да видиш да няма спукано някое маркуче.

Ше го хване ма друг път! Вакума там се появява само в момента на гасненето през останалото време го няма! Не е ли по-лесно просто да види като гаси колата дали се движи дросела;) Макар че дори да не се движи колата пак ще си гасне ок;)

---------- Post added at 10:30 ---------- Previous post was at 10:27 ----------


Маховикът за 1.9 жтд струва към 700-800 лв, ако не се лъжа. За 2.4 ще е пак там някъде. Трагедията е, че като свалиш скоростната кутия за смяна, много често се оказва, че и съединителчето не е първа младост, а то е 300-400 лв...
Ако това 'прецикване' е от типа 'метал-в-метал', може да си провериш вакуумите за собствено успокоение само и да видиш цените на маховиците :roll:

На 2.4 150кс е малко по скъп съединителя - или поне тоя дето издържа, а не тоя за 1.9 ;)

ihalachev
15-10-2010, 14:04
Прецикването за което споменах е нещо подобна на цикане на ремък.Аз помислих че е от него но и при свален такъв пак цика.

schoko
10-12-2010, 10:33
Колеги моята при по сериозно ускорени пуска някакви глухи вибрации на всичките скорости. Може ли това да е от демпферният маховик или от тампон на двигателя или нещо друго :dunno:. Това се получава между 2200 2600 оборота. Съединителят е сменен преди 5000км но и със старият и с новият си е все така. Вибрациите ги определям като от крив кардан но при нас тази част липсва.

chaveto
11-12-2010, 22:21
Колега беше споменал по напред за шайбата на генератора. Ако тя е тръгнала е напълно възможно да скърца, защото когато двигателя спре, ротора на генератора остава да се върти в много от случаите.
За пробата сваляш пистовият ремък и палиш/гасиш без него да видиш/чуеш дали има проблем.