View Full Version : 146 - двузонен климатик ?!?
trustworthy
11-07-2006, 19:22
Ми днес след продъжително и безрезултатно чакане за смяна на регистрационните номера, след като запалих колата и пуснах климатика, се оказа, че в лявата част духа по-малко студен въздух :shock: Получи се нещо като двузонен климатик, който духа по-студено на пътника до шофьора :)
Нормално студено си духа от средната голяма конзола и дясната кръгла под нея, както и от дясната на вратата. От лявата кръгла и тази, в лявата врата, духа ле-е-еко по топло, но все пак не е външен въздух.
Аз не съм наясно как вървят въздуховодите, но единственото обяснение, до което стигнах, е , че може въздуховодът към лявата част да е поразместен нещо и да не постъпва пълноценно охладен въздух. Като сила на духане не намирам никаква разлика, т.е. не изглежда да е запушен.
Някой има ли идея какво става? :roll:
Вентилатора се намира по близко до това място затова така ти се струва.
Сменял ли си филтъра за въздуха?
Ако на включен вентилатор натиснеш копчето за завъртане на въздуха само в купето и скоростта на въртене се усили значи филтъра ти е за смяна.
trustworthy
14-07-2006, 21:05
Имам симптомите, които си посочил. Явно филтърчето е за смяна, ама все пак при вътрешна циркулация ефектът е същия. Забелязах също, докато кибичих на опашката за номерата (да им таковам организацията на тези идиоти от КАТ :evil: ), че при празен ход климатикът охлажда супер бавно, дори и когато форсирах и задържах на 2000 оборота. Когато се движи колата, си охлажда нормално, духа хладно, но пак от дясната духалка е една идея по-топъл въздуха.
Дали да не отида да го рповеря този климатик :?:
trustworthy
19-07-2006, 16:34
А да попитам нормално ли е при обороти на празен ход да не върви много студен въздух, а леко хладен? Това при потегляне и градско каране в началото. При обороти над 1500 - 2000 си духа както трябва. Спомням си, че като гледах една Брава, собственика ми беше споменал, че при ниски обороти не ще да бачка яко хладилника
При празен ход топлообмена в кондензатора неможе да се поеме изцяло от перката. и производителността пада.
Ако е замърсен филтъра за купето напора на вентилатора пада а от там и топлообмена в изпарителя.
Двете взети в едно са предпоставка за ситуацията :wink:
trustworthy
19-07-2006, 16:56
Абе , че ми е позапушен филтъра, признавам :oops: , ама при вътрешна циркулация не трябва ли да няма голяма разлика? Т.е. пониженият дебит на вентилатора да не играе роля
Абе , че ми е позапушен филтъра, признавам :oops: , ама при вътрешна циркулация не трябва ли да няма голяма разлика? Т.е. пониженият дебит на вентилатора да не играе роля
Мисля , че при затворена клапа трябва да охлажда по-бързо до зададеното щото се предполага, че температурата в купето е по-ниска от околната а и няма кой да му прече на вентилатора :wink:
trustworthy
02-08-2006, 23:04
Айде готово, разбра се,че ми изтича фреонче от пукнатини в тръбите. :( Стискайте палци да не са мнго на брой, че 15 лева е на заварка този алуминий,мамка му
засега кандидатствам за около 250лв някъде за цялата операция :?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.