Log in

View Full Version : НАПРАВИ СИ САМ: Индикатор за работеш вентилатор-1 степен



bonevski
26-10-2010, 14:08
Колата е 146 TS 16V 99год. Индикатора е светодиод свързан паралелно към мотора на вентилатора.Веригата е следната: плюсът на акумулатора-40А бушон G 254 след които свързвам кабел които трябва да се прекара в купето-след него съпротивление от 1К/1 ват-анода на светодиода-катода отива на пин 30 на нормално отворения контакт на релето за първа степен на вентилатора I99.По същия начин може да се свърже звуков индикатор-зумер или крушка за 12 волта.Светодиода го сложих под врътката за фаровете.При достигане на определената температура от 92 градуса перката трябва да се включи,а светодиода да свети.

tonov
26-10-2010, 20:15
Всичко е обяснено добре, ама каква е идеята от тази индикация?

dido alfa
26-10-2010, 21:28
данеби на колегата да не му работи 1 степен,несхващам?

CHILIEV
26-10-2010, 21:35
Индикатор - индикира работа... или поне аз така го разбирам. Перката се включва и лампичката светва.

ogi100
26-10-2010, 22:09
Аз например с удоволствие бих си извел такава сигнализация в купето, тъй като преди имах проблеми с перката... но тъй като не разбирам от ел. вериги обясненията на колегата са ми на неразбираем език :)
Ако някой обясни с по-прости думички бих се опитал. А може ли да се направи индикатор и за 2ра скорост?
Благодаря предварително

ivan dimitrov
27-10-2010, 00:52
---

tst
27-10-2010, 11:13
Колега, bonevski, светодиодът само Ви индикира, че релето е затворило контакта и че бушона е здрав, а не дава индикация за работата на вентилатора!!! Съществува опасната вероятност: светодиода свети, подлъгва Ви, че всичко е ОК. През това време вентилатора не върти /поради друга повреда: изгоряла или откачена клема на електродвигателя, ел. или механичен проблем в самия двигател: четки, лагери и др./ -> прегряване!!!

bonevski
27-10-2010, 14:37
Причината да направя индикатора е че започнах да се съмнявам в уреда на таблото.Достигаше 90 градуса за около 15-20 минути и там си остава.Дали ECU включва 1 степен така и неразбрах.При работа на място по минути загряването е следното: за 5 мин-60гр.; 10 мин.- 70гр.; 15 мин.- 80 гр.;20 мин.- 90 градуса и спира да се качва. За мен термостата е изправен при проверка с опиване на маркучите,датчика за температурата е с 3 извода и забит на термостата като измерените съпротивления на пиновете при извадена букса с кабелите са:4 килома за товарните намотки на релетата за 1 и 2 степен командвани от ECU /Motronik 1.5.5.5/ и третия пин е директно на маса за уреда на таблото.В един от мануалите горното съпротивление беше дадено със стоиност 2,5 килоома и може това да е причината ECU да се лъже.Резистора за 1 степен на радиатора ми дава пълно късо и е за смяна.Вентилатор,релета,бушони,водна помпа са ОК.Направих индикатора за 1 степен защото е по лесно и бързо/релето I99 e в купето/,а за 2 степен трябваше да се прокарват кабели от реле 100 до таблото.Пробвах я на обездушаване никакъв ефект,при пускане на парното температурата спада за малко и отново качва 90гр.При включване на климатика перката на вентилатора си работи на бързи обороти изключва след няколко секунди после пак вкючва и тн. ПП.Извинявам се за допусната грешка катод-колектор/така е като пишеш едно а си мислиш за друго/.Забравих да спомена,че си купих и мултицет заради температурата които се оказа пълен боклук/и лед и вряла вода почти еднакви показания/.Колегата които се опасява че индикатора ще ме подведе донякъде е прав,въпреки че ако има някакво късо по ел.мотора на вентилатора би трябвало да горят бушоните. Ебати романа!!!!

b_angelov
27-10-2010, 16:21
Причината да направя индикатора е че започнах да се съмнявам в уреда на таблото...

На мен показанията ми изглежда повече от перфектни, както си ги описал ;)

ivan dimitrov
27-10-2010, 18:13
---

bonevski
27-10-2010, 19:36
Термоконтакти на радиатора нямам.Китаиското мултицетче го взех само да измеря температурата иначе имам 5-6 от които 3 цифрови с повисок клас на точност.Проблема с резистора на радиатора е че според мен трябва да е отрицателен температурен коефициент и при затопляне на антифриза съпротивлението му данамалява.Прилагам една снимка която показва 19 килоома 12 волта иначе няма да има разлика между 1 и 2 степен.

ivan dimitrov
27-10-2010, 20:25
---

bonevski
09-11-2010, 14:41
Вече мога да спя спокоино благодарение на индикаторите/светодиода и зумера/.Ходих до х.Алеко и на няколко пъти температурата преминаваше с един/два милиметра показаната на снимката-90 градуса.Ако небеше зумера нямаше да разбера,че вентилатора се вкючва за няколко сеунди и температурата пада с милиметър под 90 градуса.ПП.Намерих и една интересна идея за индикатор на работеш вентилатор където вместо паралелно на мотора се свързва последователно.На една макаричка се навиват 10-15 навивки/меден,лакиран проводник с диаметър 1мм/,като двата края се свързват последователно на прекъснатия захранващ кабел.В макарата се слага една рид ампула с нормално отворен контакт,а към двата и края се свързва индикатора плюс съответното му захранване.