PDA

View Full Version : Проблем с лентичките на задното стъкло



jorokulishev
30-10-2010, 12:45
Приятели имам проблем с лентичките на задното стъкло!!!ВНЕЗАПНО СПРЯХА ,а в това време и както се изпотява си е гадно мисля че е нещо бошонче или .............дайте идея и къде да го търся тва бошонче да го сменя примерно :unsure:

b_angelov
30-10-2010, 14:25
F12 е твоя бушон. Ето къде стои:

http://photo-zona.net/images/user43385/album12587/large/1288437721_abfg7669_Untitled-2.jpg

Ако не е от него, започваш да търсиш по веригата какво става. Ето ти и схемичка:

http://photo-zona.net/images/user43385/album12587/large/1288437712_xomp2310_Untitled-1.jpg

Жокер: често се къртят клемите, запоени за самия джам. Да се стигне до тях е премеждие.

jorokulishev
30-10-2010, 16:56
благодаряти дано е от бушончето

Alfredo
01-11-2010, 20:50
еии какво ще правите ако не е колегата b_angelov ....

Евала баце :upsidedwnsmiley:

Jorkkoo
03-11-2010, 13:57
Аз имам същия проблем... преди малко прегледах бушона - здрав е и страничните огледала затоплят(усеща се с ръка) а задния не ... успях да бръкна през багажника и да напипам една от клемите,но май ще ми трябва повечко време да се натикам хубаво в багажника. Бих помолил някой ако има по-подробна схема за нагреватела на задното стъкло да я сподели :)

b_angelov
03-11-2010, 15:55
Аз имам същия проблем... преди малко прегледах бушона - здрав е и страничните огледала затоплят(усеща се с ръка) а задния не ... успях да бръкна през багажника и да напипам една от клемите,но май ще ми трябва повечко време да се натикам хубаво в багажника. Бих помолил някой ако има по-подробна схема за нагреватела на задното стъкло да я сподели :)
Е то по-подробна от тази, която съм постнал надали ще намериш.
На 90% съм сигурен, че ти се е разкачила някоя от клемите. Преди време, когато имах този проблем се виждаше от вън. Клемите се намират в долните два ъгъла на стъклото. При мен се беше отлепила едната клема от джама, за "късмет" баш плюсовата и за още по-голям "късмет" се беше опряла на маса. Та когато се беше отлепипа, от външната страна на прозореца си личеше един малък дефект, точно където е клемата. Сякаш се беше поолющило черното фолио. Реално при отлепянето си, клемата е повлякла и малка част от фолиото, което и сега се вижда от външната страна на стъклото. Ако и при теб се вижда това отвън - ясна е работата.

dilian alfa gtv
04-11-2010, 09:06
При мен също не работи подгрева на стъклото но зимата колата не я карам и не ми е проблем толкова но сега като стана въпрос за този проблем ще гледам да го остраня.

jorokulishev
11-11-2010, 11:33
проблема е отстранен бошонче и то само разместено

Jorkkoo
12-11-2010, 00:44
Браво колега. Аз обаче не мога да споделя същия успех ... :( извадих бушона - здрав е ... отзад замервах - ток не отива, но пък страничните огледала си греят... спойките към нагреватела отзад са здрави... другото интересно беше,че като извадя бушона и включа нагревателите, пак започват да греят страничните огледала,а задния не ... странно :crazy: Мисля си също дали самия ключ, който е на таблото да е с 2 кабела един за огледалата и един за задното стъкло,та за задното да не прави контакт и оттам да идва проблема.Това е другия вариант,който ще проверя. Също така възможно ли е да е някое реле ?!?!?

b_angelov
12-11-2010, 12:28
Браво колега. Аз обаче не мога да споделя същия успех ... :( извадих бушона - здрав е ... отзад замервах - ток не отива, но пък страничните огледала си греят... спойките към нагреватела отзад са здрави... другото интересно беше,че като извадя бушона и включа нагревателите, пак започват да греят страничните огледала,а задния не ... странно :crazy: Мисля си също дали самия ключ, който е на таблото да е с 2 кабела един за огледалата и един за задното стъкло,та за задното да не прави контакт и оттам да идва проблема.Това е другия вариант,който ще проверя. Също така възможно ли е да е някое реле ?!?!?

Колега, първо огледай схемата, която съм пуснал по-горе.

Jorkkoo
18-11-2010, 22:09
:furious::death:Така, днес следобед отново се рових отзад при нагревателя. Копчето за включване работи, бушоните са здрави, ток отива до задните две букси,които влизат в нагревателя, нагревателят също е здрав замерих и него зумерчето писка, но пак не нагрява. За капак обаче, като приключих с работата успях да отлепя лявата пластинка :bad_evil::furious: и сега вече следва да се запоява пластинката, което е "мисия невъзможна" с това ограничено псотранство и място за 2 пръста, където е навряна пластината.

b_angelov
19-11-2010, 11:21
...За капак обаче, като приключих с работата успях да отлепя лявата пластинка :bad_evil::furious: и сега вече следва да се запоява пластинката, което е "мисия невъзможна" с това ограничено псотранство и място за 2 пръста, където е навряна пластината.

Лошо. Ще можеш да я запоиш само ако махнеш кората с тонколоните. Тогава ще ти се открие добра гледка от купето. Лошото е, че трябва да разглобиш целия салон за да стигнеш до там.

ПП. Не я карай така, защото лявата пластинка е положителния (+) полюс на нагревателя, и ако се опре някъде по шасито на колата ще стане много мазало.

Jorkkoo
04-11-2011, 16:13
Да възродя темата. Разглобил съм цялата задница на колата вече е удобно и лесно да се достигнат клемите на нагреватвля. Релето, което е по схема е I2(жълто) - отворих го нищо нередно в него затворих го и го сложих. Като включа нагревателите от копчето цъква и започват да загряват огледалата, но отзад не. На задното стъкло( на контакт) показва напрежение 9 и нещо. Бушона F12 (30 Ампера) го смених профилактично защото беше малко стопен, но работеше. По схемата (Alfa GTV Manual) за нагревателя показва,че има някаква връзка(снадка), която се намира под пластмасата на левия праг.Плюсовия кабел на нагревателя е кафяво-бял. Не съм размотал снопа кабели, за да я намеря къде е. Дайте идея какво може да е друго, което прави проблем и да не загрява задния нагревател. Обещавам да, кача снимки с цялата главоблъсканица. Последния вариант е да пусна нов кабел, ама това също няма да е лесно, понеже на платката където са бушоните е голям ужас.

ecotronic
04-11-2011, 16:51
Щом са достъпни клемите на нагревателя, при включен нагревател премери напрежението спрямо корпуса на колата на тези 2 клеми. При нормално работещо отопление на стъклото трябва на едната клема да измериш примерно 12 V а на другата 0 V.
Оттам нататък са възможни следните варианти:

1 - И на двете клеми напрежението е около 12 V - това означава, че клемата, която трябва да прави връзка към корпус не го прави.

2 - И на двете клеми напрежението е 0 - тогава не идва +12 V по въпросното кабелче от релето.

3 - На едната има 12 V а на другата 0 но награвателят не топли - това означава, че някоя от тези 2 клеми не контактува спрямо нагревателните проводници, залепени на стъклото.

Jorkkoo
04-11-2011, 18:35
Чудя се найстина колко трябва да е напрежението към задния нагревател. Тук на този линк показва дори по малко от моето. http://www.youtube.com/watch?v=WhYfqyY7VzM&feature=related

b_angelov
04-11-2011, 19:04
Ако говориш за G407 - това не е на захранването на нагревателя. Това е букса, за нагревателя, само при изпълнение Spider с твърд покрив. Направи това, което ти каза колегата ecotronic. Ако напрежението на плюсовата клема спрямо корпус е под 12V, замери и напрежението на изхода на жълтото реле. Ако там е в норми - кабел или хлабава връзка. Но като се замисля, напрежението на изхода на I2 трябва да е в норми, щом ти загряват огледалата.

Jorkkoo
04-11-2011, 20:25
На схемата, както казваш за G407 над него е G73. Тоя кабел с тази връзка трябва да се намира под лявата пластмаса на прага. Там е целият сноп с кабели, но не съм размотал да видя дали има връзка на кафяво-белия кабел. Също така като замерих + кабел с Токови клещи на вкл. нагревател показа 0,06-0,07 А

Jorkkoo
05-11-2011, 18:06
Преди малко, като замерих отново. На + букса и маса на акомулатор ( с мултицета) показа около 12.2-3V, после на + букса и на - букса т.е. 2та кабела, които са за нагревателя пак показа 12.2-3V, след това свързани към нагревателя отново замерено на пластинките показа 0 V. Странно.

ecotronic
05-11-2011, 20:15
Имаш лоша връзка някъде по тази верига. При откачен нагревател мериш 12 V, защото мултицетът е с високоомен вход. Т.е през лошата връзка протича много малък ток, който за мултицета е достатъчен за да отчете 12 V. Когато свържеш нагревателя, на който му трябва доста по-голям ток, напрежението пада на 0.
При свързан нагревател направи измерването за което говорих в предишния си пост и кажи какъв е резултатът.

Jorkkoo
05-11-2011, 22:02
Резултата е 0. :( При свързан нагревател. Огледалата топлят но задния нагревател НЕ. Възможно ли проблема да е в релето, макар,че цъква и започват да топлят огледалата. По някакъв начин да не пуска ток назад.

ecotronic
06-11-2011, 13:53
Резултата е 0. :( При свързан нагревател. Огледалата топлят но задния нагревател НЕ. Възможно ли проблема да е в релето, макар,че цъква и започват да топлят огледалата. По някакъв начин да не пуска ток назад.

Да разбирам, че като мериш при включено отопление на задното стъкло, правиш следното:

Едното пипало на мултицата допираш на корпуса на колата а с другото допираш първо едната клема на стъклото и после другата. И в двата случая мериш 0 V.

Ако е така - то търси прекъснала връзка между релето и едната клема на стъклото (тази на която трябва да се подадат + 12 V). Или ако има начин изтегли нов проводник от релето до въпросната клема.

Jorkkoo
06-11-2011, 15:22
Да точно така. Ще проверя в снопа с кабели. По ел.схема показва,че някъде под пластмасата на левият праг има връзка, поразгледах и не видях, но трябва по обстойно да размотая снопа и да издиря кабела. Иначе сглобих всичко,че ми писна. Достъпа до снопа е лесен. Ще докладвам отново. :)